1

Onderwerp: Kwart Triathlon Deil

As zaterdag mag ik weer starten op de kwart triathlon van Deil.
Vorig jaar ook deelgenomen en is toen prima bevallen.

Voorspelling dit jaar (tijden vorig jaar)
Zwemmen: 17:00 (17:00)
Fietsen: 1.16:00 (1.18:39)
Lopen: 50:00 (51:36)
Totaal: 2.23:00 (2.27:15)

Volgens mij zitten de tijden van T1 en T2 in de onderdelen fietsen resp. het lopen (dacht ik).
Ben al wel benieuwd naar de watertemperatuur. Zal voor mij wel tijd schelen bij het zwemmen.

Wordt weer gezellig in de speeltuin big_smile

2

Re: Kwart Triathlon Deil

Ik sta er voor de eerste keer aan de start;

Doelstelling:
Zwemmen: 18.00
Fietsen: 1.08.00
Lopen: 42.00
Totaal: 2.08.00

Volgens mij 1 km zwemmen, 42 fietsen en 10 lopen toch?

3

Re: Kwart Triathlon Deil

Klopt.

Gezien de weersvoorspelling ben ik benieuwd hoe het PF (T2) en het fietsparcours er morgen bij ligt.

Succes morgen.

4

Re: Kwart Triathlon Deil

Jij ook! Witte Cervelo P3 met dicht wiel en 9 cm hoog voorwiel, Castelli tri-suit in wit-zwart met wat rood en witte Giro Selector helm

Misschien treffen we elkaar wel voor de wedstrijd, Dennis Florussen doet wrs ook mee smile

5

Re: Kwart Triathlon Deil

Jawel hoor, ik ben erbij stond "hoog" genoeg op de reservelijst cool

Tot morgen.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

6

Re: Kwart Triathlon Deil

Ik start op mijn grijze Felt DA 4 met dicht achterwiel. Zerod blauw/zwart trisuit en blauwe Giro helm.

De weersvoorspellingen beginnen wat beter te worden:
http://nl.windfinder.com/weatherforecast/zaltbommel

7 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (14-08-15 14:48:40)

Re: Kwart Triathlon Deil

Ik zit op een Felt B12 met hoge wielen. en waarschijnlijk zwart (met rood en wit) Fusion pak en zwarte Casco helm

Ben benieuwd naar het water temperatuur!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

8

Re: Kwart Triathlon Deil

Dennis Florussen schreef:

Ik zit op een Felt B12 met hoge wielen. en waarschijnlijk zwart (met rood en wit) Fusion pak en zwarte Casco helm

Ben benieuwd naar het water temperatuur!!!

Ik neem mn wetsuit sowieso mee smile

Wat zijn jouw voorspellingen Dennis? Ook even hier ipv een reactie op Strava wink

9

Re: Kwart Triathlon Deil

daveke schreef:
Dennis Florussen schreef:

Ik zit op een Felt B12 met hoge wielen. en waarschijnlijk zwart (met rood en wit) Fusion pak en zwarte Casco helm

Ben benieuwd naar het water temperatuur!!!

Ik neem mn wetsuit sowieso mee smile

Wat zijn jouw voorspellingen Dennis? Ook even hier ipv een reactie op Strava wink

mwaaaaaaa,,,,,,,,, das natuurlijk een gewetens vraag van je.  wink
Maar vooruit:
Zwemmen: 14
Fietsen: 1:10
Lopen: 39

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

10

Re: Kwart Triathlon Deil

Dennis Florussen schreef:

mwaaaaaaa,,,,,,,,, das natuurlijk een gewetens vraag van je.  wink
Maar vooruit:
Zwemmen: 14
Fietsen: 1:10
Lopen: 39


Is dat met of zonder transities? 2:03 is een podiumplek in je agegroup. Mooie ambitie's

11

Re: Kwart Triathlon Deil

Oke, uitgebreid verslag van mijn kant zoals beloofd aan WJB.

Allereerst, wat is het leuk om bij een wedstrijd mede-forumleden te ontmoeten, op te trekken samen en toe te leven naar de uiteindelijke wedstrijd! WJB & Dennis Florussen, ik vond het erg leuk met jullie vandaag en heb er van genoten!

Enfin, om 14.00 het kleine plasje in om twee rondes van 500 mtr te zwemmen. Het was druk met 132 man aan de start en het was een behoorlijk gedrang bij het zwemmen. Mijn doeltijd van 18.00 heb ik precies gehaald al kreeg ik her en der behoorlijk wat klappen en vond ik het een chaotische bedoeling tot iets na het ingaan van de tweede ronde. Volgens mijn Garmin had ik een zwemtijd van 18 minuten rond, volgens de wedstrijduitslag 16.45. Ik laat het voor wat het is, haha - maar ik denk dat ik mn ronde-knop om het zwemmen te beeindigen te laat heb ingedrukt..!

Bij het ingaan van het fietsen merkte ik al dat ik wat betreft fietsen een goede dag had, ik kreeg zonder moeite de grote plaat rond en voelde me sterk. Op de rechte stukken wind mee stond regelmatig 50 per uur op de teller, en de 53x12 ging moeiteloos rond. Wind tegen ging het ook prima en zat ik zo'n beetje steevast op 53x14 of 53x15 met snelheden tussen de 36 en 40 per uur. Gegokt op 1.08 wat uiteindelijk volgens mijn Garmin 1.02 was en in de uitslag 1.03.47 (zit ook een wissel in)
Vermogen van 296 watt gemiddeld, hartslag 169 en een gemiddelde snelheid van 41,9! NP was 302, dus wat betreft indelen zat het wel goed snor. Mijn omslagpunt ligt zo rond de 315 watt, dus wat over gehouden voor het lopen en toch zo hard gegaan. Dik dik tevreden over dat onderdeel.

Het lopen had ik gehoopt op een 41 te lopen, wat uiteindelijk een 39.50 werd volgens mijn Garmin en een 40.39 volgens de uitslag (zat ook een wissel bij denk ik). Gemiddelde hartslag was 175, wat zo rond mn omslagpunt qua lopen ligt, dus goed gedoseerd.
Ik vond het een hele aparte gewaarwording om als eerste individuele atleet aan het lopen te beginnen, er was nog een trio voor mij binnen gekomen. Uiteindelijk heb ik die loper nog ingehaald om ook als eerste finisher aan te komen. Het was zo'n dag waar je altijd op hoopt die eens te hebben, zo'n dag dat alles precies goed valt en je je ook nog eens geweldig voelt smile

Totaal hoopte ik zelf op een 2.08 wat een 2.01.11 is geworden! Ruim boven verwachting en ook nog gewonnen overall ook!

Ik heb genoten van de eerste fietsmeters, tot de laatste loopmeters. Het zwemmen vond ik iets minder, haha!
De wedstrijd vond ik overigens prima georganiseerd, duidelijk parcours, goede voorzieningen en vooral het looprondje was echt een genot. Lekker op dijkes lopen, langs het water en veel waterposten. Helemaal prima dus. Aanrader voor iedereen die een leuke kwart wil doen volgend jaar!

Enkele plaatjes om e.e.a te verduidelijken;

Zwemmen:
http://i1093.photobucket.com/albums/i430/Davykoppen/Schermafbeelding%202015-08-15%20om%2021.16.42.png

Fietsen:
http://i1093.photobucket.com/albums/i430/Davykoppen/Schermafbeelding%202015-08-15%20om%2021.18.58.png

Lopen:
http://i1093.photobucket.com/albums/i430/Davykoppen/Schermafbeelding%202015-08-15%20om%2021.19.56.png

Victory!!
http://i1093.photobucket.com/albums/i430/Davykoppen/AF861DB5-D95F-4FDE-91FD-59384955587E.jpg

12

Re: Kwart Triathlon Deil

mstyz schreef:
Dennis Florussen schreef:

mwaaaaaaa,,,,,,,,, das natuurlijk een gewetens vraag van je.  wink
Maar vooruit:
Zwemmen: 14
Fietsen: 1:10
Lopen: 39


Is dat met of zonder transities? 2:03 is een podiumplek in je agegroup. Mooie ambitie's

Eindtijd 2:04:57, 2,5 min achter Niels Koole, waar jij vorige week ook je tanden op kapot beet.  wink
Zeer tevreden, lopen viel nog ietjes tegen maar wel in de lijn der verwachting gezien mijn looptrainingen.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

13

Re: Kwart Triathlon Deil

daveke schreef:

Oke, uitgebreid verslag van mijn kant zoals beloofd aan WJB.

Allereerst, wat is het leuk om bij een wedstrijd mede-forumleden te ontmoeten, op te trekken samen en toe te leven naar de uiteindelijke wedstrijd! WJB & Dennis Florussen, ik vond het erg leuk met jullie vandaag en heb er van genoten!

Enfin, om 14.00 het kleine plasje in om twee rondes van 500 mtr te zwemmen. Het was druk met 132 man aan de start en het was een behoorlijk gedrang bij het zwemmen. Mijn doeltijd van 18.00 heb ik precies gehaald al kreeg ik her en der behoorlijk wat klappen en vond ik het een chaotische bedoeling tot iets na het ingaan van de tweede ronde. Volgens mijn Garmin had ik een zwemtijd van 18 minuten rond, volgens de wedstrijduitslag 16.45. Ik laat het voor wat het is, haha - maar ik denk dat ik mn ronde-knop om het zwemmen te beeindigen te laat heb ingedrukt..!

Bij het ingaan van het fietsen merkte ik al dat ik wat betreft fietsen een goede dag had, ik kreeg zonder moeite de grote plaat rond en voelde me sterk. Op de rechte stukken wind mee stond regelmatig 50 per uur op de teller, en de 53x12 ging moeiteloos rond. Wind tegen ging het ook prima en zat ik zo'n beetje steevast op 53x14 of 53x15 met snelheden tussen de 36 en 40 per uur. Gegokt op 1.08 wat uiteindelijk volgens mijn Garmin 1.02 was en in de uitslag 1.03.47 (zit ook een wissel in)
Vermogen van 296 watt gemiddeld, hartslag 169 en een gemiddelde snelheid van 41,9! NP was 302, dus wat betreft indelen zat het wel goed snor. Mijn omslagpunt ligt zo rond de 315 watt, dus wat over gehouden voor het lopen en toch zo hard gegaan. Dik dik tevreden over dat onderdeel.

Het lopen had ik gehoopt op een 41 te lopen, wat uiteindelijk een 39.50 werd volgens mijn Garmin en een 40.39 volgens de uitslag (zat ook een wissel bij denk ik). Gemiddelde hartslag was 175, wat zo rond mn omslagpunt qua lopen ligt, dus goed gedoseerd.
Ik vond het een hele aparte gewaarwording om als eerste individuele atleet aan het lopen te beginnen, er was nog een trio voor mij binnen gekomen. Uiteindelijk heb ik die loper nog ingehaald om ook als eerste finisher aan te komen. Het was zo'n dag waar je altijd op hoopt die eens te hebben, zo'n dag dat alles precies goed valt en je je ook nog eens geweldig voelt smile

Totaal hoopte ik zelf op een 2.08 wat een 2.01.11 is geworden! Ruim boven verwachting en ook nog gewonnen overall ook!

Ik heb genoten van de eerste fietsmeters, tot de laatste loopmeters. Het zwemmen vond ik iets minder, haha!
De wedstrijd vond ik overigens prima georganiseerd, duidelijk parcours, goede voorzieningen en vooral het looprondje was echt een genot. Lekker op dijkes lopen, langs het water en veel waterposten. Helemaal prima dus. Aanrader voor iedereen die een leuke kwart wil doen volgend jaar!

Enkele plaatjes om e.e.a te verduidelijken;

Zwemmen:
http://i1093.photobucket.com/albums/i430/Davykoppen/Schermafbeelding%202015-08-15%20om%2021.16.42.png

Fietsen:
http://i1093.photobucket.com/albums/i430/Davykoppen/Schermafbeelding%202015-08-15%20om%2021.18.58.png

Lopen:
http://i1093.photobucket.com/albums/i430/Davykoppen/Schermafbeelding%202015-08-15%20om%2021.19.56.png

Victory!!
http://i1093.photobucket.com/albums/i430/Davykoppen/AF861DB5-D95F-4FDE-91FD-59384955587E.jpg




RESPECT!!!!WAT KWAM JIJ ONTZETTEND HARD VOORBIJ,!!!

Ik had je verwacht dat je voorbij zou komen, maar ZO!!!!! en gehoopt dat ik (op reglementaire afstand uiteraard)  een beetje aan kon pikken, het fietst toch altijd lekkerder dat je iemand voor je hebt waar je je aan op kan trekken.
Maar deze gedachten bleek al snel een illusie.
Ik had Niels Koole (nummer 1 van de 40+) op afstand achter me en kreeg hem niet ver genoeg op afstand, en we begonnen bijna tegelijkertijd aan het lopen en ik wist dat hij een veel betere loper was dan ik. (ken hem goed uit mijn junior jaren als triatleet)
Maar al met al was ik ook zeer blij met mijn podium plek (3 bij de heren 40+, en 4 overal)
Alles over de organisatie en de wedstrijd heb je al geschreven,!!!!

Ten slot nog mijn (eigen) tijden.
Zwemmen: 14:39
T1: 01:18
Fietsen: 01:07:32
T2: 59 sec
Lopen: 40:29
eindtijd: 02:04:57

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

14

Re: Kwart Triathlon Deil

Dennis Florussen schreef:
mstyz schreef:
Dennis Florussen schreef:

mwaaaaaaa,,,,,,,,, das natuurlijk een gewetens vraag van je.  wink
Maar vooruit:
Zwemmen: 14
Fietsen: 1:10
Lopen: 39


Is dat met of zonder transities? 2:03 is een podiumplek in je agegroup. Mooie ambitie's

Eindtijd 2:04:57, 2,5 min achter Niels Koole, waar jij vorige week ook je tanden op kapot beet.  wink
Zeer tevreden, lopen viel nog ietjes tegen maar wel in de lijn der verwachting gezien mijn looptrainingen.

Ja, ik kwam gelijktijdig met Niels Koole uit T2. Ik heb ongeveer 300mtr in zijn pas meegelopen, en toen was het wel klaar! In Leiderdorp ben ik niet maximaal op de fiets gegaan, maar ik denk dat ik niet voldoende tijd op hem had gepakt, als ik dat wel had gedaan.

Maar goed gedaan, een derde plek in je agegroup. Heb je nog een bosje bloemen meegenomen naar huis?

15

Re: Kwart Triathlon Deil

daveke schreef:

Oke, uitgebreid verslag van mijn kant zoals beloofd aan WJB.

Allereerst, wat is het leuk om bij een wedstrijd mede-forumleden te ontmoeten, op te trekken samen en toe te leven naar de uiteindelijke wedstrijd! WJB & Dennis Florussen, ik vond het erg leuk met jullie vandaag en heb er van genoten!

Enfin, om 14.00 het kleine plasje in om twee rondes van 500 mtr te zwemmen. Het was druk met 132 man aan de start en het was een behoorlijk gedrang bij het zwemmen. Mijn doeltijd van 18.00 heb ik precies gehaald al kreeg ik her en der behoorlijk wat klappen en vond ik het een chaotische bedoeling tot iets na het ingaan van de tweede ronde. Volgens mijn Garmin had ik een zwemtijd van 18 minuten rond, volgens de wedstrijduitslag 16.45. Ik laat het voor wat het is, haha - maar ik denk dat ik mn ronde-knop om het zwemmen te beeindigen te laat heb ingedrukt..!

Bij het ingaan van het fietsen merkte ik al dat ik wat betreft fietsen een goede dag had, ik kreeg zonder moeite de grote plaat rond en voelde me sterk. Op de rechte stukken wind mee stond regelmatig 50 per uur op de teller, en de 53x12 ging moeiteloos rond. Wind tegen ging het ook prima en zat ik zo'n beetje steevast op 53x14 of 53x15 met snelheden tussen de 36 en 40 per uur. Gegokt op 1.08 wat uiteindelijk volgens mijn Garmin 1.02 was en in de uitslag 1.03.47 (zit ook een wissel in)
Vermogen van 296 watt gemiddeld, hartslag 169 en een gemiddelde snelheid van 41,9! NP was 302, dus wat betreft indelen zat het wel goed snor. Mijn omslagpunt ligt zo rond de 315 watt, dus wat over gehouden voor het lopen en toch zo hard gegaan. Dik dik tevreden over dat onderdeel.

Het lopen had ik gehoopt op een 41 te lopen, wat uiteindelijk een 39.50 werd volgens mijn Garmin en een 40.39 volgens de uitslag (zat ook een wissel bij denk ik). Gemiddelde hartslag was 175, wat zo rond mn omslagpunt qua lopen ligt, dus goed gedoseerd.
Ik vond het een hele aparte gewaarwording om als eerste individuele atleet aan het lopen te beginnen, er was nog een trio voor mij binnen gekomen. Uiteindelijk heb ik die loper nog ingehaald om ook als eerste finisher aan te komen. Het was zo'n dag waar je altijd op hoopt die eens te hebben, zo'n dag dat alles precies goed valt en je je ook nog eens geweldig voelt smile

Totaal hoopte ik zelf op een 2.08 wat een 2.01.11 is geworden! Ruim boven verwachting en ook nog gewonnen overall ook!

Ik heb genoten van de eerste fietsmeters, tot de laatste loopmeters. Het zwemmen vond ik iets minder, haha!
De wedstrijd vond ik overigens prima georganiseerd, duidelijk parcours, goede voorzieningen en vooral het looprondje was echt een genot. Lekker op dijkes lopen, langs het water en veel waterposten. Helemaal prima dus. Aanrader voor iedereen die een leuke kwart wil doen volgend jaar!

Enkele plaatjes om e.e.a te verduidelijken;

Sjapo! Echt goed gedaan, vooral met het fietsen zo'n verschil maken... Een mooi voorbeeld indeling voor mij in 2016! wink

16

Re: Kwart Triathlon Deil

Daveke, nogmaals gefeliciteerd.
Je kwam als een speer voorbij op de fiets.
En nog bedankt voor de aanmoedigingen, Dennis ook; ik had het behoorlijk zwaar op de fiets.

Was idd ook heel leuk om forumleden te ontmoeten en zo de wedstrijd te beleven.

Ben zelf niet tevreden met mijn eigen resultaat ondanks dat ik 30 seconden sneller ben dan vorig jaar.
Vergeleken met mijn voorspelling heb ik op het zwemmen een kleine minuut laten liggen. Maar dat verwijt ik geheel aan het zwemmen zonder wetsuit. Ik "verlies"ongeveer 30 seconden per 500 meter als er zonder suit gezwommen moet worden.
Fietsen ging dramatisch  sad . Kwam geen enkele ronde in mijn cadans en ergerde me aan alles en iedereen en maar eigenlijk nog het meest aan mezelf. Snelheidsmetertje op de fiets hing na een ronde al los, irriteerde me iedere ronde aan het gestuiter  op het laatste stuk van het parcours en had het gevoel dat ik constant in de verkeerde versnelling aan het trappen was. Iedereen kwam me dan ook voorbij...... Uiteindelijk dezelfde tijd gefietst als vorig jaar maar bijna 3 minuten langzamer dan verwacht.
Het lopen ging gelukkig een stuk beter. Kon al snel in mijn ritme komen en heb dan ook weinig verval vertoond. Loopgedeelte afgelegd in 48:50. Ruim een minuut sneller dan verwacht. Een meevaller.
Al met al weer veel geleerd. Fiets voor de wedstrijd beter controleren en meer fietskilometers maken bij de trainingen(Daveke, dank voor de tip).

Ook een compliment aan de organisatie en de vrijwilligers. Top georganiseerd.
Volgend jaar weer.

17

Re: Kwart Triathlon Deil

Daveke, nogmaals proficiat!