1

Onderwerp: voorstellen!

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ron Zwijnenburg, 27 jaar oud en sinds 17.mei.2015 dan echt triathleet!
Op die datum mijn eerste 1/4 triathlon beleefd in Antwerpen.

Sinds een jaar of 5 al bezig met wielrennen, nooit héél fanatiek geweest maar wel geprobeerd wekelijks te fietsen. Sinds 2 jaar ben ik erbij gaan hardlopen en dat is nog steeds één van m'n favoriete tijdverdrijven!

Nu ongeveer een jaar geleden vertelde mijn broer me dat hij naar Antwerpen wilde in Mei voor een kwart triathlon. Mijn eerste reactie was dan ook: "succes jongen!" ik hoor wel hoe het was  wink  ..maar toch twijfel: het is misschien toch wel leuk! ..en wat voor mij!!
Dus samen op wetsuit-jacht, het zwembad- en later dus ook het buitenwater in. De hardloopschema's werden toegespitst op de 10km, de fiets kwam weer vaker uit de schuur en na de nodige trainingsuurtjes mocht ik in Antwerpen (best trots!!) na 2:25:18 over de finish stappen! Mijn broer helaas iets langzamer, maar met 2:41:26 zeker ook een mooie eerste 1/4e.

Mijn tijden:
s - 19:18
t1 -3:39
b - 1:05:51
t2 - 3:17
r - 53:10

M'n zwemtijd verbaasde me zelf nog het meest, direct een pr in buitenwater! de beide wissels gingen nog behoorlijk klunzig, (..dat pak weer uitkrijgen neutral ) maar voor een eerste triathlon.. Op de fiets was ik meer in m'n element, maar tijdens de loop gewoon niet meer genoeg over en ondermaats gelopen.
Al met al tevreden met eindtijd en bovenal: verliefd geworden op de sport! big_smile 

Uiteraard de volgende dag meteen een volgende triathlon uitgezocht om te gaan doen: 12 september de politietriathlon in Spijkenisse! De week ervoor wel eerst nog een halve marathon lopen in Tholen voor het goede doel, want ik ben wel voornemens volgend jaar de afstand te verdubbelen. Mijn voornemen voor 2016 is na een aantal 1/4 afstanden hopelijk in Almere mijn eerste halve afstand te gaan doen!

Voor het zover is dus eerst nog een 21k lopen, kwart tri en dit najaar ga ik me richten op de zoektocht naar een TT-fiets en het berijden hiervan! Inmiddels op het forum al behoorlijk wat informatie en ervaringen van jullie tot me genomen en er zullen vast nog wel wat vragen van mij de revu passeren: daar is het forum voor! toch?
Ik zal proberen af en toe wat te laten weten en te vragen betreft de zoektocht naar een TT fiets en ook de resultaten van wedstrijden wil ik jullie niet onthouden!

Verder complimenten voor de beheerders (en leden wink) voor een mooi, compleet en net forum!!  smile  ga zo door!

Alle tips en trucs die jullie willen delen zijn meer dan welkom, alvast bedankt!

Groetjes,  Ron

2

Re: voorstellen!

Hoi Ron,

Welkom op het forum! Leuk om je verhaal te lezen - ik vind 2:25:18 een heel aardige tijd als debuut op de kwart-afstand (en in elk geval is het een stuk sneller dan mijn debuut van vier jaar geleden).

Misschien komen we elkaar straks tegen bij de politietriathlon, want daar doe ik zelf ook aan mee :-)

/Herman

3

Re: voorstellen!

Hallo Ron,

Welkom en heel veel succes in Spijkenisse. Ik ben zelf bezig mij voor te bereiden op mijn eerste triathlon volgend jaar. Ik raak gestaag in vorm! ik houd hierover ook een blog bij over mijn trainingen en andere leuke dingen. check it !!
Als je vragen hebt of andere dingen hoor ik het wel.

Groeten,

Dominique Maassen

www.swim-bike-run.nl
contact@swim-bike-run.nl

4

Re: voorstellen!

Dankje Herman! leuk om te lezen dat er behoorlijk wat forum leden meedoen in Spijkenisse! Wat zijn jouw verwachtingen, wat voor tijd hoop je weg te zetten in Spijkenisse?

Ziet er goed uit Dominique! Leuke vormgeving, leuke foto's en verhalen; het recept van de couscous salade ga ik binnenkort proberen. Ik ga je in de gaten houden smile succes met je trainingen en voorbereidingen!!

5

Re: voorstellen!

Ron welkom!

Inderdaad een mooi debuut, en een prima zwemtijd voor een eerste keer een wedstrijd in open water.

Volgens mij ken ik je naam van het wielertoeristforum, klopt dat?

6

Re: voorstellen!

ronzwijnenburg schreef:

Dankje Herman! leuk om te lezen dat er behoorlijk wat forum leden meedoen in Spijkenisse! Wat zijn jouw verwachtingen, wat voor tijd hoop je weg te zetten in Spijkenisse?

Ik doe de olympische afstand, en als ik net zo goed in vorm ben als eind juni in Amsterdam wordt het 2:19 als eindtijd.

Maar ik ben niet zo goed in vorm denk ik, dus het zal wel iets langzamer worden. Ik denk dat 2:25 reëler is.

/Herman

7

Re: voorstellen!

Maca944 schreef:

Ron welkom!

Inderdaad een mooi debuut, en een prima zwemtijd voor een eerste keer een wedstrijd in open water.

Volgens mij ken ik je naam van het wielertoeristforum, klopt dat?

Hey Maca, dankjewel! Ik hoop dat ik volgende week weer zo lekker ga in het water, maar helaas nu 4 weken niet gezwommen ivm een oorontsteking die op blijft zetten...
Maar met het wielertoeristforum ben ik niet bekend smile

8

Re: voorstellen!

Welkom en succes met je volgende wedstrijd!

9

Re: voorstellen!

Dankjewel Hed Candy!

korte update nog: zaterdag mijn eerste halve marathon gelopen in 1:41:19. heel blij met die tijd; ondanks de wind en regen sneller dan de gehoopte 1:45:00 gelopen, dus dik tevreden!
vandaag vanwege mijn aanhoudende oorontsteking de eerste zwemtraining (buiten) in weken afgewerkt en ook hier tevreden over. De 1000m binnen 1 minuut van PR gezwommen, dus de vorm is er.

Nog 1 fiets- en 2 looptrainingen verwijderd van zaterdag: Politietriathlon in Spijkenisse, kwart afstand.

Bedankt voor alle reactie's van iedereen, en een ieder succes komend weekend in Almere, Spijkenisse... enz!

10

Re: voorstellen!

ronzwijnenburg schreef:

Dankjewel Hed Candy!

korte update nog: zaterdag mijn eerste halve marathon gelopen in 1:41:19. heel blij met die tijd; ondanks de wind en regen sneller dan de gehoopte 1:45:00 gelopen, dus dik tevreden!
vandaag vanwege mijn aanhoudende oorontsteking de eerste zwemtraining (buiten) in weken afgewerkt en ook hier tevreden over. De 1000m binnen 1 minuut van PR gezwommen, dus de vorm is er.

Nog 1 fiets- en 2 looptrainingen verwijderd van zaterdag: Politietriathlon in Spijkenisse, kwart afstand.

Bedankt voor alle reactie's van iedereen, en een ieder succes komend weekend in Almere, Spijkenisse... enz!


Hi Ron,

Welkom hier. Je bent al flink aan de weg aan het timmeren. Dat klinkt goed. Misschien zie ik je zaterdag in Spijkenisse, ik doe ook mee met de 1/4 en mik op het podium.... Dus als je Matthijs Stam door de luidspreker hoor schallen, extra hard klappen! ;-)

11

Re: voorstellen!

Zo!

de dag na Spijkenisse:

Wát een teleurstelling zeg! Na de start van de eerste serie recreatief had ik de eerste 300m flink moeite om mijn slag te vinden, in het zwemgedrang, maar daarna kon ik lekker in een ritme komen om na 18:24 (wéér een PR) het water uit te komen. Na een prima overgang naar fietsen brak nét voor het wisselpunt op 20K mijn ketting..  mad  hmm  ..Ketting tussen de spaken, stukjes ketting vliegen door de lucht en het langste stuk ketting omarmt een spaak om deze vervolgens om mijn pion te knopen: einde wedstrijd  sad

Gezien de voor mij snelle zwemtijd, snelle fietsparcours (de eerste 20K net boven 30minuten) en mooie looproute had dit voor mij een topdag met een toptijd moeten worden, maar het mocht niet zo zijn.. ik was bijna zover de fiets daar met een grote boog de bosjes in te mieteren, maar gezond verstand overwon; nu reflecteren: materiaal op orde maken en vooral ook houden. Verder  gaan met de trainingsplannen en dan revancheren!

Matthijs: je zult begrijpen dat ik niet helemaal heb meegekregen dat je inderdaad een hele mooie 2e plaats hebt bemachtigd! gefeliciteerd!! smile

12

Re: voorstellen!

Dat is balen Ron! Dan kan je ook geen meter meer verder fietsen inderdaad.

Hopelijk kan je de positieve zaken gebruiken om je op een volgende wedstrijd te richten.

13

Re: voorstellen!

Balen idd.

14

Re: voorstellen!

Zonde zeg! Mag je dan ook niet meer naar T2 rennen?
Gewoon nieuwsgierig, mocht mij zoiets ooit overkomen wink

15

Re: voorstellen!

Je mag best met de fiets in de hand lopend naar de wissel.
Echter 20KM lopen lijkt mij wat veel van het goede  roll

16

Re: voorstellen!

Arnoutdv schreef:

Je mag best met de fiets in de hand lopend naar de wissel.
Echter 20KM lopen lijkt mij wat veel van het goede  roll

Oeps, ik lees nu inderdaad pas dat het de kwartafstand betrof. Ik was even misleid door "nét voor het wisselpunt".

roll

17

Re: voorstellen!

haha, ja als het 2 of 3km is: niet nadenken maar rennen! maar 20km met fietsschoenen, of op blote voeten, met fiets in hand naar T2 rennen en daarna met je hardloopschoentjes aan nog eens 10km? ..ik pas  wink