76

Re: Een trainingsweek

lol  cool

77

Re: Een trainingsweek

LindaRotterdam schreef:

Zouden eens wat meer mensen moeten doen, ipv elkaar aansteken wink

Op het moment dat je daadwerkelijk verkouden wordt heb je het virus al flink gedeeld... dus dan ben je te laat smile

78

Re: Een trainingsweek

Hedcandy schreef:
LindaRotterdam schreef:

Zouden eens wat meer mensen moeten doen, ipv elkaar aansteken wink

Op het moment dat je daadwerkelijk verkouden wordt heb je het virus al flink gedeeld... dus dan ben je te laat smile

Dan ook inderdaad. Maar het meeste nadat je verkouden wordt:
"Gedurende de eerste dagen van de verkoudheid, waarin je de ergste symptomen vertoont, ben je het meest besmettelijk. Hoe meer je hoest en proest, hoe groter de kans dat je een ander aansteekt. Daarom is iemand in de laatste fase van zijn verkoudheid, wanneer hij nog af en toe hoest en niest, volgens de hoogleraar niet of nauwelijks meer besmettelijk. "
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/ … bent.dhtml

Anyway, ik was niets waard op m'n werk, en heb er goed aan gedaan op tijd m'n bed op te zoeken ipv daar als brandhaard te fungeren. Na vrijdag was m'n lichaamstemperatuur en rusthartslag weer terug naar normaal, en maandag was ik weer helemaal fris en fruitig aan de slag. Als ik door de 7HL nog zieker was geworden, had ik inderdaad wel wat uit te leggen wink


En hoe zag jullie trainingsweek eruit?  tongue

79

Re: Een trainingsweek

Ik begrijp eigenlijk dit hele "draadje" niet
Wat is het nut van het hier opschrijven wat je getraind hebt?

Simpelweg zo'n rijtje opschrijven............en dan?

Is er iemand een excelsheet aan het bijhouden van iedereen die hier zijn of haar rijtje opschrijft en daar van leert????
Mag toch hopen van niet  cool

80

Re: Een trainingsweek

Jeroenvd schreef:

Wat mij erg leerzaam en interessant lijkt is meer inzicht in trainingen van anderen. Zowel om inspiratie te krijgen voor leuke trainingsvormen welke ik nog niet ken, maar ook om inzicht te krijgen in de totale omvang en hoe trainingen verdeelt worden in een week. Ik zag dat er al wel een dergelijk topic was, maar daar is al ruim 2 jaar niks meer gepost. Bij deze dus een nieuwe poging, hopelijk zijn er meer die dit interessant vinden en hun trainingen willen delen.

Doel van mij is dus niet om trainingen van andere tegen prestaties uit te zetten en daar conclusies uit te trekken, of iets dergelijks.

Dit eigenlijk, petitmas. Ik waardeer dan ook de input die geleverd wordt. Hopelijk geldt dit ook voor andere.

81 Laatst bewerkt door Bla1ke (17-11-15 12:07:03)

Re: Een trainingsweek

Afgelopen week al bijna de barrière van de 4 uur totaal gehaald  lol

ma: 45' zwem schema vd trainer
di: rust
wo: 1h taxc a1
do: 35' loop a1
vr: rust
za: 45' zwem schema vd trainer
zo: 50' zwem (50x50m elke 1' = toptraining om weer beetje watergevoel te kweken)

82

Re: Een trainingsweek

Ma: Krachttraining
Di: 7 km hardlopen D1, 45 min Tacx D1
Wo: Core stability
Do: Rust
Vr: Krachttraining
Za: 14 km hardlopen MT
Zo: Rust

Zaterdag tattoo laten zetten, dus komende tijd even niet zwemmen. Eigenlijk wel relaxed  tongue
Nog wel veel last van m'n longen, dus ik laat de intensieve trainingen (D3, interval) even achterwege.

83

Re: Een trainingsweek

LindaRotterdam schreef:

Zaterdag tattoo laten zetten, dus komende tijd even niet zwemmen. Eigenlijk wel relaxed  tongue
Nog wel veel last van m'n longen, dus ik laat de intensieve trainingen (D3, interval) even achterwege.

Pics or it didn't happen  wink Eerste tattoo? Bijzondere reden?

84

Re: Een trainingsweek

ma: zwemmen 2400m
di: lopen 11km met 5*1000m
wo: rust
do: lopen 12km duur
vr: zwemmen 1700m met 15*100m
za: lopen 15km duur
zo: rust

Rustig weekje zonder fietsen, terwijl ik toch al weinig fiets.

85

Re: Een trainingsweek

Ik heb ook weer enige structuur in mijn trainingen. Het is nog niet veel op weg naar IM Maastricht, maar de regelmaat is in elk geval weer terug.

Afgelopen week

Maandag: 70 min duurloop
woensdag: uurtje tacx met een paar korte intervals
vrijdag: 7x1000m stevig tempo (rond de 4.10/km) met 500m easy ertussen (ong 6.00/km) plus 2km in en 2km uitlopen.
Zaterdag: zwemmen met de kids, veel beenslag en wikken tijdens het rondhangen en even snel 500m toen mijn vrouw klaar was met haar training.
Zondag: 2.20 ATB Sint Geertruid route met een aanloop ernaartoe 43km met wat pittig maar te doen klimwerk.

Vandaag: aanmelden bij Triathlonclub Maastricht, zodat er ook tijd komt voor een gestructureerde zwemtraining op dinsdag of donderdag en misschien nogg een klein rondje loslopen smile.

86

Re: Een trainingsweek

Maca944 schreef:
LindaRotterdam schreef:

Zaterdag tattoo laten zetten, dus komende tijd even niet zwemmen. Eigenlijk wel relaxed  tongue
Nog wel veel last van m'n longen, dus ik laat de intensieve trainingen (D3, interval) even achterwege.

Pics or it didn't happen  wink Eerste tattoo? Bijzondere reden?

Nope, 3e. Wilde deze al heel lang, maar gaf m'n geld toch steeds liever uit aan vakanties en fietsen wink

Ik zal binnenkort eens kijken of ik m ergens online kan/wil gooien.

87 Laatst bewerkt door Louise (30-11-15 15:34:51)

Re: Een trainingsweek

Hier mij de-draad-weer-een-beetje-oppakken-na-de-marathon-trainingsweek. Nog geen hardlopen, dat komt de komende week weer. Voor mij is het nu een rustig-aan-periode:

Ma: woon-werk fietsen 2X20 km, 2 uur (heen koud!)
Di: Zwemmen,  2 km, 50' met 7 duurtempo-intervallen van 200 m.
Wo: bodybalance/core stability in de sportschool.
Do: rustdag (maar met iets te veel lopen en staan op nette schoenen  roll )
Vrij: zwemmen, 44', 1850 m rustige duur (de laatste 150m laten zitten omdat het niet te harden zo chaotisch was in de 'snelle' baan)
Za: wandelen, 18 km, 4,5 uur (mijn meerjarenproject 'Grote Rivierenpad', bij Nijmegen - en zowaar, de zon scheen!).
Zo: echte rustdag.

En daarbij nog in totaal dik 3 uur stadsfiets waarbij ik volgens mij op elk ritje ben natgeregend hmm

Louise

88

Re: Een trainingsweek

ma: zwemmen 3000m
di: tacx 30min
wo: lopen 10km met 15*200m
do: fietsen woon-werk 2x13,5km en thuis direct 7km tempo duurloop
vr: rust
za: loslopen 7km
zo: lopen 10km wedstrijd totaal 14km

89

Re: Een trainingsweek

Ma: fietsen Tacx 1hr D1
Di: core stability
Wo: hardlopen 8km D1
Do: fietsen 3hr indoor duurtraining
Vr: hardlopen 5 km MT + 3 km wandelen
Za: krachttraining
Zo: hardlopen 14 km MT

90 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (30-11-15 20:10:00)

Re: Een trainingsweek

Dubbel...

91

Re: Een trainingsweek

Mijn rustig-aan week:

MA: bodybalance/core stability sportschool, 1u10
DI: rust (niet gepland, maar zere schouder)
WO: rust (met sauna)
DO: voor het eerst weer hardlopen na de marathon, deels met de club met oefeningen maar vooral ouwehoerend; 12 km in 1,5 uur
VRIJ: zwemmen, tempoduur, 2050 meter in 50'
ZA: hardlopen, heel rustig duurloopje van 10 km/1 uur
ZO: rust (ook niet gepland, maar ik bleek m'n portemonnee vergeten op weg naar het zwembad hmm )

Niet gefietst, alhoewel... een topweek qua stadsfiets: in totaal 6 uur! Dat vond ik wel even genoeg.

Louise

92

Re: Een trainingsweek

ma: fietsen 14 km + zwemmen 2500m
di: hardlopen techniek oefeningen 3,5 km
wo: Tacx 45min
do: Lopen 10km met 10*400m
vr: zwemmen 2300m
za: Lopen 5km (wedstrijdvoorbereiding)
zo: Lopen wedstrijd 15km

Weer een week met (te) weinig fietsen, terwijl dit juist mijn zwakste onderdeel is...

93

Re: Een trainingsweek

Mijn afgelopen week

ma: vrij
di: 1 uur fietsen, 1 uur zwemmen
wo: 1 uur rennen
do: 45 minuten rennen, 45 minuten zwemmen
vrij: vrij
za: 30 minuten zwemmen (was te laat en zwembad ging sluiten, wilde 45 minuten), 45 minuten rennen
zo: 3 uur fietsen

94

Re: Een trainingsweek

Taperweekje

Ma Core stability
Di hardlopen 2 km MT
Wo fietsen 1 hr Tacx D1
Do hardlopen 3 km MT
Vr Rust
Za Rust
Zo Marathon Spijkenisse

95

Re: Een trainingsweek

Heb je je marathon al gelopen of is het volgende zondag?

96 Laatst bewerkt door Tri-a (07-12-15 20:40:13)

Re: Een trainingsweek

@Ronnyke,

Google is your friend!

 
VSR, MARATHON
Plts Naam GJ Woonplaats/Vereniging Tijd 
1 Amy van den Broek 1982 Sprint 2:59:08   
2 Hannah Oldroyd 1987 Bingley 3:09:24   
3 Lydia Rehorst 1981 avVN 3:39:10   
4 Alicia Koot 1984 Landgraaf 3:42:57   
5 Lara Riemens 1986 Wellen 3:48:27   
6 Marieke Caboort 1982 's-Gravenhage 3:57:33   
7 Anita Richtmann 1991 München 4:01:39   
8 Linda Rotterdam 4:09:21   
9 Angela Krijgsman 1983 Hellevoetsluis 4:10:21   
10 Chantal van Schaik 1983 Diemen 4:12:47   
11 Paula Hanke 1994 Berlin 4:46:14

97

Re: Een trainingsweek

Ik weet niet hoe haar achternaam is en welke marathon ze meedeed he. Mooie tijd trouwens proficiat. De volgende...... Rotterdam?

98

Re: Een trainingsweek

@ronnyke,
In haar trainingsweek stond marathon Spijkenisse. Haar naam op het forum is LindaRotterdam. Zoiets als 1+1=3

99 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (07-12-15 20:22:44)

Re: Een trainingsweek

Leuk, met mn achternaam op t forum. Voortaan maar beter opletten wat ik post dus.
Maar inderdaad, mn posts betreffen steeds afgelopen week.

Voor de geinteresseerden; het ging tot aan 30 km prima, maar er stonden nergens Dixis, dus ben ergens in de bosjes gegaan rond 25 km. Daarna veel energie verspild om weer bij mn groepje (pacer voor 4:00) te komen en uiteindelijk helemaal verkrampt moeten afhaken bij 34 km. Ik had het zelf niet koud, maar mn benen leken wel bevroren met die wind erop. Gelukkig was mn favoriete supporter in de buurt met n warme broek en ik heb daarna nog n redelijk tempo op kunnen pakken. Dan maar geen streeftijd, wel uitgelopen, in windkracht 6, dus dik tevreden wink

100 Laatst bewerkt door Tri-a (07-12-15 20:42:15)

Re: Een trainingsweek

@Linda. Ik heb hem even voor je aangepast wink