1 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (24-01-16 19:55:05)

Onderwerp: Triathlon in Zeeland.!!!

Goed nieuws uit de Zeewse triathlon wereld.
Na jaren van afwezigheid op de triathlon kalender (in de goede oude tijd hadden we er wel tussen de 15 en 20) komt er in Zeeland weer een triathlon.
Remy Vasseur (www.b4sport.nl) is volop in voorbereiding om op 27 augustus een triathlon te organiseren.
Verder details volgen nog, maar uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat het in de hoofdstad van Zeeland zal plaats vinden en de afstand zou een 1/8 zijn. Maar wel met plannen voor de toekomst.!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

2

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

Dat is zeker goed nieuws, alleen jammer dat ik op 28 augustus een andere afspraak heb. Maar ik heb de triathlon van Vlissingen de laatste jaren node gemist, zou mooi zijn als Zeeland een alternatief krijgt. Toch wel met zwemmen in zee, hoop ik?

Louise (Zeeuwse in de diaspora wink )

3

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

De hoofdstad van zeeland? Eindelijk eens een triatlon in Hulst. Ik zal zeker deze datum vrijhouden ook al is het elders :-) Hou me op de hoogte.

4

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

Leuk!
@ Ronnyke: Hulst is de bourgondische hoofdstad van Zeeland, niet de officiele wink

5

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

Louise...........ga je in 2016 al de hele doen?
Komt voor mij goed uit, kan je mooi verslag uitbrengen :-) (ik neem aan dat je met gps fietst en loopt?)

Ik ga in 2017 de 70.3 daar doen en besluit dan of ik in 2018 daar de hele ga doen.........ultieme poging ;-)

6

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

ronnyke schreef:

De hoofdstad van zeeland? Eindelijk eens een triatlon in Hulst. Ik zal zeker deze datum vrijhouden ook al is het elders :-) Hou me op de hoogte.

Ronnyke,,,,, we gaan niet vloeken eejjj!!! ;-)
Middelburg is de locatie.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

7

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

Ha pfff bwa ok ik zal er in elk geval als er niks misgaat aan de start staan. Hoop dat de positieve noot dan ook naar de andere kant van de schelde waait.

8 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (20-12-15 14:16:53)

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

ronnyke schreef:

Ha pfff bwa ok ik zal er in elk geval als er niks misgaat aan de start staan. Hoop dat de positieve noot dan ook naar de andere kant van de schelde waait.

hahaha dan gaan wij daar voor zorgen.!!!:-)

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

9

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

petitmas schreef:

Louise...........ga je in 2016 al de hele doen?
Komt voor mij goed uit, kan je mooi verslag uitbrengen :-) (ik neem aan dat je met gps fietst en loopt?)

Ja, en ja - al lukte verslag uitbrengen in de tijd voor de GPS me ook altijd prima, hoor wink

Louise

10

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

En de eerste berichten komen binnen http://losseveter.nl/2016/02/19/remy-va … en-blazen/

11

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

Met al die Zeeuwen hier zijn er vast nog mensen die meedoen aan de Trail by the Sea morgen? Ik doe de halve marathonafstand.

/Herman (Zeeuws-Vlaming van vaders zijde)

12

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

ronnyke schreef:

En de eerste berichten komen binnen http://losseveter.nl/2016/02/19/remy-va … en-blazen/

Ik kreeg dat bericht al doorgespeeld uit de lokale media: http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2016 … shuoXlgXcs

Veel plezier bij Trail by the Sea morgen, Herman, da's een pittige - en lekker uitwaaien ook!

Louise

13

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

Nee moet werken morgen maar loop volgend weekend wel een halve in Axel (Zeeuws-Vlaanderen)

14

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

Ja, dat hij pittig wordt begin ik me zo langzamerhand ook te realiseren inderdaad... wink Windkracht zes morgen. Maar als de voorspellingen kloppen blijft het waarschijnlijk wel droog.

En Axel, daar kwam mijn grootmoeder vandaan. Dus dat telt. smile

/Herman

15 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (20-02-16 21:59:00)

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

ronnyke schreef:

Nee moet werken morgen maar loop volgend weekend wel een halve in Axel (Zeeuws-Vlaanderen)

We spreken af Ronny en Herman!!
Na de wedstrijd is de eerste Westmalle voor mijn rekening)

Dennis (Zeeuws-Vlaaming en Axelaar in hart en nieren)

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

16

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

ronnyke schreef:

En de eerste berichten komen binnen http://losseveter.nl/2016/02/19/remy-va … en-blazen/

En hier gaat het niet bij blijven..........................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

17

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

HermanB schreef:

Windkracht zes morgen.

Zeven, zelfs, aan de kust in Zeeland, volgens Weeronline, en dat voelt daar altijd nog harder.

Louise

18

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

Dennis Florussen schreef:

We spreken af Ronny en Herman!! Na de wedstrijd is de eerste Westmalle voor mijn rekening)

Leuk smile Alleen... Ik doe niet ook mee in Axel,  alleen in Burgh (= Trail by the Sea). Of doe jij daar ook mee?

De hroetn,

/Herman

19

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

Louise schreef:

Zeven, zelfs, aan de kust in Zeeland, volgens Weeronline, en dat voelt daar altijd nog harder.

Hm ja,  buienradar heeft het nu ook weer bijgesteld naar West 7 in de loop van de middag. Maar dat was het in Egmond ook,  en dat was langer en het ging recht tegen de wind in. Dus het zal wel gaan.

/Herman

20

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

HermanB schreef:
Dennis Florussen schreef:

We spreken af Ronny en Herman!! Na de wedstrijd is de eerste Westmalle voor mijn rekening)

Leuk smile Alleen... Ik doe niet ook mee in Axel,  alleen in Burgh (= Trail by the Sea). Of doe jij daar ook mee?

De hroetn,

/Herman

Spijtig, nee ik start daar niet, gister de 25km van Terneuzen gelopen.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

21

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

Ik moet direcht na het lopen vertrekken spijtig genoeg. Moet nog naar de receptie van de club in Antwerpen.

22 Laatst bewerkt door HermanB (22-02-16 19:32:37)

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

HermanB schreef:

[Trail by the Sea] Hm ja,  buienradar heeft het nu ook weer bijgesteld naar West 7 in de loop van de middag. Maar dat was het in Egmond ook,  en dat was langer en het ging recht tegen de wind in. Dus het zal wel gaan.

En het ging! Wel twee keer flink gezandstraald bij het afdalen van de duinenrij naar het strand, maar op het strand kwam de wind schuin van voren en dat was eigenlijk wel te doen. Omdat het niet zulke lange stukken strand waren viel het me ook makkelijker dan in Egmond. Afgezien van het feit dat er door de wind en het hoogwater op sommige plekken van een strand nauwelijks meer sprake was: de golven spoelden daar tot aan de voet van de duinenrij (die daar dan ook meer op een klif lijkt) zodat we dan door het water moesten.

Maar wat een mooie omgeving en route! Lekker zwaar met al die klimmetjes, rul zand en een paar modderpoelen, maar toch super-ontspannen gelopen. Volgend jaar weer wat mij betreft :-)

/Herman

23

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

Ok mooi positief nieuws dus die ga ik ook in gedachte houden om eens mee te doen.

24 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (27-02-16 10:07:14)

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

ronnyke schreef:

Ok mooi positief nieuws dus die ga ik ook in gedachte houden om eens mee te doen.

En klaar voor vanmiddag??

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

25

Re: Triathlon in Zeeland.!!!

Dat weet ik pas als ik een paar km aan het lopen ben :-)