1

Onderwerp: Triathlon Klazienaveen

Mijn eerste halve, dus het gaat vooral om finishen. En het liefst zonder helemaal naar de klote te gaan.
Daarom lekker ruime doelen:

1900 m zwemmen 50 min
T1 3 min
88 km fietsen 3:30
T2 3 min
21 km lopen 2:00

Dus streven is binnen 6:30

2

Re: Triathlon Klazienaveen

ook mijn eerste halve. ondanks dat het de eerste is toch het doel rond de 5 uur te eindigen. liefst eronder.

1900 m zwemmen 36 min
T1 3 min
88 km fietsen 2:35
T2 3 min
21 km lopen 1:42

totaal 4:59  smile

3

Re: Triathlon Klazienaveen

Weet iemand watertemperatuur al?

4

Re: Triathlon Klazienaveen

21 graden, net antwoord gekregen van de organisatie

5

Re: Triathlon Klazienaveen

Mooi, wetsuit dus.

6

Re: Triathlon Klazienaveen

Livio, met vandaag 30 graden zou ik daar nog niet zo zeker van zijn wink

#enjoylife

7

Re: Triathlon Klazienaveen

Deze week last minute ingeschreven, verwachtingen niet te hoog leggen dus.

zwemmen: 0:35
fietsen: 2:45
lopen: 1:45

Met nog een beetje wisselen erbij kom ik dus rond de 5:10 a 5:15 uit hopelijk smile

8

Re: Triathlon Klazienaveen

vorig jaar was het water knap an 18 graden, het kanaal is best diep, daar gaat scheepvaart door, en er komt nog regen, ik gok op de wetsuit. Alleen in het laatste stukje van de prutsloot zal het warm zijn.

9

Re: Triathlon Klazienaveen

Zijn de startnummers al bekend?  Ondanks een knie blessure ga ik sowieso even kijken.

Succes alvast (voor as. Zondag )

10

Re: Triathlon Klazienaveen

00:45:53
00:04:10
03:18:17
04:08:19
00:03:04
02:16:14
06:27:36 

Boven verwachting gezwommen en gefietst, maar alles weer laten liggen op t lopen. Veel te heet en teveel energie verbruikt met tegen de wind in fietsen. Bah, wat was dat pittig.

Komend jaar lekker wat snelheid opbouwen op kortere afstanden.

11

Re: Triathlon Klazienaveen

Mischien eerst wat meer uithouding opbouwen ipv snelheid. Wat brengt het op met snelheid te trainen als je op wedstrijd al uitgeteld bent voor het lopen?

12

Re: Triathlon Klazienaveen

zeer mooie en goed georganiseerde wedstrijd. chapeau voor de organisatie.

voor mijn 1e halve viel het niet tegen. schatting kwam aardig uit. moet zeggen dat de wind en hitte het toch wat pittiger maakte.

1900 m zwemmen 36 min (36)
T1 3 min (3 min)
88 km fietsen 2:35 (2:43) volgens mijn cp toch 90 km ipv 88
T2 3 min (3 min)
21 km lopen 1:42 (1:46)

totaal 4:59 (5:11)

13

Re: Triathlon Klazienaveen

ronnyke schreef:

Mischien eerst wat meer uithouding opbouwen ipv snelheid. Wat brengt het op met snelheid te trainen als je op wedstrijd al uitgeteld bent voor het lopen?

Wil inderdaad niet specifiek op snelheid trainen. Maar als ik ooit nog s een halve doe, wil ik mn doelen wel veel scherper kunnen stellen.
En ik vond sprint en kwart eigenlijk veel leuker! 90 km fietsen in een wedstrijd, ik zie er de lol niet van in.

Maar al met al, nog steeds erg tevreden met het resultaat.


Mn Tomtom telt wel 88, misschien 88.5 km.

14

Re: Triathlon Klazienaveen

Op Garmin bij mij 88,5km

15

Re: Triathlon Klazienaveen

LindaRotterdam schreef:
ronnyke schreef:

Mischien eerst wat meer uithouding opbouwen ipv snelheid. Wat brengt het op met snelheid te trainen als je op wedstrijd al uitgeteld bent voor het lopen?

Wil inderdaad niet specifiek op snelheid trainen. Maar als ik ooit nog s een halve doe, wil ik mn doelen wel veel scherper kunnen stellen.
En ik vond sprint en kwart eigenlijk veel leuker! 90 km fietsen in een wedstrijd, ik zie er de lol niet van in.

Maar al met al, nog steeds erg tevreden met het resultaat.


Mn Tomtom telt wel 88, misschien 88.5 km.

Ik was er niet, maar kan me voorstellen dat 90 (of 88,5)km door de polder (dit is een aanname) niet zo heel inspirerend is voor je eerste halve. Ht parkoers doet voor het plezier erg veel vind ik.

Wel gefeliciteerd met het volbrengen uiteraard!!

16

Re: Triathlon Klazienaveen

Ik weet dat het nog een stuk sneller kan. Meer ervaring is denk ik de sleutel. Wil dan ook volgend jaar 2x een halve gaan doen. Nog meer focus op techniek zwemmen en meer km's fietsen. Niet meteen de overstap maken naar de hele. Eerst wat meer ervaring op doen en het lichaam laten wennen.

Trouwens erg leuk contact gehad met diverse andere atleten. Waaronder Edo van der Meer. Zat naast mij in de bus naar de start en had geen idee wie hij was  big_smile Blijft toch leuk dat je met dergelijke toppers in direct contact kan komen.

GR

17

Re: Triathlon Klazienaveen

Beetje soortgelijk verhaal hier. 1e halve. Prima gezwommen, geen energie verspilt, 35 minuutjes. Daarna flink de handrem op het fietsen gehouden. Het plan om laag in de 140 bpm te rijden wel vroeg los gelaten omdat je in de wind soms helemaal stil kwam te staan zonder vermogen maar voor het gevoel zeker fris aan het lopen begonnen na 2:46 te klokken. Daar was het plan om 5:30/km te beginnen en tweede helft te versnellen maar daar had mijn lichaam toch een ander idee over. Langzamer-langzamer-laaaangzaaammer...met pijn en moeite 2:00 voor de HM aangetikt en een volledige eindtijd van 5:28. In al dat NK geweld weinig bijzonder maar voelt toch wel heel VET.
Geweldig event hoor. Supergoed georganiseerd, geen trekker gezien wink en gaaf om al die superatleten voorbij te zien knallen. Wat een geweld. 
Ben benieuwd hoe nu verder? Ben hier weken, maanden mee bezig geweest en er staat zowaar geen enkel event op de kalender.
Meer duurvermogen bouwen, coach of iig nieuwe trainingsschema's zoeken en misschien toch maar eens die TT-investering gaan onderzoeken wink

18

Re: Triathlon Klazienaveen

Pepijn schreef:

Beetje soortgelijk verhaal hier. 1e halve. Prima gezwommen, geen energie verspilt, 35 minuutjes. Daarna flink de handrem op het fietsen gehouden. Het plan om laag in de 140 bpm te rijden wel vroeg los gelaten omdat je in de wind soms helemaal stil kwam te staan zonder vermogen maar voor het gevoel zeker fris aan het lopen begonnen na 2:46 te klokken. Daar was het plan om 5:30/km te beginnen en tweede helft te versnellen maar daar had mijn lichaam toch een ander idee over. Langzamer-langzamer-laaaangzaaammer...met pijn en moeite 2:00 voor de HM aangetikt en een volledige eindtijd van 5:28. In al dat NK geweld weinig bijzonder maar voelt toch wel heel VET.
Geweldig event hoor. Supergoed georganiseerd, geen trekker gezien wink en gaaf om al die superatleten voorbij te zien knallen. Wat een geweld. 
Ben benieuwd hoe nu verder? Ben hier weken, maanden mee bezig geweest en er staat zowaar geen enkel event op de kalender.
Meer duurvermogen bouwen, coach of iig nieuwe trainingsschema's zoeken en misschien toch maar eens die TT-investering gaan onderzoeken wink

Grappig, onze ervaringen komen inderdaad erg overeen.
Ik heb ook met een hogere hartslag gefietst dan gepland, anders kwam ik echt helemaal niet vooruit. En dacht rustig met 6:00 te beginnen met lopen en wilde daarna versnellen. Dat ging echt niet meer.

En nu toch wel een dipje. Er staan het komend half jaar enkel wat loopevenementen op de kalender. Even afkicken dus wink

19

Re: Triathlon Klazienaveen

Vanzella schreef:
LindaRotterdam schreef:
ronnyke schreef:

Mischien eerst wat meer uithouding opbouwen ipv snelheid. Wat brengt het op met snelheid te trainen als je op wedstrijd al uitgeteld bent voor het lopen?

Wil inderdaad niet specifiek op snelheid trainen. Maar als ik ooit nog s een halve doe, wil ik mn doelen wel veel scherper kunnen stellen.
En ik vond sprint en kwart eigenlijk veel leuker! 90 km fietsen in een wedstrijd, ik zie er de lol niet van in.

Maar al met al, nog steeds erg tevreden met het resultaat.


Mn Tomtom telt wel 88, misschien 88.5 km.

Ik was er niet, maar kan me voorstellen dat 90 (of 88,5)km door de polder (dit is een aanname) niet zo heel inspirerend is voor je eerste halve. Ht parkoers doet voor het plezier erg veel vind ik.

Wel gefeliciteerd met het volbrengen uiteraard!!

Dankje!

Goed om op te letten de volgende keer dat ik wat uitzoek. De wind verpestte ook veel van de lol hoor. Was verder een prachtige omgeving en erg goed georganiseerd.
Wat meer deelnemers van je eigen niveau helpt ook, dan kan je nog eens je best doen om iemand in te halen.