51

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ja, ik vond het ook al een veeleisende planning. Je moet sowieso vrijdag vrij nemen als je bij de briefing wilt zijn, zelfs als je ernaast woont, bij wijze van spreken. En voor ons is het vroeg weg inderdaad.

Louise

52

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Sandra86 schreef:

Dat was inderdaad ook mijn vraag Hans. Ik heb maar de hele donderdag en vrijdag vrij genomen van werk, moet vrijdag al vroeg vanuit Nederland vertrekken om op tijd bij de briefing te zijn...

misschien domme vraag, maar is die briefing zo belangrijk?

wat speciaal gaat er daar gezegd worden?

53

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Nou ja de briefing is verplicht dus er valt niet veel te kiezen... Als hij niet verplicht was zou ik alsnog gaan trouwens, omdat ik anders bang ben dat ik essentiële info mis

54 Laatst bewerkt door Louise (11-06-16 12:25:33)

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Sandra86 schreef:

Nou ja de briefing is verplicht dus er valt niet veel te kiezen... Als hij niet verplicht was zou ik alsnog gaan trouwens, omdat ik anders bang ben dat ik essentiële info mis

+ 1. Ik vind de hele logistiek vrij complex en ik ga ook juist om die Ironman-manier van doen te doorgronden, met het oog op  mijn hele in Vichy in augustus - scheelt weer in de wedstrijdspanning dan, hoop ik.

Geen idee hoe streng ze zijn over die aanwezigheid bij de briefing trouwens, maar ik wil 'm dus zeker wel meemaken. Kan wel ook nog een uur later in het Duits eventueel, en als het puur gaat om er te zijn nóg een uur later, maar dan ga ik er niet veel van verstaan (Frans).

Louise

55

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze controleren of je bij de briefing bent, hoor... Maar het is wel handig en goed om de sfeer te proeven.

Ik ben wel uit de logistiek: 's morgens weg, fietsen in hotel achterlaten, dan inschrijven en naar briefing, daarna terug naar hotel, transitiezakken klaar maken, en met de fiets achterop parcours verkennen (kan ik ook evt nog een stukje ervan fiets, bv een heuvel). Daarna fiets inleveren en hapje eten. smile

triathlon is 3x leuker!

56

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Dzu krijg er ook al zin in om naar daar te gaan. Bij ons was die briefing op zo een rijnboot was wel tof. Terrasjes enz zijn daar genoeg om iets te eten.

57

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ja briefing is toch wel handig vond ik ook vorig jaar (niet bij deze specifieke ironman). Er bestaat vaak ook de mogelijkheid tot vragen stellen en dat kan nuttig zijn, ook om die van anderen te horen. Controleren deden ze niet maar ik had toch al even een stukje gezwommen en mn startbescheiden opgehaald. Bij de meeste hele ironmans melken ze het nog wat meer uit vaak: vrijdag registratie en briefing, zaterdag fiets inchecken, zondag wedstrijd... Maarja, bouwt de spanning lekker op wink

58

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Sandra86 schreef:

Nou ja de briefing is verplicht dus er valt niet veel te kiezen... Als hij niet verplicht was zou ik alsnog gaan trouwens, omdat ik anders bang ben dat ik essentiële info mis

briefing verplicht? dat ben ik toch nergens tegengekomen.

kan toch niet dat ze daar op controleren?

59

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Race info boekje, p. 7: "The participation at the PreRacebriefing is mandatory."

Ik neem aan dat je er vooral geen enkel recht aan kan ontlenen als je dingen niet weet omdat je daar niet bent geweest.

Louise

60

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Louise schreef:

Race info boekje, p. 7: "The participation at the PreRacebriefing is mandatory."

Ik neem aan dat je er vooral geen enkel recht aan kan ontlenen als je dingen niet weet omdat je daar niet bent geweest.

Louise

ok bedankt Louise.

61

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

el corredor schreef:

kan toch niet dat ze daar op controleren?

Heb 2x een IM 70.3 gedaan. Vorig jaar Vichy en dit jaar Kraichgau. Echt niemand die controleert of je gaat. In Vichy ben ik er niet naartoe geweest. In Kraichgau eigenlijk alleen omdat tijdens de briefing ook de pastaparty was. Ze leggen er je de regels nog eens uit en geven een toelichting op het parcours.

62

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ik ga er waarschijnlijk naartoe gaan.
We zijn er toch voor het inchecken + Iron Kids + Pasta Party

63

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ik vind het zelf altijd handig om aanwezig te zijn. De meeste dingen weet je meestal wel. Maar de organistatie benadrukt dan toch nog even de dingen die je moet weten of waarbij de jury op let!

Laatste nieuws (via facebook) is dat het hoge water in de moezel voor de nodige stroming zorgt. Het zou dus kunnen dat het  zwemonderdeel niet doorgaat. Dit wordt vrijdag tijdens de briefing duidelijkheid over gegeven (nog een reden om naar de briefing te gaan)! wink

64

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Dat zou jammer zijn
Iemand die hier al meer nieuws over heeft?

65

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Dear athletes,
Due to the recent flooding of the Mosel river, there is a possibility that the IRONMAN 70.3 Luxembourg-Région Moselle will turn into a duathlon event on race day. A final decision on the format of the race will be announced at the mandatory athlete’s briefing on Friday:
02:00 pm English / 03:00 pm German / 04:00 pm French
In the event of a duathlon, start times would be the same as originally scheduled. The event will start as a single run loop of 5km to replace the swim leg. Athletes will then continue with the bike and run leg as per usual.
Duathlon event distances will be: 5km run / 90.1km bike / 21.1km run
This procedure will also apply to relay teams. Teams may decide whether the swimmer or runner will take on the first 5km run section of the event.
All athletes are requested to bring a second pair of running shoes as back-up in case the event format is changed to a duathlon.
Your Safety always comes first - we look forward to welcoming you and keep you updated!
Your IRONMAN 70.3 Luxembourg-Région Moselle Team

66

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Dit zou wel jammer zijn.
Wordt dit een massastart van 2000 personen op de 5km?

67

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ik heb gisteren een filmpje van de Moezel gezien (ouders zijn namelijk in de omgeving op vakantie). En ik moet eerlijk zeggen, het stroomt er behoorlijk. Op dit moment zou ik liever een duathlon doen....

Ik zie het liefst gewoon een triathlon, maar mocht het duathlon worden dan heb ik er ook vrede mee. De voorbereiding veranderd in ieder geval niet, totdat we een deinfitieve beslissing weten op vrijdag.

Op het moment hebben ze de start tijden bij de AG voorzien van 10.15 tot 10.45 uur. Ik neem aan dat er ook een rolling start zal zijn bij een Duathlon. Het lijkt me niet dat ze 2000 man door het parc fermee jagen in 10-15 min.

68

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Op de mail die we gekregen hebben adviseren ze om een tweede paar schoenen mee te nemen.
Zou het praktisch gezien ni lukken om dit met 1 paar te doen?

69

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Het zou wel heel jammer zijn, mij leek het wel wat, zwemmen in de Moezel. Ik vind 26 km lopen ook wel even slikken, moet ik zeggen. Maar goed, nog een paar dagen om aan het idee te wennen. En als het niet gaat, met dat zwemmen, of onveilig is, dan is dat zo natuurlijk.

Louise

70

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Nico0105 schreef:

Op de mail die we gekregen hebben adviseren ze om een tweede paar schoenen mee te nemen.
Zou het praktisch gezien ni lukken om dit met 1 paar te doen?

Ik denk dat het pratisch bijna niet mogelijk is - zie pagina 19 van race info bulletin.

Bij binnenkomst in transitie zone (na het zwemmen) loop je naar het rek me je blauwe tas. Vervolgens ga je 15 meter door naar de tent waar je kunt omkleden. In je blauwe tas, doe je je wetsuit en zwemspullen en deze geef je ergens af (gooit het op een grote stappel tassen). Daarna loop je naar je fiets. 

Je komt daarbij wel ergens langs je rode tas. Maar daar zullen ze wel streng op controleren.
Vorige jaar dacht ik tijdens de 70.3 in Wiesbaden slim te zijn. "Ik doe de elastiek met startnummer al lopende naar mijn fiets wel om!" 10 meter later werd ik gestopt door een official, stop!

Ironman wedstrijden zijn goed georganiseerd. Maar mijn ervaring is dat ze ook wel streng zijn over het naleven van de regels.
Overdracht van een start nummer aan een ander zoals edkwartet voorstelde lijkt me niet mogelijk.
http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=4232

71

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Idd met die zakken lijkt het me beter maar 2 paar mee te nemen. Je eerste zak zal waarschijnlijk niet meer bereikbaar zijn bij de 2e wissel.

72

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

ik voel de bui al hangen eerlijk gezegd.

Moesel staat heel hoog en stroming vrij sterk, en ze geven nog iedere dag regen in Luxemburg. Dus...

jammer maar het is niet anders.

Hoop wel dat ze de atleten druppelsgewijs laten vertrekken of het gaat aanschuiven worden in de wisselzone.

73

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Inderdaad ik hoop niet dat als het een duathlon wordt dat iedereen tegelijk start, dan wordt het 1 groot stayerfest met fietsen en dat zou jammer zijn...

74

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Zou je je startbewijs nog kunnen transfereren naar een andere IM?

75

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Al gecheckt, dat kan niet, moet twee maanden van te voren.... Anders was ik naar Denemarken gegaan. Je krijgt ook je geld niet terug want dit is - terecht vind ik - overmacht. Maar het is even anders dan gehoopt....

triathlon is 3x leuker!