1 Laatst bewerkt door bartri (24-08-15 13:17:29)

Onderwerp: hoeveel percentage in welke hartslagzone

ik wil meer op hartslag gaan trainen maar ik krijg de data vanuit m'n garmins / garmin connect nog niet op een dusdanige manier dat ik er wat aan heb. Ik heb een garmin edge 1000 en een 920 xt en krijg zowel in garmin connect als in t betreffende toestel alleen de gemiddelde hartslag en maximale hartslag te zien.. wat ik dus eigenlijk wil zien is zoals onderstaand

10 % zone 1
20 % zone 2
50 % zone 3
15 % zone 4
5 % zone 5

iemand tips of truuks of waarheen kan ik het exporteren om dit wel inzichtelijk te krijgen, zat al te kijken naar strava premium waar ook van hen weet ik niet of dat zo te zien is.

2

Re: hoeveel percentage in welke hartslagzone

Ik werk er niet echt mee maar bij Strava Premium heb je inderdaad van elke activiteit een mooi staatje met hoeveel procent in welke zone, met een grafiekje met kolommen. Het jammere (en een van de redenen dat ik er niet echt naar kijk in Strava) is dat je geen verschillende zones kunt maken voor fietsen en hardlopen.

3

Re: hoeveel percentage in welke hartslagzone

De 920xt laat dat staatje wel zien op het horloge.
Na afsluiten activiteit krijg je in het overzicht dat staatje te zien.
Connect geeft inderdaad te weinig info, alleen maar gemiddelden en min/max

4

Re: hoeveel percentage in welke hartslagzone

staatje op 920 heb ik gevonden, geschiedenis / activiteit / tijd in zone...

nu alleen me edge nog, blijft wat dubbel om met 920 xt te fietsen voor de hartslagzones en de edge om de weg te wijzen  neutral  heb nu t gewone scherm waar ik altijd op kijk al wel in zones gezet, eerst volgende keer maar eens kijken wat ie er mee doet.. 920 voorlopig ook maar mee op de fiets.

5 Laatst bewerkt door HermanB (25-08-15 00:11:20)

Re: hoeveel percentage in welke hartslagzone

Als je Strava gebruikt, en Chrome als browser, kun je de Stravistix app installeren (alles gratis dan wel tegen betaling met je ziel en persoonsgegevens - maar geen geld). Die app laat ook dit soort staatjes zien.

Zie hier: https://www.facebook.com/stravistixforstrava en hier: http://bit.ly/stravistix

/Herman

6

Re: hoeveel percentage in welke hartslagzone

dank je, t werkt idd leuk..werk in me fiets en loopprofielen welliswaar met twee verschillende hartslagen,
1 wat lager dan de ander maar dat maakt niet ui..

7

Re: hoeveel percentage in welke hartslagzone

Lopen is normaal een 10 tal slagen hoger dan fietsen.

8

Re: hoeveel percentage in welke hartslagzone

Staatjes, strava, garmin, lager en hoger..................heb je je zones al eens laten bepalen middels een fiets en looptest?
Ik ga er even van uit dat je er neit voor gestudeerd hebt anders had je dit niet gevraagd, dussssss

Hoe wil je gaan trainen op je hartslag? Wanneer ga je wat doen op welke hartslag?
De meeste mensen denken daar zoooooo ontzettend makkelijk over.
Heb je al een doel bepaald? Als je doel onder de 2 uur op een kwart is dan ga je ff anders trainen dan dat je onder de 11 uur wilt op de ironman.

Dan ga je ook andere blokken trainen in andere zones. Dus ik heb geen idee wat je nu precies wilt gaan doen???
het is totaal ONINTERESSANT om thuis te zien wat je gedaan hebt, het is 100 keer belangrijker dat je TIJDENS de training ziet in welke zone je traint.

Wat zegt het nou dat je gemiddeld hf 140 hebt gelopen of gefietst??? Misschien heb je wel 3/4 van de tijd 130 gelopen en 1/4 van de tijd 160............en dan he je een klote training afgewerkt...................als het 1 blok van 140 moest zijn.

Hoop dat ik mijn punt een beetje maak en dat je niet "even op hf gaat trainen omdat je een garmin hebt"

9

Re: hoeveel percentage in welke hartslagzone

Helemaal eens met petitmas eerst je zones laten bepalen dan een schema naar je doel maken en dan je trainingen zo goed mogelijk afwerken. Als je achteraf je trainingen kunt zien op èèn af andere site is enkel een leuk detail zeker als beginner. Als je met een coach werkt is het een ander geval deze kan op die gegevens je schema opmaken en/of aanpassen.

10

Re: hoeveel percentage in welke hartslagzone

zones zijn bepaald bij Tritrack middels een lactaattest (op de loopband) ik heb ze nu ingesteld, idd zoals jullie aangeven voor lopen 10 hoger dan fietsen.. middels analyse is er inzichtelijk in welke zones ik heb getrained..

uiteindelijke doel is om veel meer in de lagere zones te gaan trainen, daar is een hoop uit te halen, heb nu op me 920 alarm gezet dat ik onder de 140 blijf, op me 1000 edge heb ik ook nu me hartslag op me display..

t is wel een beetje waar, kan me uiteraard 10 minuten uit de naad trappen en dan de Est niets doen maar dat schiet natuurlijk niet op.

vraag was even in eerste instantie hoe ik de data beter inzichtelijk kreeg, die heb ik nu goed, test was toen al binnen..

ik zie de verschillen wel tussen 2 uur op 1/4 en 11 uur op een hele triathlon.. Ga in januari een schema laten maken waarin ik train naar een cut off tijd op 32.5 km van het looptraject van 12.5. uur.. (dus eigenlijk op 116.5 km) detail is dat er in t fietsen 3000 hoogtemeters zitten en eerste stuk lopen tot 32.5 km ook 900)

11

Re: hoeveel percentage in welke hartslagzone

Even nieuwsgierig: wat bedoel je met 'trainen naar een cut off tijd' en hoezo doe je dat?

Louise

12

Re: hoeveel percentage in welke hartslagzone

je moet bij 32.5 km zijn om verder te mogen, geschatte tijd is 12.5 uur..  dat doe je verder t zelfde als trainen op een gewone eindtijd op een hele triathlon..

als je eenmaal voorbij 32.5 ben binnen die tijd kan je door naar de finish..

13

Re: hoeveel percentage in welke hartslagzone

Ik lees een Norseman tussen de regels door, maar neem aan dat je nog niet ingeloot bent?

Als je een lactaattest hebt gedaan dan moet het vrij eenvoudig zijn om een goed trainingsschema te maken. Laat je dat ook door Tritrack doen of doe je het zelf?

Bij mijn weten is het ook mogelijk om de ruwe sample data uit je Garmin te exporteren en dit helemaal zelf te analyseren in bijvoorbeeld Excel of R.

14 Laatst bewerkt door bartri (04-09-15 17:49:35)

Re: hoeveel percentage in welke hartslagzone

Ik ben ingeloot, voor de 2015 editie, maar wil eigenlijk t zwarte t shirt dus wil graag beter voorbereid terug, was me  eerste hele triathlon..

In januari vraag ik Erik een schema te maken,vind t zelf wat lastig, was eigenlijk dit jaar ook nog niet helemaal klaar voor de hele maar er is een begin nu..

me 920 geeft in een scherm de zones aan, de data van edge 1000 kan ik in stavistix bewerkt zien, daar zie ik dan ook de zones.. Helaas geeft garmin connect alleen gemiddelde en maximale hartslag, dat terwijl zeker de 920 het duidelijk inzichtelijk heeft. dat is een gemiste kans van Garmin.

Ik had je nog mailtje gestuurd met een link dat ik Norseman had gedaan Marcel, mailtje gemist ?

15

Re: hoeveel percentage in welke hartslagzone

bartri schreef:

je moet bij 32.5 km zijn om verder te mogen, geschatte tijd is 12.5 uur..  dat doe je verder t zelfde als trainen op een gewone eindtijd op een hele triathlon..

als je eenmaal voorbij 32.5 ben binnen die tijd kan je door naar de finish..

Aha, okee, iksnappum, dank.

Louise