1 Laatst bewerkt door Jorw (09-11-15 20:53:31)

Onderwerp: Garmin forerunner 920xt

Hoi,

Ik ben op zoek naar een sporthorloge die ik ook kan dragen wanneer ik niet sport. Ik ben ongeveer uitgekomen op de Garmin forerunner 920xt. Ik zou hem online kopen, en dan is de goedkoopste prijs dat ik vind die bij bikester:
http://www.bikester.be/392250.html?eqre … 2421dde24d
Ik heb al een hartslagband, maar toch twijfel ik om de hrm-run hartslagband erbij te kopen, omdat je daar pasfrequentie e.d. bij hebt. Maar vinden jullie dat het extra geld waard? Ik heb ook op een website gelezen dat het horloge de pasfrequentie meet zonder de hartslagband... Klopt dat? Als dat zo is dan koop ik de hartslagband zeker niet, als dat niet zo is wacht ik graag jullie advies af.

Jorrit

2

Re: Garmin forerunner 920xt

Ik heb zelf ook een 920 met pasfrequentie. Ik vind het zelf heel erg fijn. Ik ben een voorvoet loper en wil mijn frequentie rond de 180 houden. Dan is een pasfrequentie op je horloge best handig. Met name in het begin. Nu loop ik bijna altijd rond de 180 zonder er echt op te letten. Af en toe even kijken of ik nog goed zit.

Ik vind het de moeite waard.

3 Laatst bewerkt door FrankGNL (09-11-15 21:44:14)

Re: Garmin forerunner 920xt

Hier een stukje van DCRainmaker

Now, let’s be very clear: You do NOT need the HRM-RUN to get cadence on your Garmin watch.  Virtually all new Garmin watches display and record cadence internally automatically from the wrist itself using accelerometers in the watch.  The HRM-RUN does however provide a secondary source of cadence

Dus voor pasfrequentie heb je die nieuwe HRM niet nodig, wel voor Ground Contact Time and vertical Vertical Oscillation

4

Re: Garmin forerunner 920xt

Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik dan dat ik de hrm-run niet ga kopen omdat je die niet nodig hebt voor de pasfrequentie te weten.

Jorrit

5

Re: Garmin forerunner 920xt

Garmin heeft nu ook een hartslagband uitgebracht waar je je hartslag onder water mee kunt zien (zwemmen dus) de HRM-TRI en HRM-SWIM kost wel iets de TRI 129euro en de SWIM 99euro speciaal compact ontworpen voor weinig weerstand in het water.

6

Re: Garmin forerunner 920xt

Ik heb ook de 920. Super horloge, en ik draag hem ook dagelijks.
Er zitten nog meer leuke applicaties op. Hij zou (als je wil) slaap, aantal stappen en geschat calorieverbruik kunnen monitoren. Tevens kun je sinds een aantal maanden eigen apps, interfaces en andere zaken installeren via i-connect.
Kortom, als je het budget hebt is het zeker een aanrader wat mij betreft.

7

Re: Garmin forerunner 920xt

ronnyke schreef:

Garmin heeft nu ook een hartslagband uitgebracht waar je je hartslag onder water mee kunt zien (zwemmen dus) de HRM-TRI en HRM-SWIM kost wel iets de TRI 129euro en de SWIM 99euro speciaal compact ontworpen voor weinig weerstand in het water.

Ronnyke, kijk even op Bike24.de daar zijn ze stukken goedkoper wink

SWIM (79 euro):
www.bike24.de/1.php?content=8;product=1 … ;orderby=2

TRI (101 euro)
www.bike24.de/1.php?content=8;product=1 … ;orderby=2

#enjoylife

8 Laatst bewerkt door Arnoutdv (10-11-15 13:09:29)

Re: Garmin forerunner 920xt

Ik ook een 920XT, maar deze zou ik echt niet voor dagelijks gebruik dragen.
Ziet er niet uit tongue

Dan liever een Fenix 3, ziet er bijna uit als een normaal horloge en kan alles wat de 920XT ook kan.

9

Re: Garmin forerunner 920xt

Heb hier de Fenix 3 inclusief hrm-run voor 429 euro. Maar zijn er nadelen aan de fenix 3 t.o.v. de forerunner 920? Anders zou ik eventueel de fenix 3 overwegen...

10

Re: Garmin forerunner 920xt

Welke nadelen zien je Jorw?

Jorw schreef:

Heb hier de Fenix 3 inclusief hrm-run voor 429 euro. Maar zijn er nadelen aan de fenix 3 t.o.v. de forerunner 920? Anders zou ik eventueel de fenix 3 overwegen...

#enjoylife

11

Re: Garmin forerunner 920xt

Fenix 3 is iets groter.

12

Re: Garmin forerunner 920xt

wilagro schreef:

Fenix 3 is iets groter.

Dat is een subjectief nadeel... wink

#enjoylife

13

Re: Garmin forerunner 920xt

Maar de 920XT is van glimmend plastic, dat vind ik pas een serieus nadeel voor dagelijks gebruik.
Ik heb zelf een tijdje een Fenix 2 gehad en dat vond ik wel een fraai horloge om te zien.

14

Re: Garmin forerunner 920xt

Niet echt een sporthorloge, maar deze staat wel bovenaan mijn verlanglijstje.

http://www.wareable.com/media/imager/7832-e870c29b2d9ed908ba28986ef507b010.jpg

http://www.wareable.com/android-wear/ta … -specs-958

15

Re: Garmin forerunner 920xt

Ik vind de Blocks er veel belovend uitzien.
Hoop echt dat het concept gaat werken.

www.chooseblocks.com

16

Re: Garmin forerunner 920xt

Plaatje

17

Re: Garmin forerunner 920xt

Arnoutdv schreef:

Ik vind de Blocks er veel belovend uitzien.
Hoop echt dat het concept gaat werken.

www.chooseblocks.com

Wow, mooi concept! Benieuwd naar het eindprodukt, maar zoals je zegt, veelbelovend.

18

Re: Garmin forerunner 920xt

Hoeveelheid modules hangt dus af van de dikte van je polsen, dat word kiezen  smile (in mijn geval dan)

19 Laatst bewerkt door TriathlonBeginner (03-12-15 14:12:00)

Re: Garmin forerunner 920xt

920xt zou ik niet gebruiken voor dagelijks gebruik. Vooral als je er een quick release set erop monteert wordt die nog hoger. En het horloge is al behoorlijk aan de grote kant. Als de fenix 3 nog groter is dan zou ik dat zeker vermijden vooral als je kleiner bent dan ik ( 2 meter en ik ben nogal breed )

Echter ben ik van de tomtom multisport naar 920xt met alles erop gegaan ( hrm/ quick release set / cardan ), omdat de mutlisport net iets te basic was en te veel instellingen miste / batterij levensduur / te weinig informatie schermen / navigatie / geen mogelijkheid tot wattage meter connectie / niet aanpasbaar start profiel etc etc.

Ik moet zeggen voor triathlon onderdelen, is het horloge gewoon perfect. Ik zou niet meer terug kunnen naar mijn oude horloge dat is een ding dat zeker is. ongeacht dat het mij in zijn geheel 500 euro heb gekost en 2x zo duur was als mijn eerdere ben ik er na 5000+ kilometer fietsen, 1000 kilometer rennen, 100 kilometer zwemmen. nog zeer tevreden over.

Ik raad de 920xt zeker aan, mocht je budget het toelaten. Het horloge heeft zelfs met navigeren bij 9,5 uur fietsen geen accu problemen ondervonden en dat is met gps en zo'n beetje alles aan.

ps

De apps zijn ook erg goed te doen, verbetert al het software constant, en voegt veel toe. Alles is aanpasbaar hierdoor software matig.

20

Re: Garmin forerunner 920xt

Ik ga mezelf trakteren op een fenix3 na nieuwjaar -)p

21

Re: Garmin forerunner 920xt

ronnyke schreef:

Garmin heeft nu ook een hartslagband uitgebracht waar je je hartslag onder water mee kunt zien (zwemmen dus) de HRM-TRI en HRM-SWIM kost wel iets de TRI 129euro en de SWIM 99euro speciaal compact ontworpen voor weinig weerstand in het water.

Dus als ik het goed voorheb, heb je met de borstband 'swim' alles wat je nodig hebt?

22

Re: Garmin forerunner 920xt

Nee je moet ook nog een 920xt ofz hebben he om de gegevens naar over te dragen.

23

Re: Garmin forerunner 920xt

Ik ben me ook aan het orienteren voor een 920XT, maar stuit nog op 1 vraag.
Kan jij bij deze een route inladen om te lopen? bijvoorbeeld voor trails?

24

Re: Garmin forerunner 920xt

TriathlonBeginner schreef:

920xt zou ik niet gebruiken voor dagelijks gebruik. Vooral als je er een quick release set erop monteert wordt die nog hoger. En het horloge is al behoorlijk aan de grote kant. Als de fenix 3 nog groter is dan zou ik dat zeker vermijden vooral als je kleiner bent dan ik ( 2 meter en ik ben nogal breed )

Echter ben ik van de tomtom multisport naar 920xt met alles erop gegaan ( hrm/ quick release set / cardan ), omdat de mutlisport net iets te basic was en te veel instellingen miste / batterij levensduur / te weinig informatie schermen / navigatie / geen mogelijkheid tot wattage meter connectie / niet aanpasbaar start profiel etc etc.

Ik moet zeggen voor triathlon onderdelen, is het horloge gewoon perfect. Ik zou niet meer terug kunnen naar mijn oude horloge dat is een ding dat zeker is. ongeacht dat het mij in zijn geheel 500 euro heb gekost en 2x zo duur was als mijn eerdere ben ik er na 5000+ kilometer fietsen, 1000 kilometer rennen, 100 kilometer zwemmen. nog zeer tevreden over.

Ik raad de 920xt zeker aan, mocht je budget het toelaten. Het horloge heeft zelfs met navigeren bij 9,5 uur fietsen geen accu problemen ondervonden en dat is met gps en zo'n beetje alles aan.

ps

De apps zijn ook erg goed te doen, verbetert al het software constant, en voegt veel toe. Alles is aanpasbaar hierdoor software matig.

Dat is nu net het probleem, heb net een Tacx gekocht en het budget voor een horloge is ferm gedaald...
Daardoor heb ik eergisteren die TomTom multisport gekocht, ik hoop dat hij me bevalt.
Ik heb hem voor 120 euro op de kop kunnen tikken, dus ga ik eerst eens kijken hoe goed dit horloge werkt, kan dan later nog altijd de fenix 3 ofzo kopen...

25

Re: Garmin forerunner 920xt

Tomtom is volgens mij een prima ding, alleen geen openwater zwemmogelijkheid (behalve freestyle oid)