26

Re: Longarts

bastiaanvanderwal schreef:

Bijna een jaar oud, je laatste reactie wink. Maar ben wel nieuwsgierig, hoe gaat het nu? (ook omdat ik zelf astma-klachten heb, sinds kort, wie weet steken we er iets van op wink).

Ik heb het inmiddels prima onder controle, maar moet wel 3 a 4 keer per dag een puffertje nemen.

Ik merk als het wat kouder en vochtiger wordt, en als er griep heerst, dat mijn longen gewoon erg kwetsbaar zijn. Dan schroef ik m'n medicatie op en pas ik m'n training aan.
Steeds in intensiteit terug is wel funest voor je trainingsopbouw, maar dat is ziek worden ook, dus het is even proberen en aanvoelen wat je aan kan.

Ik ben echt heel blij dat ik heb doorgezet en bij een longarts terecht kon. Ik mag altijd direct daarheen bellen als ik denk dat het fout gaat of vragen heb, en hoef niet meer eerst langs m'n huisarts.

27 Laatst bewerkt door Hedcandy (09-01-18 19:45:42)

Re: Longarts

Fijn Linda, dat je een goede modus hebt gevonden, ook al blijft het koorddansen.

28

Re: Longarts

Ik heb zelf last van inspanningsastma tijdens de koude maanden. Ik kan prima sporten, echter na het sporten ging ik (soms) piepen. Ik heb dit nu 'onder controle' met voedingssupplementen. Laat ik vooral toelichten dat ik zeer negatief tegenover kwakzalverij, alternatieve geneeswijzen, de superfood hype e.d. sta. Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat wanneer je gewoon normaal gezond eet, je gewoon alles binnen krijgt wat nodig is.

Dat gezegd, heb ik op advies van een vriendin (die overigens arts is) een aantal supplementen geprobeerd. Wonder boven wonder werkt het oprecht bij mij. Ik heb al een jaar niet meer gepiept. Dit zijn visolie (omega3), vitamine-c (time released) en spirulina (welk merk dan ook). Ik denk dat vooral olie zijn werk doet.

29

Re: Longarts

LindaRotterdam schreef:
bastiaanvanderwal schreef:

Bijna een jaar oud, je laatste reactie wink. Maar ben wel nieuwsgierig, hoe gaat het nu? (ook omdat ik zelf astma-klachten heb, sinds kort, wie weet steken we er iets van op wink).

Ik heb het inmiddels prima onder controle, maar moet wel 3 a 4 keer per dag een puffertje nemen.

Ik merk als het wat kouder en vochtiger wordt, en als er griep heerst, dat mijn longen gewoon erg kwetsbaar zijn. Dan schroef ik m'n medicatie op en pas ik m'n training aan.
Steeds in intensiteit terug is wel funest voor je trainingsopbouw, maar dat is ziek worden ook, dus het is even proberen en aanvoelen wat je aan kan.

Ik ben echt heel blij dat ik heb doorgezet en bij een longarts terecht kon. Ik mag altijd direct daarheen bellen als ik denk dat het fout gaat of vragen heb, en hoef niet meer eerst langs m'n huisarts.

Sorry voor late reactie... maar fijn dat je zover gekomen bent.
Die puffers was ik vroeger altijd 'op tegen', maar had toen ook nog geen klachten - nu is het gewoon onmisbaar, maar mét, kan ik zo ongeveer weer sporten als daarvoor. En daar gaat het om smile