1

Onderwerp: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

All,

Ook al een newbie hier gooi ik deze maar erin aangezien ik hem nog niet zag staan.
Wordt mijn tweede x een sprint afstand. Mijn eerste sprint tijdens de 010 triathlon kwam uit op 1:37, maar dat was 500 meter zwemmen en nu 750. Heb het zwemmen een beetje geoefend maar kan alleen nog schoolslag langer volhouden. Fietsen niet echt getraind aangezien ik nog geen fiets heb. Lopen hoop ik wat beter te doen. Vorige x na het fietsen wat kramp. Dit keer in de sportschool paar keer getraind van de fiets naar t lopen dus hopelijk gaat dat beter

Hieronder mijn verwachtingen

Verwachting:
Waar: Spijkenisse
Wat: sprint
Zwemmen: 25 min
Fietsen: 45 min
lopen: 25 min
Finish: 1:35


Volgens mij zijn er hier wel meer die gaan.

Ben benieuwd wat t gaat worden

Groet

Jay

2

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

Ik doe mee met de 3e divsiewedstrijd daar. Op dit moment train ik vooral het lopen voor de marathon van Amsterdam dus het is even afwachten hoe de andere onderdelen gaan.

Verwachting:
Zwemmen (1500m): 27:00
Fietsen (40km): 1:05
Lopen (10km): 42:00
dus totaal  met een stukje wisselen: 2:17?

3

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

Gezien mijn inzinking eerder deze zomer vind ik het moeilijk om nu een voorspelling te doen. Inmiddels gaat lopen wel weer goed, en fietsen vrij redelijk. Zwemmen gisteren (voor het eerst sinds de vakantie weer in buitenwater) viel me tegen.

Daarom een schatting met marges gebaseerd op mijn snelheden in Weert eind mei (geen topvorm) en in Amsterdam eind juni (topvorm):

Zwemmen: 0:26-0:31
Fietsen: 1:06-1:12
Lopen: 0:42
Wissels: 0:05
Totaal: 2:19-2:30

Ik doe mee aan de OD (Masters Heren), startnummer 20.

/Herman

4

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

De fietsafstand is iets langer, iets van 41km. Het lopen daarentegen weer iets korter, volgens mij iets van 9.6km.... Tenminste volgens mijn Garmin.

Ik heb deze week een hele drukke week op mijn werk, hopelijk heeft dat niet veel invloed op mijn prestaties? Vanochtend om 4:15 opgestaan omdat mijn zoontje niet stil wilde zijn, ben ik maar gaan werken. En ik ben nu ook bezig.... niet ideaal dus.

Hoe dan ook de voorspelling dan maar:

Zwemmen   0:16:30
T1              0:01:30
Fietsen        1:02:30
T2              0:01:00
Lopen          0:40:00
------------------------
Totaal          2:01:30

Dat is dan gelijk een pr als afsluiting van het seizoen. Als ik niet zo'n prutweek had als ik nu heb, had ik er ook nog in geloofd, maar nu heb ik zo mijn twijfels of het nog wel realistisch.  sad

5

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

16:30 over 1500m yikes serieuze zwemtijd!!

6

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

Wow! Dat is een gemiddelde van 1:06 op de 100m  cool

7

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

dat is zeker een serieuze zwemtijd cool

zelf hoop ik zaterdag de volgende tijden neer te zetten voor de OD:
Zwemmen         0:18:00
Wissel 1             0:02:00
Fietsen              1:06:09
Wissel 2             0:02:00
Lopen                0:44:27

Totaal               2:12:36

8

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

18 minuten over 1500 meter is  1:12 per 100 meter, dan ben jij in mijn optiek ook een zeer goede zwemmer!

9

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

Arnoutdv schreef:

18 minuten over 1500 meter is  1:12 per 100 meter, dan ben jij in mijn optiek ook een zeer goede zwemmer!

Alex is ook een topzwemmer, maar ik niet. Zoals de vaste forummembers misschien wel weten.... maar ik doe ook mee aan de 1/4 en niet aan de OD ;-) Dus ik zwem gewoon 1:39/100mtr.

@Alex, tijdens de Binnenmaas heb je ook iedereen het nakijken gegeven. Gelukkig heb ik je nog bij het lopen kunnen pakken. Gna gna.

10

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

Ik ben een beetje jaloers op jullie, want ik heb de Politietriathlon een paar keer gedaan en ik vind het een erg leuke triathlon - niet alleen omdat ik alleen daar mijn enige podiumplek ooit heb gehaald op een triathlon, 2 jaar terug, bij de 40+-vrouwen op de sprint (ik wist niet wat me overkwam  wink ) Maar daar is het bij gebleven voorlopig: net als vorig jaar loopt mijn man zondag de Flanders Fields marathon dus we zitten morgen in West-Vlaanderen in plaats van Spijkenisse  sad Nouja, ook leuk, hoor, zeker omdat ik mee mag fietsen. Maar wel jammer op dit punt.

Jullie veel succes en plezier gewenst, en doe Spijkenisse de groeten van me!

Louise

11 Laatst bewerkt door mstyz (11-09-15 16:41:27)

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

Bedankt Louise,

Hopelijk gaat het met het weer okay. Ik denk beter dan vorige week. Vandaag ben ik alles goed aan het voorbereiden, omdat ik mij richt op het podium van de 1/4, merk ik een andere wedstrijdspanning dan normaal.

Hoe dan ook, zo veel mogelijk genieten is mijn credo.

-- M

12 Laatst bewerkt door HermanB (11-09-15 21:46:34)

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

Louise schreef:

Jullie veel succes en plezier gewenst, en doe Spijkenisse de groeten van me

Dank en jij veel plezier in de Vlaanders!

Spijkenisse is inderdaad een leuke triathlon - goed georganiseerd, niet te groot- of kleinschalig, en (vind ik) een erg prettig parcours. Dit wordt mijn vierde keer (maar ik had nooit een podiumplek...).

Wat ik wel altijd een nadeel vind is dat ze alleen de eindtijd publiceren: je krijgt geen tussentijden want die worden niet gemeten. Kun je zelf doen met je horloge natuurlijk, maar dat zegt niet zoveel als je niet kunt vergelijken met de rest van het deelnemersveld.

Heb het al eens als feedback gegeven aan de organisatie, maar helaas krijgen we ook dit keer weer alleen een eindtijd. Enfin.

/Herman

13

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

HermanB schreef:

Heb het al eens als feedback gegeven aan de organisatie, maar helaas krijgen we ook dit weer alleen een eindtijd. Enfin.

/Herman

Helemaal mee eens. Ze hebben blijkbaar ooit geinvesteerd in dit systeem, maar MyLaps is ondertussen wel de standaard geworden. Snelle resultaten, veel extra datapoints. Perfect om achteraf na te genieten na een wedstrijd.  wink

14

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

Tot morgen en succes

Net nog even t bad in geweest beetje borstcrwal geoefend haha.

15 Laatst bewerkt door mstyz (13-09-15 07:26:35)

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

duplicaat

16 Laatst bewerkt door mstyz (13-09-15 07:26:04)

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

duplicaat

17

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

Ondanks de weersvoorspellingen was het uiteindelijk prima weer, en mede daardoor een mooi evenement. Je moest je voor 11:00 aanmelden, omdat ik die ochtend nog eerst met mijn kinderen naar 'zwemles' ben gegaan was dat krap aan. Het standje met nummers werd al opgeruimd (11:02), maar natuurlijk mocht ik gewoon nog deelnemen.

Het was even wennen, want parc fermee was aangepast. Het was daarmee een stuk overzichtelijker geworden. Ook het zwemmen was leuker voor het publiek, alleemaal een stuk beter te volgen en zien voor de omstanders. Dus een goede aanpassing in mijn ogen. Alleen was de transitie wel een heel stuk langer geworden. Echt een enorm stuk lopen, vooral T1.

Het zwemonderdeel wilde ik dit keer zonder trauma afronden. De laatste 3-4x is dat gepaard gegaan met veel stress, in de wasmachine. Dus nu wat meer naar de zijkant. Omdat ik meedeed met de 1/4 naast de OD, was het niveau iets lager. Dat zorgde er voor dat ik vooraan mee kon doen, en met gevolg.... veel meer ruimte en geen stress. Heerlijk. De eerste 500mtr in 8:15. Daarna zakte het tempo iets in. Het lijkt er op dat ik tegenwoordig sneller zwem in het zwembad dan met pak in open water. Wellicht volgend op zoek naar een iets sneller pak (dit is een instapmodel)


T1 was lang verder ging het prima. Fietsen ging super. Eerst wind mee, mijn hartslag goed onder controle. Omdat er verschillende races door elkaar reden was het wat lastig in te schatten waar je ligt in het veld. Maar ik denk dat ik na het wisselpunt op plek 1 lag (42.8 gemiddeld) Terug viel de wind tegen best mee. Dat was een grote opsteker. Alleen de laatste 4-5 km waren buffelen. Ik heb geprobeerd niet te veel te forceren, met resultaat 40.2 gemiddeld en een acceptabele hartslag van 168.

Het lopen was toch wat moeizaam. Ik hoopte op 4:06/km, het is volgens mij iets van 4:12/km geworden. Maar de registratie in het parkje met veel bomen is wat minder nauwkeurig. Icm een korter parcours, lijkt het allemaal iets sneller gegaan dan in werkelijkheid. Rond km6 werd ik volgens mij ingehaald door iemand uit mijn race. Dus verder lopen op plek 2.... Uiteindelijk gefinisht met een pr en op het podium. Erg blij daarmee. Vorig jaar heb ik bij deze wedstrijd voorgenomen om het serieuzer aan te pakken, en heb ik gezegd dat ik op dat podium wilde komen. Dat is precies uitgepakt zoals ik hoopte. Het jaar is voorbij.... eerst nagenieten en over 2 weken tijdens onze vakantie nadenken over een vervolg?


Zwemmen   0:16:30 -> 0:16:55
T1              0:01:30 -> 0:02:02
Fietsen        1:02:30 -> 1:00:07
T2              0:01:00 -> 0:01:11
Lopen          0:40:00 -> 0:41:02
--------------------------------------
Totaal          2:01:30 -> 2:01:15

18 Laatst bewerkt door fvschie (13-09-15 20:44:16)

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

Hallo allen. Ik verwacht niet dat ik veel ga posten, maar ik lees graag mee. Bij dit topic wilde ik echter toch even reageren.

Gisteren m'n eerste triathlon gedaan in Spijkenisse! Hiervoor wel hardloop evenementjen gedaan, maar wilde al langer eens ruiken aan een multisport evenement, en dit was de laatste waar ik me nog voor kon inschrijven dit jaar wink

Het was eens proberen, dus geen wetsuit, op m'n crosshybride en zonder klik-schoenen.

Het zwemmen ging bar slecht, naar mijn verwachting. Ik had maar één keer open water gezwommen, een paar dagen hiervoor, en daar merkte ik al dat ik erg lang moest wennen voor ik geen moeite meer had met rustig ademen. Helaas was de start nogal abrubt. Ik stond nog met zwembril in de hand in de rij om het water in te kunnen toen het schot kwam. Nou ja, springen en zwemmen dan maar. Dat werd dus snel een schoolslag. Het water smaakte prima overigens.

Het fietsen ging voor mijn doen erg goed. Halverwege zag ik de windmolens, en welke kant ze op wezen. Oeps; dat geeft je iets om je op te verheugen. Op de terugweg dus bikkelen.

Het lopen deed ik al het langst, dus dat ging aardig. Geen recordtijden, maar wel ongeveer het tempo dat ik wilde. Alleen maar mensen ingehaald! Go me!

Zwem: 19:49 (plus een beetje omdat ik te laat m'n timer startte)
T1: 4:06
Bike: 43.17
T2: 0:47
Run: 24:16

Eindtijd: 1:32:52

Nog héél veel te winnen op 't zwemmen en het fietsen. Dat gaan we volgend jaar zien smile

--
Frank

19

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

mstyz schreef:

Ondanks de weersvoorspellingen was het uiteindelijk prima weer, en mede daardoor een mooi evenement. Je moest je voor 11:00 aanmelden, omdat ik die ochtend nog eerst met mijn kinderen naar 'zwemles' ben gegaan was dat krap aan. Het standje met nummers werd al opgeruimd (11:02), maar natuurlijk mocht ik gewoon nog deelnemen.

Het was even wennen, want parc fermee was aangepast. Het was daarmee een stuk overzichtelijker geworden. Ook het zwemmen was leuker voor het publiek, alleemaal een stuk beter te volgen en zien voor de omstanders. Dus een goede aanpassing in mijn ogen. Alleen was de transitie wel een heel stuk langer geworden. Echt een enorm stuk lopen, vooral T1.

Het zwemonderdeel wilde ik dit keer zonder trauma afronden. De laatste 3-4x is dat gepaard gegaan met veel stress, in de wasmachine. Dus nu wat meer naar de zijkant. Omdat ik meedeed met de 1/4 naast de OD, was het niveau iets lager. Dat zorgde er voor dat ik vooraan mee kon doen, en met gevolg.... veel meer ruimte en geen stress. Heerlijk. De eerste 500mtr in 8:15. Daarna zakte het tempo iets in. Het lijkt er op dat ik tegenwoordig sneller zwem in het zwembad dan met pak in open water. Wellicht volgend op zoek naar een iets sneller pak (dit is een instapmodel)


T1 was lang verder ging het prima. Fietsen ging super. Eerst wind mee, mijn hartslag goed onder controle. Omdat er verschillende races door elkaar reden was het wat lastig in te schatten waar je ligt in het veld. Maar ik denk dat ik na het wisselpunt op plek 1 lag (42.8 gemiddeld) Terug viel de wind tegen best mee. Dat was een grote opsteker. Alleen de laatste 4-5 km waren buffelen. Ik heb geprobeerd niet te veel te forceren, met resultaat 40.2 gemiddeld en een acceptabele hartslag van 168.

Het lopen was toch wat moeizaam. Ik hoopte op 4:06/km, het is volgens mij iets van 4:12/km geworden. Maar de registratie in het parkje met veel bomen is wat minder nauwkeurig. Icm een korter parcours, lijkt het allemaal iets sneller gegaan dan in werkelijkheid. Rond km6 werd ik volgens mij ingehaald door iemand uit mijn race. Dus verder lopen op plek 2.... Uiteindelijk gefinisht met een pr en op het podium. Erg blij daarmee. Vorig jaar heb ik bij deze wedstrijd voorgenomen om het serieuzer aan te pakken, en heb ik gezegd dat ik op dat podium wilde komen. Dat is precies uitgepakt zoals ik hoopte. Het jaar is voorbij.... eerst nagenieten en over 2 weken tijdens onze vakantie nadenken over een vervolg?


Zwemmen   0:16:30 -> 0:16:55
T1              0:01:30 -> 0:02:02
Fietsen        1:02:30 -> 1:00:07
T2              0:01:00 -> 0:01:11
Lopen          0:40:00 -> 0:41:02
--------------------------------------
Totaal          2:01:30 -> 2:01:15

Super netjes, gefeliciteerd.

Ik heb nog een lange weg te gaan. Haha

20

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

fvschie schreef:

Hallo allen. Ik verwacht niet dat ik veel ga posten, maar ik lees graag mee. Bij dit topic wilde ik echter toch even reageren.

Gisteren m'n eerste triathlon gedaan in Spijkenisse! Hiervoor wel hardloop evenementjen gedaan, maar wilde al langer eens ruiken aan een multisport evenement, en dit was de laatste waar ik me nog voor kon inschrijven dit jaar wink

Het was eens proberen, dus geen wetsuit, op m'n crosshybride en zonder klik-schoenen.

Het zwemmen ging bar slecht, naar mijn verwachting. Ik had maar één keer open water gezwommen, een paar dagen hiervoor, en daar merkte ik al dat ik erg lang moest wennen voor ik geen moeite meer had met rustig ademen. Helaas was de start nogal abrubt. Ik stond nog met zwembril in de hand in de rij om het water in te kunnen toen het schot kwam. Nou ja, springen en zwemmen dan maar. Dat werd dus snel een schoolslag. Het water smaakte prima overigens.

Het fietsen ging voor mijn doen erg goed. Halverwege zag ik de windmolens, en welke kant ze op wezen. Oeps; dat geeft je iets om je op te verheugen. Op de terugweg dus bikkelen.

Het lopen deed ik al het langst, dus dat ging aardig. Geen recordtijden, maar wel ongeveer het tempo dat ik wilde. Alleen maar mensen ingehaald! Go me!

Zwem: 19:49 (plus een beetje omdat ik te laat m'n timer startte)
T1: 4:06
Bike: 43.17
T2: 0:47
Run: 24:16

Eindtijd: 1:32:52

Nog héél veel te winnen op 't zwemmen en het fietsen. Dat gaan we volgend jaar zien smile

--
Frank

Ja vond t al vreemd dat ik mensen nog zag staan aan de kant toen t startschot ging. Ik ging ook schoolslag dus J bent me vast en zeker voorbij gezwommen. Ik kwam als laatste t water uit volgens mij haha.

21

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

Jbiharie schreef:

All,

Ook al een newbie hier gooi ik deze maar erin aangezien ik hem nog niet zag staan.
Wordt mijn tweede x een sprint afstand. Mijn eerste sprint tijdens de 010 triathlon kwam uit op 1:37, maar dat was 500 meter zwemmen en nu 750. Heb het zwemmen een beetje geoefend maar kan alleen nog schoolslag langer volhouden. Fietsen niet echt getraind aangezien ik nog geen fiets heb. Lopen hoop ik wat beter te doen. Vorige x na het fietsen wat kramp. Dit keer in de sportschool paar keer getraind van de fiets naar t lopen dus hopelijk gaat dat beter

Hieronder mijn verwachtingen

Verwachting:
Waar: Spijkenisse
Wat: sprint
Zwemmen: 25 min
Fietsen: 45 min
lopen: 25 min
Finish: 1:35


Volgens mij zijn er hier wel meer die gaan.

Ben benieuwd wat t gaat worden

Groet

Jay

Geen splittijden beschikbaar en ook geen multiwatch. Eindtijd was 1:39:54.
Zwemmen viel zwaar tegen. Als een van de weinige in een shirtje en broekje en met schoolslag als laatste t water uit zowat. Denk dat mijn fiets en looptijden wel ongeveer zo zijn. Zwemmen was ik wel een half uurtje bezig.

Verder pas voor de tweede x op een fiets gezeten.

Goeie 0-meting in ieder geval. Vanaf nu bikkel trainen en volgend jaar knallen. Ik heb voorlopig 4x 1 uur zwemtraining in de planning staan. Ben benieuwd wat de vorderingen gaan worden.

Gr. Jay

22

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

Mooie tijd Matthijs, ik zag je gemiddelde fietssnelheid op Strava! En gefeliciteerd met je tweede plek natuurlijk.

Ik ben zelf binnen mijn voorspelling gebleven, maar die was heel breed dus misschien was dat niet zo'n kunst:

Zwemmen (1.5 km): 0:26-0:31  -> 0:28:40 (dat is inclusief een stukje T1 want ik vergat tijdig op het knopje te drukken)
Fietsen (40 km): 1:06-1:12 -> 1:08:01
Lopen (10 km): 0:42 -> 0:43:10
Wissels: 0:05 -> 0:01:51 + 0:02:26 = 0:04:17
Totaal: 2:19-2:30 -> 2:24:10

Ik ben eigenlijk wel tevreden met dit resultaat, want hoewel ik nog niet terug ben in de topvorm van eerder dit seizoen (dat wist ik ook wel uit de trainingen) zijn dit wel weer redelijk "normale" tijden voor mijn doen. En vergeleken bij vorig jaar op dit parcours (2:19:01, toen wel een kwart in plaats van een OD) ben ik toch wat vooruit gegaan.

De zwemtijd is beter dan het onderweg voelde, de fietstijd is juist iets minder goed dan het onderweg leek. Het fietsen voelde wel heel lekker namelijk en ik had het idee dat ik nog iets sneller reed dan 35.2 km/h gemiddeld, maar misschien ben ik toch een klein beetje tijd verloren toen bij het opstappen mijn ketting eraf liep. Het lukte me goed om constant tegen mijn omslagpunt aan te fietsen, en snelheid houden ging goed, zowel met de wind in de rug als met de wind tegen. Een vlak parcours met weinig wind (dat laatste heb ik bijna nooit hier aan de kust) vind ik sowieso het lekkerste fietsen. Zoals Matthijs ook al zei waren de laatste 4-5 km het zwaarst. Lopen daarna ging ok. Geen toptijd en ik had eigenlijk ietsje meer verwacht, maar ik denk dat ik bij het fietsen wat meer gegeven had dan gebruikelijk dus ik kan ermee leven.

/Herman

23

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

Jbiharie schreef:

[Als een van de weinige in een shirtje en broekje en met schoolslag als laatste t water uit zowat.

Held! Een vriend van me deed ook mee zonder wetsuit (en zwom ook schoolslag), en er waren er nog een paar zag ik. Maar het water was koud, dat vond ik zelfs met wetsuit toen ik er in sprong (naderhand warmde dat natuurlijk op in mijn pak, maar bij jullie niet).

Ook die kou kost energie hoor, onderschat dat niet!

/Herman

24

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

HermanB schreef:
Jbiharie schreef:

[Als een van de weinige in een shirtje en broekje en met schoolslag als laatste t water uit zowat.

Held! Een vriend van me deed ook mee zonder wetsuit (en zwom ook schoolslag), en er waren er nog een paar zag ik. Maar het water was koud, dat vond ik zelfs met wetsuit toen ik er in sprong (naderhand warmde dat natuurlijk op in mijn pak, maar bij jullie niet).

Ook die kou kost energie hoor, onderschat dat niet!

/Herman

Thx. Maat van me zelfs zonder shirtje. Haha.

25

Re: 12 september 2015 - Politie Triathlon Spijkenisse

Ik ook zonder shirtje. Wel koud, zeker in 't begin. Maar eigenlijk wel fijn na afloop: even snel de handdoek erover in T1 en een droog shirtje aan, hielp ontzettend.