1

Onderwerp: charles uit purmerend

Hallo allemaal ben charles uit purmerend zoals titel al zegt.
Ik ben al paar jaar een fietser en probeer ieder jaar wel nieuw doel te stellen om voor te trainen.
Enigste nadeel wat ik had heb het nogal druk met werk en ben veel weg van huis,dus viel iedere winter mijn conditie weer naar beneden.
Door een vriend die eigenlijk een keer wou meefietsen en goed mee kwam met mij doordat hij aan hardlopen deed ging er een lampje bij mijn branden.
Uiteraard wel andere conditie maar als ik daar nou beetje de winter mee doorkom dan is mijn basisconditie in ieder geval beter als anders met niks,en kost relatief minder tijd als fietsen.
Nou was dat makelijker gezegd als gedaan alles ging lekker toen de een na de andere blessure kwam,in het begin gewoon omdat ik dacht dat het net als fietsen was en het teveel deed waardoor ik overbelast was.
Van de zomer kwam mijn fiets campagne niet zo van de grond door drukte zo ook voor het lopen.
Later wat meer rust gekregen en het meeste tijd op lopen gezet,maar aangezien mijn fietsconditie nog wel goed was liep ik daar weer te veel op helaas wat weer overbelasting gaf.
Toen heb ik het hele fietsen even laten leggen en vooral op het lopen gefocust,waardoor ik ook voelde dat de hele opbouw anders verliep.
Alles gaat nu lekker en ben klaar voor dit sportieve jaar.
Maar omdat ik eigenlijk allebei wel leuk vind is verband met duathlon snel gemaakt.
Nou heb ik mij ingeschreven voor duathlon in hoorn op 3 april,ook om weer stok achter de deur te hebben om ergens voor te trainen.

2

Re: charles uit purmerend

Hoi Charles, welkom hier!
Leuk om gelijk al een stok achter de deur te hebben in de vorm van een wedstrijd, dan weet je waarvoor je traint smile

3

Zo is het bij mij ook begonnen :-) fietsen en tijdens de wintermaanden wat lopen om conditie en gewicht te onderhouden en dan een duatlonnetje en nog èèn en nog èèn en dan een lange en een powerman enz enz ...... Succes met je voorbereiding let er wel op in die duatlon wedstrijden gaat het er hard aan toe.

4

Dank je voor leuke reacties.
Maar hoe bedoel je hard aan toe?

5

Hoge snelheid vanaf de start

6

Dat realiseer ik me ook.
Ik heb de eindtijden van afgelopen jaar bekeken dus weet wat ik ongeveer voor tijd moet lopen en fietsen.
En ik denk dat dat haalbaar moet zijn voor mij.