1

Onderwerp: IM Barcelona

Ik ben sterk aan het overwegen om me in te schrijven voor IM Barcelona 2016.

Heeft iemand ervaringen met deze wedstrijd? Hoe zit het met het aantal hoogtemeters? Dit kon ik niet uit het kaartje halen van de IM site.

2

Re: IM Barcelona

DennisM

IM Barcelona is ongeveer 800 hoogtemeters, meer pittige heuvels, geen echte steile beklimmingen

greetz

Peet

3

Re: IM Barcelona

Im barcelona is wat de spanjaarden vlak noemen, kustweg die heen en terug gereden wordt. Die kustweg gaat wel over een paar heuveltjes heen, maar valt hard mee. Zou zomaar kunnen dat het aan het eind van de rit 800hm is, maar lijkt me op het eerste gevoel veel die weg goed kennende. Het loopt in ieder geval prima, al voel je de heuveltjes wel. Is prima op de grote plaat op te rijden in ieder geval.

Im 70.3 Barcelona ( Calella eigenlijk, maar dat geldt ook voor Im ) is een ander verhaal, dan vertrek je over dezelfde kustweg maar draait na 5km landinwaarts om een klein stukje van de Montseny ( flank van Coll Formic) te pakken, met Coll Sacreu ( 3km lang, goed te doen) in die aanloop en terugweg dus ook 2x. Dat is wel echt lastig, daar onder de 2u30 fietsen is er maar heel weinig gegeven.

4

Re: IM Barcelona

Barcelona gaat hoogst waarschijnlijk mijn eerste volledige worden in 2017. Vandaag wat plannen gemaakt met de coach en dit evenement past wat bij mijn doen en laten. Niet te zot veel hm en de zomer voor veel fiets km te maken in aanloop.

5

Re: IM Barcelona

Goed om te weten. Dacht eerst dat hij ook over Mont Juic heen zou gaan, maar die ligt nog een stukje verder.
Nu nog zien of ik het thuis kan verkopen, of dat het toch maastricht word...

6

Re: IM Barcelona

Nee, het heeft heel weinig met Barcelona te maken, zelfs ernaartoe vliegen kan je beter op Girona doen...
Desondanks lijkt het mij ook een hele mooie, ik zit er voor 2016 ook hard aan te denken daar mijn eerste hele te doen. Dit jaar wel al de 70.3 gedaan in Calella ( IM 70.3 Barcelona), was wel een leuke ervaring

7

Re: IM Barcelona

Superwedstrijd. Fietsparcours is zelfs ten gunste aangepast.
Vorig jaar waren het 2 grote en 1 kleine "ronde" langs de kust

Aantal hoogtemeters is (was) 750.......maar aangezien het nu in 2015 slechts 2 lussen van 90 gaat worden hoef je de "klim" bij punt de Callela maar 4x ipv 6x te doen. Ook al zijn het weinig hoogtemeters............je gaat ze toch voelen  tongue

Desondanks heb ik er 16 jaar na mijn PR in Almere mijn snelste fietstijd gerealiseerd en ook mijn snelste zwemtijd.

Marathon is 4 ronden van ruim 10. Wel met veel kruip door sluip door, maar in principe vlak en snel (Almere is sneller)

Zorg dat je accommodatie in Pineda de Mar of in Callela hebt. Staat genoeg op diverse sites als je op tijd bent. Het is dan einde seizoen dus moet niet al te moeilijk zijn.

Wij hebben er super 10 dagen gehad. Strakke organisatie, mooi weer (behalve bij de start....half uur uitgesteld vanwege onweer, maar tijdens zwemmen trok het open en bleeef het blauw en 22 graden)

INSCHRIJVEN!!!!!

8

Re: IM Barcelona

Ik keek eens op de site en zag dat IM Barcelona ook al sold out is... Dit is dus ook niet meer een Ironman waarvoor je je last minute kan inschrijven, of heb ik dat verkeerd in mijn hoofd en was dit nooit het geval?

9

Re: IM Barcelona

Maca944 schreef:

Ik keek eens op de site en zag dat IM Barcelona ook al sold out is... Dit is dus ook niet meer een Ironman waarvoor je je last minute kan inschrijven, of heb ik dat verkeerd in mijn hoofd en was dit nooit het geval?

Volgens mij sinds het IM is, is het snel vol. In de Challenge tijd zaten ze op 12 -1500 deelnemers en was er altijd wel ruimte.

10

Re: IM Barcelona

pannenkoek schreef:

Nee, het heeft heel weinig met Barcelona te maken, zelfs ernaartoe vliegen kan je beter op Girona doen...
Desondanks lijkt het mij ook een hele mooie, ik zit er voor 2016 ook hard aan te denken daar mijn eerste hele te doen. Dit jaar wel al de 70.3 gedaan in Calella ( IM 70.3 Barcelona), was wel een leuke ervaring

Heb de IM Barcelona in 2015 gedaan. Zeker vet! Vliegen op Girona is zeker slimmer. Het center van de IM is net onder lloret de mar. Zoek een goed hotel is mij suggestie. Bijna alles is super gehorig of zit vol dronken engelsen. Niet echt fijn de nacht voor de start. Mocht je tips willen ...

Succes met het verkopen ;-)

Handige Triathlon Tips, Raceverslagen en meer In2Triathlon
Voor het complete overzicht van Triathlons in Nederland en Belgie: Triathlon Kalender

11

Re: IM Barcelona

DennisM..............hoop dat je staat ingeschreven want Barcelona 2016 is sinds een paar weken uitverkocht