1

Onderwerp: huub wetsuits

Ik ben momenteel in bezit van een orca sonar wetsuit. Na 3 jaar zit hij zoen beetje overal met scheuren en ben ik opzoek naar een nieuwe.
Wat is jullie ervaring met HUUB ? Deze zouden "flexibeler" moeten zijn dan andere ?
Zijn er mensen met de AERIOUS of de ARCHIMEDES ?
Of als er nog andere / betere / Goedkopere alternatieven zijn ?

Ga normaal binnenkort met de testdag deze van huub al even uitproberen, maar wat meer info kan nooit kwaad :-)

2

Re: huub wetsuits

Ik heb al jaren een Huub Archimedes 3:5. Hiervoor had ik een relatief goedkope Foor wetsuit en dat is de enige wetsuit waarmee ik een vergelijking kan maken. De Huub is zeker meer flexibel rond mijn schouders en daardoor minder vermoeiend om te zwemmen. Ook zijn er dunnere stukken rond je biceps en kuiten wat wel prettig aanvoelt. De theorie van dikker neopreen aan de onderkant zodat je benen makkelijker horizontaal blijven sprak me wel aan, ik weet eerlijk gezegd niet of me dit ooit in de praktijk is opgevallen. De kleine andere zaken zoals het snel kunnen losmaken van de rits door aan het koord te trekken geloof ik wel. De Archimedes is best prijzig en ik durf niet te zeggen of het ten opzichte van bijvoorbeeld de Aerious dat waard is.

Maar probeer vooral zoveel mogelijk wetsuits uit tijdens een testdag.

3

Re: huub wetsuits

Wat is de moment om te veranderen van wetsuit?
Er begint wat schade te komen na 3-4 seizoenen in met Xterra.

Voor een eventuele aankoop begin ik al eens aan het rondzien maar de keuze is vrij groot qua merken.
Sailfish, 2XU, ZOOT en vele andere.
Waar begin ik mijn zoektocht...

4

Re: huub wetsuits

Wat schade is op te lossen met Black Witch. En als je echt een nieuwe wetsuit wilt kopen ga dan naar de testdagen van één of meerdere aanbieders. Er zullen ongetwijfeld verschillen zijn tussen de diverse merken op het gebied van kwaliteit en pasvorm, maar in mijn ogen zijn er entry level wetsuits rond de 200 euro, mid level rond de 400 euro en top level van 600 euro en meer. Ik vraag me af hoeveel verschil er echt is tussen de verschillende merken. Pas op basis van je budget verschillende merken en koop de suit met de voor jou beste pasvorm.

5

Re: huub wetsuits

Binnekort is er een testdag van Sailfish in de buurt. (vlaams brabant)
Een testdag voor andere of verschillende merken heb ik nog niet teruggevonden.

6

Re: huub wetsuits

Triathlonshop.be doet een paar testdagen in belgie en dan kan je een aantal merken testen. Ben toch eens benieuwd hoeveel beter het gaat voelen tegenover mijn orca pak

7

Re: huub wetsuits

bij Disports is er binnenkort weer eentje met verschillende merken. Ik ben vorig jaar geweest en dat heeft me bij mijn keuze enorm geholpen!

8

Re: huub wetsuits

Zoen testdag is zeker aan te raden. Zo kan je perfect bepalen welke maat je nodig hebt !
Ga uiteindelijk voor de Aerious II gaan. Voel amper verschil qua zwemmen , enkel qua prijs toch wel een groot verschil :-)
Nu nog wachten op levering....