1

Onderwerp: Marathon

Komende week inschrijven voor mijn jubileum marathon........... de 25e  cool

Gaan er nog meer een najaars marathon lopen?

2

Re: Marathon

Yes!
Ik ga op voor m'n eerste in Amsterdam in Oktober. Als het een goed gevoel geeft gaan we voor de hele in 2016

3

Re: Marathon

Waarschijnlijk wel. Nr 24 wordt Eindhoven of Zeeland. Welke wil jij gaan doen?
Nr 25 wordt dan hoogstwaarschijnlijk Rotterdam  cool

petitmas schreef:

Komende week inschrijven voor mijn jubileum marathon........... de 25e  cool

Gaan er nog meer een najaars marathon lopen?

4

Re: Marathon

Als het goed is, ik ook: Istanbul, 15 november, en dat wordt dan mijn eerste. Het is nu net wel spannend aan het worden vanwege het aanhoudende blessureleed. Ik heb nog hoop, maar het moet nu wel gaan opschieten, anders moet ik dat plan laten varen. Ik ben ook nog bij de Kustmarathon en In Flanders Fields, als supporter, want manlief gaat er maar liefst drie lopen in het najaar!

Louise

5

Re: Marathon

Ik ga Porto lopen in November.

6

Re: Marathon

Etten-leur in oktober

7 Laatst bewerkt door petitmas (27-07-15 17:24:21)

Re: Marathon

Leuk allemaal die verschillende marathons. Louise die man van jou hebben we het al eens over gehad.......poco loco  tongue

Ik loop "marathon des villages in Arcachon" op 18 oktober
(Emiel....... R'dam nu 9x gedaan........... ga ik niet meer voor naar NL  lol  )

8

Re: Marathon

Mijn allereerste marathon wordt die van Eindhoven in de maand oktober

9

Re: Marathon

petitmas schreef:

Louise die man van jou hebben we het al eens over gehad.......poco loco  tongue

Ja, maar hij gaat het wel drie keer rustig aan doen. Zegt-ie  wink

Louise

10

Re: Marathon

Zegtie  tongue

11

Re: Marathon

@Louise :je bedoeld flanders field triathlon?
Daar ben ik ook aanwezig maar als kandidaat dan smile

12

Re: Marathon

wouterwa schreef:

@Louise :je bedoeld flanders field triathlon?
Daar ben ik ook aanwezig maar als kandidaat dan smile

Nee, de marathon, de dag erna. Althans, dat was vorig jaar zo. De marathon is op 13 september.

Louise

13

Re: Marathon

In Eindhoven zal ik mijn allereerste marathon lopen, maar ik weet niet in welke hartslagzone ik moet lopen.
Ik ben van plan om de eerste 5km in LSD zone te lopen om nadien te versnellen, maar wat raden jullie aan?
Ter info, mijn zones zijn volgende:
LSD tem HS 159
Extensieve duurtraining: 160 tem 174
Intensieve duurtraining: 174 tem 182
Overslagpols 185

14

Re: Marathon

el gordo schreef:

In Eindhoven zal ik mijn allereerste marathon lopen, maar ik weet niet in welke hartslagzone ik moet lopen.
Ik ben van plan om de eerste 5km in LSD zone te lopen om nadien te versnellen, maar wat raden jullie aan?
Ter info, mijn zones zijn volgende:
LSD tem HS 159
Extensieve duurtraining: 160 tem 174
Intensieve duurtraining: 174 tem 182
Overslagpols 185

Leuk je eerste marathon. Spannend! Ben er waarschijnlijk ook bij in Eindhoven :-)
Zelf loop ik tegen de 90% aan van maximale hartslag en door ervaring weet ik wel wanneer ik eventueel iets gas kan geven of juist beetje gas terug moet nemen.
Als ik jou was zou ik rond de 85% van je maximale hartslag beginnen en kijken hoe het rond de 30 km gaat.
Belangrijkste is dat je er van geniet!
Succes. Tzt laat even weten welk startnr je hebt.
gr, Emiel

15

Re: Marathon

Emiel1969 schreef:

Leuk je eerste marathon. Spannend! Ben er waarschijnlijk ook bij in Eindhoven :-)
Zelf loop ik tegen de 90% aan van maximale hartslag en door ervaring weet ik wel wanneer ik eventueel iets gas kan geven of juist beetje gas terug moet nemen.
Als ik jou was zou ik rond de 85% van je maximale hartslag beginnen en kijken hoe het rond de 30 km gaat.
Belangrijkste is dat je er van geniet!
Succes. Tzt laat even weten welk startnr je hebt.
gr, Emiel

Serieus? 90% van je max HF? Bedoel je niet je drempel?

Ik haal op een 5km misschien 90% van mijn max hf...

16

Re: Marathon

Bla1ke schreef:
Emiel1969 schreef:

Leuk je eerste marathon. Spannend! Ben er waarschijnlijk ook bij in Eindhoven :-)
Zelf loop ik tegen de 90% aan van maximale hartslag en door ervaring weet ik wel wanneer ik eventueel iets gas kan geven of juist beetje gas terug moet nemen.
Als ik jou was zou ik rond de 85% van je maximale hartslag beginnen en kijken hoe het rond de 30 km gaat.
Belangrijkste is dat je er van geniet!
Succes. Tzt laat even weten welk startnr je hebt.
gr, Emiel

Serieus? 90% van je max HF? Bedoel je niet je drempel?

Ik haal op een 5km misschien 90% van mijn max hf...

Sorry, je hebt gelijk  wink

17

Re: Marathon

Een marathon is iets dat ik pas volgend jaar zal proberen maar heb me dit jaar wel al ingeschreven voor de 1/2 Marathon van Brussel en de 1/2 Marathon van Linkeroever (Antwerpen).

18

Re: Marathon

Marathon van Spijkenisse in December!
Lekker de hele herfst op lopen richten en net voor de feestdagen knallen.


Dit jaar voor het eerst een marathon gelopen, in Rotterdam natuurlijk.
Met bronchitis en na weken van griep en verkoudheid, had eigenlijk niet mee moeten doen.
Dus wil nog dit jaar laten zien wat ik echt kan.

19

Re: Marathon

Is er hier op linkeroever een halve marathon?

20

Re: Marathon

Yep; http://linkeroeverthalfmarathon.com/

Ik doe ook mee  smile

21

Re: Marathon

Emiel1969 schreef:
el gordo schreef:

In Eindhoven zal ik mijn allereerste marathon lopen, maar ik weet niet in welke hartslagzone ik moet lopen.
Ik ben van plan om de eerste 5km in LSD zone te lopen om nadien te versnellen, maar wat raden jullie aan?
Ter info, mijn zones zijn volgende:
LSD tem HS 159
Extensieve duurtraining: 160 tem 174
Intensieve duurtraining: 174 tem 182
Overslagpols 185

Leuk je eerste marathon. Spannend! Ben er waarschijnlijk ook bij in Eindhoven :-)
Zelf loop ik tegen de 90% aan van maximale hartslag en door ervaring weet ik wel wanneer ik eventueel iets gas kan geven of juist beetje gas terug moet nemen.
Als ik jou was zou ik rond de 85% van je drempel beginnen en kijken hoe het rond de 30 km gaat.
Belangrijkste is dat je er van geniet!
Succes. Tzt laat even weten welk startnr je hebt.
gr, Emiel

Even max HS vervangen door drempel :-)

Dit lijkt me ook haalbaar - ik was aan het twijfelen of ik al dan niet zou lopen rond HS 170 of HS 175.
Tijdens een 1/2de triatlon loop ik rond HS 170, mijn laatste stand-alone 1/2de marathon heb ik gelopen op mijn overslagpols, na de 1ste 2km rustig te hebben gelopen.
Maar een marathon, tja, dat is nog een hele andere uitdagingen he!

Emiel, ik ben nog niet ingeschreven, ik wacht nog tot eind augustus om de knoop door te hakken omwille van enkele blessures in het verleden.

22

Re: Marathon

Stelde thuis voor om een lang weekend (vrijdag-maandag) Terschelling te doen van 6 tot 9 november. Werd met veel enthousiasme ontvangen. Om na het boeken van het B&B heel "verbaasd" te roepen: "goh, wat toevallig, dan is de Berenloop ook...."
Dus daar ook maar voor ingeschreven. Na aanvankelijk gemopper, was het thuisfront toch wel akkoord.
Dus: 8 november de Berenloop op Terschelling. Wel al paar keer de halve gedaan, maar nog niet de hele. Kan die ook weer van de bucketlist af.

23

Re: Marathon

Ik ben vorige maand op Terschelling geweest en dit lijkt me idd een mooie locatie om een marathon te lopen.

24 Laatst bewerkt door Nogges (13-08-15 16:12:10)

Re: Marathon

Ja, de eilanden zijn zeer mooi. En vooral de friese eilanden natuurlijk! (Fryslân boppe!!) Voor ons is het ook maar 30 km naar Harlingen. Dus de waddeneilanden heb ik al regelmatig bezocht. Ik heb alleen een soort bucketlistje met wedstrijden in Nederland gemaakt, die ik binnen de komende jaren nog wil. Daar staan triathlons op, maar ook loopwedstrijden, wielertochten en openwaterzwemtochten. En daar staat onder andere op "alle (langste) wedstrijden op de waddeneilanden (geen trails)". En een omgekeerde vorm van lang en lastig naar korter en makkelijker leek me dan wel handig. Nu dan nog de halve marthons op Vlieland en Ameland en de 10EM op Schiermonnikoog.

25

Re: Marathon

Idd ik ben ook een trouwe bezoeker aan de wadden eilanden. De tri alba ofz staat ook al even op mijn verlanglijstje misschien doe ik deze volgend jaar wel eens mee. Volgende maand gaan we nog een weekje naar Vlieland daar kan ik al wat aan mijn marathonvoorbereiding werken  roll