1

Onderwerp: Binnenmaas 5 september 2015

Zaterdag is de 30e triathlon van Binnenmaas. Voor mij is dat de moeder aller triathlons, want het was mijn eerste kennismaking met die sport: eerst om manlief aan te moedigen (die komt uit de Hoeksche Waard en heeft de meerderheid van die 30 wel meegemaakt), en jaren later werd het mijn eigen eerste, in 2011, de 1/8.

Sindsdien heb ik ook nog twee keer de kwart gedaan, allebei niet onder heel gunstige omstandigheden: in 2012 was het iets van 35 graden en vorig jaar was ik niet in goede doen, o.a. nog maar net beter van een keelontsteking. 

Daarom ga ik dit jaar voor een persoonlijk parcoursrecord op de kwart: alles net iets sneller dan vorig jaar. Dat moet echt wel kunnen, denk ik, mede dankzij de nieuwe fiets - het parcours is echter wel iets veranderd, dat is een onzekere factor, en het weer ook nog natuurlijk. Maar toch, ik denk aan zoiets:


               Vorig jaar:    Doel dit jaar:
Zwem:     00:21:59       halve minuut sneller
Wissel:     00:02:29       
Fiets:       01:17:16       minuut sneller
Wissel:     00:02:52
Loop:       00:57:17       minuut sneller
Eindtijd:   02:41:50       2:39:20


Doen er nog meer forummers mee zaterdag?

Louise

2

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Ja, ik heb me ook ingeschreven voor de 1/4e zaterdag! smile

Mijn doel is met een korreltje zout: de eerste keer dat ik een 1/4e afstand doe.

Zwem:     00:18:00
Wissel:    00:02:30       
Fiets:       01:20:00       
Wissel:    00:02:30
Loop:      00:55:00       
Eindtijd:   02:38:00     

Startnummer: 456

Ik ben benieuwd smile

3

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Dan ben je op de fiets een mooi mikpunt voor mij, Youri  wink

Louise (startnr. 345)

4

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Ik zie je misschien wel voorbijkomen dan wink Je nummer is in ieder geval makkelijk, alle cijfertjes eentje lager  lol
Succes en misschien wel tot zaterdag dan! smile

5

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Start op de 1/4 met nr 302

Voorspelling:
Zwem:     00:19:00
Wissel:    00:03:30       
Fiets:       01:09:00       
Wissel:    00:02:30
Loop:      00:45:00       
Eindtijd:   02:19:00

Heb er zin in!

6

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Ik start ook op de kwart.

startnummer 380

Optimistische Voorspelling:
Zwem:     0:12:00
Wissel:     0:02:00
Fiets:       1:08:40
Wissel:     0:02:00
Loop:       0:44:27 (weinig kunnen lopen door een geïrriteerde enkel, maar zien hoe dit gaat)

Eindtijd:   2:09:07

Hoop dat het weer een beetje meezit.

7 Laatst bewerkt door marcelca (31-08-15 18:31:26)

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Alex Schelvis schreef:

Ik start ook op de kwart.

startnummer 380

Optimistische Voorspelling:
Zwem:     0:12:00
Wissel:     0:02:00
Fiets:       1:08:40
Wissel:     0:02:00
Loop:       0:44:27 (weinig kunnen lopen door een geïrriteerde enkel, maar zien hoe dit gaat)

Eindtijd:   2:09:07

Hoop dat het weer een beetje meezit.

ik doe daar niet mee maar vind dat je wel een geweldige zwemmer met 12 minuten op 1 kilometer, top

8

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Youri schreef:

Je nummer is in ieder geval makkelijk, alle cijfertjes eentje lager  lol

Komisch, ja - ik zal naar je uitkijken!

12' vind ik ook een indrukwekkende zwemtijd!

Louise

9

Re: Binnenmaas 5 september 2015

marcelca schreef:
Alex Schelvis schreef:

Ik start ook op de kwart.

startnummer 380

Optimistische Voorspelling:
Zwem:     0:12:00
Wissel:     0:02:00
Fiets:       1:08:40
Wissel:     0:02:00
Loop:       0:44:27 (weinig kunnen lopen door een geïrriteerde enkel, maar zien hoe dit gaat)

Eindtijd:   2:09:07

Hoop dat het weer een beetje meezit.

ik doe daar niet mee maar vind dat je wel een geweldige zwemmer met 12 minuten op 1 kilometer, top

Dan ben je 30 seconden sneller dan vorig jaar. Respect man!

10

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Ik ga het mij weer lastig maken, maar wie niet waagt wie niet wint:

startnummer 357

Zwem:     0:16:00
Wissel:     0:01:30
Fiets:       1:03:00 (afstand ligt volgens mij rond de 41,5km)
Wissel:     0:01:00
Loop:       0:40:00 (afstand is iets minder dan 10km)
Eindtijd:   2:01:30

Ik heb hier twee jaar geleden meegedaan. De eerste keer weer een triathlon sinds 10 jaar ofzo. Dus ook voor mij heeft deze wedstrijd een bijzonder plekje. Toen was ik 10 minuten langzamer dan deze voorspelling. Het is ambitieus, maar ik heb na lang wikken en wegen dit toch maar opgeschreven.

11

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Na twee weken met een lichte blessure toch maar een voorzichtige voorspelling.

Zwemmen: 18:30
T1: 2:20
Fietsen: 1.10:00
T2: 2:00
Lopen: 50:30

Totaal: 2.23:20   Zou mooi zijn...

Startnummer 437.

12

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Dat wordt een drukke bedoeling zo...  wink Btw ik denk dat ik mijn tijdsinschatting een beetje moet bijstellen, de weersvoorspellingen zijn niet ideaal. GRmppf, koud, nat en winderig.

13

Re: Binnenmaas 5 september 2015

mstyz schreef:

Btw ik denk dat ik mijn tijdsinschatting een beetje moet bijstellen, de weersvoorspellingen zijn niet ideaal. GRmppf, koud, nat en winderig.

Ja, dat dacht ik ook al: ik moet misschien weer wat aftrekken van m'n tijd vanwege het weer. Wel jammer, zo herfstig, ook voor ervoor en erna.

Louise

14

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Ik ga proberen mijn tijden aan te houden, maar aangezien het mijn eerste kwart wordt is mijn voornaamste doel toch om hem lekker af te maken smile
En is het eens niet te warm, is het ook weer niet goed wink  lol

15

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Helaas heb ik me moeten afmelden.
Blessure steekt toch weer de kop op.

Iedereen veel succes.

16

Re: Binnenmaas 5 september 2015

WJB schreef:

Helaas heb ik me moeten afmelden.
Blessure steekt toch weer de kop op.

Iedereen veel succes.

Dat is wel balen zeg!!

Ik haal zo mijn dichte achterwiel eraf, het gaat echt flink stormen morgen.  neutral Wordt een middag flink ploeteren

17

Re: Binnenmaas 5 september 2015

In verband met de voorspelde storm, een aangepaste voorspelling:

Zwem:     0:16:00 -> 0:16:40 (met golven)
Wissel:     0:01:30 -> 0:01:30
Fiets:       1:03:00 -> 1:04:00 (afstand ligt toch iets lager, volgens vriend 40,8km)
Wissel:     0:01:00 -> 0:01:00
Loop:       0:40:00 -> 0:40:30 (afstand is iets minder dan 10km)
Eindtijd:   2:01:30 -> 2:03:10

Het is best lastig inschatten zo met deze omstandigheden...... storm?!

18

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Bah wat een weersvoorspelling... Leuk voor mijn eerste kwart! Mijn startnummer is 458!

Zwemmen:      22:00 (normaal al drama, nu dubbel drama)
Wissel1:             2:30
Fietsen:         1:15:00 (met deze wind? geen flauw idee wat ik halen ga)
Wissel2:             2:30
Hardlopen:       47:00 (nieuwe pantoffels die als gegoten zitten, kom maar op!)
Totaal:           2:29:00

Met dit weer is het waarschijnlijk wel verstandig om een wetsuit aan te doen gok ik, is er iets bekend van de watertemperatuur?

Tot morgen allemaal!

19

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Het water zal warmer zijn dan de lucht, denk ik zo. Het wordt mijn koudste triathlon ooit, brrr! Maar storm haal ik niet uit het weerbericht, Weeronline heeft het over windkracht 4, minder wind dan vandaag.

Louise

20

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Louise schreef:

Het water zal warmer zijn dan de lucht, denk ik zo. Het wordt mijn koudste triathlon ooit, brrr! Maar storm haal ik niet uit het weerbericht, Weeronline heeft het over windkracht 4, minder wind dan vandaag.

Louise


Mijn weerapp zegt 37-58 km/uur. Maar vanmiddag was het nog 50-70 km/uur. Morgen maar eens goed naar buiten kijken.

21

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Net terug en klaar met een enorme hoeveelheid blubber verwijderen van de fietsen, schoenen en andere spullen. Want dat is hoe ik me deze triathlon vooral zal herinneren: als enorm blubberig. We hadden bij de kwart mazzel, want tijdens de achtste was het beestenweer. Wij hadden alleen veel en toenemende wind. Mede daardoor mijn doelstelling in de verste verte niet gehaald: ik was een stuk langzamer dan vorig jaar, op elk van de onderdelen een minuut. Eindtijd was iets van 2:45:hoog (2:45:20 op mijn eigen horloge).

- Zwemmen was erg chaotisch, met zelfs een soort opstootje bij het eerste keerpunt omdat een kerel met veel misbaar beweerde dat wij allemaal aan de verkeerde kant langs de boei aan het zwemmen waren. En na 600 meter werd ik nog een keer overzwommen zelfs. Bovendien zat mijn zwembrilletje steeds maar niet goed en/of was het stuk, want rechts liep het steeds vol met water. Ik was bang om mijn contactlens kwijt te raken en ik zag niet zo veel, dus toch maar af en toe stoppen om het leeg te gooien. Balen, nooit eerder gehad. De stukken dat ik wel normaal kon zwemmen gingen juist wel lekker.
- Fietsen: ging okee, maarja, die wind, hè? Hij wakkerde ook nogal aan, en ik was blij dat we er waren, want ik vond het laatste stuk echt al niet jofel sturen meer met de wind van opzij.
- Hardlopen: ik ging pas na 5 km lekker lopen, misschien toch te veel gegeven in die wind op de fiets. Bovendien was het parcours deels blubberig en woei het nog steeds hard.
- Wissels: misschien door de blubber ook wat laten liggen. Lopen door het parc fermé was een totaal blubberbad, de modder zat echt werkelijk overal!
En misschien heb ik ook het na-effect van drie maanden blessureleed wat onderschat: alles gaat wel weer, maar ik heb toch lang niet goed kunnen trainen. Nouja, matigjes tevreden dus.

Wel leuk om na afloop Youri even te spreken!

Louise

22 Laatst bewerkt door mstyz (05-09-15 19:57:07)

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Mooi verslag Louise,

Ik kan er weinig aan toevoegen (behalve een foto van Parc Fermee na afloop)

Het zwemmen ging slecht, tot aan boei 1 was het prima, in 4:00, daarna een klap, een stoot, een slok water en volledig mijn ritme kwijt. Daar heb ik minimaal een minuut verloren door het gedrang etc. Ook was er veel golfslag, vooral door de mensen die tegenovergesteld zwommen. Fietsen was prima, een derde tijd overall, en ook mijn hartslag onder controle gehouden. Het tweede rondje heb ik sneller gefietst dan het eerste. En het lopen, tja.... ik ga er vanuit dat ze het parcours volgend jaar weer gaan veranderen. Want het was op sommige plekken meer een cross. Ik had moeite om in het ritme te komen, en elke keer na het overharde / modderstuk was ik weer op zoek naar mijn soepele tred. Tijd was al met al niet slecht.

Maar het mooiste was het resultaat, 5de overall, en jaja.... 3de in de categorie +20. Oftewel mijn eerste bekertje mogen ontvangen. wink

Mijn voorspellingen en eindtijden:

Zwem:     0:16:40 -> 0:17:36
Wissel:     0:01:30 -> 0:01:00
Fiets:       1:04:00 -> 1:03:30
Wissel:     0:01:00 -> 0:00:54
Loop:       0:40:30 -> 0:41:08
----------------------------------
Eindtijd:   2:03:10 -> 2:04:06

23 Laatst bewerkt door Youri (05-09-15 20:20:27)

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Ook hier is de fiets (en ik zelf) weer helemaal schoon..

Officieel zal ik mijn eindtijd nooit gehaald hebben, want mijn fietsonderdeel helaas niet af kunnen maken  sad
Kort verslagje:
Het zwemmen ging niet geweldig, maar naderhand gezien in verhouding wel aangezien ik dagen heb lopen kloten met keelpijn en verkoudheid. Zwemtijd +/- 19 minuten

Het fietsen, de afstand die ik heb gereden gingen heerlijk, zelfs met de wind een gemiddelde van 30+ aan kunnen houden, wat voor mij een goed tempo is tongue Echter na de eerste ronde sloeg het noodlot toe; een lekke achterband.
Nu geen probleem in eerste instantie, gestopt, bandje wisselen.. band opgepompt, 500 meter later.. band leeg  neutral

Uiteindelijk met de auto terug gebracht naar het Parc Fermée, daar mijn nummer in willen leveren; toen kreeg ik de opmerking van het jury lid van als je wilt lopen, gewoon lekker gaan.
Dus toen heb ik nog maar om de frustratie er even uit te lopen de afsluitende 10 km gelopen. De eerste 2 km veels te hard gelopen, waarna het op koppigheid doorlopen was om uiteindelijk 55.10 te lopen, niet ontevreden, maar mag beter de volgende keer.

Nu de tijd van bezinning en training.. dit was de laatste van het jaar, de planning van 2016 kan beginnen  big_smile

En het was inderdaad leuk om je na de wedstrijd nog even te spreken Louise! smile

Edit: Gefeliciteerd met je bekertje mstyz!  smile

24

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Gefeliciteerd, mstyz, en kan ik dan met jouw oudere broer hebben staan praten, deed die ook mee? Ik heb met iemand staan praten in het parc fermé en diens broer werd 3e bij de jonge kerels.

Leuke foto ook - en dat ziet er al relatief droog uit, zou ik zeggen  wink

Louise

25

Re: Binnenmaas 5 september 2015

Louise schreef:

Gefeliciteerd, mstyz, en kan ik dan met jouw oudere broer hebben staan praten, deed die ook mee? Ik heb met iemand staan praten in het parc fermé en diens broer werd 3e bij de jonge kerels.

Leuke foto ook - en dat ziet er al relatief droog uit, zou ik zeggen  wink

Louise

Thanks, dat is inderdaad mijn 'grote broer'. Die is dit jaar ook begonnen met triathlons.