1

Onderwerp: Kwart triathlons Nederland

ik wil alvast is gaan kijken welke kwart triathlons ik wil gaan doen als voorbereiding op mijn halve van Almere.
afgelopen zomer wou ik er al een paar gaan doen, maar alles zat vol. op Rutbeek triathlon na.

hebben jullie wat leuke kwart triathlons in gedachten?
kan vast wel wat vinden als ik google, maar hoor liever jullie ervaring.

alvast bedankt.

2

Re: Kwart triathlons Nederland

Er zijn er op zich genoeg maar je moet er inderdaad vaak op tijd bij zijn. In welke regio zoek je zoal?

Uiteindelijk staan ze (bijna) allemaal op ntbinschrijvingen.nl, maar op dit moment zijn de meeste voor volgend jaar nog niet toegevoegd.

3

Re: Kwart triathlons Nederland

http://www.triathlon-sport.nl/kalender-nationaal/

4

Re: Kwart triathlons Nederland

Ik heb de duintriathlon van Almere (OD) of de 1/4 van Zeewolde in gedachten, beiden ergens in juni, dus ik zal moeten kiezen.
Misschien voor mij ook wel als voorbereiding op de halve van Almere (weet nog niet of ik dat ga aandurven)

5 Laatst bewerkt door robin wbd (10-11-15 19:17:36)

Re: Kwart triathlons Nederland

Oké bedankt voor de reactie.
De site ken ik inderdaad.
Regio maakt mij niet zo uit, de wedstrijd moet leuk en goed georganiseerd zijn.
Hoopte dat jullie mij wat konden aanraden.

6 Laatst bewerkt door woes (10-11-15 20:03:35)

Re: Kwart triathlons Nederland

Er zijn heel veel leuke kwart triathlons / OD's. Wat zoek je? Grootschalig / kleinschalig?

Ik heb vorig jaar Zeewolde en Zwolle gedaan, allebei zijn me heel goed bevallen. Zeker ook qua sfeer, waarbij Zeewolde kleinschalig, ongedwongen maar zeer goed georganiseerd was.

Edit: Zwolle komt te laat in het jaar, voor je hele zie ik net

7

Re: Kwart triathlons Nederland

Voor wat het waard is: ik heb de laatste 5 jaar aan vele door de NT georganiseerde kwarttriathlons meegedaan en ik vond de organisatie en de sfeer telkens geweldig. Geen parcours is hetzelfde, de omstandigheden wisselen ook altijd en dat maakt het telkens een unieke ervaring.

8

Re: Kwart triathlons Nederland

Top ik ga hier is naar kijken, maar nog niet alle triatlon zijn bekend. Afwachten tot januari of zeker nu al in gaan schrijven?

9

Re: Kwart triathlons Nederland

Inschrijven als je stiekem toch al van plan bent mee te doen. Het loopt storm en het is inmiddels voor een hoop evenementen meer regel dan uitzondering als de inschrijving vol is.

10

Re: Kwart triathlons Nederland

De meeste triathlons zullen nog niet open zijn voor inschrijving.
Maar de aangegeven kalender is blijkbaar wel gewijzigd. Voorheen was deze kalender op triathlon226.nl (welke dus is opgegaan in triathlon-sport.nl) en daar kon je gewoon als jaar het huidige jaar aangeven, waarbij je alle evenementen van dit jaar vond, met websites van de organisatie. Telde je daar een jaar bij op, had je een redelijk beeld welke triathlon er op welk moment was.
Ergens dus wel jammer dat dat niet meer zichtbaar is.

11

Re: Kwart triathlons Nederland

woes schreef:

Er zijn heel veel leuke kwart triathlons / OD's. Wat zoek je? Grootschalig / kleinschalig?

Ik heb vorig jaar Zeewolde en Zwolle gedaan, allebei zijn me heel goed bevallen. Zeker ook qua sfeer, waarbij Zeewolde kleinschalig, ongedwongen maar zeer goed georganiseerd was.

Edit: Zwolle komt te laat in het jaar, voor je hele zie ik net

Ik heb in 2014 Zwolle gedaan en in 2015 Zeewolde, allebei inderdaad goed bevallen. Al vind ik het parcours en de ambitie van Zeewolde er ver boven uitspringen. Dit jaar was de eerste keer dat er met officiële afstanden gewerkt is, daarvoor wat het een incourante afstand. Ik heb begrepen dat ze op termijn het NK willen organiseren. Ik verwacht ook dat het aantal aanmeldingen voor Zeewolde in 2016 een behoorlijk stuk hoger zal zijn. Ik wil iig graag weer meedoen.

12 Laatst bewerkt door woes (11-11-15 11:11:26)

Re: Kwart triathlons Nederland

Hoop dan eigenlijk wel dat het loopparcours iets anders wordt. 4x hetzelfde rondje was niet echt heel inspirerend. Wel precies 10k  wink

13

Re: Kwart triathlons Nederland

Top bedankt, ik ga is kijken of je voor Zeewolde en Zwolle al kan inschrijven.

14

Re: Kwart triathlons Nederland

Endurance Triathlon Zeewolde(Flevoland)Achtste Triathlon / Olympische triathlon.

Dit zal hem dan zijn? Schrijf ik mij gelijk in.

Zwolle staat er nog niet op.

15

Re: Kwart triathlons Nederland

Ja dat is hem!

Ik ga ook maar inschrijven denk ik smile

16 Laatst bewerkt door robin wbd (28-11-15 14:01:36)

Re: Kwart triathlons Nederland

Volgens mij kan je nogsteeds voor Zeewolde,Zwolle en rijwielpaleis Utrecht triathlon niet inschrijven, gaat de inschrijving vaak vanaf 1 jan van start? Wil niet straks te laat zijn heb geen idee hoe snel de inschrijvingen gaan namelijk.

17

Re: Kwart triathlons Nederland

http://www.ntbinschrijvingen.nl/kalender.asp

Hier staat meestal wel wanneer de inschrijvingen open gaan.

18

Re: Kwart triathlons Nederland

Bedankt thomass.