1

Onderwerp: The Grizzly - Missoula 1/8 tri 24/4

Er zullen er hier niet veel mee doen bij deze wedstrijd, maar ik wil toch mijn prestatie voorspellen hier smile.
Dit is het grootste multi sport event in Montana, totaal (verschillende afstaden) iets van 800 deelnemers. Groot is relatief dus, Montana is 11x zo groot als Nederland, en heeft ongeveer 1 miljoen inwoners.
De Grizzly wordt ook wel het WK van Montana genoemd, lol. Maar er doen wel af en toe grote jongens mee, in 2014 won Ben Hoffman  in een tijd van net onder de 56 minuten, later dat jaar werd hij 2e in Kona.
Ik kijk ernaar uit, het wordt voor mij mijn tweede triathlon ooit, beide tot nu een sprint afstand. In september afgelopen jaar deed ik mijn eerste in Bozeman, Montana, dus daar vergelijk ik mijn tijden mee. Toen begon ik net weer een beetje te trainen, in de tussentijd heb ik flink getraind en ik hoop dus op een behoorlijke verbetering.

Mijn voorspelling:
Wissels: Die worden niet geregistreerd bij beide wedstrijden, dus mijn tijden is wat ik geregistreerd heb, en van daaruit mijn wissels geschat. Bij elkaar in september net over 6 min in de wisselzone gezeten. Vooral omdat ik daar nooit op getraind had (nu wel) en vanwege shinsplints het niet aandurfde zonder compressie sokken te lopen (nu wel zonder). Moet onder de 4 minuten kunnen, misschien 3, afhankelijk van hoe lang/groot parc ferme is.
Zwemmen (in een 25 yard bad, 1000 yard = 910 meter): 15:00 (was 17:25 in september).
Fietsen (20k, 83 hoogtemeters): 35 min (was 37:10 met 130 hoogtemeters in september, nog weinig buiten gefietst, ik denk dat ik sneller kan fietsen, maar geen idee hoeveel sneller eigenlijk)
Lopen (5k): <25 min (was 29:10, er zit een venijnige heuvel in het parkoer volgende week. Halverwege de loop ga je ong 40 meter omhoog over ong 300 meter, ben benieuwd hoe ik daar doorkom).

Overall: Onder 1:20 (september was 1:29:50), misschien zelfs een paar minuten sneller, maar alles sneller dan 1:20 zou ik tevreden mee zijn!

Relatief gezien waren mijn plekken: met zwemmen 28%, met fietsen 38% en met lopen 62%.

Leuk weetje: Vorig jaar waren de drie snelste zwemmers alle drie vrouwen! Alledrie, en de enige 3 onder de 11 minuten!
En de tijden van Ben Hoffman toen hij won: 11:08 (zwemmen), 27:51 (fietsen + T1), 15:54 (lopen + T2)

2

Re: The Grizzly - Missoula 1/8 tri 24/4

Succes! Erg leuk om over dit soort buitenlandse wedstrijden te lezen.

3

Re: The Grizzly - Missoula 1/8 tri 24/4

Alvast veel succes!
Idd leuk dat je dit deelt..  grappig dat die vrouwen zo snel zwommen ☺

4 Laatst bewerkt door MontanaMan (25-04-16 21:55:04)

Re: The Grizzly - Missoula 1/8 tri 24/4

Was een erg leuke triathlon! Heel informeel, en erg goede sfeer. Als voorbeeld, je fiets werd aangenomen bij T2, sommige mensen gaven dan ook hun helm mee (en enkele ook hun tshirt) en begonnen gelijk aan hun loop. Sommige liepen zonder hun nummer (behalve dan wat op shouder en kuit geschreven was), maar niemand werd gediskwalificeerd, all in good spirit.
De heuvel was precies 300m lang, en ging precies 40 meter omhoog volgens mijn horloge, dat was erg pittig, maar er stond iemand bij de top gitaar te spelen om je op te peppen!
Mijn tijden:
Zwemmen 14:51 (er waren 2 langzamen in mijn baan, eentje heb ik 3 keer ingehaald, de ander 2 keer, maar die laatste ging telkens niet aan de kant, daar heb ik wel wat tijd verloren en energie aan verspild). Had hier 15:00 voorspeld, mijn trainer dacht dat ik 14:00 kon zwemmen.
Fietsen: 35:37 (op mijn horloge, de officiele tijd was 38:18 maar dat is inclusief T1 en T2, je tijd werd alleen bij zwemmen, vertrek na T2 en finish gemete). Ik had 35:00 voorspeld en wist niet goed hoe het met het fietsen stond. Had misschien iets sneller gekund, maar op de terugweg was het flink wind tegen.
Lopen: 24:47, onder de 25 min dus, en dat is een hele verbetering voor mij, zeker met zo'n venijnige heuvel erin. In Weert zal het doel zijn om de 10k onder de 50 minuten te lopen.

Overall was mijn doel 1:20 en ik kwam uit op 1:17:51!
Hoe ik het relatief tov het hele veld heb gedaan weet ik nog niet, maar ik ben zeker wel vooruit geschoven!

In het geheel genomen een mooie dag en voor mezelf een mooie prestatie.