26

Re: Wedstrijdplanning 2016...

rinke schreef:
daveke schreef:

Utrecht zou ik niet doen

En waarom niet? enige fundatie zou prettig zijn wink smile

http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=3796
Vanaf ongeveer halfweg de pagina...

27

Re: Wedstrijdplanning 2016...

daveke schreef:
rinke schreef:
daveke schreef:

Utrecht zou ik niet doen

En waarom niet? enige fundatie zou prettig zijn wink smile

http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=3796
Vanaf ongeveer halfweg de pagina...

Aangezien Rinke een actief participant is in die thread vermoed ik dat zijn knipoog als knipoog bedoeld was.

28

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Dat had ik niet gezien, my bad smile

29

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Ik zit eraan te denken om me in te schrijven voor de beroemde wintertriathlon van Rostock: http://www.winter-triathlon.de  lol Alleen wel een eind rijden voor zo'n korte wedstrijd. Verder moet ik eigenlijk nog niet denken aan het komende seizoen, eerst deze maar eens afronden.

30

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Definitief ingeschreven voor Ironman Kalmar volgend jaar. Wordt mijn eerste hele. Motivatie voor de komende 366 dagen lijkt me dus verzekerd.

31

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Maca944 schreef:
daveke schreef:
rinke schreef:

En waarom niet? enige fundatie zou prettig zijn wink smile

http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=3796
Vanaf ongeveer halfweg de pagina...

Aangezien Rinke een actief participant is in die thread vermoed ik dat zijn knipoog als knipoog bedoeld was.

smile idd... Maar niet iedereen leest alle topics dus als je hier wat vermeldt zonder fundatie zullen veel mensen niet begrijpen hoe en waarom.. Zelf twijfel ik ook nog over Utrecht volgend jaar. Ergens in november maar eens de balans gaan opmaken welke wedstrijden ik volgend jaar ga doen. In ieder geval wederom enkel sprints en 1/8's

#enjoylife

32

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Utrecht zal idd wel met knipoog zijn nav de zieken daarna, maar goed, dat krijg je als t warm is, Noordwijkerhout hebben ze ook alleen in t zwembad gezwommen maar om daarom niet naar Utrecht te gaan..

Ik denk aan Nieuwkoop, Stein, een hele in Augustus of september maar welke t wordt laat ik denk ik afhangen van de Norseman loting voor 2016, anders wordt t denk ik Almere, Maastricht, maar dacht dat r in Rotterdam ook een hele is in 2016.

Verder tussendoor wat 1/4 of OD zoals Nieuw West, Noordwijkerhout of als t Almere niet wordt weer gezellig de Triambla..

33

Re: Wedstrijdplanning 2016...

bartri schreef:

Utrecht zal idd wel met knipoog zijn nav de zieken daarna, maar goed, dat krijg je als t warm is, Noordwijkerhout hebben ze ook alleen in t zwembad gezwommen maar om daarom niet naar Utrecht te gaan..

Ik denk aan Nieuwkoop, Stein, een hele in Augustus of september maar welke t wordt laat ik denk ik afhangen van de Norseman loting voor 2016, anders wordt t denk ik Almere, Maastricht, maar dacht dat r in Rotterdam ook een hele is in 2016.

Verder tussendoor wat 1/4 of OD zoals Nieuw West, Noordwijkerhout of als t Almere niet wordt weer gezellig de Triambla..

Nee, het was verder ook echt een belabberd, en bovendien gevaarlijk en smal fietsparcours

34

Re: Wedstrijdplanning 2016...

bartri schreef:

maar dacht dat r in Rotterdam ook een hele is in 2016.

Niet toch? Of dat hoor ik dan voor het eerst. In 2016 is in Rotterdam het WK Paratriathlon en in 2017 de finale van de ITU World Series (ofzoiets).

Louise

35

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Idd het WK zou daar plaatsvinden. Ik vind het al mooi dat ze in Nederland al zoveel hele triatlons organiseren eigenlijk het is allemaal niet vanzelfsprekend om zoiets plaats te laten vinden.

36

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Dorter schreef:

Ik heb nog geen idee, maar wel een erg sterke voorkeur om mijn planning voor 2016 flink te doorspekken met offroad duathlons en triathlons. Na het relaas van Vanzella over de Xterra France is het flink beginnen jeuken om ook naar Xonrupt te gaan. Ik weet dat er in de Vulkaneifel ook een Xterra-wedstrijd wordt georganiseerd dus dat houd ik ook in het achterhoofd. En ik wil (als ik dan toch onverhard bezig ben) ook wel wat meer de trailrunning-hoek induiken om daar eens aan te snuffelen (MudSweatTrails).

Maar zoals gezegd is het nog niet zover, eerst 2015 nog maar eens volledig afwerken.


Een Xterra in de Eifel? heb je daar meer info over? Ik kan hem niet op de xterra site vinden, ik denk dat het een andere organisatie is? Ik ben wel nieuwsgierig!

37

Re: Wedstrijdplanning 2016...

http://www.xterra-german-tour.de/

En meer precies; http://www.xterra-german-tour.de/xterra … lkenmehren

38

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Ik dacht inderdaad dat ik de enige was die al bezig is met volgend jaar. Na de vakantie niet optimaal gemotiveerd en voorbereid aan de wedstrijdperiode begonnen en daardoor eigenlijk al meer bezig met volgend seizoen.

Deze bestaat uit 2 triathlondoelen, de competitie (waarschijnlijk 1e divisie) en een hele. Met het oog op de hele wil ik ook nog graag mijn debuut maken op de marathon (ook al is het alleen maar voor het gevoel).

Rotterdam zal de locatie van de marathon worden. De competitie is uiteraard nog niet bekend, maar ik ga er vanuit dat de nadruk zal liggen in de maanden mei, juni en juli.

Voor de hele twijfel ik nog steeds een beetje tussen de Frysman (als Fries was ik er dit jaar als vrijwilliger bij en zeer goed georganiseerd!) en Almere. Planning technisch neig ik toch naar de hele van Almere. Dit geeft mij na de marathon van Rotterdam voldoende tijd om aan het fietsen te werken en kan ik de maanden mei juni en begin juli nog deelnemen aan competitiewedstrijden. Globaal zal het er dan zo uit gaan zien:

2015:
December: adventurerun halve marathon

2016:
Februari: midwintermarathon 25 km
Maart: Veneboerloop 10 km
April: Marathon Rotterdam

Mei-juni-juli: competitie+ eventueel een halve (Nieuwkoop, Stein of Didam)
Augustus: OD Klazienaveen of kwart Emmeloord
September: Hele Almere

Maar het is nog maar september dus wie weet gaat dit nog op de schop. Alleen Adventurerun en Rotterdam staan vast.

39

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Hiiiii,

Voorlopig heb ik alleen wat hardloopwedstrijden op de planning staan voor eind van t jaar en volgend jaar.

In december de bruggenloop Rotterdam (15km)
In januari de Halve van Egmond
In April de Rotterdam Marathon

Voor wat betreft het triathlongenre wil ik de komende tijd flink trainen om dan zo vroeg mogelijk in t jaar een kwart te doen en evt een halve gelijk mocht ik mezelf fit genoeg vinden. Dan maar is kijken of met wat paar maanden extra training nog meer mogelijk zou zijn.

Heb zin in volgend jaar en ben benieuwd of ik wederom aan mijzelf kan bewijzen dat als je iets echt wilt en er hard genoeg voor werkt je alles kunt doen.

The body achieves what the mind believes!

40

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Anton Theo schreef:

2016:
Februari: midwintermarathon 25 km
Maart: Veneboerloop 10 km
April: Marathon Rotterdam

Succes met trainen. Die midwintermarathon klinkt als een goeie voorbereiding op de hele in april. Kijken of die niet botst met de halve van Egmond.

In feb of maart heb je ook de Schoorl run van 30 km. Bij vele een favoriete in de voorbereiding naar de hele in april.

Gr

41

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Louise schreef:
bartri schreef:

maar dacht dat r in Rotterdam ook een hele is in 2016.

Niet toch? Of dat hoor ik dan voor het eerst. In 2016 is in Rotterdam het WK Paratriathlon en in 2017 de finale van de ITU World Series (ofzoiets).

Louise


Maar ze zouden voor die tijd toch "oefenen" met het organiseren van zo'n evenement? Dat zal dan wel volgend jaar moeten gebeuren.

42

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Update:

  • 7 Feb Midwintermarathon

  • 6 Maart CPC

  • April Amstel Gold of LBL

  • Juni Terheijden 1/4

  • 25 Juni Oud Gastel 1/3

  • Begin aug Triathlon010 1/8

  • Midden aug IM 70.3 Dublin

  • September Binnenmaas 1/4

43

Re: Wedstrijdplanning 2016...

LindaRotterdam schreef:
Louise schreef:
bartri schreef:

maar dacht dat r in Rotterdam ook een hele is in 2016.

Niet toch? Of dat hoor ik dan voor het eerst. In 2016 is in Rotterdam het WK Paratriathlon en in 2017 de finale van de ITU World Series (ofzoiets).

Louise


Maar ze zouden voor die tijd toch "oefenen" met het organiseren van zo'n evenement? Dat zal dan wel volgend jaar moeten gebeuren.

Ja, zoiets had ik ook begrepen, maar dat is nog steeds geen hele. Die ITU wedstrijden zijn Olympische afstand en sprint, dacht ik.

Louise

44

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Voorlopig staan alleen Triathlon Alpe d'Huez LD, Oud Gastel 1/3 en wat korte loopwedstrijdjes op mijn lijstje.
Ik zou graag eens een keer een 1-100-10 willen doen en misschien toch weer een hele...

Welke 1-100-10 wedstrijden kunnen jullie aanraden?

En wie gaat er nog meer voor de triathlon op de Hollandse Berg? Ik heb daar in 2011 meegedaan en dat was echt gaaf!

45

Re: Wedstrijdplanning 2016...

MartijnT schreef:

Welke 1-100-10 wedstrijden kunnen jullie aanraden?

Ik vond Bilzen vorig jaar erg leuk, die staat bij mij voor volgend jaar ook weer op de verlanglijst. http://www.sportevents.be/bilzen111/ La Roche lijkt mij ook gaaf, maar komt me qua datum (maand later) minder goed uit. Van andere 111's zou ik niet weten trouwens, bestaan er nog meer?

Louise

46

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Ik heb nog geen vaste plannen. Maar er zijn wel een aantal opties door mijn hoofd geschoten.
Ironman Texas
Isoman in Engeland

Vooralsnog gaat vwb de training in de herfst en winterperiode de aandacht uit naar het hardlopen.in oktober zijn er een aantal leuke trailruns. De Veluweloop heb ik nu. 2 keer gedaan en is onvoorstelbaar mooi.
Verder wordt Thialf verbouwd en is er ook een 400 meter baan in Leeuwarden geopend, dus de schaatsen gaan dit jaar ook weer wat vaker onder.

47

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Louise schreef:
MartijnT schreef:

Welke 1-100-10 wedstrijden kunnen jullie aanraden?

Ik vond Bilzen vorig jaar erg leuk, die staat bij mij voor volgend jaar ook weer op de verlanglijst. http://www.sportevents.be/bilzen111/ La Roche lijkt mij ook gaaf, maar komt me qua datum (maand later) minder goed uit. Van andere 111's zou ik niet weten trouwens, bestaan er nog meer?

Louise

Ik zat daar ook aan te denken. Vanaf 1 dec. gaat de inschrijving open, dus dat ga ik meteen in mijn agenda zetten :-) Bedankt!
Verder heb je, denk ik, geen 111 triathlons in Belgie en sowieso niet in Nederland.
Ik dacht trouwens gelezen te hebben dat La Roche geen 111 meer wordt, maar dat wordt later nog definitief bekend gemaakt..

48

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Ynsnits schreef:

Ik heb nog geen vaste plannen. Maar er zijn wel een aantal opties door mijn hoofd geschoten.
Ironman Texas
Isoman in Engeland

Vooralsnog gaat vwb de training in de herfst en winterperiode de aandacht uit naar het hardlopen.in oktober zijn er een aantal leuke trailruns. De Veluweloop heb ik nu. 2 keer gedaan en is onvoorstelbaar mooi.
Verder wordt Thialf verbouwd en is er ook een 400 meter baan in Leeuwarden geopend, dus de schaatsen gaan dit jaar ook weer wat vaker onder.

Bedoel je Ironman UK? Die heb ik in 2012 gedaan, echt een hele gave wedstrijd! Super parcours met ook de nodige hoogtemeters tijdens het fietsen en lopen.

49

Re: Wedstrijdplanning 2016...

April: marathon Rotterdam
Mei: Bilzen 111
Juni: Halve van Stein
Juli: Nisraman
Augustus: Veenendaal OD
September: Weesp Kwart

Of misschien (1): toch een hele in september...;-)?
Of misschien (2): krijg ik het er niet doorheen bij het thuisfront en moet ik Nisraman laten schieten.

50 Laatst bewerkt door Harmen (16-09-15 15:40:01)

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Voorlopig dit:

Februari: Schoorl 30km
Mei: Woerden 1/4
Juni: Kraigchau IM 70.3
Juli: Frankfurt IM

Daarna zien we wel smile Misschien nog wat om het gat februari - mei te overbruggen