1

Onderwerp: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

De nieuwe website van de Bieze Triathlon Deventer-Voorst is operationeel. Voor meer informatie over het geheel vernieuwde parcours www.deventertriathlon.com
Henk Klein Beekman

2

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

www.deventertriathlon.com voor meer informatie van de editie van 2007

3

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

woohoo !!
Ik heb mezelf maanden geleden al ingeschreven smile

4 Laatst bewerkt door Concorde (21-06-07 22:36:28)

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Hoe is de watertemperatuur in September in Bussloo?
Op de foto's zie ik alleen full-wetsuits.
Nu heb ik alleen een shorty, volstaat dit?

En kan ik me nog inschrijven? (edit: Ja, ik heb me zojuist ingeschreven, dan maar wat kou lijden, en met vaseline smeren lol )

Gr, Jan

5

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

De temperatuur van het water kunnen we niet voorspellen maar de organisatie zal de temperatuur en de kwaliteit van het wate ruim voor de wedstrijd bekend maken

6

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Ik kom ook smile

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

7

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Het nieuwe parcours van de Bieze Triathlon Deventer-Voorst is door de gemeente goedgekeurd. Kijk op de website voor meer informatie

8 Laatst bewerkt door Concorde (28-06-07 22:12:39)

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Ziet er goed uit!
Ik heb me ingeschreven voor de 1/8e, maar als ik 't parcours zo zie, zou ik me haast bedenken en voor de 1/4e gaan! wink

Maar laat ik eerst maar's bijkomen van m'n longontsteking..... sad

Gr, Jan

9

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

ik ben ook van de partij als het goed is; ga dan voor de 1/2 smile

waterkwaliteit was vorig jaar top wink

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

10

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Hoe groot is de kans dat de watertemperatuur desdanig is dat een wetsuit verplicht is?

11

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Zeer klein. In september zal het  zeker niet onder de 16 graden zijn gezakt. Hulsbeek was eind oktober zelfs nog geschikt om in te zwemmen.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

12

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

De kans is inderdaad erg klein dat de tempeatuur onder de 16 graden komt

13

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Maar reken erop dat een wetsuit erg fijn is bij 17 of 18gr...... brrrr

14

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Ik heb me ingeschreven voor de Olympische, even een paar weekjes en dan weer volle bak trainen (te beginnen in de Ardennen met Luik - Bastenaken - Luik), heb wel weer zin in een westrijd... (gelukkig ook nog Doetichem, Rutbeek en Apeldoorn)

15 Laatst bewerkt door Scighera (11-07-07 21:47:15)

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

idd. een wetsuit is dan wel zo aangezaam. Heb een keer slechts 1000m in buitenbad gezwommen waar het 17 graden bleek te zijn. Stond een uur later nog te klappertanden smile

@ Mark
Ah, Ik ben niet de enige die er dus nog even tegen aan gaat aan het eind van het seizoen (ikzelf doe 1/4 Veenendaal, RBR Borne, 1/4 Rutbeek, 1/4 Apeldoorn en 1/2 Deventer) 5 weekendjes op een rij dus smile . Maar heb nu dus eerst 6 weken om me daar op voor te bereiden

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

16

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Heb me gisteravond toch maar een wetsuit aangeschaft.
Kon van iemand een hele mooie NeilPryde overnemen. Kijk er nu al naar uit om in buitenwater te gaan zwemmen. Hopelijk kan ik weer gauw beginnen met trainen, want ik heb nog behoorlijk last van de naweeën van m'n longontsteking. Lekker handig, zo midden in het seizoen.... Heb inmiddels al zo'n 6 weken niet meer getraind.
Al met al verwacht ik zo'n 4 weken tijd te hebben om me voor te bereiden op Deventer.... Zal me wel een supertijd worden...

17

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Ik heb ook een nieuwe besteld. De Orca APEX, een maatje kleiner dan de P-Flex die ik nu heb,. Ik had nogal last van waterverplaatsing binnen het wetsuit smile

Ik heb trouwens een email naar de organisatie gestuurd. Zij hebben bij de reglementen paragraaf E3.2. geplaats van het NTB wedstrijdreglement, te weten:

E.3.2. Stuur (Stayerwedstrijden)
Voor stayerwedstrijden gelden de volgende regels voor het stuur (let op: deze regel geldt niet voor nietstayerwedstrijden):
a) Alleen traditionele sturen (‘drop handlebars’) zijn toegestaan. Het stuur moet met doppen zijn
afgesloten;
b) Opzetsturen zijn toegestaan, mits ze niet verder dan 15 cm voor de as van het voorwiel uitsteken en
niet langer zijn dan de voorste lijn van de remhendels;
c) De twee uiteinden van recht vooruitstekende opzetsturen moeten onderling verbonden zijn en
mogen niet vóór de remhendels uitsteken;
d) Uitstekende stangen of derailleurverstellers aan de uiteinden van een opzetstuur zijn niet
toegestaan. De enige uitzondering hierop is de greepversnelling (‘grip shifter’);
e) Elleboogsteunen zijn toegestaan.

Met andere woorden: niet van toepassing op deze wedstrijd en brengt nogal wat verwarring. aangezien zij er een deel van hebben gekopieerd naar hun website:

6.6 Niet-toegestane materialen
Breekbare materialen (b.v. glazen bidons) zijn niet toegestaan, evenals headsets en koptelefoons. Voor alle wedstrijden geldt bovendien dat recht vooruitstekende opzetsturen onderling verbonden moeten zijn en er mogen geen naar voren gerichte remhendels aan vast zitten; naar voren staande stangen of derailleurverstellers zijn niet toegestaan aan het einde van de opzetsturen; elleboogsteunen zijn toegestaan.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

18

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Heb vandaag reactie gehad van de organisatie. Het vetgedrukte deel was idd ten onrechte bij de wedstrijdreglementen gezet en is dan ook vandaag verwijderd. Met andere woorden: alle sturen zijn toegestaan.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

19

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Ik heb vandaag het parcours bekeken op de website. 8 ronden fietsen en 7 ronden lopen op de 1/2 ironman. Misschien dat het straks meevalt, maar als er de ambitie is om de eerste ironman in Nederland te worden, denk ik dat dit toch iets te veel op een kermis koers lijkt.  Ik neem wel een telraam mee hmm

20

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Een beetje een flauwe opmerking van Paharteveld. Dit jaar zal er in zoewel de fiets als loopronde een electronischbord worden geplaatst. Voor elke deelnemer wordt aangegeven in welke ronde hij/zij zich bevind en in de laatste ronde wordt door middel van EXIT aangegeven dat de ronde verlaten moet worden. Als dit nog niet voldoende is dan blijft er inderdaad altijd nog het telraam over. Deze week zal Edwin Ophof de gehele organisatie en het parcours bekijken. De organisatie zal indien nodig nog aanpassingen doen.

De ambitie om een Ironman te worden is er nog steeds, mocht dat ooit zover komen dan zal er een geheel ander parcours komen. Er zal dan sprake zijn van een steden driehoek triathlon waarbij de steden Zuthpen, Apeldoorn en Deventer worden aangedaan. Zover is het nog lang niet. Eerst wil de organisatie dit jaar een goed evenement neer zetten en daar doen we alles voor.

21

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Ambitie. Hardstikke goed. Gewoon doen.

22 Laatst bewerkt door Scighera (30-08-07 12:25:39)

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

top idee, ook met dat bord. een zeer goede verbetering tov van vorig jaar! klasse!

Ik neem aan dat de drempels nu verdwenen zijn uit het fietsparcours? is er dit jaar ook een verzorgingspost aanwezig op het fiets?

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

23

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Er is een verzorgingspost na het zwemmen, i de loopronde zijn twee verzorgingsposten en in het rustgebied na de finish is ook een verzorgingspost. Er zitten nagenoeg geen drempels  in het pacours, helemaal zonder drempels is bijna niet meer mogelijk, de aanwezige drempels (3) zijn goed te doen.

24

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

@deventertriathlon. In het kader van de stayerdiscussies ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe jullie zo'n 300 deelnemers(1/2 + OD) op een rondje van 9 km in het gereel proberen te houden. Extra jury?

25

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Er zal behoorlijk veel jury aanwezig zijn