1

Onderwerp: tattoo

Hoi,

Is het eigenlijk toegestaan om met een tattoo mee te doen aan een off. triathlon?

Alvast bedankt en vriendelijke groetjes van een nog tattoovrije

djonn

2

Re: tattoo

Waarom zou dat niet toegestaan zijn?

3

Re: tattoo

Dus je hebt nog geen tattoo maar stelt je voor dat het niet is toegestaan om met tattoo niet te mogen meedoen met een triathlon? Ik ben benieuwd naar je verhaal. Wil je een tattoo maar laat je die beslissing afhangen van het antwoord op je vraag? Wil je meedoen met een triathlon maar laat je die beslissing afhangen van het antwoord op je vraag?

En on-topic, tijdens triathlons kom ik genoeg atleten tegen die op alle mogelijke plekken tattoos hebben, dus ik denk niet dat het een probleem gaat worden.

Maar ik ben wel benieuwd naar je verhaal.

4

Re: tattoo

Het volbrengen van een (hele) triathlon is voor sommigen zelf een reden om er een te laten zetten, dus ja, uiteraard toegestaan.

5

Re: tattoo

Bang om in 'verkeerd' gezelschap te verkeren...  smile

6 Laatst bewerkt door René S. (10-08-15 13:27:34)

Re: tattoo

Ben nog nooit gediskwalificeerd geweest in zowel binnen- als buitenland dus.......

7

Re: tattoo

Ik deed 2 jaar terug de kwart van Huizen. Volledig uitgewoond kwam ik met een vrij net trisuitje van 2xu over de finish. Door de warmte had ik de ritssluiting omlaag (borsthoogte) De mevr. van de organisatie kwam naar me toe..trok hem omhoog en vertelde me doodleuk...Volgende keer word je gediskwalificeerd hoor!! Ik was te gaar om te reageren..maar kan me zo voorstellen dat ze flauwvalt als ze iemand met een tattoo ziet. Misschien diskwalificeerd ze hem, haar wel. Ga nu beginnen aan een serie van 3 halve triathlons..en ben aan een tattoo ah denken (flying W) maar wordt niet graag gediskt. Gr. D

8

Re: tattoo

Een tattoo is iets heel anders dan trisuit dicht. Om een voor mij onbekende reden ligt dat bij de triathlonbond heel erg gevoelig.

Wat mij betreft is het duidelijk:

Het is toegestaan om met een tattoo mee te doen met triathlons.

9

Re: tattoo

Dat is bare-chest-policy. Superkinderachtige uberpreutsheid die doorgedruppeld is vanuit het Amerikaans georiënteerde ITU.

Het enige antwoord hierop is een pak met de rits op de rug. Dan mag het wel. Laat ik daar nou net een tattoo hebben zitten, hahaha!

10

Re: tattoo

De ITU heeft ook wel hele grappige regels mbt tattoos

11. Temporary Tattoos:
11.1. Athletes are not allowed to place any temporary tattoo, other than the race numbers
provided by ITU, on their body during ITU events.

Maarten

11

Re: tattoo

Het gaat dus niet om de tattoo, maar om het tri-suit wat niet goed dicht zit.
Volgens mij zijn er verschillende redenen voor;
- gelijkheid voor mannen en vrouwen
- ergens de grens trekken; de regels is dat je een broek en shirt aan moet hebben in een wedstrijd. als je vervolgens een vestje aan gaat trekken wat helemaal open hangt...
- ethiek en zelbescherming tongue ja, jij vind je borsthaar en bierbuik heel leuk, maar niet iedereen. dicht dat shirtje dus

12 Laatst bewerkt door Maca944 (11-08-15 13:30:39)

Re: tattoo

Mannen en vrouwen zijn niet gelijk (NB, ik heb het niet over gelijkwaardig voordat er iemand over mee heenvalt). Mannen hoeven toch ook geen sport-bh te dragen? Dit lijkt me geen argument.

Ergens de grens trekken lijkt me wel de bedoeling van de regels. Op p24 staat van dit document http://www.triathlonbond.nl/Portals/0/C … 202011.pdf staat onder andere dat je niet met ontbloot bovenlijf mag finishen en tijdens de wedstrijd de rits maximaal 10 cm mag worden geopend. Categorie whatever wat mij betreft. Zolang er niemand voor wordt gediskwalificeerd maar alleen wordt gesommeerd om de rits dicht te doen kan ik me er niet al te druk om maken (al vind ik het wel een beetje kinderachtig). Ik zou liever wat meer aandacht voor draften zien.

Edit: op mijn profielfoto ben ik met OPEN RITS te zien. Ik heb uiteraard pas na de finish in Mallorca mijn trisuit open gedaan, voordat ik met terugwerkende kracht uit de uitslag wordt gehaald.

13 Laatst bewerkt door Dorter (11-08-15 13:43:27)

Re: tattoo

Maca944 schreef:

Mannen hoeven toch ook geen sport-bh te dragen?

Ik zie in de achterhoede wel eens heren met een postuur waarvan ik vermoed dat een sport-bh geen overbodige luxe is... Dat gezegd hebbende; voorlopig zijn ze erbij en lekker aan het sporten en dat is ook wat waard!

De wedstrijd op Mallorca is toch een Ironman? Volgens mij gelden die preutsheid-regels daar niet, anders had Faris Al Sultan jaren geleden al in kunnen pakken met zijn kenmerkende minimalistische kledij. Even uit mijn hoofd, volgens de ITU mag kleding wel 2-delig zijn mits overlappend.

14

Re: tattoo

bij het lopen altijd direct mijn trisuit (voorzijde rits) maximaal open. 100m voor de finish altijd het ritsje weer dicht. Heb helaas niet zo'n strak afgetraind figuur als de echte toppers en wil het idd anderen niet aandoen om naar al dat borsthaar te kijken als ik voor pampus lig  lol

#enjoylife

15

Re: tattoo

hahaha..waar zit de like-knop ergens?

16

Re: tattoo

Bij de Ironman mag je een spleet hebben bij de navel. Bij de ITU moet het wel aansluiten. Over het algemeen is het 'ter promotie van de sport'. Volgens mij hoe groter de kans op een foto in de krant, hoe erger ze erover zeuren. Wat dat betreft is die rits op de rug wel handig, al heb je dan wel minder verkoeling. Lopen en een eind voor de finish de rits weer omhoog heb ik nog nooit als een probleem ervaren. En van die mannen met een sport-bh: er zitten er tussen waarbij je zou denken dat het dan zelfs lekkerder zou lopen  big_smile

17

Re: tattoo

Heu?

18

Re: tattoo

Iets als http://www.autogeekonline.net/gallery/d … -boobs.jpg

19

Re: tattoo

Voor man-boobs zijn volgens mij wel andere fora te vinden...  neutral

20

Re: tattoo

gadget schreef:

De ITU heeft ook wel hele grappige regels mbt tattoos

11. Temporary Tattoos:
11.1. Athletes are not allowed to place any temporary tattoo, other than the race numbers
provided by ITU, on their body during ITU events.

Maarten

Klopt dit is ter voorkoming dat (top) atleten zich helemaal volplakken met sponsornaam plakplaatjes op armen, benen en voeten.
Een echte inkttatoo mag wel, maar weet niet als je de naam van je sonsor(s) op je armen laat zetten met permanente inkt  yikes

21

Re: tattoo

Een echte inkttatoo mag wel, maar weet niet als je de naam van je sonsor(s) op je armen laat zetten met permanente inkt

Dat hangt er denk ik vanaf hoe permanent die permanente inkt is. Als die er na 5 jaar weer af komt is het nog steeds temporary  hmm  en om nu je sponsor te laten tattoo'en is ook weer zowat. Je zou het logo van Imtech op je been hebben...

22

Re: tattoo

rinke schreef:

bij het lopen altijd direct mijn trisuit (voorzijde rits) maximaal open. 100m voor de finish altijd het ritsje weer dicht. Heb helaas niet zo'n strak afgetraind figuur als de echte toppers en wil het idd anderen niet aandoen om naar al dat borsthaar te kijken als ik voor pampus lig  lol

Dan heb je geluk dat er nog nooit iets tegen je gezegd is...  smile  smile

het staat in de NTB regels, maximaal 10 cm open aan voorzijde en bij finish dicht, heb het wel is bij andere lopers gehoord in een wedstrijd dat iemand er gesommeerd werd tijdens het looponderdeel om zijn rits verder dicht te doen, nog nooit gehoord dat iemand een disq er voor krijgt maar zou het niet gokken.

heb zelf trouwens een rits aan de achterkant

23

Re: tattoo

marcelca schreef:
rinke schreef:

bij het lopen altijd direct mijn trisuit (voorzijde rits) maximaal open. 100m voor de finish altijd het ritsje weer dicht. Heb helaas niet zo'n strak afgetraind figuur als de echte toppers en wil het idd anderen niet aandoen om naar al dat borsthaar te kijken als ik voor pampus lig  lol

Dan heb je geluk dat er nog nooit iets tegen je gezegd is...  smile  smile

het staat in de NTB regels, maximaal 10 cm open aan voorzijde en bij finish dicht, heb het wel is bij andere lopers gehoord in een wedstrijd dat iemand er gesommeerd werd tijdens het looponderdeel om zijn rits verder dicht te doen, nog nooit gehoord dat iemand een disq er voor krijgt maar zou het niet gokken.

heb zelf trouwens een rits aan de achterkant

Ik zie de jury al achter me aan rennen met een meetlat om te bepalen of de rits 10 of 12 cm openstaat  lol

#enjoylife

24

Re: tattoo

rinke schreef:
marcelca schreef:
rinke schreef:

bij het lopen altijd direct mijn trisuit (voorzijde rits) maximaal open. 100m voor de finish altijd het ritsje weer dicht. Heb helaas niet zo'n strak afgetraind figuur als de echte toppers en wil het idd anderen niet aandoen om naar al dat borsthaar te kijken als ik voor pampus lig  lol

Dan heb je geluk dat er nog nooit iets tegen je gezegd is...  smile  smile

het staat in de NTB regels, maximaal 10 cm open aan voorzijde en bij finish dicht, heb het wel is bij andere lopers gehoord in een wedstrijd dat iemand er gesommeerd werd tijdens het looponderdeel om zijn rits verder dicht te doen, nog nooit gehoord dat iemand een disq er voor krijgt maar zou het niet gokken.

heb zelf trouwens een rits aan de achterkant

Ik zie de jury al achter me aan rennen met een meetlat om te bepalen of de rits 10 of 12 cm openstaat  lol

als het gebeurd wil ik er wel een foto van  smile

maar het op zich wel duidelijk of de rits een klein stukje openstaat of helemaal, en het staat in de regels dus ze kunnen je er op aanspreken

25

Re: tattoo

Geen idee of dit de correcte plek is op mijn vraag te stellen, zoniet mag deze verplaatst worden:

Ik laat komende maandag mijn eerste tattoo zetten en zal bijgevolg enkele weken niet kunnen/ mogen zwemmen. Welke alternatieve trainingen kan ik best inlassen? Krachttraining of iets dergelijk? Of ga ik best gewoon wat extra lopen/ fietsen in de plaats?