1

Onderwerp: snee in duim, zwemmen zaterdag!!??

En toen had ik advies nodig......

net een stuk glas door m`n duim laten snijden, gevolg flinke jaap in `mn duim net boven het knokkeltje. Huisarts maar even bezocht omdat het redelijk diep was, die heeft het gelijmd en dik ingepakt, peesje was een beetje geraakt.

Nu het probleem van het geheel, het moet een week niet nat worden. op zich een makkie, maar erg lastig met de zwemtocht van 1900meter die zaterdag in Almere gedaan moet worden om op de fiets aan te landen... Iemand een tip hoe ik mijn duim droog kan houden, zonder dat het gaat broeien? Vanaf T1 komt alles wel op z`n pootjes terecht, maar ik zoek naar een goede oplossing voor het zwemmen. Organisatie al gebeld, ik krijg dispensatie om iets over m`n duim te doen, maar wat? stuk latex handschoen? Stuk tankhandshoen? boterhamzakkie erom plakken? Wie helpt??

2

Re: snee in duim, zwemmen zaterdag!!??

Ik zou gaan voor een stuk plastic (plastic tas verknippen?), met sport tape vast geplakt. En als de wond dat aan kan een hoop vaseline erop. Maar misschien zijn er veel betere oplossingen.

Succes.

3

Re: snee in duim, zwemmen zaterdag!!??

Een vinger van een latex huishoudhandschoen afknippen en met ducttape vastmaken?

4

Re: snee in duim, zwemmen zaterdag!!??

Pleisterspray oid?

Anders inderdaad de verbonden duim nog eens goed verpakken in plastic en aftapen.

5

Re: snee in duim, zwemmen zaterdag!!??

pleisterspray heb ik ook van een arts doorgekregen idd, thanks voor jullie input!
die vervolgens in een vingercondoom en aftapen, dan kan ik dat in T1 afgooien en met alleen pleisterspray en een klein verbandje de rest doen:)

thnx!!

6

Re: snee in duim, zwemmen zaterdag!!??

pannenkoek schreef:

pleisterspray heb ik ook van een arts doorgekregen idd, thanks voor jullie input!
die vervolgens in een vingercondoom en aftapen, dan kan ik dat in T1 afgooien en met alleen pleisterspray en een klein verbandje de rest doen:)

thnx!!

Toen ik een wond had voor een wedstrijd was het wondspray er voor en na de wedstrijd gelijk wond goed reinigen en ontsmetten.