26

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

@Paul
hmm, is een optie big_smile

@Irongirl
veel succes en plezier op Lake Placid!!

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

27

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

Ik ben er ook, doe de 1/8ste

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

28

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

Gewoon een gek idee: je startnummer posten?

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

29 Laatst bewerkt door Paul851 (22-07-07 15:20:12)

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

Zover ik nu kan zien op de deelnemerslijst ben ik de enige van de Triotters die de kwart gaat doen. Staat op m'n rug. Iets met "wedstrijdklieding":P
Er zijn er nog wel een paar die de 1/8 gaan doen.

30

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

ook aanwezig op de 1/8 veenendaal, daarna nog kwart apeldoorn, 1/8 deventer....

31

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

Gisteren mijn eerste triatlon gedaan op de Schotsman Triatlon in Kamperland. Het uitgebreide verslag staat hier: http://www.triathlonforum.nl/viewtopic. … 2775#p2775.

Met een tijd van 1.25.46 ben ik best tevreden zeker gezien het feit dat ik een half jaar geleden nog 130 kg woog en inmiddels op zo'n 103 kg ben aangeland. Na afloop was ik niet helemaal leeg dus zit het met de conditie wel redelijk in orde alleen de snelheid ontbreekt nog. Het zwemmen en lopen zijn op korte termijn waarschijnlijk de 2 onderdelen waar ik de meeste progressie kan boeken. In elk geval is het mij goed bevallen en ga ik met goede moed weer verder trainen om mijn volgende doel te halen.... 8 september een kwart triatlon in Spijkenisse (doel is binnen de 3 uur finishen) en dat met een gewicht van minder dan 100 kg (liefst rond de 95 kg tegen die tijd).

Tot u sprak,
Drs5je

"Bis vincit qui se vincit."

32 Laatst bewerkt door Paul851 (14-08-07 23:13:42)

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

Startnummer: 551
Is trouwens niet helemaal zeker dat ik er ben, ik kreeg vandaag te horen dat er zaterdag mogelijk verplicht overgewerkt gaat worden. Ze proberen er wel rekening mee te houden dat ik dan vrij moet zijn, maar ze kunnen niks beloven mad

33

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

startnr 629, startserie 4 smile


De vorm? lijkt goed smile ondanks de drukte van afgelopen 2 weken ivm verhuizing. Helaas wel thuis op blote voeten een misstap gemaakt op de trap, kan dus morgen even langs de fysio. ik vermoed nl dat er een middenvoetsbeentje vast zit. Gaat al beter; kon er vanmiddag niet eens op staan, zelfs gewoon zitten deed pijn :S. Maar de pijn is al minder. Voel nog wel duidelijk dat het bot niet helemaal goed zit (oa drukgevoelig, gelukkig geen zwelling), morgenvroeg dus maar even bellen, wil Veenendaal nl niet missen smile.

Ik sta dus wel aan de start met een slechte voorbereidingsweek wat betreft lopen. Maar zwemmen en fietsen ging super. Morgenvroeg de laatste training. Nieuw wetsuit even inzwemmen  buiten smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

34

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

410 startserie 5 smile

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

35

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

*net fiets klaargemaakt

weer lijkt aardig te worden. Wel wat frisjes (13-15 graden in de ochtend), maar wel droog.

Oh ja: goed nieuws voor mij: rechtervoet doet het weer goed; bleken twee botjes vast te zitten, losgemaakt en ik kan er weer bijna pijnvrij mee lopen, dat laatste restje trekt wel weg. Oh ja:P of ik van de fysio voortaan niet zo lang op mijn voet wil gaan zitten smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

36

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

Ik ben er morgen bij, hoef niet te werken. Startserie 3 bij de weg tongue

37

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

Dat de eerste triathlon(s) verslavend werken, kan ik alleen maar beamen. Na de Den Inkel Triathlon en de Schotsman Triatlon van afgelopen zaterdag heb ik alweer volop plannen gemaakt voor mijn volgende en tweede triathlonseizoen in 2008. Ik wil volgend jaar weer meedoen in Kruiningen (sprint) en Kamperland (kwart). Daarnaast lijkt het me leuk om in Eindhoven en/of Hooge Mierde en Zoutelande aan de start te verschijnen. Vinden jullie de triathlons van Eindhoven en Hooge Mierde leuke wedstrijden of wat zijn aanraders (en dan het liefst in Noord-Brabant of niet ver daar buiten) ? Verder lijkt het me leuk om deel te nemen aan enkele zwemlopen en run-bike-runs.

Vanaf hoeveel wedstrijden/evenementen wordt het eigenlijk interessant om een NTB-licentie aan te schaffen? In 2008 doe ik dus waarschijnlijk mee aan:
- 2 zwemlopen: 1 x 500 / 5 en 1 x 1000 / 10
- 2 (of 3) x 1/8
- 1 (of 2) x 1/4
- 2 x run-bike-runs

Hopelijk lukt het mij om blessurevrij te blijven en goed te trainen, zodat ik bovenstaande (voorlopige) doelstellingen kan realiseren. Tips zijn altijd welkom.

Morgen kan ik helaas niet meedoen i.v.m. vakantie, maar anders had ik waarschijnlijk ook wel voetbalverplichtingen. Veel succes allemaal!

38

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

Kijk eens naar de Belgische kalender. Belgische wedstrijden zijn over het algemeen mooier dan de Nederlandse (ook qua niveau) en zeker dan Hooge Mierde (of dat is gewoon niet mijn wedstrijd....). Wat de wedstrijden in Eindhoven betreft ben ik benieuwd welke volgend jaar nog op de kalender staat...

39 Laatst bewerkt door Paul851 (18-08-07 23:22:15)

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

Zo, Veenedaal achter de rug. Toen ik mijn fiets in het Pf wilde zetten, bleek iemand zich vergist te hebben, startnummer 851 had zijn fiets op plaats 551 gezet sad Nou ja, danmaar op plekkie 851 gaan staan, past bovendien beter bij m'n nick tongue
Het zwemmen viel zwaar tegen, na ongeveer 200 meter al buiten adem, verder deels schoolslag gedaan, en deels crawl. Ik kwam totaal niet in mijn ritme, dus bijna 24 minuten aan 't zwemmen geweest. Vandaar, dat 't me opviel dat Scigera me pas in de tweede fietsronde voorij kwam, tussen het spoor en het keerpunt. Nummer klopte, en de zit op de punt vanhet zadel ook. Fietsen ging voor mij redelijk, behalve in het begin, door een onwillige voorderailleur. Gestopt, derailleur weer in de juiste positie gezet(gebogen), en door. Tijd weet ik zo niet, omdat ik bij het uittrekken van mijn wetsuit m'n stopwatch heb uitgeschakeld hmm
Toen verder met lopen, dat ging niet echt verkeerd, tot waterpost 3, daar kreeg ik een bijna droge spons aangereikt (heb je weinig aan). Daarna bleek dat het een semi-offroad triathlon betrof, ik schat zo'n 600 meter over en graspad, inclusief kuilen met modder. Vond ik wat minder. Totaaltijd net boven de 2½ uur.
Verder wel goed georganiseerd, volgend jaar ben ik er zeker weer bij. Bovendien een goede begintijd, je hebt daarna nog iets aan je dag.

40 Laatst bewerkt door Scighera (19-08-07 00:40:57)

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

call it a day tongue

Eindtijden zijn nog niet bekend, idem voor de tijden per onderdeel (alleen de top27 staan erop). Vermoed dat ik een 4e fietstijd heb neergezet , en een 40e tijd overall, totaal 5 (!) minuten aan de wissels besteed. Stuk slechter dan Holten dus . Er zat weinig energie in door de drukke week/weken ivm verhuizing. Ook een ietwat karig ontbijt en te weinig nachtrust zijn ook niet echt bevordelijk big_smile . Gelukkig viel het weer goed mee (op de wind na dan)

Zwemmen
zwemmen ging slecht, behoorlijk gedesorienteerd (die zwembril op sterkte moet echt komen), een keer zowat de kant in gezwommen en een keer onder een lijn door (kon weer terug), de rest was zigzaggend, zo nu en dan schoolsag omdat ik me moest orrienteren. Mijn nieuwe wetsuit zit btw super 

T1 zwemmen -> fietsen
Ik kwam compleet dizzy het water uit, om daar mijn bril in ontvangst te nemen (had deze afgegeven bij de EHBO) zodat ik met scherp zicht mijn weg naar mijn tweewieler kon vervolgen), nog steeds gammel op de benen het wetsuit uittrekken, om tot de conclusie te komen dat de rechter pijp niet wilde, bleek ik met mijn hand achter de CC-band te zitten...

Fietsen
Anyway, het fietsparcours op, had mot om mijn voeten in de schoenen te krijgen, toen ik vervolgens het parcours op draaide bleek er een leuk windje te staan dus bleef mooi op m'n 44T binnenblad zitten, toen ik bij dede eerste keer de door tunnel op m'n 54T wilde schakelen wierp ik de ketting er over heen. Ik kon dus in de ankers om dat te verhelpen (duurde langer dan me lief was). Gelukkig wel in staat gebleken om een nog enigszins leuk tempo te pakken, op de wind mee stukken begeleid door het motiverende gerommel cq woesh-woesh va nmijn HED3 wielen.  Was voor mij een inhaalrace (bleef gewoon pal naast de middenstreep rijden) , zelf nul keer gepasseerd (zoals verwacht). Bewust gekozen om  bij de wind tegen stukken voor het binnenblad te kiezen om een beter beentempo te blijven behouden. Moet wel zeggen dat er heel wat werd gestayerd door andere deelnemers.

T2 fietsen -> lopen
Na 59min fietsen draaide ik T2 in. Ook die wissel ging niet echt vlekkeloos, had weinig trek in het lopen, maar ja, afmaken die hap.

Lopen

Benen waren fris en goed, geen pijn. Maar weer last bij middenrif en maag en dan de wetenschap dat mijn kans op een goede eindtijd al verkeken was ook niet echt gemotiveerd om daar door heen te gaan. Oftewel; op een laag tempo samen met iemand anders de 2 rondjes afgewerkt, ondertussen kletsend over van alles en nog wat. En wat Paul ook al zei, dat karrenspoor was irrintant; niet egaal, modderig. Het spoor zelf te smal, en het gras was ook geen optie omdat het te hoog was.

Conclusie
-Goed ontbijt is het halve werk
-Ik zal ook voor komende wedstrijden moeten accepteren dat ik niet 100% fit ben door alle drukte met verhuizen/werk/school
-volgend jaar specifiek richten op korte afstand icm Powermand Horst en Nieuwkoop. De ¾ Stein en Almere laat ik links liggen. Dus meer trainingen doen op hogere intensiteit en snelheid.
-Schaf die zwembril op sterkte aan smile
-Blijft een heerlijke fiets smile

Spierpijn? Alleen wat in de linker hamstring, kijken hoe het morgen gesteld is

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

41

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

echt serieus.... wat een verhaal... over wedstrijdvoorbereiding gesproken...

ookal ben je nog zo druk van te voren, je kan een hoop anders doen de avond van te voren en de dag van de wedstrijd...
Hoeveel "pech" kan je hebben in een wedstrijd ?
a) hoe kan je nu een karig ontbijt hebben als je weet dat je straks een wedstrijd moet gaan doen ? eet desnoods tijdens het reizen naar de wedtstrijd meer !
b) hoe kan je nu onder de lijn door komen te zwemmen ? in het zwembad heb je toch ook getraind met deze bril en een lijn ?!?
c) had je de wissel met je nieuwe wetsuit (incl CC bandje) niet geoefend ? en trouwens, waar heb je je hand voor nodig om hem uit te trekken, de been stukken trek je gewoon uit dmv er op te gaan staan (kan je meteen met je handen je helm opzetten !!)
d) ook weer zoiets, hoe kan ineens je ketting over je tandwiel vliegen als je opschakelt ???
e) tweede wissel ging ook niet super ???
f) motivatie bij het lopen weg omdat  een goede eindtijd er niet meer inzat ? over slechte motivatie tijdens een wedstrijd gesproken, ik bedoel, je kan nog zo veel doen tijdens een 10k lopen. Als je denkt dat je verder naar achteren in het veld ligt na het fietsen, kan je nog best door goed te lopen een mooie wedstrijd maken. Vaak ben je niet de enige die even een dipje heeft tijdens het lopen. Als je hier juist overheen kan komen, dat maakt de atleet ! Kan je nog lopen patseren met een wellicht 4e fietstijd, maar als alle andere onderdelen incl motivatie slecht zijn ben je er nog lang niet ...

... mooie eindconclusie voor volgend jaar:
"volgend jaar specifiek richten op korte afstand icm Powermand Horst en Nieuwkoop"

maar wellicht heb ik al te veel gezegd.... big_smile

42

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

Scighera schreef:


Lopen

Benen waren fris en goed, geen pijn. Maar weer last bij middenrif en maag
Conclusie
-Blijft een heerlijke fiets smile

Een heerlijke fiets om hard op te fietsen, maar niet om daarna nog te lopen blijkbaar.
Mannen als Olano en Boardman hoefden ook nooit te rennen na een tijdrit.

Doet me denken aan het verhaal van een Nederlandse topper die de triathlon benaderde als een loopwedstrijd met vantevoren een stuk zwemmen en fietsen. Daardoor miste hij vaak de slag met het zwemmen (en/of fietsen) en kon hij dit met z'n fameuze lopen niet (altijd) meer compenseren.
Jij benadert de triathlon als een soort tijdrit met vantevoren wat zwemmen en achteraf nog lopen.

(Hmmm, is misschien een beetje teveel eer om de beste nederlandse triatleet van de afgelopen 10 jaar erbij je halen wink)

43

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

@Schigera

Probeer eens voordat de wedstrijd begint een soort film in je hoofd te prenten van wat je moet doen
In het wedstrijdverslag komt het nogal rommelig en vooral bij een eventuele tegenslag nogal gestressed over
Het begint bij het inpakken ALTIJD een dag van te voren doen

Elke wedstrijd begint met ruim op tijd opstaan en een goed ontbijt 2 a 3 uur voor de wedstrijd te nuttigen

Zwemmen

Zorg eerst ervoor dat je heel ruim op tijd aanwezig bent dit geeft mentaal de nodige rust,verken dan het zwemparcours en kijk vooral naar merkpunten bv een toren of een specifieke boom zodat het orienteren makkelijk wordt
Even inzwemmen kan nooit geen kwaad en verder moet je rustiger bewegen in het water dan kom je mooit dizzy het water uit

Fietsen

Wanneer je een beetje flexibel bent is het zelfs mogelijk om de ketting er weer op te leggen zonder dat je van de fiets afmoet
Het is wel een kwestie van rustig blijven maar je verliest bijna geen tijd
Wanneer de ketting van de 44 naar het grote blad eraf loopt bij het schakelen maakt de voorderaillieur een te lange slag even een kwestie van goed afstellen
Ik ga atlijd een paar dagen van tevoren bij mijn wedstrijdfiets alles nalopen of alles goed functioneert zoals schakelen remmen banden en bij de kleinste mankementen repareer of stel ik alles tot in de perfectie af
In de wedstrijd is mijn materiaal 100% tip top in orde

Voor de wissel naar het lopen moet het in je hoofd zitten van waar is mijn plek en waar liggen mijn loopspullen en hoe kan ik dit het snelst doen
dit is beter dan in het parc-fermee nog moet denken van hoe moet ik dit doen en wat daarna
Een planning vooraf geeft mentaal meer rust
Wisselen moet een routine worden een soort automatisch handelen

Verder schrijf je dat je last hebt van je middenrif en linkerhamstring.
Ga naast al je trainingen eens werken aan je rug en buikspieren en doe eens stabilisatieoefeningen
Mijn mening is nog steeds dat je niet goed zit op de fiets en vooral het zadel staat te hoog vandaar de hamstringklachten

Lopen

Wanneer het zwemmen en het fietsen niet 100% gaan moet je toch de motivatie op kunnen brengen om bij het lopen goed de wedstrijd af te kunnen maken,dit is beter dan ongemotiveerd de wedstrijd uit te lopen want zo blijf je met een ontevreden gevoel zitten
Bij een goede run neem je toch iets postitiefs mee naar huis

Als laatste schrijf je dat je de lange afstanden links laat liggen en dat je meer op intensiteit ga trainen voor de kortere afstand,vergeet dan ook het rustige duurwerk niet dat hoort er ook bij in de kortere afstand
Als voormalig middenafstandsloper liep ik ook 90 km per week terwijl de wedstrijdafstanden de 1500,3000 en de 5000 meter waren

Een laatste tip: Zorg eerst ervoor dat je carrosserie ( lichaam ) 100 % in orde is want volgens mij gaat er geen trainingsdag voorbij of je hebt wel ergens last van

44 Laatst bewerkt door Scighera (19-08-07 19:24:23)

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

Je hebt helemaal gelijk, de uitslagen zij nnet onlien gezet. ik ben 41e geworden, terwijl ik toen ik met een 4e fietstijd van mijn fiets afkwam 18e lag. als ik dat geweten had , was ik toch sneller gaan lopen. maar goed, dat voor een volgende keer: de wedstrijd houd pas op wanneer je de finishlijn gepasseerd bent.

Zwemmen

Ik had me mentaal goed voorbereid,de route bekeken tussen zwemwater en mijn fiets etc, ook al een paar keer de film afgedraaid hoe ik de wissels zou gaan maken, maar me helaas er niet aan gehouden (wat ook wel uit mijn wisseltijden bleek, beduidend slechter dan Holten).
Die orientatiepunten is een goed idee, maar dat is voor mij zonder bril lastig (of er moet sprake zijn van een groot contrast verschil). Ik ga iig met m'n opticien overleggen, desnoods de glazen inklemmen in mijn huidige zwembril (gaat mij toch alleen maar om het open water zwemmen. In het zwembad red ik me wel. Als ik fatsoenlijk kan zien bij het zwemmen zal dat een wereld van verschil maken, kan me dan ook beter controleren op het handhaven van een goede techniek ipv stressen of ik wel de goede kant op ga.

fietsen
Ik zal derailleur controleren en bijstellen. dit keer niet gedaan omdat ik nogal lang bezig was ivm een vastzittende cassette op mijn trainingswiel (en had geen andere 10V cassettes liggen, dus hij moest eraf). dit was ook het enige mankement wat ik had (ok, bandendruk kon beter, maar ik vertrok vanuit mijn ouders en kon met die pomp niet de druk erin krijgen die ik wilde (8-10bar, hoog, maar op deze tubewielen rijdt dat perfect)

wissels
zal moeten leren ook bij een of meerdere tegenslagen rustig en gemotiveerd te blijven als ook efficient te blijven werken

Traingen voor volgend jaar
Zal voornl gericht zijn op 1/4 afstanden, met daar bij POwerman Horst en 1/2 Nieuwkoop. maar iig de 1/4's in Wageningen, UTT, Rijssen, Holten, Veenendaal, Enschede-Losser, Apeldoorn.

Het langere duurwerk blijft (duurlopen tot 1u45 / 2u00, fietsen tot 3u00)maar ik had de laatste maanden de neiging om ook de andere trainingen op een (te) laag pitje te doen. wat betekent dat ik er op moet letten om ook de intervalsessies wekelijks te blijven doen. Eventueel sluit ik me aan bij een atletiek vereniging (MPM Hengelo) om 1-2x per week gericht op snelheid te trainen. Ik loop licht en vrij efficient, alleen snelheid blijft behoorlijk achter.
Verder extra aandacht besteden met krachttraining aan mijn linker bovenbeen. door die zwakke knie (auto geraakt op de fiets, jaren terug) ben ik daar behoorlijk wat spiermassa kwijtgeraakt omdat ik die kant ging ontlasten. Op de loopfoto's van Veenendaal is dit goed te zien:

http://vafp.nl/pictures/vdaal2007-1.jpg http://vafp.nl/pictures/vdaal2007-2.jpg
als je deze 2 foto's vergelijkt, is het verschil absurd groot (verschil is 2~3cm in omvang)


fietshouding
De nieuwe stuurcombinatie is al een stuk beter. heb er helaas geen foto van tijdens Veenendaal. Buik en rugspieren train ik 2x per week uitgebreid, zowel met lichaamsgewicht als met toestellen, powerplate als ook statitische stabiliteitsoefeningen, voordat van werken op de sportschool, als het rustig is pak ik zelf even mijn buik/taille/onderrug mee.

http://vafp.nl/pictures/vdaal.jpg
Ik ben minder diep gaan zitten, en voor S-Bend extensions gekozen (wijzen +/-5 graden naar beneden). Dit voelt een stuk beter en ontspannender aan. Zadelhoogte: zal daar nog eens naar kijken. Vond het iig verbazend dat het mijn linker hamstring was (pas na afloop) en niet de rechter, rechter is nl iets korter dan de linker.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

45 Laatst bewerkt door Vanzella (20-08-07 09:40:15)

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

Het nieuwe parcours in Veenendaal vond ik super. Net als de organisatie...

Mooie brede weg tijdens het fietsen, geen last van andere fietsers, zelfs niet toen alle 1/8e en 1/4e deelnemers onderweg waren. Geluk met de windrichting (vals plat naar beneden wind tegen en andersom).

De enige opmerking naar de organisatie is dat ze volgend jaar de gemeente zouden kunnen vragen het gras op het "graspad" een paar dagen voor de wedstrijd te laten maaien. Dat er een beetje blubber ligt of het pad ongelijkmatig is is gewoon een hindernis waar je als triathleet mee om moet kunnen gaan, zolang je maar kunt zien waar je je voeten neerzet...

Misschien ben ik zo positief omdat het gewoon goed ging.. Lekker gezwommen, goed gefietst en het lopen was nauwelijks twee minuten langzamer dan een "kale" 10km vorige week... En dus een goed eindresultaat 14e! Daar had ik niet op gerekend smile

Volgend jaar zeker weer meedoen!!!

46 Laatst bewerkt door Paul851 (20-08-07 13:06:10)

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

@ Scighera: zwembrilletje op sterkte kost niets extra. Mijn vriendin heeft er ook een. Gewoon bij de plaatselijke sportwinkel besteld, sterkte opgeven en een paar weken later was het ding binnen. Eerste keer dat ze ermee zwom, ging er een nieuwe wereld voor haar open. Niet mee wachten, gewoon doen dus.

47

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

@ scighera:

Volgens mij moet je je tijdens zo´n wedstrijd niet zo druk maken wat er allemaal gebeurt.. Het is natuurlijk wel zinvol om van je fouten te leren maar volgens mij moet je gewoon eerst wedstrijden doen en beleven voordat je er van die bijna diepzinnige analyse op los laat.

Mijn zwemmen ging redelijk, fietsen best goed, maar ik liep als een #$%"%$ in de eerste paar kilometer, beetje gas terug genomen en kon daarna nogheel wat versnellen. De OD uiteindelijk in 2uur en 5 minuten gefinished. En wat maakt het uit waar je in de wedstrijd loopt, je wil toch altijd voor degene die voor je loopt de streep over, goede eindtijd of niet.. zo werkt het toch?

Ook de tijden van de wissels zou ik niet bij verschillende wedstrijden gaan vergelijken, T1 was in veenendaal behoorlijk lang, maar dat moet iedereen afleggen dus maakt ook niet uit..

Nu hou je een "slecht" gevoel aan de wedstrijd over terwijl je er ook gewoon van had kunnen genieten...*

*tenminste zo zie ik dat..

Nou het beste maar weer en op naar de volgende wedstrijd big_smile (voor mij waarschijnlijk 1/4 in doetinchem a.s. zondag)

48

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

@ Scighera: Over de zwembril op sterkte. Je kun ook naar een opticien gaan. De opticien besteld bij optiplus (http://www.optiplus.nl/default.asp?pageid=92).  Ik had keus uit twee soorten en mocht van te voren passen. Ook zijn hier meerdere sterktes te krijgen.  De prijs valt best mee. Ik heb daarna de rekening opgestuurd naar mijn verzekering en kreeg ca. 50 % terug.

49

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

@De_onno
a)    Was bij mijn ouders, en ben niet gewend om ‘s ochtends brood tee ten, dus na 4boterhammen had ik ook zoiets van: laat maar zitten
b)    In het zwembad heb je zicht op de bodem en de lijn beneden, dus dan maken mijn zeer slechte ogen niet uit (nogmaals: -7.0 en -5.5). Het waarnemen van een lijntje in donker water is voor mij dus lastig, de reden dat ik dus op zoek ga naar een zwembril op sterkte.
c)    Had met dit wetsuit nog niet getest, nieuw binnegekregen, even gepast en thats it, ook bar weinig keren in natuurwater gezwommen (nog maar 1 keer dit jaar). Bedankt voor de tip, gebruik mijn vinger meestal om hem over de hak te krijgen
d)    Foute afstelling van voorderailleur, geen goed limiet ingesteld van de uitslag
e)    Niet gemotiveerd meer en had de neiging om er mee te kappen was dus met mezelf een discussie aan het voeren of ik door zou gaan of niet
f)    Ik heb er ook van geleerd, zeker omdat ik niet eens zo slecht bleek te liggen toen ik van de fiets afkwam (18e)

Horst en nieuwkoop zijn idd geen korte afstand, maar sta er dan ook puur voor de ervaring aan de start wink

@Le Coq
Zit al minder diep dan voorheen; en heb er niet veel moeite mee qua lopen (althans: geen last van rug,  benen, schouders etc

@paul851
Ik zal morgen informeren bij de opticien wat de opties zijn , thanks!

@Vanzella:
Gefeliciteerd met je resultaat  , organisatie was idd super!

@Willem
Je hebt ook helemaal gelijk, maar ik had de verachtingen wat hoger liggen heb er ook zo nu en dan we lzeker van genoten
Trouwens, mooie eindtijd, petje af!
Volgende week zit ik in Borne, weekend daarna in Losser en daarna in Apeldoorn. En dan zit het er bijna op .

@Noordeling
Zal eens kijken, verzekering is geen optie  heb mij declaratie van een sportbril al gedaan dit jaar

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

50

Re: De eerste keer werkt verslavend!!

Goed nieuws: opticien gaat er mee aan de sllag; maar dan anders; hij slijpt glazen op maat wel ik in mijn Aqua Sphere Kaimann zwembrillen kan klemmen (die bevielen) me nl erg goed.

Was mijn idee. was zondag op mijn bril gaan staan toen ik uit bed stapte; en oa glas lag eruit. deze dus even in mijn zwembril geklemd en bleef goed zitten (en dan nog niet eens op maat gemaakt smile

Oh ja, lope nu dus al 3 dagen met mijn sportbril op tongue hopelijk vanavond weer met m'n normale bril (was erg krom) smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800