26

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Maca944 schreef:

Aangezien mijn kinderen vakantie hebben tijdens Ironman Maastricht wil ik mijn gezin meenemen (vrouw, 3 kinderen, hond). Ze vinden het zelf overigens ook leuk om mee te gaan voor een weekendje Zuid-Limburg. Ik overweeg een huisje te huren op Landal Cauberg. Dicht genoeg in de buurt van Maastricht, maar niet aan het fietsparcours. Waarschijnlijk verblijven we daar van vrijdag tot maandag. Heeft iemand betere suggesties?

Hey,
Wij hebben hier  huis gehuurd.
Lekker relaxed met mijn gezin met alles er op en er aan.
Hou zelf niet van parken.
Ook weg van alle drukte.
Misschien is het wat voor je
www.zonnehoeve.nl
gr, Emiel

27

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Ik beslis in December of ik meedoe in Maastricht, maar het is wel de opzet. Hopelijk tot 2017 (in Maastricht)

Djonnie uit Landgraaf

28

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Ik krijg zojuist mail dat ik alsnog mee kan doen aan Challenge Roth op 17 juli. Maastricht is voor mij dus van de baan voor dit jaar (ik had me nog niet ingeschreven), Roth gaat voor.

29

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Maca944 schreef:

Ik krijg zojuist mail dat ik alsnog mee kan doen aan Challenge Roth op 17 juli. Maastricht is voor mij dus van de baan voor dit jaar (ik had me nog niet ingeschreven), Roth gaat voor.

Jammer voor ons, cool voor jou. Maastricht kom je makkelijker in dan Roth, dus je hebt groot gelijk!

30

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Kans is vrij groot dat ik meedoe. In de voorbereiding  een real live video van Tacx gedownload van de IM 2015 en indoor het parcours verkend...kom er dus nu net achter dat het fietsparcours gewijzigd is..damn.
Qua hoogtemeters wordt ik trouwens niet veel wijs van de website. Enerzijds hebben ze het over 430 hm per ronde, anderzijds over 1474 hm in totaal.
Zal hem dan toch maar eens in het echt fietsen

31 Laatst bewerkt door willempie (30-04-16 10:14:31)

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Ik wilde vandaag het fiets- en loopparcours gaan verkennen maar zie niet zo snel een GPX files staan voor mijn Garmin. Heeft iemand al ergens een gepeilde route staan? Mapmyride, garmin, Ostrava etc

Belgische deel fietsen zie ik in dit onderwerp staan maar ik heb liever het hele parcours wink

32

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Ik dacht waarom doe ik het eigenlijk niet zelf, hierbij mijn poging om de fietsroute van PDF naar GPX te zetten. Route is met 92.4km wel nog te lang maar als we alle rotondes aan de korte kant mogen nemen dan scheelt dat vast een boel wink

Hoogtemeters komen op 685 per ronde dus circa 1370 voor het hele parcours.

http://www.mapmyride.com/routes/view/1060165416

33 Laatst bewerkt door dkunst (30-04-16 22:31:09)

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Op de ironman site staan 2 links, een voor de pdf en een naar bikenet met de gpx:
https://www.bikemap.net/en/route/348494 … 016-final/

Ik heb zelf het loop gedeelte in afstandmeten gezet:
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1741048

Op afstandmeten kan je direct de tcx downloaden voor bijvoorbeeld je garmin. De fietsroute heb ik daarom ook geupload: http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1743018

ps. ik vond het een pittig rondje ;-)

34

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

dkunst schreef:

Op de ironman site staan 2 links, een voor de pdf en een naar bikenet met de gpx:
https://www.bikemap.net/en/route/348494 … 016-final/

Ik heb zelf het loop gedeelte in afstandmeten gezet:
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1741048

Op afstandmeten kan je direct de tcx downloaden voor bijvoorbeeld je garmin. De fietsroute heb ik daarom ook geupload: http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=1743018

ps. ik vond het een pittig rondje ;-)


Zie nu inderdaad dat er een verwijzing naar bikenet staat. Heb mijn eigen route afgelopen zaterdag gereden. Zaten nog wel paar rare punten tussen zoals onverharde paadjes. Volgende keer de bikenet maar eens proberen;-)

Fietsparcours is wat mij betreft er niet mooier of makkelijker op geworden, veel op en af en toch wel veel matige wegen/paden. Was ook wel nat en modderig afgelopen zaterdag. Loopparcours is vergelijkbaar met wat minder kopjes volgens mij. Gevoelsmatig loop ik alleen liever 3 rondes dan 4 maar dat is puur mentaal.

Heeft iemand al de volle goede ronde afgelegd? Zo ja, wat waren de hoogtemeters? Er staan verschillende getallen her en der.

35

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Om te beginnen, ik roep het al een tijdje dat ik erbij ben, maar nu heb ik dan ook 550 euro overgemaakt om erbij te mogen zijn en is het dus officieel wink

Loopparkoers is denk ik leuker nu het 4 rondjes is, 4 keer door de stad met de goede sfeer en de mentale boost van een keer extra je fans zien tov 3 keer en het heen en weer stuk richting Kanne erbij.

Mijn mening is dat dit een verbetering is.

Het fietsparkoers heb ik nog steeds niet helemaal gereden, dus dat wordt ook tijd... Even het thuisvoordeel optimaal benutten en het fietsparkoers met de ogen dicht kunnen rijden...

36

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

willempie schreef:

Heeft iemand al de volle goede ronde afgelegd? Zo ja, wat waren de hoogtemeters? Er staan verschillende getallen her en der.

Mijn garmin gaf aan het einde van de ronde 710 hoogtemeters weer (maar ik heb een klein stukje anders gereden omdat ik een eerdere versie had gedownload dan de huidige 'final', de versie hiervoor ging nog door de dorpen Val-meer en Millen, maar in de final worden deze dorpen omzeild).

Op de officiele publicatie van bikenet staat in de description van de final versie dat het totaal van 2 ronde's 1474 hoogtemeters is. Dat zullen we binnenkort eens gaan checken...

37

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Hoort dit hier, bij voeding of bij "wat heb je nu weer gekocht"?

Gekocht met het oog op IM Maastricht heb ik:

Een hele berg High5 voedsel op Wiggle.. Niet toevallig de smaken van diezelfde IM Maastricht. Banana bars, Citrus gels, orange boost Caffeine gels en energy source citrus poeder om precies te zijn....

De komende maanden en wedstrijden eens testen hoe ze bevallen en wat ik zelf nog moet organiseren om een optimale Ironman in Maastricht te kunnen realiseren...

Meestal ben ik niet zo kapot van al die citrus smaakjes maar laten we pas oordelen als het spul in gebruik is genomen...

38

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Ik heb het fiets rondje verkend afgelopen week. Was een heel leuk. gevarieerd en ook wel mooi rondje....

Maarrrrrrr... Dat mooie gevarieerde leuke rondje is dat vooral als je met vrienden een gezeillig zondagmorgenrondje gaat rijden..

Als je op je tijdritfiets liggend met carbon wilen en tubes met 12 bar over de Belgische en Limburgse wegen wil rammen heb je een probleem. De Belgische betonplaten op de veldweggetjes zijn redelijk van kwaliteit, maar "bollen" natuurlijk voor geen meter, en elke plaat heeft een klein hoogteverschil met de volgende.

Dan heb je kasseien in Maastricht en Eijsden, een hoop verkeersdrempels in Nederland. Als je al iets achter je zadel wil hangen dan geen bidons en alles vastzetten met duck tape is mijn advies.

Verkennen is zeer nuttig!

39

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Vanzella schreef:

Ik heb het fiets rondje verkend afgelopen week. Was een heel leuk. gevarieerd en ook wel mooi rondje....

Maarrrrrrr... Dat mooie gevarieerde leuke rondje is dat vooral als je met vrienden een gezeillig zondagmorgenrondje gaat rijden..

Als je op je tijdritfiets liggend met carbon wilen en tubes met 12 bar over de Belgische en Limburgse wegen wil rammen heb je een probleem. De Belgische betonplaten op de veldweggetjes zijn redelijk van kwaliteit, maar "bollen" natuurlijk voor geen meter, en elke plaat heeft een klein hoogteverschil met de volgende.

Dan heb je kasseien in Maastricht en Eijsden, een hoop verkeersdrempels in Nederland. Als je al iets achter je zadel wil hangen dan geen bidons en alles vastzetten met duck tape is mijn advies.

Verkennen is zeer nuttig!

Hm, zou je nog wel een tijdritfiets prefereren boven een racefiets met opzetstuur? En goed nadenken over hoe je alles vastzet inderdaad. Ik doe IM Maastricht niet, maar ga het rondje wel verkennen, ik ben benieuwd.

http://misguidedsisters.com/wp-content/uploads/2015/05/colorful-duck-tape.jpg

40

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Aiai dat is jammer. Wij gaan over 2 weken naar Maastricht voor de verkenning. Ik ben benieuwd!

41

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Het verbaast mij Maca944 dat je niet meedoet daar. Mooi parcours en in eigen land.

42

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

ronnyke schreef:

Het verbaast mij Maca944 dat je niet meedoet daar. Mooi parcours en in eigen land.

Het was ook mijn bedoeling, totdat ik alsnog mee kon doen aan Challenge Roth. De twee weken die tussen Roth en Maastricht zitten zijn voor mij niet voldoende om optimaal te herstellen ben ik bang wink Wellicht de 2017 editie, en als het even lukt kom ik dit jaar wel kijken. Lijkt me heerlijk om zelf net een hele te hebben gedaan en dan een dag langs de kant te gaan staan aanmoedigen.

43

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Idd je kunt niet alles meedoen, zeker de lange afstanden niet. Mischien ga ik ook wel eens kijken ik doe de week erna een halve in Polen dus qua training zal ik niet veel meer te doen hebben en Maastricht is wel de moeite om eens te bezoeken.

44

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Gebruik in Maastricht ook mijn "gewone" fiets met opzetstuur. In mijn geval gaat het ook niet om scherpe tijd en comfort tijdens fietsen hecht ik meer waarde aan.

Op persdag gister bekendgemaakt dat er al 1806 deelnemers zijn. Benieuwd of ze het allemaal geregeld krijgen met drankposten e.d. Uit eigen ervaring als vrijwilliger vorig jaar weet ik dat het met 800 deelnemers allemaal nipt geregeld kregen met aanvullen bidons e.d.

45

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Gisteren heb ik ook de moeite genomen om het parcours te verkennen. Zoals ik verwacht had en hier ook gelezen had is het een pittig rondje. Vooral de Hallembaye (http://www.klimtijd.nl/beklimming/hallembaye) was toch wel even schrikken.

Wat me wel erg tegenviel was al het draaien en keren over landweggetjes die nu nog vol aarde en grind liggen. Ik hoop dat die stroken nog wel geprepareerd worden voor de dag zelf. Ook het oprijden van de landweggetjes over diepe greppels is erg hinderlijk. Het is gewoon heel lastig om goed in je ritme te komen en dat maakt het parcours ook erg pittig. Ik ben van plan nog een keer te gaan verkennen want het gaat je enorm helpen als je het parcours al enigszins kent.

Het wordt een fikse uitdaging!

46

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Ik ben het helemaal met je eens Tomassi, het is een moeilijk parkoers om te rijden. Het klimmen is wel goed te doen (Halembaye is vergelijkbaar met de Cauberg qua lastigheid) maar behalve de laatste 20km en een km of 10 glooiend tussen Cadier en Keer en Eijsden is het geen lekker lopend parkoers.

Plus, als het hard gaat regenen in de week voor de Ironman zijn die Belgische landweggetjes echt niet schoon te maken/houden...

47

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Vanzella schreef:

Ik ben het helemaal met je eens Tomassi, het is een moeilijk parkoers om te rijden. Het klimmen is wel goed te doen (Halembaye is vergelijkbaar met de Cauberg qua lastigheid) maar behalve de laatste 20km en een km of 10 glooiend tussen Cadier en Keer en Eijsden is het geen lekker lopend parkoers.

Plus, als het hard gaat regenen in de week voor de Ironman zijn die Belgische landweggetjes echt niet schoon te maken/houden...

Vandaag heb ik het fiets- en loopparcours verkend tijdens een Tritrack trainingsdag. Ik heb vaak in Zuid-Limburg gefietst en het Ironmanparcours is alles wat je kan verwachten en wat Vanzella ook beschrijft. Die Halembaye is neem ik aan de derde beklimming? Die snelweg recht omhoog zeg maar? Dat vond ik de lastigste klim, mijn 39x23 was niet de beste keuze als kleinste verzet. Ik deed een rondje in ongeveer 2 uur 50 minuten en denk dat een bikesplit van rond de 5 uur 30 minuten realistisch is (tenzij het regent). Dat laatste stuk langs het riviertje is dan weer erg lekker trouwens. Het loopparcours vond ik erg gaaf, althans het gedeelte door de binnenstad. Wellicht volgend jaar dus, en hopelijk kan ik jullie allemaal dit jaar aanmoedigen.

48

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Wat ik me laatst afvroeg: zou het denkbaar zijn dat de Maas te hard stroomt om in te zwemmen, door al die regen? Dus net zoals bij de 70.3 in Luxemburg, dat daardoor het zwemmen niet doorgaat? Het is nog een paar weken natuurlijk, maar dat kwam zo bij me op laatst.

Louise

49

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Louise schreef:

Wat ik me laatst afvroeg: zou het denkbaar zijn dat de Maas te hard stroomt om in te zwemmen, door al die regen? Dus net zoals bij de 70.3 in Luxemburg, dat daardoor het zwemmen niet doorgaat? Het is nog een paar weken natuurlijk, maar dat kwam zo bij me op laatst.

Louise

Zover ik weet heb ze vorig jaar de sluizen paar dagen dichtgezit waardoor de stroming al minder zou moeten zijn. Denk dat ze dat dit jaar ook wel weer (mogen) doen

50

Re: Ironman Maastricht 31/7/2016

Ik kan me ook voorstellen dat ze dit jaar niet de luxe hebben om de sluizen een paar dagen te sluiten voor een triathlon als de landbouwgrond er zo slecht aan toe is.