1

Onderwerp: Hallo ik ben John

Hallo allemaal

ik ben John, 25 jaar, woon in Hellendoorn, getrouwd, vader van een prachtige zoon (die me vaak komt aanmoedigen) en nr 2 is onderweg.

sinds een paar jaar lekker aan het trainen geslagen, werkt echt verslavend en ontspannend.
ik deed toen aan krachttraining en hardlopen, gewoon om een beetje lekker in mn vel te komen en fit te raken/ blijven.
na een tijdje samen met mn zwager een mtb gekocht zodat we ook eens wat anders deden als in de sportschool zitten of hardlopen.

toen kreeg ik het gekke idee, ik ga meedoen met triathlons!!
via marktplaats een fiets geregeld en fietsen maar.
een paar keer naar het zwembad geweest om een paar baantjes te trekken, ik had er vertrouwen in.

mn 1e triathlon was in Rijssen vorig jaar, wat een ervaring en wat was ik kapot. toen ik mijn supporters langs de kant zag staan rolden de tranen me over de wangen, ik was nog nooit zo diep gegaan, emoties gingen alle kanten op, ik moet de finish halen. en dat deed ik. net onder de 2 uur en 45 minuten. wat was ik trots!!

dat smaakte naar meer, alles moest net even wat sneller, en vorig jaar nog een keer een kwart en een achtste gedaan.

dit jaar ga ik het wat serieuzer aanpakken, ik doe nu aan zwemtraining (1 a 2 keer in de week, ik werk in ploegen dus verschild per week) en kan al wel zeggen dat het zwemmen me erg goed afgaat. ik heb een nieuwe fiets aangeschaft en als het weer het toe laat ga ik op de fiets naar het werk (extra training, 37 km per dag) hardlopen doe ik 2 keer in de week (1 keer een ontspannen loop van 8 km, en 1 keer een lange duurloop) daarnaast doe ik nog een paar keer krachtsport in de week, vooral gericht op de grote spiergroepen en de romp.

dit jaar ook weer een paar 1/8e en 1/4e triathlons in  de planning staan. en volgend jaar wil ik een halve doen. en ooit.. ooit ga ik de hele doen!

over 3 weken doe ik ook mee aan de fietselfsteden tocht. doen er nog meer triatleten mee?

ik hoop hier op het forum een beetje tips en trucs te leren om mijn perfecte triathlon te kunnen volbrengen. er is altijd ruimte voor verbetering!!

zijn er nog mensen hier op het forum die in de buurt wonen? kunnen we misschien een keer samen trainen.

mvg John van der Zee

2

Re: Hallo ik ben John

John welkom en succes met je wedstrijden dit jaar!