1 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (06-09-15 21:53:52)

Onderwerp: Den Halven van Damme

19 september mijn eerste halve!
Ik leg van nature de lat altijd wat (te) hoog voor mezelf dus hierbij mijn voorspelling.
Zwem    00:30:00
T1         00:01:30
Fiets     02:22:00
T2            00:01:30
Lopen     01:30:00
eindtijd    04:25:00  hmm

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

2

Re: Den Halven van Damme

strak plan, zeker voor jouw eerste halve big_smile

3

Re: Den Halven van Damme

MichielC schreef:

strak plan, zeker voor jouw eerste halve big_smile

cool

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

4

Re: Den Halven van Damme

Dennis Florussen schreef:

19 september mijn eerste halve!
Ik leg van nature de lat altijd wat (te) hoog voor mezelf dus hierbij mijn voorspelling.
Zwem    00:30:00
T1         00:01:30
Fiets     02:22:00
T2            00:01:30
Lopen     01:30:00
eindtijd    04:25:00  hmm

Hi Dennis, je eerste halve?? Ik dacht dat jij dat al veel eerder had gedaan? Of is dit de eerste van dit jaar.... hmmm  hmm

5

Re: Den Halven van Damme

mstyz schreef:
Dennis Florussen schreef:

19 september mijn eerste halve!
Ik leg van nature de lat altijd wat (te) hoog voor mezelf dus hierbij mijn voorspelling.
Zwem    00:30:00
T1         00:01:30
Fiets     02:22:00
T2            00:01:30
Lopen     01:30:00
eindtijd    04:25:00  hmm

Hi Dennis, je eerste halve?? Ik dacht dat jij dat al veel eerder had gedaan? Of is dit de eerste van dit jaar.... hmmm  hmm

nope, dit wordt mij aller aller aller eerste 1/2Tri, dus geen idee wat mij staat te wachten.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

6

Re: Den Halven van Damme

Dennis Florussen schreef:
mstyz schreef:
Dennis Florussen schreef:

19 september mijn eerste halve!
Ik leg van nature de lat altijd wat (te) hoog voor mezelf dus hierbij mijn voorspelling.
Zwem    00:30:00
T1         00:01:30
Fiets     02:22:00
T2            00:01:30
Lopen     01:30:00
eindtijd    04:25:00  hmm

Hi Dennis, je eerste halve?? Ik dacht dat jij dat al veel eerder had gedaan? Of is dit de eerste van dit jaar.... hmmm  hmm

nope, dit wordt mij aller aller aller eerste 1/2Tri, dus geen idee wat mij staat te wachten.

Hetzelfde als een 111 Bilzen, maar dan 900mtr extra zwemmen en 11km extra lopen. Hmmm, nee is toch echt iets anders. Succes!!! Mooie loop streeftijd, ik vind m wel ambitieus.

7

Re: Den Halven van Damme

mstyz schreef:
Dennis Florussen schreef:
mstyz schreef:

Hi Dennis, je eerste halve?? Ik dacht dat jij dat al veel eerder had gedaan? Of is dit de eerste van dit jaar.... hmmm  hmm

nope, dit wordt mij aller aller aller eerste 1/2Tri, dus geen idee wat mij staat te wachten.

Hetzelfde als een 111 Bilzen, maar dan 900mtr extra zwemmen en 11km extra lopen. Hmmm, nee is toch echt iets anders. Succes!!! Mooie loop streeftijd, ik vind m wel ambitieus.

Thanks, Ja beetje ambitieus moet je zijn toch, zeker die looptijd nadat ik zaterdag het parcours heb gezien, in totaal 5km door een bos!! cool
anders had ik het wel aan gedurfd  roll , Knokke ging precies in 40min,x2 +10 min is 1:30,  big_smile  big_smile
haha  Ik weet het echt niet Matthijs,,, tis een geheel nieuw gebied, en ik ga er gewoon voor en zie wel waar ik uitkom.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

8

Re: Den Halven van Damme

Vorig jaar werden er veel PS's neergezet in het lopen daar. Maar achteraf bleek dat het maar een goeie 18km was ipv 21. roll

9

Re: Den Halven van Damme

ronnyke schreef:

Vorig jaar werden er veel PS's neergezet in het lopen daar. Maar achteraf bleek dat het maar een goeie 18km was ipv 21. roll

ja klopt, maar nu hebben ze het parcours aangepast, dmv een lusje door een bos te leggen, en nu is het precies 21.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

10

Re: Den Halven van Damme

Vorige maand mijn eerste 1/2 gedaan in Eupen, net boven de 5u.
Nu mijn tweede op totaal ander parcours.
Hoop toch onder die 5u te geraken.

11

Re: Den Halven van Damme

In Eupen is het fietsparcours 80km ipv 90. In Heilbronn bv was het 94 en daar zaten ook 1200Hm in dus tijden zijn niet altijd vergelijkbaar.

12

Re: Den Halven van Damme

Dennis Florussen schreef:

19 september mijn eerste halve!
Ik leg van nature de lat altijd wat (te) hoog voor mezelf dus hierbij mijn voorspelling.
Zwem    00:30:00
T1         00:01:30
Fiets     02:22:00
T2            00:01:30
Lopen     01:30:00
eindtijd    04:25:00  hmm

Ambitieus maar mooi smile Ik vind het altijd mooi om hoge maar niet onhaalbare doelstellingen te zetten, het houdt je gretig zolang het niet verlammend werkt. Succes

13

Re: Den Halven van Damme

ronnyke schreef:

In Eupen is het fietsparcours 80km ipv 90. In Heilbronn bv was het 94 en daar zaten ook 1200Hm in dus tijden zijn niet altijd vergelijkbaar.

Eupen was 87km, maar inderdaad tijden en parcours zijn niet te vergelijken.
Maar in Damme zal het een pak minder zijn...

14

Re: Den Halven van Damme

Ze geven niet al te schitterend weer voor komende zaterdag.
Waarschijnlijk zal het niet droog blijven en ook de wind zal er staan.
Jammer, maar niets aan te doen

15 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (15-09-15 18:10:42)

Re: Den Halven van Damme

Nico0105 schreef:

Ze geven niet al te schitterend weer voor komende zaterdag.
Waarschijnlijk zal het niet droog blijven en ook de wind zal er staan.
Jammer, maar niets aan te doen

Vermoed dat het mee zal vallen,

maar eerst hier een ander probleempje de kop in drukken, (beginnende griepje sad )

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

16

Re: Den Halven van Damme

volgens facebook-post van gisteren is de watertemperatuur nu 15,9 graden
zwemmen wordt ingekort tot 1500 m als dit tussen de 14 en 15 wordt tegen zaterdag
duatlon bij minder dan 14...

17

Re: Den Halven van Damme

Dat zal inderdaad frisjes kunnen zijn.
Hopelijk houdt de temperatuur stand, want heb geen zin in duathlon.

18

Re: Den Halven van Damme

MichielC schreef:

volgens facebook-post van gisteren is de watertemperatuur nu 15,9 graden
zwemmen wordt ingekort tot 1500 m als dit tussen de 14 en 15 wordt tegen zaterdag
duatlon bij minder dan 14...

Dat zou zeer spijtig zijn!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

19

Re: Den Halven van Damme

Een beetje dubbel, dat het zou veranderen in een duatlon zou ik spijtig vinden. Dat koude water heb ik ook liever niet...maar dat het maar 1500 i.p.v. 2000m zou zijn, dat zou ik al minder erg vinden  smile

20

Re: Den Halven van Damme

Door de grote regenval is onze extra lus door het 'fort van Beieren' voorlopig gehypothekeerd. op drie plaatsen zijn er grote (modder)-plassen.
Wij volgen alles van zeer nabij. Indien de situatie niet betert, dan zijn wij genoodzaakt om deze extra lus te schrappen uit veiligheid voor de atleten. (Het is tenslotte geen trail-triatlon)

het inkorten van het zwemmen, daar kan ik mij nog ergens in vinden.
maar dat het lopen nu ook een serieus stuk zou ingekort worden wegens een aantal (modder)plassen zou echt wel jammer zijn. Een beetje modder kan toch niet zo erg zijn?

21

Re: Den Halven van Damme

MichielC schreef:

Door de grote regenval is onze extra lus door het 'fort van Beieren' voorlopig gehypothekeerd. op drie plaatsen zijn er grote (modder)-plassen.
Wij volgen alles van zeer nabij. Indien de situatie niet betert, dan zijn wij genoodzaakt om deze extra lus te schrappen uit veiligheid voor de atleten. (Het is tenslotte geen trail-triatlon)

het inkorten van het zwemmen, daar kan ik mij nog ergens in vinden.
maar dat het lopen nu ook een serieus stuk zou ingekort worden wegens een aantal (modder)plassen zou echt wel jammer zijn. Een beetje modder kan toch niet zo erg zijn?

Het zou inderdaad spijtig zijn dat ze inkorten, maar ik kan wel begrijpen dat ze dat stuk bos eruit halen, 2 weken gelden die verkenning training gelopen daar en kan me voorstellen dat het daar nu erg slecht ligt. Maar misschien leggen ze een lusje erbij langs de vaart.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

22 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (18-09-15 09:53:15)

Re: Den Halven van Damme

Gaat er steeds beter uitzien qua weer

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

23 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (19-09-15 20:51:28)

Re: Den Halven van Damme

Dennis Florussen schreef:

19 september mijn eerste halve!
Ik leg van nature de lat altijd wat (te) hoog voor mezelf dus hierbij mijn voorspelling.
Zwem    00:30:00
T1         00:01:30
Fiets     02:22:00
T2            00:01:30
Lopen     01:30:00
eindtijd    04:25:00  hmm


En dat was mijn eerste 1/2!!!! Allez bijna halve, het lopen was ietjes ingekort tot 19km volgens organisatie 17,8 volgens mijn Polar. (ivm onbegaanbaar stuk bos, en terecht!!!)
Het was nog even knijpen of ik toch wel kon starten, vorige week zaterdag tegen een griepvirusje aan gelopen, de zondag nog wel een duurloopje kunnen doen maar daar bleef het bij heel de week, mijn bed, paracetamol. en citrozan waren mijn trainingsmaten   sad  tot de woensdag, donderdag voorzichtig op de Tacx gezeten, en vrijdag voor de zekerheid langs mijn huisarts om effe ruggespraak te houden over wel of niet starten, (had geen koorts gehad).
Dus ja daar lag ik om 10:30 in de Dammse vaart dammmmmmm da was koud, de kramp zou bijna in heel je lijf schieten.
Maar het zwemmen ging goed, boven verwachting zelf tot bovenop de mat had ik 32:54 (en het duurt altijd even als ik bovengeklauter ben, dizzzziiiieeee maaaaan. van mijn startwave dik 100 man kwam ik rond plaats 15 eruit dus de toon was gezet.
Ik stond helmaal vanachter in de wisselzone dus ik had tijd genoeg om mijn pak al zover naar beneden te doen zodat ik mijn Speedsuit aan kon hijsen, altijd effe een werk maar met een baby olie ingevete rug en schouders ging het best.
Op de fiets was het (te) winderig en TE koud in het begin en het duurde echt wel een kilometer of 15 voor dat ik lekker in mijn ritme kwam, en blijkbaar bij meer want er kwamen me maar een paar voorbij.
3 rondes van 30km bij elke doorkomst stond mijn vriendin in de bevoorrading om iets aan te reiken maar had niet extra's nodig.
Al met al vlogen de kilometers voorbij, zo nu en dan haalde ik er 1 in van mijn startwave en werd ik zo nu en dan ingehaald. Ik kwam (vlg mijn vriendin 19de van de fiets) fietstijd 2:31:09 en dat viel helemaal niet tegen met die harde wind.
En toen het lopen, pfffffffff ik kon redelijk snel mijn geplande tempo pakken van 4:15/km, totdat van het ene moment op het ander moment mijn benen zeiden "wij vinden dit nu echt niet meer leuk en willen nu naar huis op de bank... NUUUU" terwijl ik er nog best zin in had, maar helaas ik verloor de strijd en moest 1,2,3,4 keer terug schakelen om veilig "thuis" te geraken. kortom waar ik voor de start bang voor was heeft het twee onderdelen op zich laten wachten, maar dat griepje zou toch nog van zich laten spreken, dammmmmmmmmmmm. verliezen van een betere atleet kan ik mee leven maar verliezen van je eigen lichaam, daar krijg ik zo het schijt van eejj!!!!!   wink
Uiteindelijke looptijd 1:25:10 (over 17,8km)
T1: 02:02
T2: 01:04
Totale eindtijd 4:32:26 (ranking nog niet bekend)
Al met al toch zeeeer tevreden, mooie wedstrijd goed georganiseer en een mooi parcours
En nu???...mijn rustigere periode breekt aan om in december weer het lopen op te schakelen voor mijn voorjaar marathon (die van Zeeuws Vlaanderen, "komt  er allen heen geweldige kleinschalige natuurloop.")

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

24

Re: Den Halven van Damme

Klinkt als een flink avontuur, zo'n koud water en die wind! Maar sjapo voor je eerste bijna echte halve!!! Ben benieuwd welke plek je hebt gepakt.

25

Re: Den Halven van Damme

mstyz schreef:

Klinkt als een flink avontuur, zo'n koud water en die wind! Maar sjapo voor je eerste bijna echte halve!!! Ben benieuwd welke plek je hebt gepakt.

Dat zal niet fameus zijn, sterk veld daar in Damme.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig