1

Onderwerp: Ironman Hawaii 10 oktober

Forummers die gekwalificeerd zijn voor Hawaii?

Wie zijn dit jaar de/jullie favorieten?

Ik, als Belg, hoop dat Marino 'Bink' Van Hoenacker eindelijk zijn droom mag waarmaken. Vorig jaar na de zoveelste mislukking aangekondigd om er nooit meer terug te keren, maar dit jaar opnieuw aan de start.

2

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

pabbeele schreef:

Forummers die gekwalificeerd zijn voor Hawaii?

Wie zijn dit jaar de/jullie favorieten?

Ik, als Belg, hoop dat Marino 'Bink' Van Hoenacker eindelijk zijn droom mag waarmaken. Vorig jaar na de zoveelste mislukking aangekondigd om er nooit meer terug te keren, maar dit jaar opnieuw aan de start.


Bas Diederen!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

3

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Dennis Florussen schreef:
pabbeele schreef:

Forummers die gekwalificeerd zijn voor Hawaii?

Wie zijn dit jaar de/jullie favorieten?

Ik, als Belg, hoop dat Marino 'Bink' Van Hoenacker eindelijk zijn droom mag waarmaken. Vorig jaar na de zoveelste mislukking aangekondigd om er nooit meer terug te keren, maar dit jaar opnieuw aan de start.


Top 5 voor Bas Diederen!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

4

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Ik hoop (uiteraard) ook voor een mooie race en klassering voor Bas. De eindoverwinning zie ik hem niet halen, maar top 5 en wellicht top 3 zou geweldig zijn. Verder heb ik ook een zwak voor bink Marino, ik gun hem absoluut de winst.

Hier is de startlijst:
http://www.ironman.com/~/media/f63d015c … 20list.pdf

Met ctrl-F kan je zoeken op NLD en BEL. Erg benieuwd hoe Frodeno het dit jaar gaat doen. Bij de dames heb ik niet echt een favoriet.

Verder ga ik Stef Overmars, Chris Brands en Ivar Brinkman volgen. In totaal tel ik 19 Nederlanders.

Ik ga live kijken met mijn oudste zoon. Matrassen op de vloer in de woonkamer en kijken hoe lang we het volhouden.

5 Laatst bewerkt door thomass (29-09-15 16:37:19)

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Frodeno en Ryf FTW

6

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Frodeno heeft idd goed gepresteerd dit jaar en kan de warmte ongelofelijk goed verdragen. Maar gaat hij nog wat over hebben na zo een seizoen? Ik tip hem alvast als favoriet. Bink slaagt er altijd in om in Kona het te laten afweten maar met Luc Van Lierde nu als coach is hij mischien wel beter voorbereid. Bij de dames denk ik terug aan Carfrae die leeft een heel jaar naar deze wedstrijd toe.

7

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Mijn favoriet bij de dames ................Mirinda Carfrae.
Welke looptijd gaat ze weer neer zetten dit jaar, vorig jaar de 3de looptijd overall!!!!! . cool  lol

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

8

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Ik hoop uiteraard bas maar ik denk

1. Kienle,
2. Vanhoenacker
3. Diederen

9

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Leuk, Chris Brands, heeft een paar jaar geleden een fietsmeting bij mij gedaan. Zelf een geweldige fietser.

10

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Jack33 schreef:

Leuk, Chris Brands, heeft een paar jaar geleden een fietsmeting bij mij gedaan. Zelf een geweldige fietser.

En een geweldige triatleet, met een pr onder de 8u30m. Hij heeft bij mij ook een fietsmeting gedaan overigens.

11

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Maca944 schreef:

Ik hoop (uiteraard) ook voor een mooie race en klassering voor Bas. De eindoverwinning zie ik hem niet halen, maar top 5 en wellicht top 3 zou geweldig zijn. Verder heb ik ook een zwak voor bink Marino, ik gun hem absoluut de winst.

Hier is de startlijst:
http://www.ironman.com/~/media/f63d015c … 20list.pdf

Met ctrl-F kan je zoeken op NLD en BEL. Erg benieuwd hoe Frodeno het dit jaar gaat doen. Bij de dames heb ik niet echt een favoriet.

Verder ga ik Stef Overmars, Chris Brands en Ivar Brinkman volgen. In totaal tel ik 19 Nederlanders.

Ik ga live kijken met mijn oudste zoon. Matrassen op de vloer in de woonkamer en kijken hoe lang we het volhouden.

Welke site is het live te volgen???

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

12

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Dennis Florussen schreef:

Welke site is het live te volgen???

Volgens mij gewoon via Ironman live, tegen die tijd even op www.ironman.com kijken en dan vind je het wel.

13

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Maca944 schreef:
Dennis Florussen schreef:

Welke site is het live te volgen???

Volgens mij gewoon via Ironman live, tegen die tijd even op www.ironman.com kijken en dan vind je het wel.

Mooi!!, maar zouden ze live beelden uitzenden? laten we het hopen!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

14

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Dennis Florussen schreef:
Maca944 schreef:
Dennis Florussen schreef:

Welke site is het live te volgen???

Volgens mij gewoon via Ironman live, tegen die tijd even op www.ironman.com kijken en dan vind je het wel.

Mooi!!, maar zouden ze live beelden uitzenden? laten we het hopen!!!

Ja, de afgelopen jaren is er gewoon live uitzending geweest met commentaar (en reclames tussendoor). Niet de meest geweldige verslaggeving, maar de wedstrijd is goed te volgen.

15

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Maca944 schreef:
Dennis Florussen schreef:
Maca944 schreef:

Volgens mij gewoon via Ironman live, tegen die tijd even op www.ironman.com kijken en dan vind je het wel.

Mooi!!, maar zouden ze live beelden uitzenden? laten we het hopen!!!

Ja, de afgelopen jaren is er gewoon live uitzending geweest met commentaar (en reclames tussendoor). Niet de meest geweldige verslaggeving, maar de wedstrijd is goed te volgen.

Gewelidig!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

16

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Ben wel voor Marino Van Hoenacker. Wat een geweldenaar !
Heb hem live meegemaakt in Klagenfurt dit jaar, fantastisch als die je voorbij dendert !

Bij de vrouwen Miranda Carfrae.

Uiteraard hopend op een zo hoog mogelijke plek voor Bas Diederen.

Live te volgen via Ironman site en misschien ook wel via YouTube.
Zenden steeds meer sportevenementen uit.

17

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Emiel1969 schreef:

Ben wel voor Marino Van Hoenacker. Wat een geweldenaar !
Heb hem live meegemaakt in Klagenfurt dit jaar, fantastisch als die je voorbij dendert !

Bij de vrouwen Miranda Carfrae.

Uiteraard hopend op een zo hoog mogelijke plek voor Bas Diederen.

Live te volgen via Ironman site en misschien ook wel via YouTube.
Zenden steeds meer sportevenementen uit.

En van Lierde, is hij niet aanwezig??

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

18

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Toch wel, maar of die in super vorm is weet ik nietzo. Die presteert normaal wel vrij constant en die is als ambassadeur van ironman zowiezo geselecteerd. Dus die heeft dit jaar bij mijn weten nog niet veel laten zien of willen laten zien.

19

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Voor wie het nog niet gelezen had, het stukje op nos.nl over Bas Diederen.
http://nos.nl/artikel/2060391-diederen- … hawai.html

Mooie exposure en leuk dat de NOS aandacht besteed aan Ironman. Alleen zo jammer dat werkelijk ALLE journalisten onze sport verwarren met een of andere robotfilm.

20

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

ronnyke schreef:

Toch wel, maar of die in super vorm is weet ik nietzo. Die presteert normaal wel vrij constant en die is als ambassadeur van ironman zowiezo geselecteerd. Dus die heeft dit jaar bij mijn weten nog niet veel laten zien of willen laten zien.

Dat zijn de gevaarlijkste voor de concurentie!!!! wink

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

21 Laatst bewerkt door el corredor (30-09-15 19:20:47)

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

ronnyke schreef:

Toch wel, maar of die in super vorm is weet ik nietzo. Die presteert normaal wel vrij constant en die is als ambassadeur van ironman zowiezo geselecteerd. Dus die heeft dit jaar bij mijn weten nog niet veel laten zien of willen laten zien.

euhm, die heeft toch IM Zuid-Afrika gewonnen??

22

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

idd maar dat is weeral even geleden. Maar het is zeker iemand om mee rekening mee te houden, die zal er alles aan doen om nog eens te winnen.

23

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Stukje op Triathlon Competitor over het volgen van Kona: http://triathlon.competitor.com/2015/09 … e0cUsD7.99

Het tijdsverschil met Hawaii is 12 uur, dus dat is makkelijk.

24

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Uitkijken ook alweer naar hoe de Veldeman-broers het gaan doen (Stefaan, Stijn en Toon).
Toch wel een fenomeen, die mannen.
Naar alle waarschijnlijkheid zullen ze opnieuw op een handvol seconden van elkaar finishen.

25

Re: Ironman Hawaii 10 oktober

Maca944 schreef:

Stukje op Triathlon Competitor over het volgen van Kona: http://triathlon.competitor.com/2015/09 … e0cUsD7.99

Het tijdsverschil met Hawaii is 12 uur, dus dat is makkelijk.

om hoe laat is het eigenlijk start?