1

Onderwerp: beginneling

Het is nog rustig hier. Kan iemand mij vertellen hoe ik verantwoord kan beginnen met hardlopen. Overal lees ik dat je 2 minuten moet lopen en dan weer een minuut wandelen. Maar hoe bouw ik het op? Ik wil liefst 3 x per week gana lopen of is dat al teveel? Of juist te weinig. Iemand tips of een goed schema? Of is dit alleen een forum voor triatleten?

2

Re: beginneling

Hoi Sandra,

Volgens mij kun je heb beste bij een vereniging gaan starten. Daar krijg je begeleiding. Want je techniek is ook belangrijk om goed aan te leren. Daar kunnen ze je ook gelijk tips geven over de opbouw

3

Re: beginneling

Hoi sandra,

Ik vind dit forum ook net pas. Je kunt idd heb beste naar een vereniging gaan maar dat moet natuurlijk niet perse. Je kunt ook gewoon van internet wat schema's halen. Op hardlopen.nl staat wel wat onder het kopje schema. Die site is een beetje chaotisch maar je vindt het vast wel. Altijd rustig beginnen in ieder geval en idd veel wandelen tussendoor! En let op je gezondheid, laat je desnoods eerst even keuren want dat doet bijna niemand meer maar kan toch wel een meerwaarde hebben.

Succes!!!

4

Re: beginneling

Hallo, kan iemand mij vertellen hoe zit met dat wandelen ertussen door,want ik begin ook zo`n beetje met hardlopen en ik kan nu zo`n 25min lang lopen zonder te hoeven rusten. Maar al die schema`s zeggen anders.
Kan ik nu beter dat aan houden of gewoon die 25min verder uitbouwen

5

Re: beginneling

www.runners.meetingpoint.nl en www.runnersweb.nl
--> daar zijn reeds vele topics over beginnende lopers... waarschijnlijk vind je daar alles wat je zoekt

6 Laatst bewerkt door duathleet (03-09-06 22:12:53)

Re: beginneling

Ook op http://www.loopwereld.nl kan je beginnersschema's vinden. Maar er zijn nog veel meer plaatsen waar je op het internet terecht kunt voor een loopschema.

Maar je aansluiten bij een vereniging is natuurlijk ook altijd handig dan heb je meteen wat loopmaatjes van eventueel het zelfde niveau.