26

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

deventertriathlon schreef:

Er zal behoorlijk veel jury aanwezig zijn

Dat is goed om te horen smile

27

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

maar als ze dan ook eens ECHT optreden tegen stayeren i.p.v. alleen op de motor langsrijden

28

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Deventer triatlon. Ik begrijp niet goed waarom mijn opmerking wordt afgedaan als " flauwe opmerking". Ik heb echt grote twijfels of het wel leuk is om zo vaak het zelfde parcours te moeten herhalen.  Persoonlijk vind ik 4 ronden wel zo'n beetje het maximum.... Ik ben overuigd van de goede bedoelingen en ambitie van de organisatie. Maar mooie plannen voor het parcours van de toekomst zeggen mij nu nog even niets. Mijn kritiek betreft het huidige parcours. Uiteindelijk zal het doorgaan van al die mooie plannen mede afhangen van hoe de wedstrijd nu wordt ervaren.....

29

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Paharteveld, dat je het niet begrijpt is wel duidelijk. De "flauwe opmerking" heeft betrekking op jou gebruik van een telraam. Als je het niet leuk vind om meer dan 4 keer de zelfde ronde te rijden moet je niet bij ons starten maar wedstrijden uitzoeken die aan jou verwachtingen voldoen.

Wij krijgen van de betroffen gemeenten alle medewerking maar omdat wij geen gebruik willen maken van fietspaden of wegen met hindernissen is het niet mogelijk een goed parcours neer te leggen zonder gebruik te maken van ronden. Wij begrijpen het probleem wel en daarom doen wij een grote investering door gebruik te maken van het systeem met de elektronischeborden. Heb je een idee wat de kosten hiervan zijn? Heb je enig idee waarom er niet heel veel langeafstand triathlons worden georganiseerd? Nou, dat heeft hier dus mee te maken, er zijn maar weinig gemeenten die dergelijk veel wegen (voor langere tijd) volledig voor het verkeer willen afsluiten. 

Dat je niets kunt met onze ambitie voor de toekomst begrijp ik, ik was het echter niet die over onze ambitie begon. Het zijn overigens de 4 gemeenten die het evenement in de toekomst willen laten uitgroeien en ik denk dat je als sporter heel blij mag zijn met 4 grote gemeenten die bereid zijn grote investeringen te doen in een relatief "kleine" sport.

Wij hebben na vorig jaar alle kritieken verwerkt in de organisatie van dit jaar. Frank Heldoorn en Edwin Ophof hebben ons geadviseerd, Edwin Ophof zal volgende week nogmaals het parcours en de organisatie kritisch bekijken om zeker te zijn dat we al het mogelijke gedaan hebben om een goed evenement neer te zetten.

Je laatste opmerking klopt, als er een toekomst voor ons is zal het deze keer goed moeten zijn. Wij horen graag opbouwende kritiek en zullen daar altijd wat mee doen. Dat is ook de reden dat ik op dit forum jullie opmerkingen volg.

30

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Op het moment van mijn inschrijving werd er op de website alleen vermeld dat er een aantal ronden gefietst en gelopen moest worden. Niet hoeveel rondjes.

De opmerking over andere wedstrijden etc. is niet relevant. Vrijwel alle lange afstands wedstrijden in Nederland zijn verkeersarm. Slechts een handjevol organisaties ( korte en lange afstand) in Nederland kiezen voor een geheel verkeersvrij parcours. Jullie kiezen daar ook voor en dat heeft voordelen, maar ook nadelen. Ik heb alleen aangegeven dat ik twijfels heb ten aanzien van het grote aantal rondjes dat moet worden afgelegd. 
Ik hoop dat jullie nu en in de toekomst een mooi evenement gaan neerzetten. Veel succes !

31

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Ach, ik heb liever meer rondjes over goede kwaliteit wegdek dan minder rondjes en daardoor wegdek wat kwa kwaliteit minder is.

verkeersvrij heeft idd voordelen, zeker inzake veiligheid. Nadeel is natuurlijk wel een hoop regelwerk voor de organisatie.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

32

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Scighera hoe is het met al die trainingen de laatste tijd? uitgestapt in Enschede zag ik, niet gestart in Apeldoorn? Zondag nog wel in Deventer?

33

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Het is verdacht stil de laatste tijd rondom de "meester van de trainingsomvang".....

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

34

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Ik ben er zondag. En de vorm lijkt goed. Gisteren 3uurtjes op de fiets gezeten, en zaterdag mijn laatste lange looptraining van een kleine 2u uur gehad. Vandaag alleen even loszwemmen morgen nog even een korte loop en zwemtraining en dan is het 2 dagen rust.

In Enschede ben ik idd uitgestapt, was gewoon nog steeds niet fit na de verhuizing. En Apeldoorn: Trein gemist, jammer, maar maybe ook wel goed om niet te starten. Oh ja, ik zij zondag met iemand mee, dus geen NS problemen voor mij gelukkig.

Doel voor zondag is gewoon uitlopen en finishen, wordt mijn eerste 1/2.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

35

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Scighera schreef:

In Enschede ben ik idd uitgestapt, was gewoon nog steeds niet fit na de verhuizing.

Dude, HTFU!

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

36

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Helaas, ik heb af moeten zeggen....
Conditioneel is het nog steeds niet goed genoeg. Hopelijk kan ik 6 December wél meedoen in Deventer.
Eerst maar 's goed herstellen.

Succes allemaal!

Uiteraard ben ik er wel; als je een motormuis langs ziet knallen met een zwarte BMW en een blauwe helm, ben ik dat...

Gr, Jan

37

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Oke dan, ik ben dus niet de enige motorrijder hier. Allen is mijn rode dame niet zo geschikt voor het begeleiden van triathlons e.d.
Ze is Italiaans, komt uit Bologna, en is gebouwd in 1990. Ducati 851, de eerste straatlegale Superbike.
Voor de deelnemers a.s. zondag: veel succes. Bij de weg, ik zit er ook hard over te denken om in december in Deventer te starten. Iets met "schaatsverleden":P

38 Laatst bewerkt door Concorde (13-09-07 12:14:15)

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Slechte ervaring mee....
Heb al eens een 851 aan barrels gereden. Zonde, is een superfiets. Pure cultbike!
Zondag word ik trouwens ook vergezeld door een rode Duc SS1000....
Ik heb jaren als een dolle gebuikschuiverd (en gestreetfighterd), maar ben inmiddels wat getemperd, ook door het hebben van een gezin.

Ik schaats al een jaartje of 6-7 wekelijks op de Scheg, dan lijkt me die triathlon een logisch vervolg op de 'normale' triathlons. Ben zeer benieuwd, vooral hoe het gaat qua kleding; eerst lopen, dan ben ik zeiknat, dus ik zal een kompleet droge set aan moeten. Dat soort beginnersvragen...
Heeft iemand al eens een wintertriathlon gedaan? Tips zijn welkom!

39

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

voor mij wordt het dus de vraag of ik zal starten morgen, Zojuist te horen gekregen dat degene met wie ik zou mee rijden (Jasper Reenalda) niet zal starten omdat deze niet fit en zich wil sparen voor Hawaii. Meer dan logisch dus, zijn beslissing.

Nu dus druk bezig om vervoer te regelen, lukt dat niet is het voor mij dus over. ach, ach mooi weer om lekker te fietsen morgen smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

40

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Dan kom je toch met de trein?
Je stapt in het centrum uit, nog geen 2km fietsen tot de Worp.
Moet kunnen toch?

41

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

nee, niet als je er om 0730 moet zijn:)  Maar anyway, het is al geregeld: Ik rij met iemand mee van TCT. Vertrekken om 0640u uit Hengelo.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

42

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

deventertriathlon schreef:

Er zal behoorlijk veel jury aanwezig zijn

Nou, op de 1/8ste niet gezien !!! Maar voor zover ik het kon zien werd er niet gestayerd. Ik vond het wel een leuke wedstrijd. Ik ging ook wel lekker, alleen het lopen niet. Halverwege kreeg ik pijn in me knie !!! Misschien kom ik volgend jaar weer

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

43

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Ik denk dat de organisatie een groot compliment verdient heeft. Alles klopte, het weer, de afstanden en er werd m.i. weining gestayert en ondanks de vele rondjes heb ik in ieder geval een goede wedstrijd gehad.

44

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Scighera uitgestapt?????????????????

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

45 Laatst bewerkt door cemaster (16-09-07 21:52:04)

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Nou, ik heb ook eindelijk mijn eerste triathlon gedaan, deventer. Gewelding, nou weet ik zeker waar ik deze winter voor ga trainen. Hopelijk volgend jaar een paar leuke wedstrijdjes doen.

Start. Je kent het wel, aankomst bij de worp om 09:45 een hele lange wachtrij. Wist toen al dat we nooit op tijd zouden starten. Uiteindelijk iets na tienen mijn spullen gekregen en alles klaargezet voor de fiets/loop-wissel. Vervolgens nog ruim een half uur gewacht voordat we eindelijk richting bussloo vertrokken. Onderweg de hele groep in stukken gebroken, maar ik zat gelukkig bij de eerste groep. Zo ook een plaatje dicht bij de uitgang van T1 kunnen bemachten.

Zwemmen. Koud, Eerste paar meters gingen prima, eigenlijk gelijk een goed ritme te pakken. Denk dat ik na 5-m een klap kreeg van de kou (samen met zenuwen?) een een stukje erg moeilijk gezwommen. Ben overgegaan naar de schoolslag en mijn rust weer gepakt. En ja, ritme kwam weer terug en lekker door kunnen zwemmen en nog wat mensen ingehaald. 12.40 52e

Fietsen. Dit is mijn sterkste deel met een echte fiets-achtergrond. Het streven was een lekker tempo de rijden op het binnenblad en rond de 32/33 gemiddeld uit te komen. Maar fietsen ging geweldig. Vlak na het begin van de uitloopronde een hele dure cervelo met disc ingehaald en een beetje haasje-over mee gespeeld. uiteindelijk 36.5 km/u op teller en binnen 31.59 bij T2. 30e

Lopen. Afgelopen dagen last gehad van mijn enkel en daarom rustig gelopen. Halverwege mijn 1 ronde ingehaald door de beide koplopers. Gelukkig weining last gehad van mijn enkel. Lekker ritme kunnen lopen en aan het eind iets versneld. Uiteindelijk 30.28 min. over de 6,1km gedaan.

Gefinished na 1.15.08 uur als 33e en zeer tevreden. Denk dat ik een prima debuut heb gehad en op naar de volgende!

De organisatie was prima in orde. Op elke kruizing verkeersregelaars gezien die je de goede richting opstuurde. Ook was de verzorging tijdens het lopen prima, had ik niet verwacht.

Groet,

Bram

46

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

jeroen schreef:

Scighera uitgestapt?????????????????

yup...ondanks goede loopbenen (dat ging soepeler dan het fietsen vandaag) na het fietsen besloten om na 2km lopen uit te stappen. darmen lagen al dwars tijdens het fietsen maar dat trok gelukkig bij, had echter behoorlijk last van oprispingen (niet de eerste keer). En uit ervaring weet ik dat als ik daarmee door ga ik over mijn nek ging. Helaas. moet toch eens kijken wat daar de oorzaak van is. is niet de eerste keer dat ik het heb in de wedstrijd (opripingen, op den duur misselijk, de hik en vervolgens overgeven)

Degene met wie ik meereed was na 2 looprondes uit gestapt ivm hamstringproblemen, oftewel: we konden op tijd naar huis...

Anyway, parcours was een stuk beter t.o.v. van vorig jaar. Dus een pluim voor de organisatie. 1 kritiekpuntje is er wel (en ik ben niet de enige) wisselzones te ver uit elkaar, als ook finish te ver van 2e wisselzone. Lastig als je iets warms wil aantrekken na afloop.  (mijn warme kleding zat in de zwemtas, die nog moest komen).

Oh ja, eerst ronde zwemmen was drama, zwembril liet water door, dus weer terug in ondiep water het glas op sterkte eriut gehaald en doen kon ik weer zwemmen zonder dat er water inkwam.

Christopher van hier is btw 6e geworden, eindtijd rond 4u15. Ik sprak hem na afloop: oftewel: gefeliciteerd smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

47 Laatst bewerkt door Diederik (17-09-07 10:40:52)

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Scighera schreef:

Christopher van hier is btw 6e geworden, eindtijd rond 4u15. Ik sprak hem na afloop: oftewel: gefeliciteerd smile

Diederik bedoel je wink

Trouwens, ik heb wel eens ruzie met de jury van de NTB maar gister sloeg echt alles... Het begon al bij de start toen ik vroeg of het zwemparcours linksom of rechtsom afgelegd moest worden was het antwoord: "had je maar naar de briefing moeten luisteren." Gelukkig was er een atleet die mij kon vertellen dat het linksom was.

Tijdens het fietsen reed ik in de 2e fietsgroep van 6/8 man, de meeste netjes op 5 meter. Samen met een andere atleet deed ik het meeste kopwerk. Toen ik in de 3e fietsronde inmiddels al 5km lang op kop reed kreeg ik een officiele waarschuwing (m'n nr werd genoteerd) wegens stayeren... Die dikke vent van de NTB had geluk dat zijn bestuurder de gashendel open trok.

Ze zijn echt nodig, mensen een oogje in het zeil houden op het fietsparkoers maar zulke mensen die waarschijnlijk weinig tot geen affiniteit hebben met de sport zijn in mijn ogen geen meerwaarde. Dus laat ze eerst zelf wat triathlons doen of thuisblijven.

48

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Scighera schreef:
jeroen schreef:

Scighera uitgestapt?????????????????

yup...ondanks goede loopbenen (dat ging soepeler dan het fietsen vandaag) na het fietsen besloten om na 2km lopen uit te stappen. darmen lagen al dwars tijdens het fietsen maar dat trok gelukkig bij, had echter behoorlijk last van oprispingen (niet de eerste keer). En uit ervaring weet ik dat als ik daarmee door ga ik over mijn nek ging. Helaas. moet toch eens kijken wat daar de oorzaak van is. is niet de eerste keer dat ik het heb in de wedstrijd (opripingen, op den duur misselijk, de hik en vervolgens overgeven)

Misschien moet je eens proberen wat rustiger te fietsen. Je haalde mij na zo'n 3 rondjes fietsen in (herkende je aan je positie op je fiets). Ik fiets in een kwart zo rond de 38 km/hr gemiddeld, dat fiets jij geloof ik ook (als ik je Holten verhaal zo lees). Gisteren fietste ik 34 gemiddeld (inclusief 2 plas-stops). Dus wellicht kom je dan iets frisser in T2, voelt je maagje wat beter en loop je 'm wel uit.
Een halve triathlon is qua snelheid nou eenmaal niet 2 maal een kwart...

49

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Een NTB opleiding voor jury leden zou ook geen overbodige luxe zijn. Die dikke snapte er inderdaad niet veel van. En met zoveel man op zo'n rondje valt het ook niet mee om netjes te blijven fietsen. Vooral toen de OD er bij kwam, sommige jongens doken meteen in je wiel.
Een lachertje vond ik ook dat jury leden bij het PF vragen om de remmen nog een keer te controleren. Alsof ik voor de eerst keer op die fiets zit!

Nog een advies voor Tieme. Zoek een trainer!!!!
Ik train sinds januari met schema's van Chris Brands. Gemiddeld zo'n 15 uur in de week.
Vorig jaar had ik nog 5 uur 22 nodig, dit jaar 4 uur 23!
En ik ben absoluut geen supertalent(ben al 35).
Bovendien vragen langere afstanden niet alleen een goede fysiek maar moet je mentaal ook sterk zijn, iedereen heeft pijn!

50

Re: Bieze Triathlon Deventer-Voorst 2007

Diederik schreef:

Toen ik in de 3e fietsronde inmiddels al 5km lang op kop reed kreeg ik een officiele waarschuwing (m'n nr werd genoteerd) wegens stayeren... Die dikke vent van de NTB had geluk dat zijn bestuurder de gashendel open trok.

Ik zou bijna denken dat het dezelfde was die in Hengelo G aan het jureren was, waar ik een officiële waarschuwing kreeg terwijl ik werd ingehaald door een stayerend groepje. neutral