76

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

We zien het wel. Baal er stevig van als we niet kunnen zwemmen. Voor de zekerheid vanmorgen nog even 3 x 1000 meter gezwommen als laatste zwemtraining :-)

77

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Over die twee paar schoenen nog: ik kan inmiddels gelukkig weer zonder m'n tijdelijke orthopedische steunzolen lopen, maar daarvan heb ik maar één paar (à € 195), die had ik dan anders op de fiets mee moeten nemen misschien?

Het wordt mijn eerste run-bike-run (naar het zich laat aanzien, want inderdaad, met die regen verwacht ik dat nu wel).

Louise

78

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ja precies dat dacht ik ook net, ik zal de 5 km maar zonder steunzolen moeten lopen dan... Volgens mij overleef ik dat wel, ik deed vroeger ook steunzolen in mijn gewone schoenen maar daar ben ik mee gestopt.

79

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Het zal de enige niet zijn challenge Heilbronn zal waarschijnlijk ook een duathlon worden door het hoge waterpeil.

80 Laatst bewerkt door elderenbosch (15-06-16 22:54:55)

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Clubgenoot plaatste op Facebook een filmpje van de Moezel vandaag. Geloof me daar wil je nu echt niet in zwemmen...

81

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ik moet straks nog een paar uur werken, dus ik heb inmiddels vijf tasjes klaarstaan met nog wat als-dit-dan-dat en als-zus-dan-zo-opties. Goed om dat even rustig te doordenken allemaal. Vanavond nog even langs m'n masseur. Maar verder ben ik er wel klaar voor!

Louise

82

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Staat er nog iets interessants in die email van de organisatie? Die heb ik weer eens niet gehad, heb wel al de organisatie gemaild maar nog geen reactie.

Ik vind het inderdaad een beetje ingewikkelder worden met planning; met een run bike run moet mijn nummerbelt in mijn pre-race tas en niet in mijn tas van de eerste wissel, zelfde geldt voor zonnebril.. En bij welk ren-gedeelte zou ik mijn pet op willen? Was als het in de ochtend zonnig is en 's middags regent? Ow wacht ik kan die van mijn vriend wel lenen... (huidige status van mijn hoofd tongue )

Als ik zo eens de filmpes zie van de Moezel inderdaad dan ga ik er maar vanuit dat het een run-bike-run wordt, ik wil niet in Rotterdam uitkomen wink

83

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Nee, niets speciaals.

Enkel dat morgen alles duidelijk gemaakt zal worden

84

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

ah merci! Dan wacht ik de briefing rustig af. Er komt ondertussen ook structuur in mijn inpaksysteem smile

85

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Heb je een race checklist?
Een keer maken en je hebt voor altijd rust ;-)

Sandra86 schreef:

ah merci! Dan wacht ik de briefing rustig af. Er komt ondertussen ook structuur in mijn inpaksysteem smile

86

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ja die had ik maar niet voor een run-bike-run met wisseltassen smile
De oplossing was dus gewoon achter de computer zitten en een nieuwe lijst maken. Zo meteen nog even langs de fietsenmaker om mijn fiets weer op te halen en ik ben er klaar voor!

87

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Het is blijkbaar al beslist.
Duathlon!

88

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

inderdaad staat ook op Facebook. Dan kan de wetsuit uit de tas, scheelt weer bagage..

89

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Doen jullie iets exta aan voor het lopen en/of fietsen door de weersomstandigheden die er niet echt goed uitzien?

90

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Hooguit armstukken voor met het fietsen

91

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Nee, niet tijdens lopen. Heb voor tijdens fietsen heel dun jackje wat opgevouwen achter in vakje trip top past.
Kan ik eventueel als ik het te koud krijg tijdens het fietsen aantrekken maar verwacht het niet nodig te hebben.

92

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ik ging hier net schrijven 'zo heel slecht is de verwachting toch niet', 20 graden met een spatje regen, werp ik nog een blik en nou staat er ineens onweerkans voor zaterdagmiddag. Wel later op de middag, maar ik dacht wel nog: onee, he, niet ook dat nog wink

Zo maar m'n wetsuit en aanverwanten uit een tas halen. Scheelt in elk geval weer een paar hoofdbrekens.

En inderdaad: pakken voor een triathlon doe ik in een wip, heb ook een paklijst, maar pakken voor een triathlon of run-bike-run met wisseltassen is toch nog even wat anders!

Louise

93

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Heel veel succes iedereen! Jammer dat het een duathlon is geworden, alhoewel het zwemmen voor de meesten niet de eerste liefde is, blijf je toch triatleet en je hebt er ook verdomme op getraind! Ik hoop dat het weer op de wedstrijddag in ieder geval niet voor meer problemen zorgt...

94

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ben benieuwd hoe ze de start gaan organiseren

95

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

thomass schreef:

alhoewel het zwemmen voor de meesten niet de eerste liefde is, blijf je toch triatleet en je hebt er ook verdomme op getraind!

Zo is het, mooi verwoord!

Louise

96

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ondanks het een duathlon geworden is vond ik het toch een mooie wedstrijd.
Hier mijn tijden:

Lopen: 26:43
Fietsen: 2:34:43
Lopen: 1:37:53

Eindtijd: 4:44:50
359ste plaats, 74ste in age-group

97 Laatst bewerkt door Louise (20-06-16 11:40:18)

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Ik heb een erg leuke en leerzame/nuttige dag gehad, maar ik vond het wel loodzwaar, ik ging in de laatste 10 kilometer lopen helemaal dood. Dus ook geen resultaat om heel trots op te zijn: met 6:41:40 werd ik 14e van de 18 vrouwen in mijn categorie. Maar goed, het was 27 km lopen bij elkaar, en ik had in maart met die voetblessure nooit durven geloven dat ik dat nu zou kunnen.

Gek genoeg heeft het me toch wel vertrouwen gegeven voor de hele eind augustus, vooral omdat ik in de 'achterhoede' met een paar andere hele-Ironman-volbrengers heb gesproken. En het is straks nog maar 15 kilometer meer lopen, op dat punt was het wel een erg goede training ook. En heel nuttig om een keer de Ironmanlogistiek en rolling start mee te maken.

Het fietsen vond ik heel gaaf, het is een prachtig parcours en helemaal verkeersvrij. We hadden volgens mij ook beter weer dan hier in Nederland: een enkel buitje. Wel was het erg vochtig en was het temperatuurverschil tussen zo'n bui met wind en heel kort daarna weer zon groot. Maar ik heb het niet echt te koud of te warm gehad.

En oja, in die Moezel had ik inderdaad echt niet kunnen zwemmen, hoor! We zagen een zwaan voorbij komen drijven die niets deed en toch een hogesnelheidszwaan was!

Edit, schoot me nog te binnen: ik dacht dat ze bij zo'n Ironman zo streng waren, maar ik heb nog nooit zo massaal zien stayeren, zeg, niet normaal. Hele pelotons, met tientallen tegelijk, op dat vlakke stuk langs de Moezel!

Louise

98

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Lopen: 27:11 --> bewust iets ingehouden om fris op de fiets te stappen.
Fietsen: 2:37:10 --> proberen om flink door te rijden.
Lopen: 1:44:25 --> pace op 5 min/km gehouden van begin tot eind.
Eindtijd: 4:56:30

76e in agegroup 45-49. Stijg per wedstrijd steeds een paar procent in het klassement dus ben zeer tevreden.
Prima wedstrijd. Jammer van het zwemmen. Mooie test voor Maastricht over een paar weken.
Voel me nu zeer goed. Nergens geen last van. Vanavond weer lekker zwemmen ;-)

99

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Emiel1969 schreef:

Voel me nu zeer goed. Nergens geen last van.

Ik ben ook alweer aardig hersteld, alleen zag ik op de terugweg bij een wegrestaurant een afstapje niet, en van die misstap heb ik nu spierpijn in mijn linkerbeen!

Weblogverslag, met een paar plaatjes: http://www.delftweg9.nl/triathlon/triat … luxemburg/

Louise

100

Re: IM 70.3 Luxemburg 18 juni 2016

Leuk stukje Louise!
Inderdaad heel veel stayeren, zo kom je ook aan een snellere tijd ja... Ik heb gelukkig mijn 5:56 helemaal eerlijk gedaan. Niemand van de jury gezien overigens tijdens het fietsen, waren ze de allersnelsten aan het controleren ofzo? Fietsparcours was super mooi en afwisselend, daar had ik geen enkel probleem mee. Maar zo'n halve maraton als je al 6 km gelopen hebt, is geen grapje als je in de training maar to 16 km gegaan bent. Het was dat ik in de gaten had dat ik nog onder de 6 uur kon; anders was ik waarschijnlijk een stuk minder diep gegaan. Gelukkig geen overbelastingsblessures aan overgehouden. Wel had ik na zo'n inspanning zin in dat lekkere alcoholvrije biertje, maar dat was OP! Alle snelle atleten hadden er 2 gedronken ofzo??? Beetje jammer voor een wedstrijd waar je zo veel voor betaalt. Om eerlijk te zijn vind ik Almere beter georganiseerd, daar geven ze bijvoorbeeld in de race informatie aan waar de ingang van parc-fermee is om in te checken, bijvoorbeeld. Over Almere gesproken... Door deze run-bike-run zonder zwemmen eigenlijk toch wel zin gekregen om weer de halve in Almere te gaan doen. Kijken of die ook met zwemmen en vlak fietsen onder de 6 uur kan smile