1

Onderwerp: Halve Luxemburg of Halve Stein

Good morning !

Ik zoek dit jaar sub-5u te finishen op de halve afstand, en plan dit te doen tijdens de Challenge Almere-Amsterdam.

Om in Juni alvast zicht te hebben op de conditie en werkpunten, zou ik tijdens deze maand of de Ironman 70.3 in Luxemburg of de halve van Stein willen plannen.

Een sub-5u in Almere betekent meer dan waarschijnlijk in Lux geen sub-5u, gezien het verschil in parcours, maar ik zou toch graag in Juni dicht tegen deze 5u willen zitten, of in Lux of in Stein. Op Stein heb ik helemaal geen zicht, gezien ik daar nog niet geracet heb.

Zijn er mensen die beide races reeds gedaan hebben en kunnen aangeven/vergelijken welk parcours het snelste is om uiteindelijk zo dicht mogelijk tegen die 5u te zitten?

Alvast bedankt voor jullie feedback !

2

Re: Halve Luxemburg of Halve Stein

Ik heb Stein nog niet gedaan maar Luxemburg wel en dit is een relatief snel parcour.

3

Re: Halve Luxemburg of Halve Stein

Stein ken ik niet, ik was in Luxemburg wel 40 minuten sneller dan in Wiesbaden. Wiesbaden is pittig (althans, vooral omdat er een paar lange, pittige klimmen in zitten tijdens het fietsen), in verhouding is Luxemburg dan wel een vlot parcours.

4

Re: Halve Luxemburg of Halve Stein

Stein is geen heel snel parkoers, het fietsen is heuvelachtig en lopen is redelijk vlak (1 klim van een meter of 700 per ronde) maar aangezien het een trainingswedstrijd voor je is, is het verschil in inschrijfgeld misschien wel interessant.

Luxemburg 245 euro, Stein 77,50 euro....

Voor mij was het een no brainer om in Stein te starten dat weekend als testwedstrijd.

5

Re: Halve Luxemburg of Halve Stein

Heb Stein 2x gedaan. Volgens mij laatste Garmin log 2014 is het parcours net volledig 1,9-90,21,1 - eerder 1,9-88-19. Het fietsen kent een paar klimmetjes. weet niet welke wijzigingen ze in 2015 hebben gedaan - dan wel in 2016 gaan doen.

Handige Triathlon Tips, Raceverslagen en meer In2Triathlon
Voor het complete overzicht van Triathlons in Nederland en Belgie: Triathlon Kalender

6

Re: Halve Luxemburg of Halve Stein

JosP schreef:

Heb Stein 2x gedaan. Volgens mij laatste Garmin log 2014 is het parcours net volledig 1,9-90,21,1 - eerder 1,9-88-19. Het fietsen kent een paar klimmetjes. weet niet welke wijzigingen ze in 2015 hebben gedaan - dan wel in 2016 gaan doen.

Mijn gegevens uit 2015 waren 1,9-86,5-19,7.