1

Onderwerp: Triathlon Kalender

Met de passie voor deze sport - in de revalidatie tijd - m'n tijd goed besteed, met dit als resultaat:

Inmiddels ruim 200 evenementen beschikbaar op www.triathlonkalender.nl. Focus is Nederland en België aangevuld met enkele langere afstanden binnen Europa. Type events: Triathlon, Duathlon, Zwemloop, Tijdrit, Cross-varianten en andere type multisport evenementen. Mis je een evenement, dan kun je deze zelf toevoegen.

De vraag is nu, welke evenementen missen nog? En wat vind je ervan?

www.triathlonkalender.nl

Handige Triathlon Tips, Raceverslagen en meer In2Triathlon
Voor het complete overzicht van Triathlons in Nederland en Belgie: Triathlon Kalender

2 Laatst bewerkt door Cootje (03-01-16 16:16:30)

Re: Triathlon Kalender

Hallo Jos,

Is een beste lijst geworden! Alvast wat opbouwende kritiek: de buitenlandse wedstrijden lijken zich te beperken op allen Ironman wedstrijden, de hotlist van de ETU ontbreekt vrijwel compleet. Geen enkele van de willekeurig opgezochte wedstrijden stond er tussen, behalve Kalkar: Lissabon, Kopenhagen, Sluchtsee, Walchsee, Strathclyde, Glasgow... Verder staat Rotterdam er alleen in als WK Para, en niet als EK of Nederlandse qualifier voor volgend jaar. De Rotterdam 010 wordt niet gevonden als je zoekt op Rotterdam. Ik mis ook de Xterra en Powerman evenementen.

Verder valt me op dat de site bij vlagen erg langzaam is, en als ik een filter verwijder kom ik in het hoofdscherm met alleen de eerste maanden (?) in plaats van alles. Ik denk dat dat eerste scherm sowieso lastig is om te doorgronden, zou die verwijderen.

Wat viel me nog meer op: ik kan wel filteren op alleen Belgie, maar niet alleen Nederland. De kleurtjes in de linkerbalk zijn me onduidelijk en voegen denk ik weinig toe, je haalt de afstanden 1/4 en OD door elkaar: 1/4 is een kilometer zwemmen, OD anderhalf. Bovendien heet een OD tegenwoordig geen OD meer maar de Standaard Afstand. Zou het handig zijn om in het kopje ook de plaats van het evenement te vermelden?

Al met al zou dit met een complete lijst een erg nuttige site kunnen zijn!

3

Re: Triathlon Kalender

Hallo Cootje,

Dank je voor je input. Het primaire doel is compleet te zijn voor Nederland en Belgie en de wat langere events buiten deze landen. Het klopt dat er ETU, Challenge, #Man Series er zeker nog bij mogen/moeten. Qua snelheid zijn we aan het tweaken, aantal bezoekers voor de eerste paar dagen is explosief.

We nemen je feedback mee als input voor de komende updates.

Handige Triathlon Tips, Raceverslagen en meer In2Triathlon
Voor het complete overzicht van Triathlons in Nederland en Belgie: Triathlon Kalender

4

Re: Triathlon Kalender

Ha Jos,

Heb net nog wat ge-edit in de tekst na wat verder onderzoek. Hopelijk kun je er wat mee.

Succes!

5

Re: Triathlon Kalender

Top, neem de nieuwe versie mee als input :-)

Handige Triathlon Tips, Raceverslagen en meer In2Triathlon
Voor het complete overzicht van Triathlons in Nederland en Belgie: Triathlon Kalender

6

Re: Triathlon Kalender

Hallo Cootje,

Update:
ETU Nederland incl de 010 feedback is aangepast;
Hoofd/beginscherm gaan we mee bezig;
Plaatsnaam van evenement toegevoegd in overzicht/card;
De kleurtjes qua event worden in de komende weken uniform gemaakt (rood=tri / blauw=zwemloop etc. etc.)
Kopjes 1/4 (OD) aangepast naar 1/4 EN OD afstanden, idem voor 1/8 en sprint - op termijn ook naar standaard toewerken;

Qua events nog toe te voegen:
- Powerman serie
- Norseman / Swissman
- Challange serie
- Xterra

Iemand nog andere suggesties?

Handige Triathlon Tips, Raceverslagen en meer In2Triathlon
Voor het complete overzicht van Triathlons in Nederland en Belgie: Triathlon Kalender

7

Re: Triathlon Kalender

Hey JosP, topsite! Dankjewel!

Drie opmerkingen:
- De makkelijke: als ik op evenementen in Zeeland zoek krijg ik een error (waarschijnlijk omdat die er niet zijn, error 404)
- Ik zou het handig vinden om meerdere provincies aan te kunnen klikken, bijvoorbeeld Brabant en Limburg (handig vanuit Eindhoven)
- Nog handiger (wat mij betreft) zou zijn om een kaartje te hebben waar alle triathlons van Belgie en Nederland op een kaartje staan aangegeven. Zo is bijvoorbeeld Lommel ook dichtbij vanuit Eindhoven, maar omdat mijn topo van Belgie niet zo goed is, is dat altijd lastig zoeken. Maar ik snap dat dat veel werk is smile

8

Re: Triathlon Kalender

Op triatlonwedstrijden.be heb je dat volgens mij wel.