51

Re: Wedstrijdplanning 2016...

MartijnT schreef:
Ynsnits schreef:

Ik heb nog geen vaste plannen. Maar er zijn wel een aantal opties door mijn hoofd geschoten.
Ironman Texas
Isoman in Engeland

Vooralsnog gaat vwb de training in de herfst en winterperiode de aandacht uit naar het hardlopen.in oktober zijn er een aantal leuke trailruns. De Veluweloop heb ik nu. 2 keer gedaan en is onvoorstelbaar mooi.
Verder wordt Thialf verbouwd en is er ook een 400 meter baan in Leeuwarden geopend, dus de schaatsen gaan dit jaar ook weer wat vaker onder.

Bedoel je Ironman UK? Die heb ik in 2012 gedaan, echt een hele gave wedstrijd! Super parcours met ook de nodige hoogtemeters tijdens het fietsen en lopen.

Nee, Isoman:
https://www.isomantri.com/ISO/#F0=WISO01_StartPage
De gedachte is dat de triathlon dan evenredig naar tijd wordt ingedeeld:
Dus 7 mijl zwemmen, 61 mijl fietsen en een "bloody marathon at the end"...
Het zwemonderdeel wordt dus wat belangrijker en het fietsen juist wat minder.

IM Wales heb ik ook in gedachten, juist vanwege het fietsparcours (en hoogtemeters), maar dat zal nog niet volgend jaar zijn.

52

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Ynsnits schreef:

Het zwemonderdeel wordt dus wat belangrijker en het fietsen juist wat minder.

Klinkt als muziek in mijn oren. Mooi concept.

53

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Ik heb vorige wek beslist om in 2017 mij te wagen aan een LD triatlon (twijfel tussen Frankfurt en Maastricht);
dus volgend jaar staat onderstaande op de planning:

mei: 1/2de Leuven
augustus:1/2de IM Wiesbaden

Ervoor, ertussen en erna worden nog wel opgevuld

54 Laatst bewerkt door elderenbosch (07-10-15 12:40:15)

Re: Wedstrijdplanning 2016...

  • Egmond halve marathon

  • Geinloop halve marathon

  • Ironman 70.3 Kraichgau

  • La Marmotte (cyclo)

  • Ironman Maastricht

  • Weesper Kwart Triatlon

  • Daarnaast 3e divisie wedstrijden

55

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Ynsnits schreef:
MartijnT schreef:
Ynsnits schreef:

Ik heb nog geen vaste plannen. Maar er zijn wel een aantal opties door mijn hoofd geschoten.
Ironman Texas
Isoman in Engeland

Vooralsnog gaat vwb de training in de herfst en winterperiode de aandacht uit naar het hardlopen.in oktober zijn er een aantal leuke trailruns. De Veluweloop heb ik nu. 2 keer gedaan en is onvoorstelbaar mooi.
Verder wordt Thialf verbouwd en is er ook een 400 meter baan in Leeuwarden geopend, dus de schaatsen gaan dit jaar ook weer wat vaker onder.

Bedoel je Ironman UK? Die heb ik in 2012 gedaan, echt een hele gave wedstrijd! Super parcours met ook de nodige hoogtemeters tijdens het fietsen en lopen.

Nee, Isoman:
https://www.isomantri.com/ISO/#F0=WISO01_StartPage
De gedachte is dat de triathlon dan evenredig naar tijd wordt ingedeeld:
Dus 7 mijl zwemmen, 61 mijl fietsen en een "bloody marathon at the end"...
Het zwemonderdeel wordt dus wat belangrijker en het fietsen juist wat minder.

IM Wales heb ik ook in gedachten, juist vanwege het fietsparcours (en hoogtemeters), maar dat zal nog niet volgend jaar zijn.

7 mijl zwemmen...daar moet ik niet aan denken hoor :-) maar succes als je er voor gaat!

56

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Ynsnits schreef:
MartijnT schreef:
Ynsnits schreef:

Ik heb nog geen vaste plannen. Maar er zijn wel een aantal opties door mijn hoofd geschoten.
Ironman Texas
Isoman in Engeland

Vooralsnog gaat vwb de training in de herfst en winterperiode de aandacht uit naar het hardlopen.in oktober zijn er een aantal leuke trailruns. De Veluweloop heb ik nu. 2 keer gedaan en is onvoorstelbaar mooi.
Verder wordt Thialf verbouwd en is er ook een 400 meter baan in Leeuwarden geopend, dus de schaatsen gaan dit jaar ook weer wat vaker onder.

Bedoel je Ironman UK? Die heb ik in 2012 gedaan, echt een hele gave wedstrijd! Super parcours met ook de nodige hoogtemeters tijdens het fietsen en lopen.

Nee, Isoman:
https://www.isomantri.com/ISO/#F0=WISO01_StartPage
De gedachte is dat de triathlon dan evenredig naar tijd wordt ingedeeld:
Dus 7 mijl zwemmen, 61 mijl fietsen en een "bloody marathon at the end"...
Het zwemonderdeel wordt dus wat belangrijker en het fietsen juist wat minder.

IM Wales heb ik ook in gedachten, juist vanwege het fietsparcours (en hoogtemeters), maar dat zal nog niet volgend jaar zijn.

Hoezo evenredig. Dan zou ik een uur langer bezig zijn met zwemmen dan met lopen tongue

Wel gaaf!

57

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Slecht nieuws voor de 111 fans. Goed nieuws voor wie een mooi evenement zoekt http://3athlon.be/111-trekt-naar-centru … -distance/

58

Re: Wedstrijdplanning 2016...

el gordo schreef:

Ik heb vorige wek beslist om in 2017 mij te wagen aan een LD triatlon (twijfel tussen Frankfurt en Maastricht);
dus volgend jaar staat onderstaande op de planning:

mei: 1/2de Leuven
augustus:1/2de IM Wiesbaden

Ervoor, ertussen en erna worden nog wel opgevuld

Wiesbaden is inderdaad ook een optie.
Maar is het EK he? Is er dan niet heel lastig een startbewijs te bemachtigen?

59

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Mei 111 bilzen
juli 1/4 didam
september 1/2 almere
en nog wat loopje's

60

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Deze week afgesproken met mn loopmaatje: in 2016 gaan we onze eerste 1/4 doen.
Ik denk de Duintriathlon in Almere.

Verder moet ik nog een beetje inkomen in welke triathlons er leuk zijn om te doen, welke laagdrempelig zijn (dwz zonder tijdslimieten) etc...

61

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Duin is toch een OD? Mooi parcours maar wat mij onwijs irriteert (ik ben daar misschien wel een beetje licht autistisch in) is dat de fietsafstand zo onzuiver is. 37km ofzo, echt zo'n net niet afstand. Rijssen heeft daar ook een handje van.

Laagdrempelige kwartjes (in mijn regio) met redelijk zuivere afstanden zijn Hengelo (gld) en Bathmen (niet onder ntb, geen tijdslimiet, snel parcours en super relaxte sfeer).

62 Laatst bewerkt door elderenbosch (17-09-15 23:27:36)

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Hedcandy schreef:

Deze week afgesproken met mn loopmaatje: in 2016 gaan we onze eerste 1/4 doen.
Ik denk de Duintriathlon in Almere.

Verder moet ik nog een beetje inkomen in welke triathlons er leuk zijn om te doen, welke laagdrempelig zijn (dwz zonder tijdslimieten) etc...

Kijk eens op www.amsterdamsetriathlons.nl. Zij organiseren veel spinttriathlons die bestaan uit verschillende startseries, afgestemd op de tijden die je denkt te kunnen neerzetten. Een paar keer een achtste of sprint is wel een goede voorbereiding op een kwart.

63

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Ja die heb ik in beeld, tnx!

En het is idd OD bij de Duin...dat maakt mij niet uit, zwemmen red ik wel. Hij is bij mij om de hoek dus dat lijkt me leuk.
Idd jammer als de afstanden niet kloppen. Zo moet ik a.s. zondag 24,8 km fietsen op een 1/8e en het lopen is ook meer dan 5km... vreemd hoor.

64

Re: Wedstrijdplanning 2016...

ronnyke schreef:

Slecht nieuws voor de 111 fans. Goed nieuws voor wie een mooi evenement zoekt http://3athlon.be/111-trekt-naar-centru … -distance/

Jammer, voor mij als vooral-fietser  wink  Overigens klinkt daarom voor mij zo'n Isoman als de totale hel   7 mijl zwemmen *shock*

Louise

65

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Mijn voorlopige planning;

Half maart: 1/8 Bilzen
22 mei: Ironman 70.3 St. Polten
12 juni: 1/4 of OD Weert
18 juni: Stein 111
31 juli: Ironman Maastricht

Dan nog even zien hoe de clubwedstrijdjes hier tussen gaan passen...

66

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Hier is het vrij simpel:

10 April: Ironman South Africa.
17 Juli: Challenge Roth.
28 Augustus: IM 70.3 Zell am See.

Met daartussen nog een paar loopwedstrijden (10 miles antwerpen en dergelijke)
En miss nog een kwartje.

67

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Louise schreef:

Ik ben al een hele tijd zo vaag op de achtergrond bezig met eind augustus 2016: mijn eerste Ironman, in Vichy, is het plan, en daar is al een tijd alles min-of-meer van afgeleid. Heb ik nog nooit eerder gehad, een doel op zo'n lange termijn. Maar daaromheen weet ik het nog niet, behalve dan dat ik graag de 111 van Bilzen nog een keer wil doen, half mei, en dan wél uitlopen. Ergens een halve in juni lijkt me ook goed, misschien de nieuwe in Antwerpen dan.

Het is inmiddels wat concreter bij mij.
- 111 Bilzen is nog steeds het plan (15 mei)
- Die 'halve ergens in juni' is de Ironman 70.3 in Luxemburg (18 juni) geworden, omdat het mij leuk lijkt een Ironman mee te maken voor de grote.
- Dan de grote, dat is inderdaad Vichy geworden, 28 augustus, da's het hoofddoel van het jaar.
- En als ik daarna nog zin heb: de Kustmarathon, 1 oktober.

Dan komen daar nog wel wat kleinere triathlons en loopjes tussendoor. Spannend - vooralsnog is door die twee Ironman-inschrijvingen de impact op mijn banksaldo het grootst  wink

Louise

68

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Louise schreef:
Louise schreef:

Ik ben al een hele tijd zo vaag op de achtergrond bezig met eind augustus 2016: mijn eerste Ironman, in Vichy, is het plan, en daar is al een tijd alles min-of-meer van afgeleid. Heb ik nog nooit eerder gehad, een doel op zo'n lange termijn. Maar daaromheen weet ik het nog niet, behalve dan dat ik graag de 111 van Bilzen nog een keer wil doen, half mei, en dan wél uitlopen. Ergens een halve in juni lijkt me ook goed, misschien de nieuwe in Antwerpen dan.

Het is inmiddels wat concreter bij mij.
- 111 Bilzen is nog steeds het plan (15 mei)
- Die 'halve ergens in juni' is de Ironman 70.3 in Luxemburg (18 juni) geworden, omdat het mij leuk lijkt een Ironman mee te maken voor de grote.
- Dan de grote, dat is inderdaad Vichy geworden, 28 augustus, da's het hoofddoel van het jaar.
- En als ik daarna nog zin heb: de Kustmarathon, 1 oktober.

Dan komen daar nog wel wat kleinere triathlons en loopjes tussendoor. Spannend - vooralsnog is door die twee Ironman-inschrijvingen de impact op mijn banksaldo het grootst  wink

Louise

mijn planning zal quasi dezelfde zijn.

69

Re: Wedstrijdplanning 2016...

LindaRotterdam schreef:
el gordo schreef:

Ik heb vorige wek beslist om in 2017 mij te wagen aan een LD triatlon (twijfel tussen Frankfurt en Maastricht);
dus volgend jaar staat onderstaande op de planning:

mei: 1/2de Leuven
augustus:1/2de IM Wiesbaden

Ervoor, ertussen en erna worden nog wel opgevuld

Wiesbaden is inderdaad ook een optie.
Maar is het EK he? Is er dan niet heel lastig een startbewijs te bemachtigen?

Afgelopen jaar Wiesbaden gedaan, maar was nog niet uitverkocht. Wel fantastische wedstrijd overigens!

70

Re: Wedstrijdplanning 2016...

bros1987 schreef:

Definitief ingeschreven voor Ironman Kalmar volgend jaar. Wordt mijn eerste hele. Motivatie voor de komende 366 dagen lijkt me dus verzekerd.


Gaaf! Ik heb hem dit jaar gedaan, goede ambiance daar!

71

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Enkel nog wat lopen staan deze winter en 2016

Zorg & Zekerheidscircuit
Bruggenloop
CPC
Rotterdam Marathon

Triatlons komende maand eens bekijken wat ik wil gaan doen.

En dé uitdaging voor 2016: Mudmasters Marathon of Mudmasters 24.

72

Re: Wedstrijdplanning 2016...

elderenbosch schreef:
Hedcandy schreef:

Deze week afgesproken met mn loopmaatje: in 2016 gaan we onze eerste 1/4 doen.
Ik denk de Duintriathlon in Almere.

Verder moet ik nog een beetje inkomen in welke triathlons er leuk zijn om te doen, welke laagdrempelig zijn (dwz zonder tijdslimieten) etc...

Kijk eens op www.amsterdamsetriathlons.nl. Zij organiseren veel spinttriathlons die bestaan uit verschillende startseries, afgestemd op de tijden die je denkt te kunnen neerzetten. Een paar keer een achtste of sprint is wel een goede voorbereiding op een kwart.

Check

Maar gelijk de paspartout gekocht
5 sprints voor de prijs van 4

Ik heb wel plannen voor langere afstanden maar het lijkt me mooi om alle tijden met elkaar te vergelijken en te zien of er verbetering in zit na verloop van tijd training en wedstrijden

73

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Louise schreef:
Louise schreef:

Ik ben al een hele tijd zo vaag op de achtergrond bezig met eind augustus 2016: mijn eerste Ironman, in Vichy, is het plan, en daar is al een tijd alles min-of-meer van afgeleid. Heb ik nog nooit eerder gehad, een doel op zo'n lange termijn. Maar daaromheen weet ik het nog niet, behalve dan dat ik graag de 111 van Bilzen nog een keer wil doen, half mei, en dan wél uitlopen. Ergens een halve in juni lijkt me ook goed, misschien de nieuwe in Antwerpen dan.

Het is inmiddels wat concreter bij mij.
- 111 Bilzen is nog steeds het plan (15 mei)
- Die 'halve ergens in juni' is de Ironman 70.3 in Luxemburg (18 juni) geworden, omdat het mij leuk lijkt een Ironman mee te maken voor de grote.
- Dan de grote, dat is inderdaad Vichy geworden, 28 augustus, da's het hoofddoel van het jaar.
- En als ik daarna nog zin heb: de Kustmarathon, 1 oktober.

Dan komen daar nog wel wat kleinere triathlons en loopjes tussendoor. Spannend - vooralsnog is door die twee Ironman-inschrijvingen de impact op mijn banksaldo het grootst  wink

Louise

Ik heb ook mijn zinnen op Luxemburg gezet

74

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Op 17 januari de 20 km "Trail Hivernal - Puy de Sancy" in de Auvergne

Voorlopig alleen de Challenge (is alleen halve) van Salou op 29 mei qua triathlons.
Daar zal zeer waarschijnlijk de halve van Gueret wel bijkomen, hoe gruwelijk het fietsen daar ook is  tongue

Als het banksaldo toereikend is dan ook nog de Challenge (halve) van Almere

75

Re: Wedstrijdplanning 2016...

Enige vaste op dit moment is de Rotterdam Marathon.
Ik probeer mij ook in te schrijven voor Berlijn. Als ik daar niet ingeloot wordt ga ik of een ultratrail doen (CCC) of een halve triathlon. Daarnaast wel wat 10km en halve marathons hier en daar.