1

Onderwerp: Voorstellen

Hallo Allemaal,
Laat ik mij ook maar even voorstellen na de aanmelding op dit forum. Ik lees (lurker) tenslotte al anderhalf jaar mee en ik heb voor mijn verjaardag  mijzelf maar een inschrijving voor een triathlon cadeau gedaan. Genoeg reden voor een voorstelronde dus.

Ik ben Wout, net 45 geworden, alleenstaand en ik woon in Den Haag.
Sinds mijn 21ste elk jaar iets zwaarder geworden met als ‘’topjaar’’ 2004 en 145 kilo schoon aan de haak.
In 2008 door een scheiding en daarna met sporten veel kilo’s kwijtgeraakt. Maar helaas in 2011 ging het weer mis en elk jaar kwam er weer wat bij. In 2014 woog ik alweer 124 kilo.

Het roer moest dus weer om. In dat jaar is bij mij ook een beetje de interesse gewekt voor de triathlon. Maar met alle goede voornemens ten spijt, het zat mij niet mee. In 2014 mijn meniscus gescheurd. In 2015 was ik daar zo goed als van hersteld totdat ik op de fiets een ongelukje kreeg. Andere knie, rug en schouder. Van die schouder heb ik nu nog steeds iets last, maar het gaat.
Ik kan weer beginnen met sporten. Nu de motivatie nog.

En dat is minimaal een na laatste worden in de ‘’triathlon 010’’. De 1/8 uiteraard.

Dus ik heb nog 5 maanden de tijd om die 5 Km. hardlopen onder de knie te krijgen.
Dat zwemmen (schoolslag) en fietsen lukt me wel, alleen dat lopen is een uitdaging.
Ik weeg nu nog 116 kilo. en hou het hardlopen nog geen 4 minuten vol.
Genoeg te doen dus die 5 maanden.

Ik lees hier dus al een tijdje mee en ben vol bewondering voor jullie toewijding voor de sport.
Stille hoop dat ik dat ook eens kan opbrengen om een halve te voltooien.
Ik zal zo nu en dan wat vragen stellen de aankomende tijd en mijn looptijden doorgeven (geintje)

Groetjes Wahtjuh,

2

Re: Voorstellen

Succes! Rustig opbouwen en niet forceren, dan moet het wel lukken. Liever heel blijven en Rotterdam laten schieten en er later eentje in het jaar doen, dan kapot gaan in Rotterdam en vervolgens weer maanden last hebben van je knie of schouder.
Hou ons op de hoogte!

Ik last trouwens laatst ook een serie blogs over triathlon en afvallen op triathlon-sport.nl . Zelf was een van mijn redenen ook wel dat er stiekem elk jaar een kilootje bijkwam. Maar sinds ik ben gaan trainen (grofweg juli/augustus afgelopen jaar) ben ik geen kilo afgevallen MAAR mijn broekriem zit wel ruim 15 cm strakker nu!

3

Re: Voorstellen

Welkom! Naar een triathlon toewerken gaat waarschijnlijk een prima stimulans zijn en die kilo's verlies je dan 'vanzelf'. Het grootste risico lijkt me dat je te veel te snel wilt, de grootste veranderingen breng je tot stand door consequent te trainen en dingen in je leven aan te passen (in mijn geval op het gebied van eten en drinken bijvoorbeeld). Motivatie om je in te schrijven is noodzakelijk, maar discipline is wat je uiteindelijk aan de finish gaat brengen.

Een studievriend van me was onderwerp in één van die artikelen op Triathlon Sport. Hij is 60 kilo afgevallen en heeft inmiddels meerdere Ironman triathlons op zijn naam staan. Hier zijn verhaal: http://www.triathlon-sport.nl/2016/02/a … ageroepen/

Veel succes de komende maanden en ik kijk uit om hier je progressie te lezen!

4

Re: Voorstellen

Rustig opbouwen doe ik zeker. Weet wel een beetje wat ik kan hebben. Ik begin ook niet op -10 zoals een aantal jaar geleden maar op 0, zeg maar. Maar die 010 triathlon wil ik persé doen. Ik fiets daar af en toe, dus is het bekend terrein. Tevens moet ik dan op het huis (wat daar vlakbij is) van mijn broer passen wanneer hij op vakantie is.
Heb ik zeg maar een soort van trainingskamp de 2 voorafgaande weken. hahaha.

Die afval blogs lees ik altijd aandachtig. Zeer inspirerend. Maar 60 kilo afvallen is echt knap.

Zaterdag kon ik me na een lange wandeling niet inhouden om op het laatst een stukje te joggen.
De tijd weet ik niet (had niets bij me) maar toch mooi 930 meter aan een stuk gesjokt.
Vorige week voor het eerst 500 meter aan een stuk rustig gezwommen. Net geen 16 minuten over gedaan.
Dus dat viel mij reuze mee, op het borstcrawlen na dan.

Helaas is consequent trainen mijn zwakste punt. Zit nog te vaak 3/4 dagen op mijn krent.
Dus! gisteren mijn laatste biertje gedronken en vanaf morgen: Game On!

5

Re: Voorstellen

Als ik een tip mag geven ivb met dat afvallen? Zoek gewoon een goede diëtist dan gaat het allemaal wat vlotter en met minder moeite. Voor de rest veel succes met je sportieve uitdagingen. Ik heb mezelf ook ingeschreven voor die 010 triatlon maar ik krijg weinig communicatie van de organisatie ivb met de betaling.

6

Re: Voorstellen

Ik weet wel hoe ik moet afvallen. Heb het al eens eerder gedaan. Het gaat bij mij vooral om het mentale. Die knop moet om bij mij.

Ik heb van de organisatie wel gelijk een bevestigingsmail ontvangen.
Denk dat ze het er best druk mee hebben want ze plakken er steeds nieuwe startwaves aan.

7

Re: Voorstellen

Welja ik heb ook direcht een bevestigingsmail ontvangen maar aangezien ik als Belg niet over een nederlands rekeningsnummer beschik had ik voor een overschrijving gekozen en er staat geen rekeningnummer bij dus ik zou niet weten op welk nummer ik het bedrag en de mededeling moet overschrijven. En op de site vind ik ook niks terug.

8

Re: Voorstellen

Welkom!
Als ik een tip zou mogen geven dan is dat zoek een club! Trainen is zo veel makkelijker als je traint met anderen en je slaat minder snel een training over.