1

Onderwerp: Wedstrijdplanning 2016...

Vanwege extreme jeuk doordat Ironman Maastricht is deze week, ik daar 83 keer per dag me geconfronteerd word (en dus niet mee doe)  heb ik maar vast een 2016 plan gemaakt.

18 april 2016 Marathon rotterdam
16 Mei een OD daar waar ik hem kan vinden.
30 mei 2016 Halve nieuwkoop
20 juni 2016 halve Stein
5 juli 2016 Halve didam (of X terra France)
31 Juli 2016 Ironman Maastricht
21 Augustus Kwart in Veenendaal
11 of 18 September Challenge Almere (daar ga ik een PR neerzetten dat mee mijn graf ingaat smile)

Zo schema is klaar doelen zijn gesteld. Ik kan gaan trainen. Dadelijk maar eens een duurloopje doen... roll

2

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Die halve van Stein zit ook in mijn gedachte voor volgend jaar.

3

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Oef wedstrijden 2016...

Ik zit nog midden in seizoen 2015  tongue

Maar herken het wel zeker nu met de ironman in Maastricht voor de deur dat het al vlink begint te kriebelen

Maar ik wacht nog even met seizoen 2016. Bekijk dat meestal pas in December dit omdat ik nog in opbouw zit naar de hele.

Volgend jaar zullen het veel OD's en 1/4 zijn. smile

4 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (31-07-15 10:22:26)

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Goed plan!
Ik wacht even m'n eerste halve tri ervaring af, misschien wil ik wel nooit meer wink
Anders wordt volgend jaar het main event de Ironman 70.3 Haugesund in Noorwegen of de Belman.

Leuke loop-evenementen en toertochten staan sws al op de kalender:

10 jan Halve van Egmond
7 Feb Midwintermarathon
6 Maart CPC
15 April Amstel Gold Toerversie (indien ingeloot)
23 April Luik-Bastenaken-Luik
Mei vakantie (Namibie, misschien nog een leuke run uitzoeken)
Begin Juni OD ?
3 Juli IM 70.3 Haugesund
Eind aug Halve Belman

5

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Haugesund staat ook op mijn verlanglijstje roll  Nu ik mijn verlof zelf kan bepalen op mijn werk zal het moeilijk worden om te kiezen voor volgend jaar aangezien er zoveel mooie wedstrijden zijn, en er komen er steeds meer bij.

6 Laatst bewerkt door Louise (31-07-15 14:05:14)

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Ik ben al een hele tijd zo vaag op de achtergrond bezig met eind augustus 2016: mijn eerste Ironman, in Vichy, is het plan, en daar is al een tijd alles min-of-meer van afgeleid. Heb ik nog nooit eerder gehad, een doel op zo'n lange termijn. Maar daaromheen weet ik het nog niet, behalve dan dat ik graag de 111 van Bilzen nog een keer wil doen, half mei, en dan wél uitlopen. Ergens een halve in juni lijkt me ook goed, misschien de nieuwe in Antwerpen dan.

Louise

7

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Hmm deze in Antwerpen (Schoten) ik denk dat dat wel eens een slecht fietsparcour kan zijn daar. Deze ga ik toch nog niet plannen al is het in mijn buurt.

8

Re: Wedstrijdplanning 2016...

ronnyke schreef:

Hmm deze in Antwerpen (Schoten) ik denk dat dat wel eens een slecht fietsparcour kan zijn daar.

Is dat zo, in welk opzicht? Ik heb me er nog helemaal niet in verdiept, ik zag het als nieuwtje voorbij komen en dacht: 'leuk'.

Louise

9

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Ja leuk is dat wel weer een nieuw evenement erbij. Ik weet niet welke kant het parcour uitgaat natuurlijk het kan ook voor 100% meevallen. Het zal in elk geval vlak zijn, dus snel.

10

Re: Wedstrijdplanning 2016...

In Schoten is het vrij druk en de fietspaden/wegen zijn daar ook erg slecht. De halve van Brasschaat was vroeger een hele mooie, maar het "Brasschaat scenario" was vreselijk: STAYEREN! Ook de 70.3 van Antwerpen was één peloton en ook hier slechte weg. Ik zie Marino van Hoenacker nog aan de kant zitten, omdat hij na 1km zijn wiel kapot had gereden op de rails. Geloof me, er zijn mooiere wedstrijden, ook niet Ironman. Succes!

11

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Mja idd het is dan ook een wedstrijd die georganiseerd word door sports-events en die zijn zowiezo nogal stayer gevoelig  roll  en Schoten op zich is niet echt een mooie streek dus het zal veel langs kanalen en/of grote wegen zijn.

12

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Bilzen is ook van sportevents, toch? Daar hadden ze afgelopen jaar het stayeren wel zeer effectief de kop in gedrukt. Tenminste, ik begreep dat dat daar eerder ook heel erg was, maar nu heb ik niets gezien, terwijl je veel uitzicht had ook op de andere kanaaloevers. Ik rijd trouwens wel graag langs kanalen enzo, maar van die dingen als rails enzo zijn wel vervelend, ja. In Bilzen zaten ook een paar heel nare hobbels.

Louise

13

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Door allerlei omstandigheden is dit jaar een beetje een fröbeljaar geworden. Heeft ook wel wat, maar heb wel veel zin om er volgend jaar weer iets van te gaan maken...

M'n verlanglijstje voor 2016 is tot nu toe al volgt;

21 Feb                       minitrail la Mazerine, 35 km
ergens in April           tijdstrijderscup
eind Juni                    triathlon Oud Gastel 1/3 of 1/4
begin Aug                  rondje eilanden
eind Aug/ begin Sep  een nog nader te definieren halve

14

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Louise schreef:

Bilzen is ook van sportevents, toch? Daar hadden ze afgelopen jaar het stayeren wel zeer effectief de kop in gedrukt. Tenminste, ik begreep dat dat daar eerder ook heel erg was, maar nu heb ik niets gezien, terwijl je veel uitzicht had ook op de andere kanaaloevers. Ik rijd trouwens wel graag langs kanalen enzo, maar van die dingen als rails enzo zijn wel vervelend, ja. In Bilzen zaten ook een paar heel nare hobbels.
Louise

Helemaal waar, Bilzen staat wel weer op mijn lijstje voor 2016. Perfecte voorbereiding op een 1/2e. Ik had Antwerpen wel in mijn hoofd zitten, maar misschien het parcours afwachten?

15

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Ik heb maar een groot doel voor 2016;

Ironman Maastricht op 31 juli.

Hoe de weg er naar toe er uit gaat zien, ga ik samen met mijn nieuwe coach bekijken. Die doet zelf namelijk ook mee, dus we zullen hoogstwaarschijnlijk samen een reeks wedstrijden af gaan werken. Hij had het over Bonn, wat een mooie wedstrijd schijnt te zijn. Ik heb zelf de Bilzen 111 wel op m'n shortlist staan samen met Herderen in maart en Weert eind mei. Ook is het even kijken hoe de wedstrijdplanning van de tweede divisie er uit gaat zien aangezien onze vereniging daar in uit komt en ik in het eerste wedstrijdteam ben beland smile

16

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Zelf net ingeschreven voor Ironman Maastricht voor 2016. Dit is uiteraard de belangrijkste race. Zal er nog wat om heen plannen. Marathon Rotterdam staat ook al op de agenda.

17

Re: Wedstrijdplanning 2016...

ik zit te kijken voor een leuke triathlon in april of mei, liefst zo vroeg mogelijk wanneer buiten zwemmen weer kan / mag.. het grootste struikelblok wordt de sfeer etc... de enige die ik ooit echt wilde doen en er sinds de loting dus ook alles aan gedaan heb was de nxtri... nu ik deze heb gehaald wil ik iets dichter bij huis blijven...

verder Nieuwkoop en paar OD zoals nieuw west, of kwart in Utrecht of Woerden of ergens anders in de buurt voor t ritme..

18

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Utrecht zou ik niet doen

19

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Ik ben reeds ingeschreven voor de IM70.3 Mallorca, ik hoop daarvoor de veloopzwem in De Haan te kunnen doen.
Verder nog niets op de planning

20 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (11-08-15 09:17:28)

Re: Wedstrijdplanning 2016...

ronnyke schreef:

Haugesund staat ook op mijn verlanglijstje roll  Nu ik mijn verlof zelf kan bepalen op mijn werk zal het moeilijk worden om te kiezen voor volgend jaar aangezien er zoveel mooie wedstrijden zijn, en er komen er steeds meer bij.

Ik twijfel nog even. Begin juli is wel erg vroeg, als ik heel mei op vakantie ben.

Lijkt me ontzettend mooie race. Misschien dat jaar erna, dan ga ik pas in September op vakantie.


Oud Gastel komt er iig bij op de planning. Mooie afstand zo'n 1/3.

21

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Ik heb er ook al eens goed over nagedacht en denk volgend jaar maar 1 halve te doen en das deze van Mallorca ook en voor de rest wat kwartjes. Oud Gastel wil ik ook meedoen het is hier niet ver vandaan maar dat zal te zien zijn hoe het uitkomt met mijn werkrooster.

22

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Ik heb nog geen idee, maar wel een erg sterke voorkeur om mijn planning voor 2016 flink te doorspekken met offroad duathlons en triathlons. Na het relaas van Vanzella over de Xterra France is het flink beginnen jeuken om ook naar Xonrupt te gaan. Ik weet dat er in de Vulkaneifel ook een Xterra-wedstrijd wordt georganiseerd dus dat houd ik ook in het achterhoofd. En ik wil (als ik dan toch onverhard bezig ben) ook wel wat meer de trailrunning-hoek induiken om daar eens aan te snuffelen (MudSweatTrails).

Maar zoals gezegd is het nog niet zover, eerst 2015 nog maar eens volledig afwerken.

23

Re: Wedstrijdplanning 2016...

smile Het was een spontane post, omdat ik "hele triathlon jeuk" kreeg. Maar ik zie dat er meer mensen nu al aan 2016 denken smile

24

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Enige wat ik voor nu heb staan volgend jaar is een verzameling zwemloopjes, lopend van half januari tot begin mei (al is die in mei hoogstwaarschijnlijk nogal optimistisch  roll ). De enige andere vaste die ik heb staan is namelijk de marathon van Rotterdam tongue

Verder dat ik waarschijnlijk over het jaar gesmeerd wat sprintjes en kwartjes doe. Daarnaast afhankelijk van de uitslag van de halve marathon in oktober en de hele in april dat ik ga kijken voor de halve van Almere.

25

Re: Wedstrijdplanning 2016...

daveke schreef:

Utrecht zou ik niet doen

En waarom niet? enige fundatie zou prettig zijn wink smile

#enjoylife