26

Re: Marathon

Ronnyke.................lekker vanaf het dorp naar eht Posthuis lopen............elke kilometer staat op de weg gemarkeerd..........voor zover je dit nog niet wist  tongue

Die marathon bij Arcachon die ik ga lopen is bijna een kopei van eht landschap van Vlieland.
We gaan voor de 3.30 min

27

Re: Marathon

Wist ik idd nog niet. Ik ben dan ook nog niet op Vlieland geweest maar daar komt dus over enkele weken verandering in.

28

Re: Marathon

De triathlon van Vlieland was mijn eerste kwart triatlon in 1997. Echt een mooie wedstrijd! Helaas al jaren niet meer georganiseerd.

Om fietstrainingen te doen is het eiland wat klein, maar voor lopen ideaal!

29

Re: Marathon

'Onze' eerste najaarsmarathon zit erop: mijn man heeft zondag In Flanders Fields gelopen, onder uitstekende omstandigheden, in 3u23, met voor het eerst ooit een negatieve split, dus die was dik tevreden. En ik noem het maar 'onze' omdat ik mee mocht fietsen vanaf Diksmuide (18,5 km). Dat maakt het wel een bijzonder evenement - en trouwens ook vanwege de link met de Eerste Wereldoorlog. De route is langs de frontlinie en enkele monumenten, Henk liep weer met de naam van een gesneuvelde soldaat op zijn startnummer. Vlak voor de finish onder de Menenpoort door is een kippenvelmoment!

Wat me verder nog opviel: de weergoden waren de tragere lopers zondag niet gunstig gezind. Na 14u15, dus 4u15 na de start, is het gaan stortregenen. Niet fijn voor de achterhoede.

De In Flanders Fields triathlon is trouwens volgende week, zag ik.

Louise

30

Re: Marathon

Eindhoven, nog 3,5 week yikes
Op de een of andere manier zie ik er meer tegen op dan 6x7km lopen in Almere vorig jaar ... Misschien omdat ik nu met frisse benen aan de start verschijn en ik nu écht moet knallen tongue

31

Re: Marathon

Nog geen hele marathon, eerst maar voor de eerste keer een halve maraton  wink
Dat zou over 2,5 week in Breda moeten gebeuren bij de Singelloop.

32 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (22-09-15 15:19:11)

Re: Marathon

Doet er nog iemand mee in Spijkenisse?

Ik ga 7, 21 en 28 November daar eens het parcours verkennen. Het schijnt nogal stil langs de kant te zijn, itt bijv. Rotterdam en dan heb ik dat mentaal echt wel nodig roll

Voorbereiding loopt vooralsnog soepel, nu maar eens niet ziek worden.

33

Re: Marathon

LindaRotterdam schreef:

Doet er nog iemand mee in Spijkenisse?

Ik ga 7, 21 en 28 November daar eens het parcours verkennen. Het schijnt nogal stil langs de kant te zijn, itt bijv. Rotterdam en dan heb ik dat mentaal echt wel nodig roll

Voorbereiding loopt vooralsnog soepel, nu maar eens niet ziek worden.

Ik doe de Westcoast Challenge dit jaar en kan helaas niet meedoen met Spijkenisse. Wel heb ik deze marathon vorig jaar voor het eerst gelopen. Het is absoluut stil langs de kant en Spijkenisse is absoluut niet met Rotterdam te vergelijken. Als het je lukt om iemand zo gek te krijgen dan is het aan te raden om begeleiding op de fiets te regelen. Vorig jaar is de ook op dit forum actieve Peet met me meegefietst om onderweg eten en drinken aan te geven (en me moreel te ondersteunen, wat ik zeker op het einde nodig had). Het kan uiteraard vrij koud zijn en er waren vorig jaar ook gladde, bevoreren stukjes, dus pas op bij het lopen.

Verder vond ik het een geweldig evenement, en een heel andere sfeer dan de mega-evenementen zoals Rotterdam en Amsterdam.

34

Re: Marathon

Ik doe mee in Zeeland. Mijn 12e marathon, maar wel mijn eerste Kustmarathon. big_smile Leek me weer eens wat anders. Merk na al dat geloop in de trainingsweken dat ik triathlonnen toch leuker vindt, dus denk dat het voorlopig mijn laatste marathon wordt. Volgend jaar lekker kwartjes doen.

triathlon is 3x leuker!

35

Re: Marathon

weet iemand eigenlijk een leuke vervanger van de midwinter marathon in de benelux of westelijk Duitsland? Ik wil rond die tijd eigenlijk wel een marathon lopen, maar sinds Apeldoorn er niet meer is....

Ik kan wel een trailrun plannen, maar een echte marathon is een objectiever meetpunt/doel om naartoe te werken dit najaar en winter.

36

Re: Marathon

Vanzella schreef:

weet iemand eigenlijk een leuke vervanger van de midwinter marathon in de benelux of westelijk Duitsland? Ik wil rond die tijd eigenlijk wel een marathon lopen, maar sinds Apeldoorn er niet meer is....

Ik kan wel een trailrun plannen, maar een echte marathon is een objectiever meetpunt/doel om naartoe te werken dit najaar en winter.

Daar ben ik ook wel in geïnteresseerd. Ik overweeg om de marathon van Barcelona te doen aangezien Rotterdam te dicht op het triathlonseizoen zit. Een (snelle) marathon dichterbij is ook prima. Ik heb vooralsnog niets interessants gevonden.

37 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (23-09-15 11:51:17)

Re: Marathon

Bedankt voor je reactie Maca. Ik ga maar eens wat supporters verzamelen dan, en kijken of ik m'n vriend zo gek kan krijgen om 4 uur in de kou te fietsen. Zelf vind ik die temperatuur wel erg lekker, ik loop in de winter altijd sneller.

Wat betreft vroege marathons, 30 km in Schoorl? Of anders Kiel (D).
Verder weet ik ook niets in de buurt. Parijs is maar een week voor Rotterdam.

38

Re: Marathon

LindaRotterdam schreef:

Bedankt voor je reactie Maca. Ik ga maar eens wat supporters verzamelen dan, en kijken of ik m'n vriend zo gek kan krijgen om 4 uur in de kou te fietsen. Zelf vind ik die temperatuur wel erg lekker, ik loop in de winter altijd sneller.

Wat betreft vroege marathons, 30 km in Schoorl? Of anders Kiel (D).
Verder weet ik ook niets in de buurt. Parijs is maar een week voor Rotterdam.

Hier nog mijn verslagje van Spijkenisse, misschien heb je er nog wat aan: http://www.amstelracing.nl/?p=695#more-695

De 30km van Schoorl loop ik in principe al, maar dat is toch anders dan een marathon.

39

Re: Marathon

Hier misschien nog een andere leuke. Dutch coast ultra run op 22 januari.
http://dutchcoastultrarun.punt.nl
25-50-75-100 km of 100 mijl
Ga zelf waarschijnlijk voor de 50 km. Over strand van Den Helder naar Castricum.
Lekker rustig aan en genieten, gewoon voor de fun....

40

Re: Marathon

ik heb iets gevonden, en ook nog (bij mij) in de buurt. Wel een continu glooiend parcours en 7 rondjes, maar op dit tijstip verwacht ik toch geen marathon onder de 3 uur te kunnen lopen smile

http://www.lpm-marathon.be/pages/parcours.html

41

Re: Marathon

Emiel1969 schreef:

Hier misschien nog een andere leuke. Dutch coast ultra run op 22 januari.
http://dutchcoastultrarun.punt.nl
25-50-75-100 km of 100 mijl
Ga zelf waarschijnlijk voor de 50 km. Over strand van Den Helder naar Castricum.
Lekker rustig aan en genieten, gewoon voor de fun....

Leuk inderdaad!

En dan op 42 km in Egmond een hotel in rennen wink

42

Re: Marathon

Volgende week zondag mijn eerste marathon. (Eindhoven)
Nu vroeg ik me af wat ik best nog doe/niet doe in de week voor de marathon?
Graag jullie tips.

43

Re: Marathon

Nico0105 schreef:

Volgende week zondag mijn eerste marathon. (Eindhoven)
Nu vroeg ik me af wat ik best nog doe/niet doe in de week voor de marathon?
Graag jullie tips.

Niet te gek doen. Niet te veel trainen aankomende week, rustig aan doen is beter en op tijd naar bed.
Niet als een gek vol proppen met van alles omdat je zo nodig "moet stapelen". Bijvoorbeeld paar pannenkoeken en bordje pasta extra is voldoende. Avond van te voren niet te veel eten en een licht ontbijt op zondag.
Probeer iets meer te drinken aankomende dagen dan normaal.
Voor onderweg een paar gelletjes mee nemen. Tijdens marathon water drinken mits je ervaring hebt met de sportdrank die ze schenken.
Ben er zelf volgende week ook bij  smile Heb startnummer nog niet maar post nr nog wel.
Zelf loop ik morgen nog ca. 12 km en dinsdag en donderdag nog ca. 6 km.
Morgen, dinsdag en donderdag nog een uurtje zwemmen.
Heel veel succes met je marathon. Tijd is niet zo belangrijk. Geniet van je eerste !!
gr, Emiel

44

Re: Marathon

Toen ik Eindhoven liep wist ik op voorhand dat ze daar Isostar sportdrank gingen geven dus heb ik dat op training ook een periode gebruikt en dat ging perfect. Gelletjes had ik zelf bij.

45

Re: Marathon

Bijna helemaal eens met Emiel................."paar gelletjes" ????
Elke 5 km een gel nemen en elk uur sportdrank (merk nemen wat je gewend bent........via verzorger?)

Hoe dan ook...........rusitg aan deze week en vooral je energie niet vergeten in de wedstrijd..........60 gram koolhydraten per uur..........dus elke 5 km een gel :-)

46

Re: Marathon

petitmas schreef:

60 gram koolhydraten per uur..........dus elke 5 km een gel :-)

Als je dat weg kunt krijgen én ermee geoefend hebt, inclusief het drinken dat je daarbij moet doen. Anders is het het recept voor maagproblemen!

Louise

47

Re: Marathon

Louise, dat is een understatement. Als je een marathon gaat lopen zonder ooit gels gegeten te hebben ga je natuurlijk niet "opeens" elke 5 km een gel wegwerken.

Ik heb het meer dan eens gedaan en ook gisteren weer tijdens de training ruim 4 liter sportdrank weggewerkt.
Qua sportvoeding kan ik ondertussen alles door elkaar eten en drinken.

Feit blijft dat je dus ook niet "zomaar een paar gelletjes" mee moet nemen, dat slaat ook nergens op als je nog nooit wedstrijden hebt gelopen met gels. Je MOET WEL 60 gram koolhydraten per uur naar binnen werken..............en als je dat niet met de training hebt gedaan dan onthoud ik mij van verder commentaar  tongue

48

Re: Marathon

1l per uur ben jij dan een extreem harde zweter petitmas want ik ken echt niemand die dit tot zich kan nemen tijdens trainingen. Ik moet al moeite doen voor de helft. Heb jij al eens een zweettest gedaan?

49

Re: Marathon

petitmas schreef:

Bijna helemaal eens met Emiel................."paar gelletjes" ????
Elke 5 km een gel nemen en elk uur sportdrank (merk nemen wat je gewend bent........via verzorger?)

Hoe dan ook...........rusitg aan deze week en vooral je energie niet vergeten in de wedstrijd..........60 gram koolhydraten per uur..........dus elke 5 km een gel :-)

Precies. Zit er zo langzamerhand bij mij ingestampt. Na 15 minuten wedstrijd begin ik er aan en daarna ieder half uur gelletje op automatische piloot. Pak altijd drinken/sportdrank aan wat ik maar kan pakken. Ben wat dat betreft net een kliko :-)
Zo kom ik wel aan de ruim 60 gr. koolhydraten.

50

Re: Marathon

Goh, ik ken niemand die dat wegkrijgt tijdens het hardlopen, 60 gram koolhydraten. Nou ben ik zelf geen maat omdat ik een trage loper ben en dus relatief veel op vetverbranding doe, maar mijn man liep in april z'n 3:08 op een paar slokken sportdrank en verder water, in Ieper onlangs alleen maar water, en afgelopen zaterdag een paar stukken banaan en wat winegums. Hij is wel een heel extreem geval, hij kan ook met heel weinig drinken toe, maar het laat zien dat dat 'moeten' relatief is. Als je hem op 60 gram gel-koolhydraten per uur zet, wordt het geheid een DNF wink

Hoe neem je trouwens 4 liter sportdrank mee op hardlooptraining?

Louise