1

Onderwerp: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Nog meer forumleden die meedoen aan deze halve triathlon dit jaar? Is er iemand die ervaring heeft met het fietsparcours? Ik heb er alvast zin in!

2

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Vraag van een leek: waar staat dat 70.3 voor?

3

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Hedcandy schreef:

Vraag van een leek: waar staat dat 70.3 voor?

70.3 mile wat je totaal aflegd.

4

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ah miles...dat had ik nog niet bedacht. Tnx!

5

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Hi Sandra,

Ik heb m vorig jaar gereden. De eerste 35km zijn bijna volledig vlak, langs de rivier. Daarna is het 40km heuvelachtig met een 3 echte klimmetjes, en dan daarna de laatste 15km weer redelijk vlak.

Een echt mooi parcours, met veel publiek. Genieten dus!!

-- M

6

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Sandra86 schreef:

Nog meer forumleden die meedoen aan deze halve triathlon dit jaar? Is er iemand die ervaring heeft met het fietsparcours? Ik heb er alvast zin in!

zaterdag 21 mei doen ze een verkenning van het fietsparcours. Kijk eens op hun fb pagina ;-)

7

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ik ga 'm ook doen, ik ben benieuwd, maar er nog niet zo heel erg mee bezig omdat eerst Bilzen er nog tussen zit, zeg maar. En voor mij zijn dat allemaal vingeroefeningen voor het grote werk eind augustus.

Louise

8

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ik doe ook mee aan deze wedstrijd.
Bij mij zal het de eerste wedstrijd onder de IM organisatie zijn

9

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ben er ook bij :-) Mooie voorbereiding op Maastricht.

10 Laatst bewerkt door Louise (04-05-16 11:15:21)

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Nico0105 schreef:

Bij mij zal het de eerste wedstrijd onder de IM organisatie zijn

Voor mij ook, daar doe ik het ook wel voor, ik bedoel: daardoor is de keuze op deze halve gevallen. Ik wil een keer een IM-triathlon meemaken voor mijn hele (28 augustus Vichy).

Louise

11

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ik heb hem ook al gedaan en is idd een mooie wedstrijd. Fietsparcours is niet extreem maar toch ook niet niks. Ik ga deze volgend jaar nog eens meedoen denk ik.

12

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Nog een tip voor die deze voor het eerst doen. Er is een 50 mtr bad beschikbaar, waar je kan inzwemmen. Vlakbij de start. Op deze manier kan je in alle rust met pak aan baantjes trekken voordat je de drukte in gaat. Ik heb hier met veel plezier gebruik van gemaakt, en heeft er voor gezorgd dat ik een goede zwemtijd heb neergezet.

-- M

13

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Nadeel vond ik dat er enorm weinig wc's waren dat was echt een ramp daar. Dus jezelf al goed voorzien in je hotel ofz.

14

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

ronnyke schreef:

Ik heb hem ook al gedaan en is idd een mooie wedstrijd. Fietsparcours is niet extreem maar toch ook niet niks. Ik ga deze volgend jaar nog eens meedoen denk ik.

ik ga 21 mei naar daar voor de verkenning van het fietsparcours.   Weet niet goed aan wat ik mij moet verwachten. 900 hoogtemeters op 90km.

Hoop dat er snel kan gereden worden, op het profiel op de site, zou je denken dat het na 70km in dalende lijn gaat.

Enorm veel zin in!

15

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

el corredor schreef:
ronnyke schreef:

Ik heb hem ook al gedaan en is idd een mooie wedstrijd. Fietsparcours is niet extreem maar toch ook niet niks. Ik ga deze volgend jaar nog eens meedoen denk ik.

ik ga 21 mei naar daar voor de verkenning van het fietsparcours.   Weet niet goed aan wat ik mij moet verwachten. 900 hoogtemeters op 90km.

Hoop dat er snel kan gereden worden, op het profiel op de site, zou je denken dat het na 70km in dalende lijn gaat.

Enorm veel zin in!

Parcours is redelijk snel, maar pas op dat je jezelf niet opblaast! Die heuveltjes hakken er wel in. En je moet nog 21km lopen he!
--M

16

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

zaterdag 21 mei doen ze een verkenning van het fietsparcours. Kijk eens op hun fb pagina ;-)

Ik had me al opgegeven voor Limburgs mooiste die dag, dus kan er niet bij zijn met de verkenningsrit. Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt, ik lees op sommige websites dat het maar 600 HM zijn in plaats van de 800 die de IM organisatie zelf aangeeft. Is voor mij ook de eerste wedstrijd onder de Ironman vlag, ben benieuwd of dit dan nog beter georganiseerd is dan de Challenge wedstrijden.   

Dank jullie voor de inzwem/toilet tips, dat zijn de dingen waar ik echt iets aan heb (en minder zenuwachtig van word smile )

17

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Toen ik meedeed had ik 720Hm op het fietsparcours. De laatste 10 zijn ook vlak dus kun je wat recupereren van de heuveltjes. Die toiletten is mischien al opgelost het was toen de 2e editie en er waren er hun behoefte aan het doen in de athletentuin tussen de struiken :-) (nee ik niet) de organisatie is goed maar zeker niet beter dan Almere.

18

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Vandaag de verkenning van het fietsparcours gedaan.  Met in de gedachte dat ik geen goede fietser, volgend verhaal.

Rij met 52/36 vooraan en 11/28 achteraan.

Eerst is het 20km naast de Moezel, volledig plat, goede, brede asfaltwegen.  Dan maak je een U bocht en rij je dezelfde weg 15 km terug.  Dan gaat het meteen omhoog.  Beginnen doe je op hm 150 meter, en dan ga je op een 15 km naar 320 meter.

Niet supersteil, maar zachtjes aan omhoog.  Tussen kilometer 35 en 52 is het geen meter plat.  Dan rij je een 20 tal kilometer tussen de 260 à 320 hm.  Op en af maar niets onoverkomelijk.

op kilometer 72 ligt de langste helling, niet steil, maar redelijk lang.  Nadien recht naar beneden naar de finish.

En dit alles op goede wegen, afdalingen zijn niet gevaarlijk, goed zichtbaar.  1 punt (scherpe bocht) in Schengen op kilometer 80 is vrij gevaarlijk, maar dat gaat extra aangegeven staan zeiden ze van de organisatie.

Hier gaan denk ik wel hoge gemiddeldes gehaald worden.

19

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Heb hem vorige week ter verkenning gedaan. Kan geen betere samenvatting geven dan jij gedaan hebt, super!

20

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Dank je El corredor!

21

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ja, veel dank, erg nuttig (en geruststellend).

Qua eerste Ironman: ik vond die vele pagina's wedstrijdinfo en reglement die we van de week kregen wel heftig. Het zal zich allemaal wel wijzen, maar ik ben o.a. blij dat ik contactlenzen heb, als er in het boekje al iets staat over dat je voor het zwemmen je bril voorzien van startnummer op een speciaal plekje moet achterlaten, dat soort dingen. En de Engelstalige briefing is op vrijdag ook al aan de vroege kant. Nouja, een uur later in het Duits lukt ook nog wel.

Louise

22 Laatst bewerkt door Sandra86 (22-05-16 12:58:39)

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Loise heb je die info in je mail gehad ofzo? Ik heb nog helemaal van niets gehoord sad
Edit: heb de info wel al op de website gevonden

23

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ja, ik heb een mail gehad, en manlief ook, tegelijk, dus gek dat jij dat niet hebt gehad? Het is met topic 'Your race athlete guide' en dat is voornamelijk een link naar de webpagina waar die staat.

Louise

24

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Thanks Louise, ik zal ze contacteren als ik morgen niets heb gehad, mijn emailadres staat toch correct in de inschrijvingen; misschien hebben meer mensen geen info gehad. Weet jij trouwens hoe zo'n rolling start gaat? Ga je dan nog door de tijdsregistratie vlak voordat je begint met zwemmen? 10-12 alteten iedere 5 seconden lijkt me toch soort van chaos smile

25

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Sandra86 schreef:

Weet jij trouwens hoe zo'n rolling start gaat?

Nee, maar ik neem aan dat je inderdaad door de tijdsregistratie gaat op het moment van starten. In het boekje staan de startvelden (met die verwachte zwemtijden) anders dan op de site zelf trouwens.

Louise