76

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ik neem ook de TT (al is het maar dat mijn racer niet echt een aero-machien is). Wel twijfel ik of ik een dicht achterwiel steek of een hoge (9) velg.

Ik denk dat met een disc het wel heel hard wordt op de klinkers, maar ik heb nog nooit met zo'n ding op klinkers gereden. Iemand ervaring hier?

77

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Nog even een update: bij de registratiebalie werd ons vanmiddag verteld dat het water 24 graden was en dat een wetsuit morgen dus niet toegestaan zou zijn.

Op de website staat echter dat het water gisteren nog 20.4 graden was, dus dat is wel een beetje gek: Ofwel één van de twee getallen klopt niet, ofwel het water is wel heel snel opgewarmd. De conclusie bij mijn triathlonclub was daarom dat het toch wel verstandig lijkt om je wetsuit mee te nemen naar de start (als je daar prettiger mee zwemt uiteraard).

/Herman

78

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

HermanB schreef:

Nog even een update: bij de registratiebalie werd ons vanmiddag verteld dat het water 24 graden was en dat een wetsuit morgen dus niet toegestaan zou zijn.

Op de website staat echter dat het water gisteren nog 20.4 graden was, dus dat is wel een beetje gek: Ofwel één van de twee getallen klopt niet, ofwel het water is wel heel snel opgewarmd. De conclusie bij mijn triathlonclub was daarom dat het toch wel verstandig lijkt om je wetsuit mee te nemen naar de start (als je daar prettiger mee zwemt uiteraard).

/Herman

De website is inmiddels aangepast. Morgenochtend wordt besloten of een wetsuit is toegestaan of niet. Toch maar meenemen zou ik zeggen.
Elmar

79

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

HermanB schreef:

Op de website staat echter dat het water gisteren nog 20.4 graden was, dus dat is wel een beetje gek: Ofwel één van de twee getallen klopt niet, ofwel het water is wel heel snel opgewarmd.

Die 20.4 graden klopte dus blijkbaar niet. De tekst op de website is nu inderdaad aangepast: "Temparature on July 22 :  24.0 ° C, there's a real possibility that it's not allowed to wear a wetsuit during the races on sunday. The organization will measure the watertemperature on sunday morning and follow up with an official update about the watertemperature."

/Herman

80

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Dan ook maar een reserve trisuit mee. In een losse top en broekje zwemt t erg lastig.

Wel heel snel opgewarmd dan. En beetje laat met het updaten van de gemeten temperatuur.

Ik heb nooit zo'n eind zonder gezwommen. Oeps...

81

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Allemaal veel succes met de wedstrijd, gister bij training verkeerde beweging gemaakt en door mijn rug gegaan en kan nog amper lopen dus meedoen is geen optie, baal giga maar is niet anders

Mijn dochter mag het nu zonder mij doen

82

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

marcelca schreef:

Allemaal veel succes met de wedstrijd, gister bij training verkeerde beweging gemaakt en door mijn rug gegaan en kan nog amper lopen dus meedoen is geen optie, baal giga maar is niet anders

Balen zeg!!! Sterkte langs de zijlijn dan..

Iedereen verder succes vandaag!!! smile

83

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

thxs het is niet anders....

Wel al een fototje dat mijn dochter in haar startwave als eerste de fiets opgaat, toch lekker als je hard kan zwemmen

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13769519_1268495813201940_5476998375026611208_n.jpg?oh=8b3a1328f4b53f204e982e16cde37d05&oe=582D82C6

84 Laatst bewerkt door mstyz (24-07-16 13:20:09)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Was een mooi feestje. Ik heb het rustig aan gedaan, vooral bij zwemmen en fietsen. Het was zonder pak zwemmen.... en eerlijk gezegd heb ik lang niet zo langzaam gezwommen. Bij Het fietsen volgens plan met een veel lagere hartslag gefietst. Gemiddeld 164bpm i.t.t. 172bpm vorig weekend. Maar op deze manier was het allemaal een stuk relaxter en was het lopen een feestje.

Als de criteria niet verder worden aangescherpt.... mag ik volgens jaar mee doen met het WK. Dennis jij ook! ;-)

85

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

mstyz schreef:

Als de criteria niet verder worden aangescherpt.... mag ik volgens jaar mee doen met het WK. Dennis jij ook! ;-)

Hee, waar komt dit lijstje vandaan? Want het stemt niet (helemaal) overeen met de lijst van mylaps. Het valt me op omdat volgens dit lijstje een vriend van me wel gekwalificeerd zou zijn en volgens de mylaps-lijst niet (en ik ook niet).

/Herman

86

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Sohee, wat een parcours! Ik vond het supergaaf, het zwemmen in de Rijnhaven en dan dat fietsrondje. Die start over de Hoerenloper en de Wilhelminapier op de Erasmusbrug af... kippenvel!

Maar het was wel ook totaal idioot natuurlijk, ik schoot af en toe in de lach als er wéér een heel raar kronkeltje of doorsteekje of kruip-door-sluip-door opdoemde, of een paal of  boom midden op het pad, of wéér een ander soort wegdek (een stukje onverhard had ook niet misstaan)! En daarna nog 10 km keren en draaien door het Park. Heel erg leuk, maar lijkt me erg lastig als je echt voor een topprestatie wilde gaan. Bij het WK 'om het echie' volgend jaar is het toch wel anders, lijkt me?

Wel tevreden over mijn prestatie ook, zwemmen ging erg lekker (eindelijk een fatsoenlijke watertemperatuur), fietsen vooral voorzichtig gedaan, en lopen okee maar toch nog niet op het oude niveau. Gefinisht in 3u02 ofzoiets.

Met Linda stuivertje gewisseld op de fiets maar zij wisselde en liep mij er daarna uit. Mstyz heeft 'rechts houwe' naar me geroepen (mag de volgende keer wel iets beleefder wink ), Herman helaas niet gezien.

Louise

87

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Het zit er weer op, mooi evenement. Fietsparcours had idd wel een hoog kruip door, sluip door gehalte en dan heb ik het niet eens over alle klinkers en speedbumps. Verdient nog wat aandacht voor volgend jaar. Blij dat ik de TT-bike had thuis gelaten

88

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Heel gaaf evenement om aan mee te doen, maar wel veel slecht geregeld hoor. Tassen niet terug, geen douches/kleedgelegenheid, te weinig PR en uitleg voor omwonenden, zand in krappe bochten, etc.
En hadden er voor dit geld niet wat wegen afgesloten kunnen worden? Daar ging ik wel van uit toen ik 70 euro neertelde wink

Inderdaad Louise nog gezien op de fiets. Toch iets van mn slechte zwemtijd goed kunnen maken.
En Dennis vantevoren, maar daarna natuurlijk nooit meer big_smile

89

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ik heb meer mensen horen klagen over de organisatie, maar ik vond het prima geregeld. Hoeveel organisaties ken je die het voor elkaar krijgen om in een stadscentrum zo'n wedstrijd georganiseerd te krijgen. Heb je alle wijzigingen in de wegen gezien? Betonnen paaltjes die verwijderd zijn. Asfalt dat gestort is op plekken waar je een stoeprand af zou moeten.

Slechte PR? Erben Wennemars staat al weken in kranten als ambassadeur van deze wedstrijd. 1000 mensen weten te krijgen voor de OD. Google Ads zeggen mij ook al weken dat ik me voor deze wedstrijd moet opgeven.

Zijn er mensen die hun tas helemaal niet terug hebben gekregen? Dat zou niet zo goed zijn. Ik moest zelf 20 minuten wachten op mijn tas. Er zijn ergere dingen. Een wedstrijd voor 1000 man is nou eenmaal niet zo eenvoudig als voor 150 man.

Maargoed, ik ben dan inmiddels ook ICAN achtige wedstrijden gewend en dan lijkt alles opeens goed.

90 Laatst bewerkt door TumTumTum (24-07-16 22:08:33)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ik ben er bij geweest als toeschouwer. Eerst even bij de Erasmusbrug, stoer hoor, zo dwars door de stad knallen terwijl het gewone stadsleven er omheen gewoon door gaat. Vond ik wel een heel apart gezicht. Het zwemmen heb ik helaas gemist maar ik ben het met Louise eens, wat een tof parcours. Jammer dat ik niet mee kon doen.
Maar dat fietsparcours leek mij ook wel heel erg bochtig. Louise heb ik net niet zien binnen komen, ik was 18 minuten te laat. Ik heb vast wel andere mensen van het forum gezien maar die herken ik niet.

91

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

HermanB schreef:
mstyz schreef:

Als de criteria niet verder worden aangescherpt.... mag ik volgens jaar mee doen met het WK. Dennis jij ook! ;-)

Hee, waar komt dit lijstje vandaan? Want het stemt niet (helemaal) overeen met de lijst van mylaps. Het valt me op omdat volgens dit lijstje een vriend van me wel gekwalificeerd zou zijn en volgens de mylaps-lijst niet (en ik ook niet).

/Herman

Ik had de uitslagen van itu website gehaald. Heb zelf het lijstje samengesteld, zie eigenlijk alleen nr1 uit mijn lijstje niet terug....  welke kloppen volgens jou niet?

--M

92 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (24-07-16 23:11:33)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

mstyz schreef:
HermanB schreef:
mstyz schreef:

Als de criteria niet verder worden aangescherpt.... mag ik volgens jaar mee doen met het WK. Dennis jij ook! ;-)

Hee, waar komt dit lijstje vandaan? Want het stemt niet (helemaal) overeen met de lijst van mylaps. Het valt me op omdat volgens dit lijstje een vriend van me wel gekwalificeerd zou zijn en volgens de mylaps-lijst niet (en ik ook niet).

/Herman

Ik had de uitslagen van itu website gehaald. Heb zelf het lijstje samengesteld, zie eigenlijk alleen nr1 uit mijn lijstje niet terug....  welke kloppen volgens jou niet?

--M

Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik vermoed dat je te optimistisch bent, ik was in mijn AG 9de,  en ook al zijn bv 4 en 5 niet opgegeven voor eventuele deelname aan het WK tellen ze die wel mee.
Daarnaast kijken ze ook volg mij in de "open" wedstrijd naar alle deelnemers die volgend jaar 40 worden en "tellen" ze die ook mee, ongeacht of ze zich nu opgegeven hebben, want die zouden in principe zich nog volgend jaar bij een andere wedstrijd kunnen kwalificeren.  Maar zeker weten doe ik dit ook niet.

In ieder geval het was een enerverende wedstrijd!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

93 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (24-07-16 23:15:38)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Dennis Florussen schreef:
mstyz schreef:
HermanB schreef:

Hee, waar komt dit lijstje vandaan? Want het stemt niet (helemaal) overeen met de lijst van mylaps. Het valt me op omdat volgens dit lijstje een vriend van me wel gekwalificeerd zou zijn en volgens de mylaps-lijst niet (en ik ook niet).

/Herman

Ik had de uitslagen van itu website gehaald. Heb zelf het lijstje samengesteld, zie eigenlijk alleen nr1 uit mijn lijstje niet terug....  welke kloppen volgens jou niet?

--M

Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik vermoed dat je te optimistisch bent, ik was in mijn AG 9de,  en ook al zijn bv 4 en 5 niet opgegeven voor eventuele deelname aan het WK tellen ze die wel mee.
Daarnaast kijken ze ook volg mij in de "open" wedstrijd naar alle deelnemers die volgend jaar 40 worden en "tellen" ze die ook mee, ongeacht of ze zich nu opgegeven hebben of niet, want die zouden in principe zich nog volgend jaar bij een andere wedstrijd kunnen kwalificeren.  Maar zeker weten doe ik dit ook niet. En laat ons eerlijk zijn 2:12 en 2:14 zijn dit WK waardige tijden?
Ik zou het onwijs gaaf vinden hoor (ik heb al even mijn pakje uitgezocht bij de NTB stand;-)), begrijp me niet verkeerd. Maar eerlijk....????!!!!!

In ieder geval het was een enerverende wedstrijd!!!met een iet wat listig fietsparcours en een stevig loop parcours

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

94 Laatst bewerkt door HermanB (25-07-16 00:24:43)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Dennis Florussen schreef:

Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik vermoed dat je te optimistisch bent, ik was in mijn AG 9de,  en ook al zijn bv 4 en 5 niet opgegeven voor eventuele deelname aan het WK tellen ze die wel mee.

In antwoord op de vraag van mstyz: Het zit volgens mij inderdaad zoals Dennis schrijft.

De procedure staat overigens hier. Twee citaten:

Kwalificatiemogelijkheden
- Rotterdam Triathlon Championships 23-24 juli 2016 – maximaal 15 startplaatsen per AG (m/v).

Met andere woorden: het kunnen er ook minder zijn dan 15. Als het de bedoeling was dat de eerste 15 kandidaten door gingen zou er denk ik staan dat er 15 startplaatsen per AG te vergeven zijn. Niet maximaal 15.

Dennis Florussen schreef:

Daarnaast kijken ze ook volg mij in de "open" wedstrijd naar alle deelnemers die volgend jaar 40 worden en "tellen" ze die ook mee, ongeacht of ze zich nu opgegeven hebben, want die zouden in principe zich nog volgend jaar bij een andere wedstrijd kunnen kwalificeren.  Maar zeker weten doe ik dit ook niet.

Uit het genoemde document:

3. Criteria voor kwalificatie
a. De agegroup waarnaar gekeken wordt, is de agegroup waarin de atleet op het WK in 2017 uit zal komen, ook als de atleet
tijdens de kwalificatie nog niet tot die agegroup behoort.
b. Het resultaat (ten opzichte van andere Nederlanders in de betreffende agegroup) is leidend.

3a bevestigt wat Dennis zei: dat ook de resultaten meetellen van degenen die volgend jaar pas in je age group zitten. En 3b bevestigt volgens mij dat je bij de eerste 15 van alle deelnemers van je 2017 age group moet zitten, dus niet alleen van degenen die zich hebben opgegeven voor kwalificatie.

Of de open wedstrijd ook nog meetelt weet ik niet zeker, maar dat zou goed kunnen.

Overigens heb ik zelf ook liever dat Dennis ongelijk heeft hoor, want dan zou ik me zelf ook wel eens gekwalificeerd kunnen hebben in mijn eigen age group. Maar ik vrees dat dat niet het geval is (ik was 20e in mijn 2016 AG).

/Herman

95

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

roojoo schreef:

Ik heb meer mensen horen klagen over de organisatie, maar ik vond het prima geregeld. Hoeveel organisaties ken je die het voor elkaar krijgen om in een stadscentrum zo'n wedstrijd georganiseerd te krijgen. Heb je alle wijzigingen in de wegen gezien? Betonnen paaltjes die verwijderd zijn. Asfalt dat gestort is op plekken waar je een stoeprand af zou moeten.

Heb ik inderdaad niet opgemerkt.

En zo'n décor maakt toch wel alles goed:

96

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

roojoo schreef:

Ik heb meer mensen horen klagen over de organisatie, maar ik vond het prima geregeld. Hoeveel organisaties ken je die het voor elkaar krijgen om in een stadscentrum zo'n wedstrijd georganiseerd te krijgen. Heb je alle wijzigingen in de wegen gezien? Betonnen paaltjes die verwijderd zijn. Asfalt dat gestort is op plekken waar je een stoeprand af zou moeten.

Slechte PR? Erben Wennemars staat al weken in kranten als ambassadeur van deze wedstrijd. 1000 mensen weten te krijgen voor de OD. Google Ads zeggen mij ook al weken dat ik me voor deze wedstrijd moet opgeven.

Zijn er mensen die hun tas helemaal niet terug hebben gekregen? Dat zou niet zo goed zijn. Ik moest zelf 20 minuten wachten op mijn tas. Er zijn ergere dingen. Een wedstrijd voor 1000 man is nou eenmaal niet zo eenvoudig als voor 150 man.

Maargoed, ik ben dan inmiddels ook ICAN achtige wedstrijden gewend en dan lijkt alles opeens goed.

Helemaal mee eens!
Ik ben gelukkig geen ICAN achtige taferelen gewend, maar het is heel lastig om in een wereldstad (en dan nog eens op zulke toplocaties) zo'n groot evenement te organiseren. Er zijn zeker verbeterpunten, maar ik vond het ook goed georganiseerd, zeker voor een eerste keer. Sommige mensen (ook forumleden) verwachten wel heel veel en klagen ook snel hoor..

97

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

mstyz schreef:

Was een mooi feestje. Ik heb het rustig aan gedaan, vooral bij zwemmen en fietsen. Het was zonder pak zwemmen.... en eerlijk gezegd heb ik lang niet zo langzaam gezwommen. Bij Het fietsen volgens plan met een veel lagere hartslag gefietst. Gemiddeld 164bpm i.t.t. 172bpm vorig weekend. Maar op deze manier was het allemaal een stuk relaxter en was het lopen een feestje.

Bedankt voor het rustig aan doen Matthijs, want nu ben ik ook eens voor jou gefinisht ;-)
We zaten dan wel niet in dezelfde startwave, maar in de overall uitslag sta ik 1 plekje boven je :-)
Hopelijk hebben wij ons gekwalificeerd voor het WK, maar als ik het hier zo lees zal dat nog lastig worden (in ieder geval voor mij).

98

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

LindaRotterdam schreef:
roojoo schreef:

Ik heb meer mensen horen klagen over de organisatie, maar ik vond het prima geregeld. Hoeveel organisaties ken je die het voor elkaar krijgen om in een stadscentrum zo'n wedstrijd georganiseerd te krijgen. Heb je alle wijzigingen in de wegen gezien? Betonnen paaltjes die verwijderd zijn. Asfalt dat gestort is op plekken waar je een stoeprand af zou moeten.

Heb ik inderdaad niet opgemerkt.

En zo'n décor maakt toch wel alles goed:

Mooie actiefoto! Na 1km, als je van de Erasmusbrug af komt staan er normaal paaltjes, die waren mooi weggehaald. Extra asfalt heb ik ook gezien, ofwel bij het keerpunt of als je bij het Shell tank station weer het fietspad op komt volgens mij.



Voor mij ook afwachten of ik volgend jaar mee mag doen. 31e in de open categorie. Dan staan er 2 vrouwen voor me, en 1 iemand die Pedro heet en denk ik niet als Nederlander kwalificeert. Dus 28e van de Nederlandse mannen in de open categorie. En dat verdeelt over 4 age groups, waarvan denk ik de meeste in de 30-34 zitten, zoals ik (nu 29).

Lijkt me wel mooi om in zo'n Nederlands pak te mogen racen volgend jaar.

99

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Mooi verhaal nog over een kerel met een donorhart die vanuit het ziekenhuis ooit uitzicht had op het park waar hij gister een triathlon volbracht, in de Rotterdamse AD: http://www.ad.nl/dossier-rotterdam/tria … ~a6bdff2c/

100

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

En nog iets, voor de eventuele WK-kwalificeerders onder jullie: hebben jullie gezien wat het kost om mee te doen volgend jaar? http://rotterdam.triathlon.org/nl/gf_2017/registratie/  Hallo zeg! 345 euro voor een OD! Is het dan nog leuk? Nouja, je krijgt dan wél 5 dagen gratis OV in Rotterdam. En een t-shirt! Wauw!

Louise