1

Onderwerp: TV programma

Ik hoorde een bericht langs komen over een nieuw tv programma.
Vanaf vanavond gaat Beau van erven Dorens in 6 afleveringen een groep mannen begeleiden die een triathlon willen volbrengen.
Hoe en wat weet ik verder niet, maar altijd leuk om de sport in de kijker te hebben

2

Re: TV programma

Het betreft een groep mannen met overgewicht. Het doel is meedoen aan een OD in Portugal dit weekend...
Vanaf vanavond 21.30, wellicht toch volgen smile

#enjoylife

3

Re: TV programma

Ik ga kijken, in elk geval de eerste aflevering. Benieuwd hoe triathlon wordt benaderd.

4

Re: TV programma

Gisteren zaten de mannen bij RTL Late Night. De Triathlon(sport) zelf zal waarschijnlijk een achtergrondrol hebben maar het zag er best grappig uit! Ik ga ook kijken!

5

Re: TV programma

Ik heb gezocht naar een wedstrijd in Portugal dit weekend, maar kan niets vinden.

Zouden ze een soort van wedstrijd alleen voor die gasten doen dan? Kan me bijna niet voorstellen.
Vond het gisteren bij Umberto in ieder geval wel een leuke aftrap

6

Re: TV programma

Beau van Erven Dorens; meer heb ik niet nodig om op voorhand af te haken. Ik ga zwemmen  smile  smile

7

Re: TV programma

Dorter schreef:

Beau van Erven Dorens; meer heb ik niet nodig om op voorhand af te haken. Ik ga zwemmen  smile  smile

Haha, dat zou ook mijn eerste reactie zijn. Sinds hij het IJsselmeer is overgezwommen als voorbereiding op een (later mislukte) poging om het Kanaal zwemmend over te steken is hij wel degelijk in mijn achting gestegen.

8

Re: TV programma

Maca944 schreef:
Dorter schreef:

Beau van Erven Dorens; meer heb ik niet nodig om op voorhand af te haken. Ik ga zwemmen  smile  smile

Haha, dat zou ook mijn eerste reactie zijn. Sinds hij het IJsselmeer is overgezwommen als voorbereiding op een (later mislukte) poging om het Kanaal zwemmend over te steken is hij wel degelijk in mijn achting gestegen.

Sinds hij in een aandachtsgeile bui in een gracht sprong en daarmee totaal onnodig hulpverleners nodig had is hij hard in mijn achting gedaald. Dat iemand die werkelijk in nood is daardoor bij wijze van spreken niet tijdig geholpen had kunnen worden is voor mij niet te verteren. Ze hadden hem beter lekker laten dobberen. Kwallen horen tenslotte in het water.

9

Re: TV programma

Dorter schreef:
Maca944 schreef:
Dorter schreef:

Beau van Erven Dorens; meer heb ik niet nodig om op voorhand af te haken. Ik ga zwemmen  smile  smile

Haha, dat zou ook mijn eerste reactie zijn. Sinds hij het IJsselmeer is overgezwommen als voorbereiding op een (later mislukte) poging om het Kanaal zwemmend over te steken is hij wel degelijk in mijn achting gestegen.

Sinds hij in een aandachtsgeile bui in een gracht sprong en daarmee totaal onnodig hulpverleners nodig had is hij hard in mijn achting gedaald. Dat iemand die werkelijk in nood is daardoor bij wijze van spreken niet tijdig geholpen had kunnen worden is voor mij niet te verteren. Ze hadden hem beter lekker laten dobberen. Kwallen horen tenslotte in het water.

Ik houd van duidelijke en sterke meningen  wink

10

Re: TV programma

En? Wat vonden we ervan? Ik vond het overall een vermakelijk programma. Alle stereotypen werden bevestigd en uitvergroot, maar toch ben ik benieuwd hoe die dikke en lompe gasten naar een OD toe gaan werken. Persoonlijk vind ik 4 (of was het 5?) maanden te kort om vanuit de vorm die ze hebben toe te trainen naar een triathlon, maar ze zullen wel finishen. Trainer Guy is in mijn ogen volkomen ongeschikt als begeleider (en daarnaast is hij een enorme eikel) en Beau is gewoon Beau.

11

Re: TV programma

Maca944 schreef:

En? Wat vonden we ervan? Ik vond het overall een vermakelijk programma. Alle stereotypen werden bevestigd en uitvergroot, maar toch ben ik benieuwd hoe die dikke en lompe gasten naar een OD toe gaan werken. Persoonlijk vind ik 4 (of was het 5?) maanden te kort om vanuit de vorm die ze hebben toe te trainen naar een triathlon, maar ze zullen wel finishen. Trainer Guy is in mijn ogen volkomen ongeschikt als begeleider (en daarnaast is hij een enorme eikel) en Beau is gewoon Beau.

Ik geloof dat wij goed op 1 lijn zitten! Leuk programma, met de kanttekening dat het wat minder grappig was als die gasten verplicht grappig moesten doen. Met die interviews werden gewoon slechte zinnen ingefluisterd.

Die trainer lijkt mij ook niet echt motiverend. Maar het programma is leuk genoeg om verder te volgen, ik ben benieuwd!

12

Re: TV programma

Gisteravond even opgenomen en vanmorgen even snel binnen 3 a 4 minuten tijdens ontbijt door zitten zappen.
Zonde van mijn 3 minuten. hmm

13

Re: TV programma

evrieselaar schreef:
Maca944 schreef:

En? Wat vonden we ervan? Ik vond het overall een vermakelijk programma. Alle stereotypen werden bevestigd en uitvergroot, maar toch ben ik benieuwd hoe die dikke en lompe gasten naar een OD toe gaan werken. Persoonlijk vind ik 4 (of was het 5?) maanden te kort om vanuit de vorm die ze hebben toe te trainen naar een triathlon, maar ze zullen wel finishen. Trainer Guy is in mijn ogen volkomen ongeschikt als begeleider (en daarnaast is hij een enorme eikel) en Beau is gewoon Beau.

Ik geloof dat wij goed op 1 lijn zitten! Leuk programma, met de kanttekening dat het wat minder grappig was als die gasten verplicht grappig moesten doen. Met die interviews werden gewoon slechte zinnen ingefluisterd.

Die trainer lijkt mij ook niet echt motiverend. Maar het programma is leuk genoeg om verder te volgen, ik ben benieuwd!

Heb me kostelijk vermaakt na mijn training gisteravond....  De groep zat 2 dagen geleden bij Umberto Tan en daar waren ze behoorlijk afgevallen. 1 van die gasten was al 20 kilo kwijt.. Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe ze straks het zwemmen gaan doen. Denk dat ze met Inge toppiejoppie de Bruijn het maximaal 50 of 100 meter volle bak volhouden lol

#enjoylife

14

Re: TV programma

Inge de Bruin als zwemcoach begrijp ik vanuit televisiestandpunt natuurlijk wel, maar voor een open water swim voor een triathlon lijkt zij me niet de meest geschikte trainer. Ik vond het mooiste moment overigens toen de beelden uit Kona voorbij kwamen, als contrast voor de fysieke staat van de deelnemende kerels.

@Emiel1969, mooie investering toch die 3 minuten? Nu weet je dat je niet verder hoeft te kijken. Had je een ander verwachtingspatroon of is dit soort programma's gewoon niets voor jou?

15

Re: TV programma

Het programma heeft vooralsnog weinig met "onze" sport te maken. Inderdaad, oppervlakkige mannenhumor, grootspraak en leedvermaak maken het tot een gedachteloos uurtje bankhangen.
Waar ik wel bang voor ben is dat als dit programma aanslaat jan en alleman denk dat ze de triathlonsport een leuke activiteit vinden en het ook wel ff een keer kunnen. Met als gevolg dat komend seizoen alle evenementen bom en bomvol komen te zitten qua aanmeldingen. Ik kijk altijd met veel respect naar deelnemers met overgewicht (mijn bmi zit overigens net onder het stempeltje overgewicht  hmm ) die vooral op het loopevenement het erg zwaar hebben, maar op wilskracht en onder luid applaus gewoon de finish halen

Ik ga in ieder geval de komende maanden opletten dat ik mij tijdig inschrijf voor de evenementen waar ik aan mee wil doen, of over twijfel.

16

Re: TV programma

Ik heb afgelopen weekend een wedstrijd in Portugal gedaan  tongue

17

Re: TV programma

Heb ook gekeken, denk dat het idd weinig over de triathlon zelf zal gaan, jammer.
Die trainer was wel aardig om naar te kijken  wink , die andere kerels... ach ja, de humor vind ik dan wel weer leuk.
Niet eerst even voorstellen, maar gelijk: zo hee, jij hebt ook een dikke pens of nie??  lol
Ben wel benieuwd hoe ze het er vanaf gaan brengen, aangezien nu 30 sec hardlopen al dodelijk was voor sommigen...

18

Re: TV programma

Wegens andere activiteiten dinsdag, heb ik het gisteren maar even gekeken.
Ook ik vond het wel een vermakelijk uurtje tv kijken, en ben wel benieuwd hoe zij de trainingen gaan volhouden.

19

Re: TV programma

Vond het wel oké en het duurt maar 6 afleveringen, dus dat is wel vol te houden. Ben gewoon erg benieuwd hoe ze het er van afbrengen.

20

Re: TV programma

Ik heb gister ook even ge-uitzending-gemist. Wat me het meest stoorde zijn de vele vooruit- en terugblikken, waardoor het maar niet opschiet, irritant is dat. Inderdaad erg stereotiep, uitvergroot en flauw, maar ook wel vermakelijk.

Wat ik wel dacht: ik zou bij dit soort programma's toch een soort waarschuwing van 'don't try this at home' bij willen hebben, want waar ze mee begonnen zou van een heleboel niet-sporters de knieën meteen vernaggelen (daar zijn ze vast op gescreend, dat dat niet zou gebeuren), plus dat het veel te extreem is natuurlijk. Mooi dat ze nu zijn afgevallen, maar over een jaar is het er vast weer bij, en meer.

Nou goed, ik werp misschien nog wel eens een blik, zeker als het meer richting triathlon gaat.

Louise

21 Laatst bewerkt door TumTumTum (13-11-15 11:44:49)

Re: TV programma

VDH schreef:

Waar ik wel bang voor ben is dat als dit programma aanslaat jan en alleman denk dat ze de triathlonsport een leuke activiteit vinden en het ook wel ff een keer kunnen. Met als gevolg dat komend seizoen alle evenementen bom en bomvol komen te zitten qua aanmeldingen.

Programma niet gezien maar deze reactie had de mijne kunnen zijn. Was het eerste dat ik me opkwam toen ik het las. Op tv kan alles...ook zogenaamd in 4 maanden als wandelende pizza klaar zijn voor een triathlon.

Nee dat kan niet. Alsof het een appje is dat je kan downloaden en niet gewoon een bizar zware sport die jaren van training, discipline en voorbereiding vergt. Ze gaan ook gelijk een hele doen right?

Maar ik voorspel dat triatlon volgende zomer helemaal het ding wordt en allerlei mensen die nooit sporten ineens overal in open water gaan liggen verdrinken en zich blessures hardlopen. Het komt op mij over als het zoveelste "verbouw jezelf" scoor programma zonder enige realiteitszin.

FrankGNL schreef:

Vond het wel oké en het duurt maar 6 afleveringen, dus dat is wel vol te houden. Ben gewoon erg benieuwd hoe ze het er van afbrengen.

Nou, ze gaan slagen natuurlijk. Het is tv, het sprookje moet wel doorgaan.

22

Re: TV programma

TumTumTum schreef:

Nee dat kan niet. Alsof het een appje is dat je kan downloaden en niet gewoon een bizar zware sport die jaren van training, discipline en voorbereiding vergt. Ze gaan ook gelijk een hele doen right?

Ze doen volgens mij een OD. En dat is wel een haalbare kaart, met een tijdslimiet van 3h30 uur: 40min, 1h30, 1h15 + 0h05 Niet verstandig, maar het kan wel. Ik zal maar snel mijn inschrijvingen voor volgend jaar regelen. ;-)

Ik vind extra aandacht voor deze sport wel prima. Weinig mensen in mijn omgeving hebben een idee wat het inhoudt, dus waarschijnlijk snappen ze nu wat beter wat je moet doen om zo'n wedstrijd voor te bereiden.

--M

23

Re: TV programma

Elk jaar wordt triathlon populairder en lopen mensen zich een blessure of worden er paniekerige mensen bij de zwemstart uit het water geplukt. En dat je je vroeg moet inschrijven is ook niets nieuws. Mooi toch, dat de sport populairder wordt!

Inhoudelijk heb ik niets op te merken, aangezien ik het programma niet heb gezien (en ook niet de intentie heb om t te kijken) smile

24

Re: TV programma

Ik heb er ook al enkele dingen over gelezen maar nog niet gezien. De triatlon sport kan best nog wat reclame gebruiken als organisatie is het toch niet simpel om sponsors te vinden ook al heb je een groot deelnemersveld en ook de kosten worden er niet kleiner op. Mischien is het ook een aanleiding om nieuwe wedstrijden te organiseren want er vallen er elk jaar meer af dan er bijkomen. In Zeeland/Zeeuws-Vlaanderen bv is er geen enkele (buiten de zwintriatlon maar die is 50/50) terwijl daar in het verleden verschillende waren.

25

Re: TV programma

mstyz schreef:

Ik vind extra aandacht voor deze sport wel prima. Weinig mensen in mijn omgeving hebben een idee wat het inhoudt, dus waarschijnlijk snappen ze nu wat beter wat je moet doen om zo'n wedstrijd voor te bereiden.

--M

Ja dat is eigenlijk ook wel goed. Alleen denk ik dan dat ze er beter een serieus programma over kunnen maken, misschien eens wat aandacht in een echt sportprogramma?