126

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Uuhmmm.... omdat dit een WK is, waarvoor je je nog gekwalificeerd hebt ook? Lijkt me een prima reden. Voor een willekeurige Ironman betaal je grif 500 euries terwijl die steeds hetzelfde gevoel biedt. Ik zou het zo doen.

127

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ik heb lang getwijfeld of ik het geld er voor over had, maar om de reden die Cootje aangeeft heb ik het gedaan.
Het kwalificeren in en voor Rotterdam was overigens niet zo'n lastige opgave, maar goed..

Ik doe trouwens ook mee, omdat ik dan later altijd kan zeggen dat ik ben uitgekomen op een WK, zij het voor Agegroupers (maar dat laatste vertel ik dan natuurlijk niet ;-) )

128

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Met dank aan het hoge inschrijfgeld ben ik via de rolldown aan het startbewijs gekomen. Iedereen die afgezegd heeft dank daarvoor.

De hoofdreden voor mij om mee te doen is de belevenis om eens mee te doen op een WK, al is het maar een agegrouper WK. Voor mij is het een 'once in a lifetime', maar de prijs is wel veel te hoog. Het lijkt erop dat we nu ook nog het nationale trisuit gratis krijgen, dat verantwoord de prijs weer wat meer. Als ik de pijs afzet tegen de uitgaven die ik voor de rest aan de triathlon uitgeef, dan valt het ook wel weer mee.

129

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Dank jullie wel! Ik ga er over nadenken...

triathlon is 3x leuker!

130

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Gaan we hier gewoon verder voor 2017?

Weet iemand wanneer de tri-suits beschikbaar komen en wanneer het geld wordt afgeschreven? Ik kan me herinneren dat dat omstreeks deze periode zou zijn, maar kan het nergens meer terugvinden.

131

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

LindaRotterdam schreef:

Gaan we hier gewoon verder voor 2017?

Weet iemand wanneer de tri-suits beschikbaar komen en wanneer het geld wordt afgeschreven? Ik kan me herinneren dat dat omstreeks deze periode zou zijn, maar kan het nergens meer terugvinden.

Ik vind het prima om hier verder te gaan, maar kan iemand dan 2016 in 2017 veranderen? ;-)

Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op jouw vraag!

132

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Kan de titel van dit topic worden aangepast naar 2017 of moeten we daar een nieuwe thread voor opstarten? Dat zou een beetje jammer zijn, er staat genoeg lezenswaardigs hier.

Zondag doe ik de OD in Amsterdam Nieuw-West. Daar kan ik me 'kwalificeren' voor Rotterdam. Dat is de week na Challenge Almere waar ik de hele doe, dus dat is niet helemaal optimaal, maar mocht ik me per ongeluk kwalificeren voor een WK triathlon in mijn eigen Rotterdam dan kan ik dit niet laten passeren.

Met welke tijden hebben jullie je ongeveer gekwalifceerd (inclusief de roll-downs)? Dan weet ik alvast of ik moet gaan sparen. Mijn AG is (dit jaar nog) 40-44.

133

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Staat er bij hoeveel plaatsen er per AG beschikbaar zijn?

In Rotterdam waren dat er 15, dus van een competetieve tijd was geen sprake. Ik denk echter dat jij je geen enkele zorgen hoeft te maken en alvast kan gaan sparen.

LindaRotterdam schreef:

Gaan we hier gewoon verder voor 2017?

Weet iemand wanneer de tri-suits beschikbaar komen en wanneer het geld wordt afgeschreven? Ik kan me herinneren dat dat omstreeks deze periode zou zijn, maar kan het nergens meer terugvinden.

Inmiddels afgeschreven. En er zijn diverse pas-events voor de trisuits. Vind de kwaliteit een beetje tegenvallen, dus wacht nog even af of iemand wat beters gaat regelen. Deze zitten echter bij het inschrijfgeld in, dus dan moet daar wel weer wat aan gedaan worden wink

134 Laatst bewerkt door Lennart73 (30-05-17 13:50:40)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Maca944 schreef:

Met welke tijden hebben jullie je ongeveer gekwalifceerd (inclusief de roll-downs)? Dan weet ik alvast of ik moet gaan sparen. Mijn AG is (dit jaar nog) 40-44.

Tot nu toe ben ik de langzaamste in de reeks 40-44 die gekwalificeerd is, mijn tijd was 2:27. Wel ben ik via de roll-down erin gekomen, voor de roll down was 2:22 de langzaamste tijd. Wij hadden het wel gemakkelijker met 15 startplekken per AG. Met maar 5 startplekken zal je waarschijnlijk wel een snellere tijd nodig hebben. Ik ken je niet tijden niet dus weet niet of je je moet sparen.

Mijn doel is om van het jaar een aantal minuten sneller te zijn, er is zeker nog genoeg ruimte voor verbetering. Over 2 weken heb ik mijn 1e tri van het seizoen (Terheijden) en weet ik of het de goede kant op gaat.

135

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ok dank, ik moet eerst maar eens onder de 2:20 komen en dan zie ik het wel. Mocht ik me kwalificeren dan voel ik me min of meer verplicht om deel te nemen, al heb ik, zeker een week na een hele triathlon, helemaal niets te zoeken op welk wk dan ook (maar daar gaat het natuurlijk niet om). En als dat niet lukt dan kom ik zeker kijken, lijkt me een supergaaf evenement en bovendien woont mijn moeder op kruipafstand van alles. Hopelijk tot daar dus!

136

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Ik heb overlaatst een mail gehad van de vtdl of ik aan dat wk wilde deelnemen. graagt precies niet echt uitverkocht. Maar ik bedank ervoor.

137

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

HansH schreef:

Ik zou me mogelijk kunnen kwalificeren in Heerenveen, lijkt me wel leuk om aan een WK mee te doen, aan de andere kant lees ik dat het fietsparcours niet optimaal is, en ik schrik nogal van de hoge kosten. 345€ voor een OD...100 zou ik nog snappen. Zijn die dat waard?? Bij een Ironman betaal je meer, maar dat is toch voor mijn gevoel een evenement van een heel andere orde... Daar maak ik ook een weekendje weg van. Rotterdam is gewoon een dagje OD (waar ik zeker niet vooraan zal eindigen...) Wat zijn jullie overwegingen om die kosten het waard te vinden?

Op mijn reactie van vorig jaar, ergens op paginering (4) zie he een lijstje met de resultaten voor 40-44. Ik had 2:14....

138 Laatst bewerkt door HansH (30-05-17 22:25:07)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

mstyz schreef:
HansH schreef:

Ik zou me mogelijk kunnen kwalificeren in Heerenveen, lijkt me wel leuk om aan een WK mee te doen, aan de andere kant lees ik dat het fietsparcours niet optimaal is, en ik schrik nogal van de hoge kosten. 345€ voor een OD...100 zou ik nog snappen. Zijn die dat waard?? Bij een Ironman betaal je meer, maar dat is toch voor mijn gevoel een evenement van een heel andere orde... Daar maak ik ook een weekendje weg van. Rotterdam is gewoon een dagje OD (waar ik zeker niet vooraan zal eindigen...) Wat zijn jullie overwegingen om die kosten het waard te vinden?

Op mijn reactie van vorig jaar, ergens op paginering (4) zie he een lijstje met de resultaten voor 40-44. Ik had 2:14....

Heb me inmiddels gekwalificeerd hoor... Dankzij jullie positieve reacties besloten zeker mee te doen. Ik zit in een "iets" hogere categorie : 60-65 (alleen dit jaar nog) met 2:33 smile

triathlon is 3x leuker!

139

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

En zie dat Maarten nu ook de kriebels krijgt  smile

triathlon is 3x leuker!

140 Laatst bewerkt door HansH (30-05-17 22:56:13)

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Dubbele post

triathlon is 3x leuker!

141

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

In Heerenveen was ik automatisch ingedeeld in de AG 45-49. Bij WK zal ik uitkomen in 50-54 categorie. Tijd in Heerenveen 2:06 is wat geflatteerd vanwege 36 km fietsparcours. Tel daar zo'n 7 minuutjes bij op.
Lijkt mij trouwens een erg mooi evenement worden in Rotterdam!

Succes zondag!

142

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

mstyz schreef:
HansH schreef:

Ik zou me mogelijk kunnen kwalificeren in Heerenveen, lijkt me wel leuk om aan een WK mee te doen, aan de andere kant lees ik dat het fietsparcours niet optimaal is, en ik schrik nogal van de hoge kosten. 345€ voor een OD...100 zou ik nog snappen. Zijn die dat waard?? Bij een Ironman betaal je meer, maar dat is toch voor mijn gevoel een evenement van een heel andere orde... Daar maak ik ook een weekendje weg van. Rotterdam is gewoon een dagje OD (waar ik zeker niet vooraan zal eindigen...) Wat zijn jullie overwegingen om die kosten het waard te vinden?

Op mijn reactie van vorig jaar, ergens op paginering (4) zie he een lijstje met de resultaten voor 40-44. Ik had 2:14....

In dat lijstje sta ik nog 15e, maar daarin ontbreken er een aantal. Die hadden meegedaan in de recreanten reeks. Eind november hoorde ik pas dat ik alsnog mocht meedoen.

143

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

ronnyke schreef:

Ik heb overlaatst een mail gehad van de vtdl of ik aan dat wk wilde deelnemen. graagt precies niet echt uitverkocht. Maar ik bedank ervoor.

Misschien moet ik een Belgische licentie erbij nemen smile

144

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Mischien wel ;-)

145

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

En gekwalificeerd, ik ben erbij in Rotterdam. Het ging wel lekker in Amsterdam gisteren, met name het fietsen. Zwemmen was zonder wetsuit, dus eigenlijk wilde ik meteen naar huis gaan, maar het water was heerlijk al was mijn tijd nog langzamer dan normaal. Bij het fietsen had ik in mijn AG de 2e tijd en bij het lopen bleef ik steady gaan om uiteindelijk als 6e in de AG 40-49 te finishen. Hier zaten 2 kerels in ouder dan 45 dus die deden niet mee voor Rotterdam in mijn AG en daardoor wist ik al dat Rotterdam door zou gaan.

Mijn tijd was trouwens 2u20m14s.

146

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Nog zelden iemand zo blij geweten dat hij +300 euro mag betalen voor een OD ;-)

147

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

ronnyke schreef:

Nog zelden iemand zo blij geweten dat hij +300 euro mag betalen voor een OD ;-)

Ach ja, het is veel geld, maar ik kan niet elke dag meedoen aan een 'WK'. En het geld vergeet ik, de ervaring niet.

148

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Gaaf hoor, gefeliciteerd! En dat geld ben je inderdaad zo weer vergeten. Het zal de ervaring dubbel en dwars waard zijn.

149

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Maca944 schreef:

En gekwalificeerd, ik ben erbij in Rotterdam. Het ging wel lekker in Amsterdam gisteren, met name het fietsen. Zwemmen was zonder wetsuit, dus eigenlijk wilde ik meteen naar huis gaan, maar het water was heerlijk al was mijn tijd nog langzamer dan normaal. Bij het fietsen had ik in mijn AG de 2e tijd en bij het lopen bleef ik steady gaan om uiteindelijk als 6e in de AG 40-49 te finishen. Hier zaten 2 kerels in ouder dan 45 dus die deden niet mee voor Rotterdam in mijn AG en daardoor wist ik al dat Rotterdam door zou gaan.

Mijn tijd was trouwens 2u20m14s.

Gefeliciteerd. Het is je toch gelukt. Dan zie ik je wel in Rotterdam. En nog succes in Almer.

150

Re: Rotterdam ITU-triathlon 2016

Vandaag een mailtje gehad, dat ik mij in Didam had gekwalificeerd voor het WK in Rotterdam.
Dit WK (Olympische afstand) is toch een stayer wedstrijd?

Ik lees namelijk alleen maar dit:
"Bij het WK sprint is stayeren in alle leeftijdscategorieën toegestaan"

Dank