1

Onderwerp: Woon-werk tas

Binnenkort kan ik gelukkig dichter bij huis gaan werken en hiermee het voordeel behalen om te fietsen naar het werk! big_smile
Ik ben daarom op zoek naar een ruime en comfortabele tas om spullen mee te nemen. Ik heb al een trailrugzak (Raidlight XP6), maar is toch te klein voor dagelijkse spullen.
Hebben jullie goede suggesties of ervaringen met een goede tas voor tijdens het fietsen?

2

Re: Woon-werk tas

Deze gebruik ik naar volle tevredenheid.
http://www.topeak.com/products/bags/mtxtrunkbagexp

Bagagedrager is makkelijk aan zadelpen te bevestigen en de tas kun je vergroten. Voldoende ruimte voor dagelijkse kleding en werkbescheiden.

3

Re: Woon-werk tas

Ik gebruik een eenvoudige scott rugzak, niet meer te koop maar ik heb deze foto's gevonden:

http://www.tweedehands.nl/overig/bagage … 84668.html

Heel veel neem ik niet mee in mijn rugzak, hoogstens fietskleren voor de terugweg (vaak warmer dan 's ochtends vroeg), wat eten en een hemd. Past allemaal prima.

4

Re: Woon-werk tas

Als er iets persoonlijk is dan is het wel een rugzak.
Rugzakken moet je voelen, dus ik zou zeggen ga naar een Beversport of andere outdoor winkel en pas gewoon diverse "daypacks"

Als de rugzak 2 straps heeft (heup en borst) dan is het voor de rest wat jij prettig vindt zitten.

Tik in google : "daypack cycling" en klik op afbeeldingen  tongue

5

Re: Woon-werk tas

Kleine aanvulling op het voorgaande van Petitmas. Bedenk goed wat er mee moet in de tas. Een te grote tas zit namelijk nooit goed.

6

Re: Woon-werk tas

Het is inderdaad heel persoonlijk - ik vind voor woon-werk-verkeer een fiets met bagagedrager essentieel. Nou is mijn woon-werk-fietsen in zoverre uitzonderlijk dat ik altijd alles mee moet nemen, want ik ben eigen baas en werk vanuit huis, dus als ik ergens naartoe fiets, is dat met allerlei dingen die je in vaste dienst ergens zou kunnen achterlaten. Ik noem maar wat: nette kleren en schoenen, handdoek, goed slot, laptop, paar boeken, stapel handouts... de kilo's lopen nogal op. Dat zou dus inderdaad nooit goed zitten, dus dat gaat in een stevige fietstas op een bagagedrager, zoals bij vakantiefietsen. 

Louise

7

Re: Woon-werk tas

Iedereen alvast bedankt voor de tips!
Ik denk dat het voor mij een tas wordt, een racefiets met bagagedrager vind ik persoonlijk niet zo handig;)
Ik hoef alleen wat kleding en schoenen mee te nemen dus dat scheelt, dus een tas met ongeveer 15 a 20 liter moet denk ik wel lukken?

8

Re: Woon-werk tas

Ik heb zelf een Vaude hyper (14+3) met regenhoes. Kostte 70 euro bij de Bever geloof ik. Vrij prijzig maar zeer degelijk en wat bijzonder fijn is zijn de  2 straps (om buik en borst) en de achterkant waarbij er ruimte is voor lucht tussen de rug en de tas waardoor je rug minder snel gaat zweten.
Van Vaude is er geloof ik ook nog een 17+3 versie. Ik gebruik hem bijna dagelijks voor woon-werk, maar neem hem ook mee op vakantie voor dagtripjes.

9

Re: Woon-werk tas

Jvermond schreef:

Ik heb zelf een Vaude hyper (14+3) met regenhoes. Kostte 70 euro bij de Bever geloof ik. Vrij prijzig maar zeer degelijk en wat bijzonder fijn is zijn de  2 straps (om buik en borst) en de achterkant waarbij er ruimte is voor lucht tussen de rug en de tas waardoor je rug minder snel gaat zweten.
Van Vaude is er geloof ik ook nog een 17+3 versie. Ik gebruik hem bijna dagelijks voor woon-werk, maar neem hem ook mee op vakantie voor dagtripjes.

Ik heb ook een Vaude, geen idee welk type, maar met dezelfde kenmerken als bovenstaand. Ik zou niet weten wat ik nog meer zou kunnen wensen bij een goede rugzak voor het fietsen. Overigens heb ik die rugzak al een aantal jaren zonder dat ik noemenswaardige slijtage kan zien.

10

Re: Woon-werk tas

Maca944 schreef:
Jvermond schreef:

Ik heb zelf een Vaude hyper (14+3) met regenhoes. Kostte 70 euro bij de Bever geloof ik. Vrij prijzig maar zeer degelijk en wat bijzonder fijn is zijn de  2 straps (om buik en borst) en de achterkant waarbij er ruimte is voor lucht tussen de rug en de tas waardoor je rug minder snel gaat zweten.
Van Vaude is er geloof ik ook nog een 17+3 versie. Ik gebruik hem bijna dagelijks voor woon-werk, maar neem hem ook mee op vakantie voor dagtripjes.

Ik heb ook een Vaude, geen idee welk type, maar met dezelfde kenmerken als bovenstaand. Ik zou niet weten wat ik nog meer zou kunnen wensen bij een goede rugzak voor het fietsen. Overigens heb ik die rugzak al een aantal jaren zonder dat ik noemenswaardige slijtage kan zien.

Dat je rug minder snel gaat zweten, merk je dat serieus? Daar zou ik wel interesse in hebben.

11

Re: Woon-werk tas

Bla1ke schreef:

Dat je rug minder snel gaat zweten, merk je dat serieus? Daar zou ik wel interesse in hebben.

Als ik op mijn racefiets fiets dan zweet ik altijd wel, maar ik merk wel het verschil met een normale rugzak. Het voelt veel minder 'plakkerig' en daardoor minder aanwezig.