1

Onderwerp: Marathon Amsterdam

Het is nog wat vroeg, maar ik maak hem toch alvast aan smile

Amsterdam wordt mijn eerste marathon, laatste periode best flink voor getraind dus begin er inmiddels wel vertrouwen in te krijgen. Laatste duurloop van 28km kon ik keurig in mijn laagste zone blijven lopen.

Qua tijd denk ik onder de 3:30 te kunnen blijven en stiekem hoop ik op 3:20 (daar ga ik ook op weg) .

Nog meer mensen hier die mee gaan doen?

2

Re: Marathon Amsterdam

Voor mij staat de halve op de planning, dus ik ben ook in de buurt die dag wink
Ik kwam er alleen wel achter dat 18 oktober vrij snel is, en ik niet veel lange duurlopen heb gedaan nog.
Dus ik ben benieuwd!

3 Laatst bewerkt door petitmas (15-10-15 13:43:09)

Re: Marathon Amsterdam

Succes Paultje555................ik heb dezelfde doelstelling, ook binnen de 3.30

19 Oktober maar ff een stukje schrijven hier  tongue

4

Re: Marathon Amsterdam

Ook de halve (en eerst nog Spijkenisse as. zaterdag)

Ik mik op 1:25. Ik ga weg op 4:00/km gemiddeld (versnellend schema), dus dan zou ik op 1:24:24 uitkomen. Een ruime 36 seconden speling, kortom!

5

Re: Marathon Amsterdam

Het is 1:24:21 geworden. Ik had een dipje rond 2 km voor het einde in het Vondelpark. Daar moest ik heel even gas terugnemen.
Verder is de negatieve split heel aardig uitgepakt: eerste helft iets boven de 4:00/km, tweede helft er iets onder.

Het is een flinke verbetering van mijn PR (van vorig jaar in Eindhoven), dus ik ben erg blij.

6

Re: Marathon Amsterdam

Voor mij werd het een zwaar debuut. Afgelopen weken wat geblesseerd geweest aan achillespees, in overleg met fysio besloten toch te starten. Ik ben weggegaan op mijn oorspronkelijke snelste schema van 4:45, wat ervoor zorgde dat ik eigenlijk al te snel met hoge hartslag liep en wat zwaardere benen kreeg. Vanaf 26km werd het echt zwaarder en op 33km voor het eerst mezelf voor de gek gehouden door te denken dat 'even een stukje wandelen' wel zou helpen. Dat was natuurlijk het begin van het einde, laatste 8km was erg zwaar met stukken wandelen en weer mezelf in gang trekken.
Uiteindelijk 3:43 gefinisht (met een 2 minuten sanitaire stop op 27km die erg noodzakelijk was). Dus qua tijd heb ik een beetje gegokt en verloren, maar wel finish van eerste marathon in de pocket dus toch ook wel tevreden smile

7

Re: Marathon Amsterdam

Gefelicteerd Paul! 3:43 is een prima tijd voor een eerste marathon, helemaal met blessures.

@Jan, toptijd!

8

Re: Marathon Amsterdam

Proficiat!

9

Re: Marathon Amsterdam

Paul, gefeliciteerd, knap gedaan.

Als de sanitaire stop geen "grote" was dan kan ik je melden dat het mij in mijn 25e marathon eindelijk lukte om niet te stoppen voor de gewone sanitaire lozing :-) Kwestie van door blijven drinken, moet het er vanzelf uit :-)

10

Re: Marathon Amsterdam

Ik liep gister ook mee. Vijf weken na de hele in Almere. Gewoon omdat ik er zin in had. Het was mijn eerste losse marathon. alles onder de 4:30 vond ik best. Tot 30km liep ik zelfs nog op een 'schema' (voor zover ik die had..) van 3:55. Ik ben van km 12-27 opgelopen met een Belg. Erg fijn om met elkaar van kop te kunnen wisselen door de drukte. Qua hartslag liep ik helemaal goed. Maar de benen waren gewoon moe. Almere zat nog te veel in het lijf. Erg veel verval gehad, maar toch dik tevreden met 4:07.

Ik heb geweigerd om te gaan wandelen...liep op een gegeven moment 7'/km. Pfff ik loop toch liever 6 rondjes om het Weerwater!

Overigens 8 gels weggegeten met elke keer drie bekertjes water erbij. Vervelende was wel dat de drankposten niet helemaal klopte met de beschrijving op de site. Stom dat je je aan zulke futiliteiten kunt gaan irriteren onderweg.

11 Laatst bewerkt door waltaf (25-10-15 23:38:25)

Re: Marathon Amsterdam

Netjes gedaan hoor jip , ook ik heb de marathon gedaan echter bij mij ging het kaarsje langzaam uit na 32 km, dit waarschijnlijk omdat ik nog helemaal hersteld was van mijn griep na de hele van almere, toch nog weten te finishen in 4:13.

12

Re: Marathon Amsterdam

gisteren als afsluiter etten-leur gedaan. tevreden met een eindtijd van 3:20. Nu winterslaapje  smile