101

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Louise schreef:

En nog iets, voor de eventuele WK-kwalificeerders onder jullie: hebben jullie gezien wat het kost om mee te doen volgend jaar? http://rotterdam.triathlon.org/nl/gf_2017/registratie/  Hallo zeg! 345 euro voor een OD! Is het dan nog leuk? Nouja, je krijgt dan wél 5 dagen gratis OV in Rotterdam. En een t-shirt! Wauw!

Louise

Aai... Ik had ergens iets gelezen over 10 euro en de kosten van een Nederlands triathlon pak. Ik vroeg me al af hoe de ITU alles financiert.

102

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Het is me ook niet helemaal duidelijk of het over het WK gaat of in het algemeen, en zeker niet of de NTB er nog wat aan bijdraagt. Maar voor een gewone start op OD of sprint, zoals de open wedstrijd gister, is het zeker debiel veel geld.

Louise

103 Laatst bewerkt door HermanB (25-07-16 18:33:30)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Louise schreef:

Het is me ook niet helemaal duidelijk of het over het WK gaat of in het algemeen, en zeker niet of de NTB er nog wat aan bijdraagt. Maar voor een gewone start op OD of sprint, zoals de open wedstrijd gister, is het zeker debiel veel geld.

Ja zeg, niet dan?

Denk trouwens wel dat die hoge prijs is voor deelname aan het WK zelf. Ik heb twee keer meegedaan aan de recreatieve OD van zo'n WTS-wedstrijd, en dat was echt een stuk redelijker geprijsd (Stockholm, kostte 90 euro of zo bij voorinschrijving). OK, dat was dan misschien niet de finale van de serie, maar wel in duur land Zweden.

Ah, mal kiek: check de prijzen voor Cozumel waar dit jaar de finale is! Deelname aan het WK kost 380 USD, deelname aan de recreatieve series 110 USD.

/Herman

104

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ik begreep gister (vergadering Vrouwentriathlon) dat het inderdaad de prijs is voor WK-deelname, dat de NTB niets bijdraagt, en dat je daarbij ook nog verplicht bent om een oranje pakje van de NTB te dragen, en dat 'mag' je zelf kopen voor € 150. Je land vertegenwoordigen is kennelijk alleen voor kapitaalkrachtigen...

Louise

105

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Wat voor normaal triathlon pak kost er nou 150 euro? Daarvoor heb je bijna een hydrodynamisch speed suit, of het beste compression suit.

De NTB site heeft het over een (verplicht) kledingpakket. Impliceert pakket niet dat het meer is dan alleen een tri suit?

Dus dat wordt 345 euro, + 150 euro, + 10 euro, + wat reis - en verblijfskosten. Maar dan krijg je wel een tri suit en een t-shirt van de organisatie.

106

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Maar je doet dan wel mee aan een WK

107

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Meedoen aan een WK lijkt me een herinnering die langer bijblijft dan die paar honderd euro die je erop stukslaat (en hetzelfde geldt voor Ironmans). Ik begrijp alleen niet waarom het zo duur moet zijn? Zit dat hem in het mindere aantal deelnemers? Of is de organisatie totaal anders?

108 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (26-07-16 09:44:32)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Heeft al iemand iets vernomen van de NTB of je gekwalifiseerd bent??

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

109

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Dennis Florussen schreef:

Heeft al iemand iets vernomen van de NTB of je gekwalifiseerd bent??

Nog niet, maar met deze lijst moet je er zelf in een paar minuten achter kunnen komen:

http://nl.mylaps.com/evenementen/uitsla … enCat.html

110

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Wat mij ook niet helemaal duidelijk is, is hoeveel startplekken er precies zijn.

In de regels staat:
maximaal 15 startplaatsen per AG (m/v)

Zijn dat dan 15 plaatsen voor mannen en 15 plaatsen voor vrouwen
of
15 plaatsen voor mannen en vrouwen samen in dezelfde AG.

In geval optie 1 ben ik volgens mij geplaats, in geval optie 2 niet.
Nog even wachten tot morgen wanneer als het goed is de nominaties bekend worden.
En dan natuurlijk nog wachten op aankondiging van de tijdslimieten ;-)

111

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

frenkie schreef:

Wat mij ook niet helemaal duidelijk is, is hoeveel startplekken er precies zijn.

In de regels staat:
maximaal 15 startplaatsen per AG (m/v)

Zijn dat dan 15 plaatsen voor mannen en 15 plaatsen voor vrouwen
of
15 plaatsen voor mannen en vrouwen samen in dezelfde AG.

In geval optie 1 ben ik volgens mij geplaats, in geval optie 2 niet.
Nog even wachten tot morgen wanneer als het goed is de nominaties bekend worden.
En dan natuurlijk nog wachten op aankondiging van de tijdslimieten ;-)

Volgens mij is het 15 mannen en 15 vrouwen.

Er zijn niet eens 15 vrouwen per age group. En ook geen 15 mannen in de 20-24 age group.

112 Laatst bewerkt door René S. (26-07-16 14:01:58)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Gezien het inschrijfgeld zal er wel een lange roll-down zijn.Dan heb ik zelfs nog een kans...  Lijkt erop dat het mogelijk ook hetzelfde weekend (of één erna) is als Almere volgend jaar. Keuzes.

Heb me overigens erg goed vermaakt zondag, bijna alles zonder te forceren gedaan ivm IM Maastricht. Zwemmen was vooraf even slikken (geen wetsuit), maar viel me alles mee, fietsparcours was amusant (wisten we van te voren), lopen in het park vond ik erg leuk. Vrijwilligers top en veel!

Zat om 11:00 uur op het terras met de ega, koffie en broodje in het zonnetje. Toch een voordeel van vroeg starten. Weinig te klagen, zeker voor een eerste editie.

113

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

roojoo schreef:

Er zijn niet eens 15 vrouwen per age group. En ook geen 15 mannen in de 20-24 age group.

Ja, dat lijkt me dus ook de crux van het woord maximaal in de formulering.

Louise

114

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Louise schreef:
roojoo schreef:

Er zijn niet eens 15 vrouwen per age group. En ook geen 15 mannen in de 20-24 age group.

Ja, dat lijkt me dus ook de crux van het woord maximaal in de formulering.

Louise

En van de limiet tijden.

115

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Net mail ontvangen, ik ben GEKWALIFICEERD!! Nu afwachten wat de voorwaarden zijn,... ik bedoel de kosten. ;-)

-- M

116

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Jawel, kwalificatie is binnen op naar het WK Age Group 2017 Rotterdam
Zo nu eerst een,.................Nederlands wedstrijd tenue aanschaffen.

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

117

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Mooi kun je er eerst nog carnaval in vieren.

118 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (28-07-16 10:04:10)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Hahaha, zelfs ik heb me gekwalificeerd. big_smile Dat gaat natuurlijk nergens over...


Aan de andere kant, het is natuurlijk wel gaaf om mee te maken en ik heb een jaar om me er helemaal op te storten.


[UPDATE] Mail natuurlijk gelijk doorgestuurd naar alle familie en vrienden. Reactie van mijn wederhelft
" DOEN!!! Ik betaal de helft!
Een WK in Rotterdam… Kans krijg je nooit meer "

Ik wacht nog even de voorwaarden etc. af die volgende week in de mail volgen.

119

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

LindaRotterdam schreef:

Hahaha, zelfs ik heb me gekwalificeerd. big_smile Dat gaat natuurlijk nergens over...


Aan de andere kant, het is natuurlijk wel gaaf om mee te maken en ik heb een jaar om me er helemaal op te storten.


[UPDATE] Mail natuurlijk gelijk doorgestuurd naar alle familie en vrienden. Reactie van mijn wederhelft
" DOEN!!! Ik betaal de helft!
Een WK in Rotterdam… Kans krijg je nooit meer "

Ik wacht nog even de voorwaarden etc. af die volgende week in de mail volgen.

Proficiat,

Uiteraard meedoen in je eigen woonplaats een WK,
Hoe gaaf wil je het hebben!!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

120

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Is deze WK voor agegroupers anders dan de ETU wedstrijd in R'dam van afgelopen zaterdag?

121

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ben eigenlijk ook wel benieuwd of het nog een beetje toegankelijk/betaalbaar is komend jaar voor de "amateurs" onder ons...

In manibus vestris victoria est

122

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

woes schreef:

Is deze WK voor agegroupers anders dan de ETU wedstrijd in R'dam van afgelopen zaterdag?

Ja. Dat was een sprint, draft legal, op het korte parcours. Wij doen volgens mij iets vergelijkbaars met onze eigen wedstrijd van zondag, dus OD, no drafting, parcours met bruggen.

123

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Er zijn verschillende agegroups nog niet ingevuld in de lijst: http://www.triathlonbond.nl/Portals/0/D … 123046-470

Heeft iemand enig idee waarom dat is? Roll-downs?

124

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Oh, problem solved, sta er bij. Belangrijkste doel van 2017 is in elk geval alvast bekend big_smile

125

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ik zou me mogelijk kunnen kwalificeren in Heerenveen, lijkt me wel leuk om aan een WK mee te doen, aan de andere kant lees ik dat het fietsparcours niet optimaal is, en ik schrik nogal van de hoge kosten. 345€ voor een OD...100 zou ik nog snappen. Zijn die dat waard?? Bij een Ironman betaal je meer, maar dat is toch voor mijn gevoel een evenement van een heel andere orde... Daar maak ik ook een weekendje weg van. Rotterdam is gewoon een dagje OD (waar ik zeker niet vooraan zal eindigen...) Wat zijn jullie overwegingen om die kosten het waard te vinden?

triathlon is 3x leuker!