1

Onderwerp: 3/4 Triathlon

Ik vroeg mij af of er een 3/4 triathlon bestaat, dus +/-
- 2.8km zwemmen
- 135km fietsen
- 30km lopen
Ik vind hierover niets terug op het internet dus als hier iemand meer info over heeft zou ik graag weten waar er zo'n wedstrijd georganiseerd wordt.  Ik heb een halve triatlon achter de rug maar de overgang naar een volledige schrikt me af vandaar dat dit DE oplossing zou zijn

2

Re: 3/4 Triathlon

dadecime schreef:

Ik vroeg mij af of er een 3/4 triathlon bestaat, dus +/-
- 2.8km zwemmen
- 135km fietsen
- 30km lopen
Ik vind hierover niets terug op het internet dus als hier iemand meer info over heeft zou ik graag weten waar er zo'n wedstrijd georganiseerd wordt.  Ik heb een halve triatlon achter de rug maar de overgang naar een volledige schrikt me af vandaar dat dit DE oplossing zou zijn

Hoe lang ben je al bezig met lange afstanden? Ik zou zeggen; Gewoon nog een jaartje doortrainen, paar halve triathlons doen en dan een hele in het jaar erop. In je training kom je deze afstanden dan vanzelf wel tegen smile
En dan nog; een halve marathon of 30km ... het blijft nog steeds wat anders dan een hele. Gewoon gaan met de banaan!!!

3

Re: 3/4 Triathlon

Volgens mij was Nice vroeger een 2/3e triathlon.

Bij mijn weten bestaan die afstanden niet en ik denk dat er weinig vraag naar is (al klinkt jouw verhaal plausibel). Ik denk dat trainen voor een 2/3 of 3/4 triathlon niet heel anders is dan trainen voor een hele, en dan zullen de meeste mensen voor die hele willen gaan.

Het enige echte verschil gaat hem in mijn ogen in het lopen zitten. 2.8 of 3.8km zwemmen maakt niet zo veel uit, 135 of 180km fietsen voel je wel maar dit moet ook geen probleem zijn. En ja, die laatste 12km van een ironmanmarathon die voel je wel. Het goede nieuws is, die 32km ervoor voel je ook.

Als het echt een probleem is dan kan je gewoon een ironman uitkiezen met 4 looprondjes en dan na de derde uitstappen. Ik weet alleen zeker dat je dat niet gaat doen.

Succes!

4

Re: 3/4 Triathlon

Is Oud-Gastel geen 3/4e?

5

Re: 3/4 Triathlon

Er bestaat nog wel iets wat ze 'long distance' noemen, maar dat is volgens mij alleen maar voor de top? Ik googlede even en zag bijvoorbeeld dit WK: http://www.triathlon.org/events/event/2 … mpionships Dat is 1.5 km zwemmen, 120 km fietsen en 30km lopen. Zwemmen is dan relatief wel erg weinig, verder gaat het richting 2/3.

Maar ik zou ook denken: gewoon gaan voor die hele!

Louise

6

Re: 3/4 Triathlon

ronnyke schreef:

Is Oud-Gastel geen 3/4e?

Dat is een 1/3e volgens mij (1300m zwem / 60 km fiets / 15km lopen)

Stein heeft tijdje een lange afstand gehad, iets richting 2/3 of 3/4. Het sloot iig af met 30km lopen smile Maar dat is nu een gangbare halve geworden. Ik denk dat als je goed zoekt wel een wedstrijd kan vinden die afwijkt van de huidige, populaire, afstanden.

7

Re: 3/4 Triathlon

Ik denk dat het vatje ook al ferm leeg kan zijn na een 3/4.....en dan ga je 's avonds naar huis en heb je niet eens een volledige gedaan....
Dus heb wat vertrouwen, afzien doet IEDEREEN op zo'n afstand en gewoon doen! :-)
Succes!

8

Re: 3/4 Triathlon

In Keulen, de Hawaii Special?
3.8km zwemmen - 180km fietsen - 14km lopen

9

Re: 3/4 Triathlon

Louise schreef:

Er bestaat nog wel iets wat ze 'long distance' noemen, maar dat is volgens mij alleen maar voor de top? Ik googlede even en zag bijvoorbeeld dit WK: http://www.triathlon.org/events/event/2 … mpionships Dat is 1.5 km zwemmen, 120 km fietsen en 30km lopen. Zwemmen is dan relatief wel erg weinig, verder gaat het richting 2/3.

Maar ik zou ook denken: gewoon gaan voor die hele!

Louise

Dit is een fout op de site van de ITU. Afstanden waren daar 4 - 120 - 30. Een veel gebruikte afstand voor ITU kampioenschappen.

10

Re: 3/4 Triathlon

nikd schreef:
Louise schreef:

Er bestaat nog wel iets wat ze 'long distance' noemen, maar dat is volgens mij alleen maar voor de top? Ik googlede even en zag bijvoorbeeld dit WK: http://www.triathlon.org/events/event/2 … mpionships Dat is 1.5 km zwemmen, 120 km fietsen en 30km lopen. Zwemmen is dan relatief wel erg weinig, verder gaat het richting 2/3.

Maar ik zou ook denken: gewoon gaan voor die hele!

Louise

Dit is een fout op de site van de ITU. Afstanden waren daar 4 - 120 - 30. Een veel gebruikte afstand voor ITU kampioenschappen.

Klopt. Tot een paar jaar geleden vond de ITU de Ironman afstand eigenlijk maar gekkenwerk; zij vonden bovengenoemde afstanden voldoende.
Verder herken ik het probleem van dadecime volledig, het gat tussen halve en hele is heel groot en afschrikwekkend. Vroeguh kon je dat oplossen en was bijv Stein een 2/3 (2,5 - 110 en 30, meen ik).  Nu zou ik het in het buitenland zoeken, bijv. Alpe d'Huez triathlon 2,2km (koud stuwmeer), 115km (3 beklimmingen) en 22km (op hoogte), prachtige wedstrijd en qua tijdsduur ga je al aardig richting een snelle hele.

11

Re: 3/4 Triathlon

http://www.triatlonibiza.com
4-120-30