1

Onderwerp: realistische tijd?

Ha allen,

op 26-9 ga ik mijn eerste triathlon (sprint) doen in Amsterdam. Mijn doeltijd is 1.30 uur maar ik heb geen idee of dit realistisch is.
Ik heb geruime tijd (bijna een jaar) amper gesport en ben sinds enige weken weer begonnen met D2 hartslag trainen voor ieder onderdeel. Afzonderlijk van elkaar heb ik afgelopen week onderstaande tijden als referentie afgelegd:
Zwemmen: 19.21   (750m)
Fietsen: 41.11 (22km)
Lopen: 28.32 (5km)

Alles met een vrij hoge hartslag tussen de 175-190
Ik heb nog enige tijd natuurlijk en ik heb ook een aantal maal een combinatietraining staan maar ik hoop dat jullie me voor die tijd kunnen vertellen of een richttijd van 1.30 uur überhaupt realistisch is voor een relatief ongetraind iemand.

2

Re: realistische tijd?

Hoi Carlo,

waarom niet? als je de komende 6 weken lekker doortraint kun je echt wel een minuutje sneller op alle onderdelen, en dan houd je genoeg tijd over voor de wissles smile

Maar belangrijker... Wat kan jou het schelen of je 1.28 of 1.34 haalt. Het is je eerste triathlon, geniet ervan en raak besmet met het virus...

Jagen op tijden kan altijd nog, je debuut maken maar 1 keer! Dan kun je het beter maar leuk maken.

3

Re: realistische tijd?

Goed gezegd Vanzella en bedankt voor je reactie! Ik heb nu eenmaal een beetje een tik dat als ik iets doe, ik het goed wil doen haha. Finishen is mijn eerste doel maar in een redelijke tijd vind ik ook belangrijk. Ben benieuwd hoe kapot ik zal gaan haha.

4

Re: realistische tijd?

Ik ben ook dit jaar pas begonnen met triatlon dus heb weinig ervaring maar als ik je 1 tip mag geven:
Fixeer je niet te veel op je tijd en geniet vooral. Ik heb nu een 5-tal sprints (1/8) gedaan en elke keer leer ik weer een beetje bij en wordt men tijd weer wat scherper. Ik heb me voorgenomen om 2015 als oefening te nemen en volgend jaar al men tijden vlotjes te verbreken!

Is het een stayer wedstrijd dat je meedoet? Dat kan al veel verschillen in je fietstijd!
En zoals Vanzella al zei, op 6 weken kan je nog wel wat tijd nemen hoor wink

Veel succes alvast!