1 Laatst bewerkt door mstyz (25-03-16 21:22:31)

Onderwerp: Stein gaat niet door

Een hele grote streep door de middenafstanden 111, 1/2 in Stein. En dat is dus echt wel balen. En wat nu? Hebben jullie een mooi alternatief voor ogen?

2 uur doorrijden naar Luxemburg voor de IM70.3 daar? Of zijn er andere alternatieven?

-- M

2

Re: Stein gaat niet door

Ik zag ook net de mail ik stond ingeschreven voor de 111. Is de ican in Amsterdam niks voor jou?

3

Re: Stein gaat niet door

Echt heel erg irritant. Alternatieven anyone? ICAN is vlak en 200e duurder: geen optie voor mij ondanks dat ik in Amsterdam woon. Dan doe ik nog liever Almere.

4

Re: Stein gaat niet door

Almere doe ik ook, maar ik had deze ook graag gedaan. ICAN is wel een optie. Ik overweeg die zeker.

5

Re: Stein gaat niet door

Jerry schreef:

Echt heel erg irritant. Alternatieven anyone? ICAN is vlak en 200e duurder: geen optie voor mij ondanks dat ik in Amsterdam woon. Dan doe ik nog liever Almere.

ICAN is E199, Stein E78, dus dat scheelt geen E200, maar E110. Is nog steeds een hoop geld.

-- M

6

Re: Stein gaat niet door

Ah, zag andere prijzen. Maar geld is niet het belangrijkste in deze, t zijn de heuvels die ik mis. Want hotel + vervoer = zelfde kosten.

7

Re: Stein gaat niet door

Balen zeg!!! Zoek nu nieuwe wedstrijd (liefst halve) rond dat weekend. Wilde hem doen als voorbereiding op Maastricht.
Doe 29-5 ook 1/2 Nieuwkoop. Datum kwam juist zo mooi uit.
Wat zijn de ervaringen met Ican Amsterdam? Heb de discussie vorig jaar niet goed gevolgd.
gr, Emiel

8 Laatst bewerkt door Dennis Florussen (25-03-16 23:50:49)

Re: Stein gaat niet door

Echt wel zonde!!!

Pijn is maar voor even, roem voor eeuwig

9

Re: Stein gaat niet door

Erg jammer. Voelde hem wel aankomen afgelopen weken.

Wellicht mooi alternatief niet heel veel verder: http://www.indeland-triathlon.de/

10

Re: Stein gaat niet door

1/2 IM Luxemburg is ook dat weekend !

11

Re: Stein gaat niet door

challenge Heilbronn is ook dat weekend en lijkt me ook mooi. Maar ik switch naar de indeland triathlon. Kan ik gewoon in een dag doen. De heuveltjes komen dan wel in de vogezen twee weken later..

12

Re: Stein gaat niet door

Heilbronn is idd een mooie wedstrijd ik heb deze in 2015 gedaan.

13

Re: Stein gaat niet door

Ik doe zelf Ironman Kraichgau 70.3 als voorbereiding op Maastricht. Misschien mooi alternatief op 5 juni; zowel bij lopen als fietsen wat hoogtemeters. Ligt vlakbij Heilbronn, ongeveer 5 uur rijden.

14

Re: Stein gaat niet door

Ik heb mij al ingeschreven voor Indeland, er zullen wel meer Nederlanders meedoen dan normaal deze editie. ;-)

15

Re: Stein gaat niet door

Heb me ook ingeschreven nu voor Indeland. Enige wat ik niet helemaal begreep maar me maar bij neergelegd heb is dat ik €22 moest betalen voor daglicentie. Waar heb ik mijn NTB licentie dan voor is die alleen geldig in NL? Zover ik weet bij andere wedstrijden in Duitsland en Denemarken nooit naar gevraagd.

16

Re: Stein gaat niet door

bros1987 schreef:

Heb me ook ingeschreven nu voor Indeland. Enige wat ik niet helemaal begreep maar me maar bij neergelegd heb is dat ik €22 moest betalen voor daglicentie. Waar heb ik mijn NTB licentie dan voor is die alleen geldig in NL? Zover ik weet bij andere wedstrijden in Duitsland en Denemarken nooit naar gevraagd.

Ja, in het buitenland moet je voor dat land een aparte licentie betalen. Die wordt niet gedekt door de NTB. Bij IronMans die ik heb gedaan moest ik daar op locatie betalen.

17

Re: Stein gaat niet door

mstyz schreef:
bros1987 schreef:

Heb me ook ingeschreven nu voor Indeland. Enige wat ik niet helemaal begreep maar me maar bij neergelegd heb is dat ik €22 moest betalen voor daglicentie. Waar heb ik mijn NTB licentie dan voor is die alleen geldig in NL? Zover ik weet bij andere wedstrijden in Duitsland en Denemarken nooit naar gevraagd.

Ja, in het buitenland moet je voor dat land een aparte licentie betalen. Die wordt niet gedekt door de NTB. Bij IronMans die ik heb gedaan moest ik daar op locatie betalen.

Nooit geweten. Bij vorige wedstrijden in buitenland (Nordhausen, Wiesbaden, Aarhus) nooit iets van gemerkt/gevraagd. In Nordhausen heb ik zelfs nog mijn NTB licentie laten zien toen ze me daglicentie wilden laten invullen en toen was het goed. Nu Stein weg valt heb ik alleen Weert en Ironman Maastricht op programma in binnenland. Was het goedkoper geweest om geen NTB licentie te hebben lijkt me. Volgend jaar maar eens de voor en nadelen heroverwegen

18

Re: Stein gaat niet door

Volgens mij is er een verschil tussen Ironmans en normale buitenlandse wedstrijden die onder de landelijke bond vallen. Ik zou het even navragen bij de organisatie, kan zomaar weer van euries schelen.

19

Re: Stein gaat niet door

Idd in Heilbronn moest ik ook 50 euro bijbetalen ook al heb ik een licentie. In Almere ook een Challenge organisatie aanvaarde ze mijn licentie wel.

20

Re: Stein gaat niet door

ronnyke schreef:

Idd in Heilbronn moest ik ook 50 euro bijbetalen ook al heb ik een licentie. In Almere ook een Challenge organisatie aanvaarde ze mijn licentie wel.


Bij Ironman Frankfurt was je NTB licentie genoeg. Ik kwam daar later achter en na melding hebben ze meteen het geld van de daglicentie teruggestort.

21

Re: Stein gaat niet door

Ik had Stein ook als voorbereiding op Maastricht op het programma staan. Dat is dus balen!

Dus wat nu: IM Luxemburg, 360 km rijden en 260 euro inschrijfkosten of Indeland, 260km rijden en 80 euro inschrijfkosten (+misschien de daglicentie).

Hoe zit het met het hoogteprofiel van de indeland?

22

Re: Stein gaat niet door

even over de licenties.

Bij indeland hoef je het daglicentie vakje niet aan te vinken, het is optioneel!! Heb ik namelijk ook niet gedaan als licentiehouder die overloopt van Stein ;-)

En daarnaast kun je bij elke wedstrijd georganiseerd onder auspicien van de ETU/ITU gewoon inschrijven met je Nederlandse licentienummer (Challenge wedstrijden vallen daar zeker onder).

Uitzondering is het inschrijfsysteem van de Vlaamse triathlonbond. Daar moet je met een buitenlandse licentie een daglicentie kopen en krijg je het bedrag terug als je op de dag van de wedstrijd je ITU (dus Nederlandse voor de meesten onder ons) licentie toont.

Indeland (net achter Aken) ligt in Heuvelachtig gebied, maar voglens de organisatie op de site zijn er maar 20 hoogtemeters per fietsronde. Even op Garmin connect zoeken naar iemand die er een route van gemaakt heeft.

23

Re: Stein gaat niet door

Ik ben van plan om deel te nemen in Terheijden als voorbereiding op Maastricht. Onder het mom dat het lekker dicht bij huis is. Iemand ervaring met deze triathlon of van plan ook te gaan? De halve triathlon vindt plaats op 12 juni.

24

Re: Stein gaat niet door

Vanzella schreef:

even over de licenties.

Bij indeland hoef je het daglicentie vakje niet aan te vinken, het is optioneel!! Heb ik namelijk ook niet gedaan als licentiehouder die overloopt van Stein ;-)

En daarnaast kun je bij elke wedstrijd georganiseerd onder auspicien van de ETU/ITU gewoon inschrijven met je Nederlandse licentienummer (Challenge wedstrijden vallen daar zeker onder).

.

Heb het ook nog even nagevraagd en kwam tot zelfde conclusie. Wat betreft aanvinken klopt. Echter kreeg ik constant foutmelding als ik dat veld wilde overslaan en mijn NTB nummer werd niet geaccepteerd.

25

Re: Stein gaat niet door

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ulasqazeczdznvjc

fietsparkoers. 800 HM, dus 200 per rondje ipv 20 smile

Mooie test voor IM Maastricht zeg ik nu weer...