1

Onderwerp: Keuze wielset alu/carbon

Voor mijn TT fiets ben ik op zoek naar een set alu/carbon wielen.
Maat 50 a 60 mm. Nu is er heel veel keus met daar in ook verschillende prijskaartjes.
Nu heb ik al een voorselectie gemaakt:
Supra RCA Elite 55 voor ca. € 600,00
Shimano RS81 C50 voor ca. € 700,00
Mavic Cosmic SLS 50 voor ca. 700,00
Zipp 60 voor ca. € 950,00
FFWD F6R met FFWD naaf voor ca. € 1000,00
FFWD F6R met DT 240S naaf voor ca. € 1100,00
Nu vraag ik mij af of er nu veel kwaliteit verschil zit tussen bovenstaande wielen en of er set positief tussen uit schiet.
Rechtstreeks een Chinese set kopen zie ik eerlijk gezegd niet zitten.
Er zullen wellicht andere goede wielsets zijn die binnen deze prijsrange vallen.
Hebben jullie eventueel een advies?

Alvast bedankt, Emiel

2

Re: Keuze wielset alu/carbon

DT swiss 50

3

Re: Keuze wielset alu/carbon

Je prijscategorie valt wel ruim aangezien de goedkoopste maar de helft kost tov de duurste :-). Van een merk als zipp zou ik niet teveel verwachten voor 1000 euro terwijl je bij ffwd met het topmodel zit.

4

Re: Keuze wielset alu/carbon

ronnyke schreef:

Je prijscategorie valt wel ruim aangezien de goedkoopste maar de helft kost tov de duurste :-). Van een merk als zipp zou ik niet teveel verwachten voor 1000 euro terwijl je bij ffwd met het topmodel zit.

Klopt ;-) Valt allemaal wel binnen budget maar wanneer een wiel van het ene merk van bijvoorbeeld € 700,00 net zo goed is als een wiel van een ander merk van € 1000,00 hou ik dat geld liever in mijn zak.

5

Re: Keuze wielset alu/carbon

Ik heb die Shimano C50, al 4 jaar en ca. 2000km per jaar en ze zijn werkelijk geweldig. Ondanks mijn hoge gewicht nooit een enkel probleempje gehad. In herfst en winter rijd ik op alu wielen Scirocco 35mm van Campognolo, remt toch wat dan die carbon wielen, ca. 3000km per jaar, bevallen ook goed.

6

Re: Keuze wielset alu/carbon

Ik heb de Supra RC58. Hiervoor had ik Quasar. Ik weeg ongeveer 85kg. Ik heb 4 jaar met de Quasar gereden en er nooit iets mee gehad. En ik ben er echt niet heel zuinig op, het blijven gewoon wielen. Met een nieuwe fiets zijn er ook nieuwe wielen gekomen. De Supra dus nu. Ook mijn budget laat wel wielen toe van rond de 1000 euro, maar mijn fietsenmaker durft mij de Supra wel te adviseren. En zo houd ik mooi 400 euro over voor wat anders.

7

Re: Keuze wielset alu/carbon

Mavic cosmic heb ik, prima set probleemloos 6000 km mee gefietst.

8

Re: Keuze wielset alu/carbon

arend schreef:

Ik heb de Supra RC58. Hiervoor had ik Quasar. Ik weeg ongeveer 85kg. Ik heb 4 jaar met de Quasar gereden en er nooit iets mee gehad. En ik ben er echt niet heel zuinig op, het blijven gewoon wielen. Met een nieuwe fiets zijn er ook nieuwe wielen gekomen. De Supra dus nu. Ook mijn budget laat wel wielen toe van rond de 1000 euro, maar mijn fietsenmaker durft mij de Supra wel te adviseren. En zo houd ik mooi 400 euro over voor wat anders.

Quasar en supra zijn dezelfde wielen, dus dat verbaast me niet smile

@emiel1969
De shimano's zijn erg goed, mijn vrouw rijd ermee en ik heb ze wel eens een paar weken geleend.

Je zou eventueel de Dura ace variant nog kunnen overwegen (rond de 1100 euro), dat is dezelfde velg, maar dan met fantastische ipv degelijke naven en iets lichtere spaken. De prijs/kwaliteit verhouding is natuurlijk beter met de RS81/C50, maar ja...

Als je Chinese wielen overweegt, maar onzeker bent over kwaliteit en import zou je eens de website van kuiper trading kunnen bekijken. Zij importeren ze, geven Nederlandse garantie en zijn misschien 50 a 100 euro duurder dan wanneer je een setje zelf bij elkaar sjachert en verzend uit China.

De Mavic's zijn natuurlijk de standaard als het gaat om hoge budget velgen.. Je zou de SLE nog kunnen overwegen. Lichter dan de SLS, met banden, met de mooie zwarte Exalith remrand voor rond de 1100 euro.

Dan zijn er nog de fulcrum Red Wind in diverse varianten (van 700 tot 1200 Euro) en de Campagnolo Bullets, dat zijn dezelfde wielen, alleen de Campa's zijn anders gespaakt.

9

Re: Keuze wielset alu/carbon

Bedankt voor al jullie reacties! Maakt het er allemaal niet makkelijker op :-)
Ben er uit. Worden de Shimano RS81 C50. Mooie prijs denk ik voor een degelijk wiel.
Niet de allerlichtste van het stel maar met 85 kg moet hij ook wel wat kunnen houden.
Tevens ook even een paar wielen in fiets ge-photoshopped om te kijken hoe het er uit ziet.
Met Shimano wordt het een mooi setje!
gr, Emiel