1

Onderwerp: Di2 probleempje

Ik gooi m maar in de groep, want ik wil niet te lang gefrustreerd blijven. Hopelijk kunnen jullie mij een stuk verder op weg helpen. Het is namelijk zo dat ik mijn di2 systeem niet in de micro-adjust stand krijg.

Volgens de instructies is het een paar tellen een knopje indrukken, het rode lampje blijft aan, en verstellen maar. Bij mij is het dan een kort opflits van het lampje, en daarna verder niks. Ik heb mijn accu opnieuw opgeladen. Alles los, vast, opnieuw geprobeerd etc. Maar het blijft een opflitsend lampje en verder niks.

Kent iemand dit probleem, of is er een manier om de boel te resetten? Ik denk maar weer terug naar de tijd van een kabeltje en een schroefje. Dan wist ik iig wat het probleem was. Nu kan ik eerlijk gezegd geen kant op?

Help.... ;-)

2

Re: Di2 probleempje

http://forum.slowtwitch.com/forum/Slowt … _P5009551/

3

Re: Di2 probleempje

Hi Flashboarder,

Ik had dat stuk al gelezen, maar ik heb daar ook niet de oplossing gevonden. :-( Hopelijk kan een fietsenmaker hier iets mee? Het is behoorlijk frustrerend dat je voor het afstellen van je versnellingen afhankelijk ben geworden van een rood lampje dat wel of niet knippert, en verder geen feedback.

--M

4

Re: Di2 probleempje

Al onderstaande geprobeerd?

The micro adjust function for the FD is locked in the Adjust mode unless you have the RD in the largest cog before entering Adjust mode. I didn't check to see if you could only use micro adjust in the large chainring. If you don't have the RD in the largest cog you get a red blink on the junction box everytime you press the shifter button and the FD doesn't move.

When the RD is in the largest cog and you hit the FD shifter buttons in the Adjust mode, the FD will make the micro movement just like the RD does when you adjust it. This doesn't appear to be linked to a firmware version for the 9070 and 6870 groups. I'm not sure if this function was or will be added to the 6770 groups in a firmware update.

5

Re: Di2 probleempje

Super irritant! Ik heb ook een probleem gehad met met mijn DI2, toen contact gehad met 2wielencentrum in Barneveld, zij zijn een Shimano Service center. Zij kunnen de software uitlezen en waar nodig aanpassen. Dus als je er niet uitkomt, zoek een service center in de buurt!

Enough of this sunday stroll, let's hurt a little..

6

Re: Di2 probleempje

Ik heb 3 fietsen met DI2 en nog nooit last gehad (tot hiertoe).

7

Re: Di2 probleempje

Hier ongeveer eenzelfde probleem al enkele weken, opeens tijdens het fietsen kan ik totaal niet meer schakelen. Dan is het ook zo dat ik niet meer in de micro-adjust stand geraak. Kan jij nog schakelen of doet hij niets meer? Als hij niet meer schakelt moet je de derailleur wat naar beneden en naar binnen duwen. Dan kan je mss wel weer in de micro-adjest geraken. Ik doe mijn fiets morgen binnen bij de fm, maar vrees dat hij er ook niet veel mee zal kunne doen. Ik laat je nog wat weten of het binnendoen bij de fm zin heeft in zo'n geval...