1

Onderwerp: Triathlon Bodegraven

Jawel,

Gister heb ik meegedaan aan de triathlon in Bodegraven, gelukkig zette het slechte weer zich niet door en kon de wedstrijd onder redelijke omstandigheden plaatsvinden. Voor mij persoonlijk was het een uitstekende training met het oog op het NK OD in Stein, maar ik geloof dat iedereen het wel naar zijn zin had. Het was een goed georganiseerde wedstrijd met veel vrijwilligers. Helaas worden deze vrijwilligers nog wel eens genegeerd door een aantal automobilisten. Hierdoor stuitte ik toch een paar keer op een gevaarlijke situatie, maar gelukkig liep het goed af. Hebben andere forum bezoekers nog leuke ervaringen over de triathlon in Bodegraven?

If you can feel the PAIN, You are still in the GAME

2

Re: Triathlon Bodegraven

Gefeliciteerd met je overwinning

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

3

Re: Triathlon Bodegraven

Na een aantal jaren afwezigheid weer eens meegedaan. Leuke en goed georganiseerde wedstrijd in Bodegraven. Lekker zwemwater en een overzichtelijk en veilig loopparcours. . Het fiets parcours en dan met name de aanloop naar het heen en weer deel, geeft echter al sinds jaar en dag problemen. In het verleden verschillende keren stilgestaan door old timers. Die waren er nu niet, maar wel een aantal keren flink in de remmen gemoeten voor automobilisten. Voor mij reden op 200 m voorsprong 2 triatleten die ik kon inhalen doordat ze geruime tijd moesten stilstaan voor een landbouwtrekker met aanhanger. geluk voor mij, maar wel wedstrijd vervalsing.
Als ze daar nog eens een oplossing voor kunnen vinden .......

4

Re: Triathlon Bodegraven

Het aanloopstuk in Bodegraven zorgt inderdaad nogal eens voor problemen. Zoals Gerbert al zegt komt dat vaak doordat er helaals altijd automobilisten zijn die de aanwijzingen van vrijwilligers negeren. Op het aanloop stuk ging het goed  totdat er een bestuurder even doorduwde terwijl er een vrijwilliger toch heel duidelijk probeerde aan te geven dat het beter was even te wachten. Hierdoor zag ik een mede atleet zijn off road talent tentoonspreiden. Even door de berm, wegslippen, corrigeren en direct weer in het ritme verder knallen. Zelf ben ik al blij dat ik gewoon rechtdoor op de fiets blijf. Ik heb dus gewoon maar even gewacht op de automobilist en later op de tractor met aanhanger die op het gemakkie ging keren. Dat soort situaties kunnen bij iedere wedstrijd voorkomen. Ik hoorde een aantal deelnemers tieren en vloeken. Heeft geen nut. Ik heb een paar slokken gedronken en mijn schoentje dat dubbel zat even goed gedaan.

Het loopgedeelte heeft wel charme vind ik. Hoewel het wat chaotisch aandoet gaat het toch iedere keer weer goed allemaal. Er moest even een vrachtwagen over het parcours waardoor ik wat diesel in de neus kreeg en wederom wat gevloek waarnam. Verder vind ik het nadeel van ieder loopparcours dat ik er zo ontzettend lang op zit....:mad:

5

Re: Triathlon Bodegraven

hahaha big_smile

idd weer een mooie wedstrijd, Bodegraven 2007. Het eerste aanloopstuk was even oppassen ook met de gladheid, maar volgens mij zijn er weinig mensen met een lekke band komen te staan.

het zwemwater was zo helder, nog niet meegemaakt dit jaar. gelukkig bleef het onweer ook weg...
fietsparcours zoals hierboven al is gezged, wat kleine incidentjes met die (ontzettend traag kerende) tractor...
loopparcours is echt leuk zo, je kan iedereen zien en weet (als je door de "chaos" heen kan kijken) waar iedereen loopt. dat kleine bruggetje op het keerpunt is ook leuk tongue

haha, nee Bodegraven 2007 weer een geweldige wedstrijd !

PS Gerbert, klasse appart zaterdag !