1

Onderwerp: West Coast Challenge

Fietsen en lopen, dus technisch gesproken een duathlon denk ik. Zijn er hier nog anderen die meedoen aan de WCC? Zie http://www.westcoastchallenge.nl/.

Op 12 december van Hoek van Holland naar Den Helder (of andersom, afhankelijk van de omstandigheden) over het strand, in totaal 130 km. In  duo's loop en fiets je om en om en alles ten bate van de KNRM (die je per boot overzet bij IJmuiden). Vanmorgen was de clinic met informatie en tips. Erg nuttig allemaal en ik heb er veel zin in gekregen, dit wordt toch wel een avontuur. De winnaars doen er tussen de 9u30-10u30 over, dus qua tijd vergelijkbaar met een ironman. Ik ben erg benieuwd hoe het is om ongeveer 65km te lopen in een dag en hoe het is om dit in teamverband te doen.

2

Re: West Coast Challenge

@Maca944
Ik doe dit jaar ook voor het eerst mee. Zou eerst met een maatje de hele doen maar mijn maatje haakt af ivm zijn werk. Vorig jaar was het andersom.
Nu op de valreep een razendsnelle buddy gevonden voor de halve. Dus deelname aan de halve WCC dit jaar. Prima om ervaring op te doen zodat we volgend jaar de hele op het programma kunnen zetten.
Moet trouwens zeggen dat ik het ook wel nodig had om weer een doelstelling te hebben na het volbrengen van mijn eerste hele triathlon in Almere. Was een beetje in een zwart gat gevallen na 12 september qua drive om te trainen. big_smile
Doelstelling: ervaren en winnen?

3

Re: West Coast Challenge

Leuk dat je er ook bij bent! Bij mij hetzelfde, ik heb een concreet doel nodig om naartoe te trainen. Na de clinic van gisteren begint het  echt te leven.

Onze voornaamste doelstelling is om ervaring op te doen en leuk te finishen, winnen gaat niet gebeuren met de teams die aan de start staan (inmiddels meer dan 20 inschrijvingen op de hele).

4

Re: West Coast Challenge

Klinkt wel aardig gek... Jammer ziet er uit als een echte uitdaging.

Ik ga de bruggenloop doen en de week ervoor misschien in Spijkenisse lopen.

Misschien iets voor volgend jaar als ik ook wat beter kan fietsen

Succes in ieder geval

5

Re: West Coast Challenge

Gisteren hebben we de West Coast Challenge gelopen/gefietst. Wat een geweldig avontuur! Een uitgebreid verslag volgt. Bij de overtocht van IJmuiden naar Wijk aan Zee lagen we 14e, uiteindelijk zijn we 6e geworden. Boven verwachting en dus erg tevreden, ook over de uitvoering en indeling van de wedstrijd.

6

Re: West Coast Challenge

Maca944 schreef:

Gisteren hebben we de West Coast Challenge gelopen/gefietst. Wat een geweldig avontuur! Een uitgebreid verslag volgt. Bij de overtocht van IJmuiden naar Wijk aan Zee lagen we 14e, uiteindelijk zijn we 6e geworden. Boven verwachting en dus erg tevreden, ook over de uitvoering en indeling van de wedstrijd.

Supergoed! Ik had m ook met potlood op mijn kalender gezet, maar nee.... misschien volgend jaar.

7

Re: West Coast Challenge

cool! Ben benieuwd naar je volledige verslag!

8

Re: West Coast Challenge

Met de herinneringen nog vers in het geheugen heb ik een vrij uitgebreid verslag gemaakt. Excuses voor de lengte, maar het kon niet korter.

http://www.amstelracing.nl/?p=764

9

Re: West Coast Challenge

Mooi verhaal, Maarten, ik houd wel van longreads. Het klinkt episch, zeker met die start in het donker. Jammer van de erwtensoep wink

Louise

10

Re: West Coast Challenge

Hier de halve WCC gedaan en met mijn razendsnelle buddy als 1ste geëindigd. Mijn eerste podium plek ooit :-).
Dit is echter wel toe te schrijven aan mijn snelle buddy. Beiden hebben we gekampt met lichte blessures in de aanloop naar het evenement toe en door omstandigheden hebben we niet samen kunnen trainen. Dus op de wedstrijddag zelf werd de tactiek doorgenomen en deze heeft gewerkt.
De organisatie was prima en zeer toegankelijk voor alle niveau's. Ik vond het een heel leuk evenement die ik eenieder kan aanraden die in de winter geen echte doelstelling heeft en op zoek is naar een duursport evenement. Volgend jaar zeer waarschijnlijk weer maar dan de hele.

11

Re: West Coast Challenge

Gefeliciteerd met je overwinning punnisher!

Wauw Maarten, mooi verhaal. Ik hou er ook van omhet zo te lezen...superknap gedaan, gefeliciteerd ook!

12

Re: West Coast Challenge

Punisher gefeliciteerd met de overwinning! Leuk als ik je volgend jaar bij de hele zie, ik wil dan ook weer meedoen.

13

Re: West Coast Challenge

het heeft even geduurd, maar heb nu eindelijk het hele verslag gelezen.

Mooi verhaal MACA944 het ziet eruit als een mooie ervaring... en Punisher gefeliciteerd met de winst op de halve!

14

Re: West Coast Challenge

Wat een geweldig verhaal en moet zeggen dat het wel heel erg gaat kriebelen, lijkt me een super evenement....

komt niet alleen op fysieke kracht maar ook op mentale kracht aan lijkt me

Nu nog iemand vinden die net zo "gek" is en hopen dat ik blessurevrij kan blijven