26

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Sandra86 schreef:

Thanks Louise, ik zal ze contacteren als ik morgen niets heb gehad, mijn emailadres staat toch correct in de inschrijvingen; misschien hebben meer mensen geen info gehad. Weet jij trouwens hoe zo'n rolling start gaat? Ga je dan nog door de tijdsregistratie vlak voordat je begint met zwemmen? 10-12 alteten iedere 5 seconden lijkt me toch soort van chaos smile

Het is juist bedoeld om chaos te voorkomen en ze zeggen dat het snellere zwemtijden oplevert. Hier een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=K0ZPzI9pCkc

27

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Thanks! Ik had het me iets chaotischer voorgesteld, maar dit ziet er wel echt goed uit met iedereen vooraf al uitgelijnd in 6 rijen. Beter dan de normale 'wasmachine'. Als je ook nog een groepje van gelijke snelheid hebt ideaal!

28

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Gaaf, ja, dank, en ook al geruststellend! Gaat helemaal goedkomen allemaal wink

29

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Qua info is IM Luxemburg niet zo galant hoor. Dat is pas de laatste dagen/week dat je deftige info krijgt. Hetzelfde met Gdynia ik heb daar sinds mijn inschrijving nog niks van gehoord.

30 Laatst bewerkt door elderenbosch (22-05-16 18:11:55)

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Kwam er zelf ook van de week pas achter toen ik las dat ze dit in Maastricht dit jaar ook gaan doen. Vind het zelf ook wel een prettige manier van starten!

31

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Bedankt voor de review van het fietsparcours. Dat maakt het redelijk helder. In het boekje staat dat er twee drankposten zijn per loopronde, maar op het kaartje staat er maar één?

triathlon is 3x leuker!

32

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

HansH schreef:

Bedankt voor de review van het fietsparcours. Dat maakt het redelijk helder. In het boekje staat dat er twee drankposten zijn per loopronde, maar op het kaartje staat er maar één?

heen en terug he

33

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

nou.... naast het kaartje staat dan weer The Run Course provides one fully equipped aidstations perlap. Wel weer meervoud.... stations.... We zien wel. twee stuks geeft wat meer keuzemogelijkheid en meer water als het warm is.

triathlon is 3x leuker!

34

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Die nieuwe manier van starten hebben ze vorig jaar voor het eerst in de UK getest heb ik eens gelezen en daar waren idd alleen maar positieve reacties over. Het brengt minder stress mee en betere zwemtijden. Je gaat zowiezo comfortabeler zwemmen denk ik.

35

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Op het kaartje van het loopparcours staat 'two-sided'  bij de drankpost, maar hij staat daar ingetekend niet zo ver van het keerpunt, zodat je er binnen een kilometer die tweede keer langskomt, en dan dus dik 4 km niks. Geen ramp, maar niet optimaal.

Vind ik dan trouwens wel weer grappig, om het in zo'n geval te hebben over 'one stations'.

Louise

36

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Kan niet kloppen. Er is idd een bevoorrading die beide kanten doet maar aan het keerpunt aan de finish word ook water uitgedeeld. Toch toen ik daar meedeed. Een ronde is maar 7km dus tja.

37

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Een ronde is (dik) 5 km; het zijn 4 rondes lopen. Ze veranderen kennelijk wel eens wat, Ronnyke.

Louise

38

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Blijkbaar wel.

39

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

iemand een idee hoe het zit met de zichtbaarheid in de moezel?  hoe diep kan je zien?

40

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

el corredor schreef:

iemand een idee hoe het zit met de zichtbaarheid in de moezel?  hoe diep kan je zien?

Het water is goed helder, je kan perfect op je voorganger zwemmen...

41

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Hoe warm zou het ongeveer kunnen worden binnen een kleine 2 weken?
Na Lac de l'Eau d'Heure (13,5°) van vorig weekend hoop ik althans op een pak warmer

42

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Daar is het water altijd vrij warm. Enkele Km verder is er een kerncentrale die zul je zien in het laatste deel van de fietsproef en deze loost warm water in de Moezel. Kans bestaat zelfs daar dat je geen wetsuit zult mogen dragen hangt een beetje van de stroming af.

43

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Dat hoeft nu ook weer niet....

44

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Is er trouwens een bewaakte fietsenstalling bij de inschrijving/briefing of moet ik vriendlief charteren als fietsbewaker?

45

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Wanneer is de briefing en wanneer is de wedstrijd? Bij de meeste (zo niet alle) IM races moet je je fiets de dag van te voren al in het parc fermee zetten dus dan sla je twee vliegen in een klap.

46

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

thomass schreef:

Wanneer is de briefing en wanneer is de wedstrijd? Bij de meeste (zo niet alle) IM races moet je je fiets de dag van te voren al in het parc fermee zetten dus dan sla je twee vliegen in een klap.

allemaal op vrijdag. fiets ook binnendoen op vrijdag.

47

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Hopelijk blijft het dan droog....

48

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Er gaat een bas over je fiets 's nachts en je spullen zitten in zakken in de tenten.

49 Laatst bewerkt door HansH (08-06-16 07:12:55)

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Alleen is de bike check-in na de briefing..... Niet zo handig.... Dus de vraag blijft: wie let er op je fiets tijdens de briefing..... Edit : verkeerd gelezen? Bike check in vanaf 3am op vrijdag.... Lijkt me we heel vroeg....

triathlon is 3x leuker!

50

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Dat was inderdaad ook mijn vraag Hans. Ik heb maar de hele donderdag en vrijdag vrij genomen van werk, moet vrijdag al vroeg vanuit Nederland vertrekken om op tijd bij de briefing te zijn...